• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΑΣ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ, π. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 4 Ιουλίου 2016, 15:17

    Κάνω έκκληση μέσω της διαβούλευσης στον κ. Υπουργό της Δικαιοσύνης, που είναι αποδεδειγμένα άνθρωπος νηφάλιος και συνετός, να μην επιμείνει σε αυτήν τη νομοθετική πρόταση, που δημιουργεί τεράστια αναστάτωση σε όλους τους πολίτες και σε όλα τα νομικά πρόσωπα που έχουν ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα και μάλιστα σε μία εποχή που το κυρίαρχο στοιχείο της επιβάλλει σταθερό και ασφαλές οικονομικό περιβάλλον. Για να υπάρχει η σταθερότητα και η ασφάλεια αυτή, βασική προϋπόθεση είναι η διασφάλιση όλων των εμπράγματων συναλλαγών επί των ακινήτων της χώρας, δημοσίων και ιδιωτικών και αυτό δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο από τα υπάρχοντα σήμερα Υποθηκοφυλακεία, καθώς και αυτά που λειτουργούν κατά το νόμο είτε αμιγώς, είτε εν μέρει ως Κτηματολογικά Γραφεία. Με τις διατάξεις αυτού του νομοσχεδίου θα επιδεινωθούν, όχι μόνο τα προβλήματα των Υποθηκοφυλακείων υπό την νέα έμμισθη μορφή, που προτείνεται με την διάταξη κυρίως του άρθρου1, αλλά και τα ήδη πολλαπλά προβλήματα του λειτουργούντος Κτηματολογίου που εμφανίζονται καθημερινά προς επίλυση στα Υποθηκοφυλακεία, που λειτουργούν ως Κτηματολογικά Γραφεία. Με την αλλαγή του καθεστώτος και τη γενικευμένη μετατροπή σε όλη την Ελλάδα των Υποθηκοφυλακείων σε δημόσιες υπηρεσίες είναι πλέον ή βέβαιον, ότι όλες οι διορθώσεις των αρχικών κτηματολογικών εγγραφών, ακόμη και των πλέον απλών, θα οδηγούνται προς επίλυση στα Δικαστήρια της χώρας, είτε γιατί οι νέοι Προϊστάμενοι δεν θα γνωρίζουν, είτε γιατί μετατρεπόμενοι σε δημόσιους υπαλλήλους κατά το γνωστό και δοκιμασμένο σύστημα του Δημοσίου, θα αποφεύγουν να αναλάβουν και την παραμικρή ευθύνη. Συνεπώς θα δυσχερανθεί έτι περαιτέρω η ομαλή εξέλιξη και ολοκλήρωση του θεσμού του Εθνικού Κτηματολογίου. Όπου στο παρελθόν υπήρξε πρόβλημα, όπως σήμερα εμφανίζεται στο νομό Ηλείας και ειδικά στον Πύργο, παρενέβαινε το Υπουργείο Δικαιοσύνης και έδινε τη λύση. Μπορεί λοιπόν το Υπουργείο Δικαιοσύνης να αποκαταστήσει άμεσα το πρόβλημα του νομού Ηλείας και ενδεχομένως και ορισμένων άλλων περιοχών (π.χ. Περιστέρι Αττικής) με βάση την διάταξη του άρθρου 54 του σχετικά πρόσφατου Ν.4356. Αυτό είχε γίνει παλαιότερα με την περίπτωση της Σαλαμίνας και του Χαλανδρίου Αττικής, ώστε να σταματήσει η ατελείωτη ταλαιπωρία των πολιτών, των Δικηγόρων, των Συμβολαιογράφων για τα ακίνητα των περιοχών αυτών. Η κατάργηση όλων των Αμίσθων Υποθηκοφυλακείων της χώρας είναι βέβαιο ότι δεν αποτελεί λύση και σίγουρα αντιβαίνει στη σημερινή δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση της χώρας. Δεν πρέπει να αγνοείται το αδιαμφισβήτητο και κρίσιμο στοιχείο που αφορά την γενικευμένη μετατροπή όλων των Άμισθων Υποθηκοφυλακείων του Κράτους σε Έμμισθα (Δημόσιες Υπηρεσίες) και τις αρνητικές δημοσιονομικές επιπτώσεις από την μετατροπή αυτή. Δεν πρέπει επίσης να μην επισημανθεί ότι από τα Άμισθα Υποθηκοφυλακεία το Ελληνικό Δημόσιο, ακόμη και στην σημερινή εποχή της κάθετης πτώσης των εμπράγματων συναλλαγών έχει διασφαλισμένο και μόνο κέρδος, ενώ αντίθετα από τα Έμμισθα δεν υπάρχει η εξασφάλιση αυτή, αφού οι δαπάνες λειτουργίας και μισθοδοσίας του προσωπικού δεν συναρτώνται προς τα έσοδα του Υποθηκοφυλακείου. Δεν θα ήθελα να επεκταθώ περαιτέρω, διότι θεωρώ ότι η ενδελεχής κριτική επί του νομοσχεδίου αυτού, τόσο σε επίπεδο νομικό, όσο και ουσιαστικό δεν είναι πρόσφορη μέσω της διαβούλευσης. Συνοψίζοντας θα ήθελα να παρακαλέσω τον κ. Υπουργό, πριν καταλήξει σε οριστικές αποφάσεις, να εξετάσει παράλληλα και μία άλλη εντελώς διαφορετική εκδοχή για την επίλυση των σύνθετων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Υποθηκοφυλακεία της χώρας. Η πρόταση είναι συγκεκριμένη υπό μορφή ολοκληρωμένου νομοσχεδίου με τίτλο "Ειδική εφαρμογή Εθνικού Περιουσιολογίου Ακινήτων και άλλες διατάξεις" και έχει εκπονηθεί από συντακτική ομάδα έμπειρων συναδέλφων Υποθ/κων από όλη την Ελλάδα. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο με την αναλυτική του Αιτιολογική Έκθεση ανταποκρίνεται στις παρούσες δυσχερείς δημοσιονομικές συνθήκες της χώρας, διότι εισάγει και νομοθετεί: 1) τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης και την προσαρμογή της στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, 2) την περιστολή δημοσίων δαπανών και την εξοικονόμηση πόρων, 3) τη διαφάνεια, 4) τη δίκαιη οικονομική μεταχείριση των πολιτών, 5) την απαλλαγή των Δικαστηρίων από άσκοπη, χρονοβόρα και περιττή επιβάρυνση υποθέσεων,6) την ενίσχυση των Δικαστηρίων σε υπαλληλικό προσωπικό χωρίς νέους διορισμούς δημοσίων υπαλλήλων, 7) την ταχύτερη αξιοποίηση της απαράδεκτα δεσμευμένης πρακτικά ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας, 8)τη φορολογική διαφάνεια και δικαιοσύνη και 9) τη διασφάλιση της συνταγματικά κατοχυρωμένης και νόμιμης ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας κατά τη μετάβαση στο θεσμό του Εθνικού Κτηματολογίου. Αυτές τις αυτονόητα αναζητούμενες από κάθε σύγχρονο και ευνομούμενο Κράτος λύσεις και αξίες υπηρετούν και τα 12 άρθρα της νομοθετικής αυτής πρότασης. Παρεμβαίνω στην διαβούλευση, γιατί ως Πρόεδρος της Ένωσης από το 2006 ως το 2012, αλλά και στον σχετικά ικανό χρόνο άσκησης μαχόμενης δικηγορίας, έχω ως αρχή μου τον εποικοδομητικό διάλογο, σε συγκεκριμένη όμως και όχι αόριστη βάση και σε περίπτωση διαφωνίας, όχι την αόριστη και στείρα αντιπαράθεση, αλλά την τεκμηριωμένη αντιπρόταση. Πιστεύω ότι ο κ. Παρασκευόπουλος, ως Υπουργός Δικαιοσύνης και ως ακαδημαϊκός έχει επιδείξει την σοβαρότητα και το ήθος που αρμόζουν στις ιδιότητες αυτές, κατά συνέπειαν νομίζω, ότι πριν καταλήξει σε οριστικές επί του επίμαχου ζητήματος αποφάσεις και λύσεις αναποτελεσματικές και χωρίς επιστροφή, όπως με μαθηματική ακρίβεια θα προκύψουν από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, αν εισαχθεί προς ψήφιση στην Βουλή και γίνει νόμος του Κράτους, θα πρέπει προηγουμένως να εξετάσει και την προτεινόμενη λύση. Ως εικός η διαβούλευση δεν προσφέρεται για έκθεση και ανάλυση της εκτενούς αυτής νομοθετικής πρότασης, που συνοδεύεται από εμπεριστατωμένη Αιτιολογική Έκθεση και στο αμεσότατο προσεχές διάστημα θα τεθεί υπ΄ όψιν του κ. Υπουργού.