• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία Γυφτογιάννη' | 30 Ιουνίου 2016, 12:52

    Κύριε Υπουργέ, διορίστηκα Υποθηκοφύλακας στο Έμμισθο Υποθηκοφυλακείο Σάμου, κατηγορίας ΠΕ και σε θέση Προϊσταμένου Δ/νσης την 16 Μαΐου 1989, κατόπιν διενέργειας γραπτού διαγωνισμού στην εφετειακή περιφέρεια που ανήκει το Υποθηκοφυλακείο Σάμου και με τα ειδικά προσόντα που απαιτούνταν κατά την προκήρυξη και για την κάλυψη της θέσης του Υποθηκοφύλακα (ειδικώτερα πτυχίο αμιγώς νομικής σχολής, διετής άσκηση δικηγορίας κλπ.). Κατατάχτηκα στον Α' Βαθμό ως Προϊσταμένη Δ/νσης από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης του διορισμού μου στο ΦΕΚ, ήτοι 16/5/1989. Επί 27 συναπτά έτη ασκώ καθήκοντα Προϊσταμένου Δ/νσης και με ιδιαίτερο ζήλο, επιμέλεια και υψηλό αίσθημα ευθύνης ανταποκρίνομαι μέχρι τώρα επιτυχώς στις δυσχερείς συνθήκες που εμφανίζονται κατά καιρούς στην εκτέλεση των καθηκόντων μου. Την 1/11/2011 κατ' εφαρμογή του Νόμου 4024/2011 και με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Δικαιοσύνης, χωρίς προηγούμενη σχετική γνωμοδότηση του αρμόδιου υπηρεσιακού ή δικαστικού συμβουλίου, κατά παράβαση των διατάξεων των ειδικών εγγυήσεων του ΟΛΣΤΕ 1715/1983 και της απαίτησης του Συντάγματος, κατετάγην ως υπάλληλος κλάδου ΠΕ Προϊσταμένων, υποβιβαζόμενη σε βαθμό Β'. Ενδεικτικά σας αναφέρω: 1) το άρθρο 26 του νόμου 1968/91 που ορίζει ότι "ο διορισμός προϊσταμένων των εκτός Αθηνών, Πειραιώς και Θεσσαλονίκης Υποθηκοφυλακείων κλπ., γίνεται απο τη δημοσίευση του Ν.1586/1986 και εφεξής απευθείας στον Α' Βαθμό. 2) Το άρθρο 1 της υπουργικής απόφασης 2076183/8355/0022/1999 (ΦΕΚ Β'τ.1/1999) που ορίζει "η αντιστοιχία των υπηρεσιών των εμμίσθων υποθηκοφυλακείων...τα λοιπά έμμισθα υποθηκοφυλακεία του Κράτους...αντιστοιχούν σε ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ". 3) Το άρθρο 3 της ως άνω Υπουργικής Απόφασης ορίζει "οι κατά την δημοσίευση της απόφασης αυτής υπηρετούντες προϊστάμενοι... ΔΕΝ υπόκεινται σε κρίση ως διορισθέντες απ' ευθείας σε θέση Προϊσταμένου". 4)Το άρθρο 10 παρ. 7 Ν.2331/95 ορίζει "οι διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα ως εκάστοτε ισχύουν εφαρμόζονται και στους υπαλλήλους των εμμίσθων υποθηκοφυλακείων πλην των προϊσταμένων των εμμίσθων και των διευθυντών των Κτηματολογικών Γραφείων. 5) Το άρθρο 3 παρ. 1 Ν.2664/98 ορίζει " οι προϊστάμενοι των Κτηματολογικών Γραφείων είναι δημόσιοι λειτουργοί". Ο υποβιβασμός και η υποβάθμιση της θέσης του προϊσταμένου των εμμίσθων υποθηκοφυλακείων και των διευθυντών των Κτηματολογικών Γραφείων που άρχισε για όλους μας απο το 2011 όπως σας προανέφερα, συντελείται τώρα και με το σχέδιο νόμου για την αναδιοργάνωση των Υποθηκοφυλακείων της Χώρας αφού στο άρθρο 2 παρ. 4 του παρόντος σχεδίου νόμου, τα εναπομείναντα επτά (7) έμμισθα υποθηκοφυλακεία θα λειτουργούν πλέον όχι σε επίπεδο Δ/νσης αλλά Τμήματος, με προϊστάμενο κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ (χωρίς πτυχίο Νομικής). Είναι πασίγνωστο ότι τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις που πηγάζουν απο την ειδική θέση του Υποθηκοφύλακα απαιτούν ιδιαίτερα προσόντα (πτυχίο νομικής, δικηγορία, εμπειρία, γνώσεις νομικές, κλπ.) και όλα αυτά οικοδομούν την ειδική θέση ΕΥΘΥΝΗΣ του προϊσταμένου δ/νσης του εμμίσθου υποθηκοφυλακείου. Πόσο μάλλον προϊστάμενος τμήματος...υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ;; Σας αναφέρω μόνο ενδεικτικά: Ποιός προϊστάμενος υποθηκοφυλακείου που δεν κατέχει πτυχίο νομικής σχολής μπορεί να ελέγχει την τυπική και ουσιαστική νομιμότητα των εγγράφων που προσέρχονται για καταχώρηση, να προχωρήσει στην καταχώρηση αυτή ή να προβεί σε πράξη επιστροφής ή άρνησης προς καταχώρηση κατ' άρθρο 791 Κωδ. Πολ. Δικ. Ποιός προϊστάμενος ΤΜΗΜΑΤΟΣ κατηγορίας ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ χωρίς πτυχίο νομικής δύναται να κατανοήσει την έννοια των εμπράγματων δικαιωμάτων των δικαιοπραξιών και των δικογράφων, να τα χαρακτηρίσει, να τα καταχωρήσει, να εκδώσει πιστοποιητικά, να κρίνει την εγκυρότητα ή μή όλων αυτών των προς καταχώρηση νομικών πράξεων, να διασφαλίσει τις συναλλαγές των πολιτών με υπέρτατο σκοπό την προστασία του Δημοσίου Συμφέροντος και την ασφάλεια των συναλλαγών. Επίσης σας αναφέρω ότι απο τα Υποθηκοφυλακεία που πρόκειται να συγχωνευτούν σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.2.13 στο έμμισθο υποθηκοφυλακείο Σάμου, δύο εξ αυτών τουλάχιστον είναι ανενεργά απο το 2011 και εντεύθεν, με αποτέλεσμα να καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής η επαναλειτουργία αυτών μέσω της συγχώνευσης με το έμμισθο υποθηκοφυλακείο Σάμου, αφού θα προκύψουν ακαταχώρητες πράξεις (ελλειπής ενημέρωση Βιβλίων Μεταγραφών, Υποθηκών, Κατασχέσεων κλπ., τουλάχιστον της τελευταίας πενταετίας) διότι οι άμμισθοι υποθηκοφύλακες έχουν ή συνταξιοδοτηθεί ή αποχωρήσει και έτσι έχει δημιουργηθεί μεγάλη εκκρεμότητα ως προς τις συναλλαγές των πολιτών και στην εξασφάλιση των συμφερόντων του Ελλ. Δημοσίου με τα εν λόγω Υποθηκοφυλακεία. Καλούμεθα λοιπόν οι προϊστάμενοι των Τμημάτων και όχι Δ/νσεων, Υποθηκοφύλακες, με το παρόν σχέδιο νόμου, με την αυξημένη αρμοδιότητα που μας δίνεται λόγω της συγχώνευσης, να επιλύσουμε και τα προβλήματα αυτών των ελλειματικών αμμίσθων υποθηκοφυλακείων, να διεκπεραιώσουμε τις εκκρεμότητες και τις παραλείψεις αυτών κατά την τελευταία τουλάχιστον 5ετία, διαταράσσοντας την εύρυθμη λειτουργία και της δικής μας υπηρεσίας και με την ΥΠΟΒΆΘΜΙΣΗ που συντελείται για μας σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ. 4 του σχεδίου νόμου, όπως προανέφερα. Εν όψει και της λειτουργίας των οριστικών δομών των Κτηματολογικών Γραφείων (Ν. 2664/98), κατά το άρθρο 6 παρ. α του παρόντος, οι δικαστικοί υπάλληλοι που κατέχουν οργανική θέση...τοποθετούνται σε κενές οργανικές θέσεις στα δικαστήρια και τις δικαστικές υπηρεσίες..., ενώ κατά την παρ. β, οι ΙΔΑΧ υπάλληλοι τοποθετούνται σε δικαστήρια...Η'ΣΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ, ενώ στους μόνιμους δικαστικούς υπαλλήλους των Υποθηκοφυλακίων δεν δίδεται Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ, κατά παράβαση των διατάξεων του Ν.2664/98, των διατάξεων του Συντάγματος και ειδικών Νόμων. Πόσο δίκαιη είναι αυτή η διάκριση που συντελείται με το παρόν σχέδιο νόμου; Προκειμένου λοιπόν περί υπαλλήλων που υπάγονται στο Νομικό Πρόσωπο του Κράτους, έχει νομολογηθεί άμεση εφαρμογή του Συντάγματος. Ειδικότερα απο τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 22 παρ. 1, 25 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 92 παρ. 4 του Συντάγματος, θεμελιώνεται ευθέως η αξίωσή μας έναντι του Κράτους για την απόληψη αποδοχών ανάλογων των καθηκόντων μας, των υπηρεσιών μας και στο σύνολο της αυξημένης ΕΥΘΥΝΗΣ. Οι κατά παράβαση των Αρχών της Ισότητας και της Αρχής της Αναλογικότητας ρυθμίσεις με το παρόν σχέδιο νόμου πρέπει να αποσυρθούν άμεσα και να ακυρωθούν. Να επαναφέρετε το ειδικό βάρος της θέσης του Υποθηκοφύλακα με την αυξημένη θέση ευθύνης ως Προϊστάμενου Δ/νσης ΠΕ με πτυχίο απαραίτητα Νομικής, διότι με το εν λόγω σχέδιο νόμου καταλύονται και παρακάμπτονται τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα μας που είναι σε πλήρη συνάφεια και συνεχόμενα της άσκησης των καθηκόντων μας ως και της ανάληψης πρωτοβουλιών εκ της ΘΕΣΕΩΣ ΕΥΘΥΝΗΣ που κατέχουμε. Είναι ιδιότητες που μορφοποιούν το στοιχείο και της εμπειρίας (εμπειρία), η οποία οικοδομείται και θεμελιώνεται στο επίπεδο των απαιτήσεων της οικείας θέσης του προϊσταμένου επιπέδου Δ/νσης που κατείχαμε ΕΚ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ απο τον διορισμό μας.