• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ-ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΙ-ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ-ΔΙΚ.ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ- ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΑΣ ΚΑΛΥΜΝΟΥ' | 4 Ιουλίου 2016, 16:47

    Κάλυμνος, 4-7-2016 Κύριε Υπουργέ, Οι κάτωθι υπογράφοντες ζούμε μόνιμα και δραστηριοποιούμαστε επαγγελματικά στο νησί της Καλύμνου που αριθμεί σήμερα περίπου 17.000 κατοίκους και αποτελεί έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου (που περιλαμβάνει τα νησιά Πάτμος, Λειψοί, Λέρος, Κάλυμνος, Αστυπάλαια). Αναπτύσσεται στο νησί μας σημαντική επιχειρηματική και οικονομική δραστηριότητα, κατοικούμε δε και εργαζόμαστε σ’αυτό 27 δικηγόροι, 4 Συμβολαιογράφοι, 3 Δικαστικοί Επιμελητές και άνω των 50 μηχανικών, όλων των ειδικοτήτων. Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, αδιαφορώντας για τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα της περιοχής μας, δυστυχώς επιβεβαιώνει για άλλη μία φορά την αδυναμία οποιουδήποτε δεν κατοικεί σε νησί να αντιληφθεί την έννοια της νησιωτικότητας και την ουσία της συνταγματικά κατοχυρωμένης προστασίας της (άρθρο 101Σ), που παραβιάζεται βάναυσα από το έτος 2010 μέχρι και σήμερα. Το παρόν νομοσχέδιο, ως έχει, δημιουργεί προφανή ανισότητα σε βάρος των νησιωτών σε σχέση με τους κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας, καθώς καθιστά αδύνατη τη δωρεάν εξυπηρέτηση τους από μία ακόμη δημόσια υπηρεσία, μετά την κατάργηση των Δ.Ο.Υ των νησιών μας. Ακόμη και η απλή λήψη ενός πιστοποιητικού ιδιοκτησίας θα σημαίνει για τους Καλύμνιους πολίτες είτε ταξίδι στην Κω (έξοδα μετάβασης και απώλεια ενός ημερομισθίου) είτε οικονομική επιβάρυνσή τους με την ανάθεση της εν λόγω εργασίας σε μεσάζοντα. Είναι αδιανόητο, σοβούσης της σφοδρής οικονομικής κρίσης, η κυβέρνηση να επιβαρύνει περαιτέρω τους κατοίκους των ακριτικών νησιών. Τα πολλαπλά κόστη που θα επιβαρύνουν επιπλέον το μέσο πολίτη (νησιώτη), προφανώς θα αποβούν (μεταξύ άλλων) και εις βάρος της φοροδοτικής του ικανότητας. Ταυτόχρονα, η αδυναμία άμεσης πρόσβασης στα Βιβλία του Υποθηκοφυλακείου της περιοχής μας στους επαγγελματίες, που η εργασία μας απαιτεί σχεδόν καθημερινή επίσκεψή μας σε αυτό, για μεν τους μηχανικούς, τους δικαστικούς επιμελητές και τους συμβολαιογράφους δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την άσκηση του επαγγέλματός μας, στο ήδη περιορισμένο αντικείμενό της, για δε τους δικηγόρους καταργεί στην πραγματικότητα το σημαντικότερο τμήμα της εξ αντικειμένου μικρής ήδη δικηγορικής μας ύλης. Ποιος πελάτης για παράδειγμα θα αναθέσει σε δικηγόρο Καλύμνου έρευνα τίτλων ιδιοκτησίας, όταν θα πρέπει να επωμιστεί επιπλέον τα έξοδα της μετάβασής του στην Κω; Πόσες μέρες και πόσα έξοδα θα απαιτηθούν για έναν διορισμένο πραγματογνώμονα μηχανικό προκειμένου να ελέγξει τους τίτλους κτήσης των διαδίκων και να εκπονήσει την πραγματογνωμοσύνη του; Πόση επιπλέον δαπάνη θα προκύψει για την επιβολή κατάσχεσης, όταν για την ολοκλήρωσή της ο δικαστικός επιμελητής πρέπει να μεταβεί σε άλλο νησί; Τα προβλήματα αυτά επιτείνονται με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Ένα απαγορευτικό στο Αιγαίο μπορεί να διαρκέσει αρκετές μέρες, καθιστώντας προβληματικές τις συναλλαγές. Καθίσταται σαφές ότι χωρίς την προηγούμενη ψηφιοποίηση του συνόλου των βιβλίων των υποθηκοφυλακείων και την παροχή δυνατότητας άμεσης πρόσβασης μας σε αυτά (διενέργεια ηλεκτρονικού ελέγχου των τίτλων ιδιοκτησίας, ηλεκτρονική έκδοση πιστοποιητικών, ηλεκτρονική καταχώρηση συμβολαίων και αγωγών/αποφάσεων/κατασχέσεων/βαρών), το εν λόγω νομοσχέδιο δημιουργεί αδικαιολόγητες ανισότητες σε βάρος των νησιωτών συμπολιτών μας, ενώ οδηγεί στη σταδιακή επαγγελματική μας εξαφάνιση. Ήδη η συγχώνευση των Δ.Ο.Υ Καλύμνου και Λέρου με τη Δ.Ο.Υ. Κω έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στους κατοίκους και επαγγελματίες των νησιών μας. Ελλείψει κτιριακής υποδομής και κατάλληλης οργάνωσης, τα αρχεία των καταργημένων ΔΟΥ, κι ενώ έχουν περάσει τρία χρόνια από το κλείσιμό τους, είναι ακόμη πακεταρισμένα ή αγνοούνται διάσπαρτα κάπου στους διαδρόμους του κτιρίου της ΔΟΥ Κω και Ρόδου (δικαστικό). Πώς, αντίστοιχα, το κορεσμένο κτίριο του Κτηματολογικού Γραφείου Κω θα καλύψει τις ανάγκες λειτουργίας τεσσάρων επιπλέον Υποθηκοφυλακείων; Θα καταλήξουν πάλι τα αρχεία των νησιών μας σε κούτες και αποθήκες, καθιστώντας αδύνατες τις συναλλαγές για τους συμπολίτες μας. Ούτε οι υποδομές υπάρχουν ούτε επαρκής στελέχωση ούτε κατάλληλη κατάρτιση του υφιστάμενου προσωπικού του Κτηματολογίου της Κω, που λειτουργεί με εντελώς διαφορετικό σύστημα καταγραφής σύμφωνα με τον Κτηματολογικό Κανονισμό Δωδεκανήσου, ώστε να μπορεί να γίνει η σχεδιαζόμενη «αναδιάρθρωση» κατά τρόπο λειτουργικό για την εν λόγω υπηρεσία και είναι δεδομένες οι μεγάλες καθυστερήσεις που θα εμποδίσουν τις συναλλαγές και κατά συνέπεια θα μειώσουν τα έσοδα από τα αντίστοιχα δικαιώματα του δημοσίου. Αντίθετα η παρούσα εύρρυθμη λειτουργία των άμισθων Υποθηκοφυλακείων των νησιών μας, που δεν επιβαρύνουν με ούτε ένα ευρώ τον κρατικό προϋπολογισμό, συμβάλλει άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις στα κρατικά έσοδα. Εξάλλου, λόγω κρίσης, η ύλη των υποθηκοφυλακείων είναι μικρή, τα αναλογικά δικαιώματα που παρακρατούνται λίγα, άρα μικρό έως ανύπαρκτο το οικονομικό όφελος της μετατροπής τους σε έμμισθα, στην παρούσα συγκυρία. Επιπλέον, με την κατάργηση των κατά τόπους Υποθηκοφυλακείων θα καταστεί δυσχερέστερη η κτηματογράφηση της περιοχής μας, που αποτελεί το επόμενο βήμα και έχει σκοπό να καταστήσει ασφαλέστερες τις συναλλαγές. Με ποια ακρίβεια και πόσο ορθά θα κτηματογραφηθεί η περιοχή μας, όταν αυτή θα λάβει χώρα «από μακριά» και από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν ούτε καν τα τοπωνύμια των νησιών μας; Σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτεθέντα, ζητάμε να παραμείνουν σε λειτουργία τα άμισθα υποθηκοφυλακεία των νησιών μας και η συγχώνευσή τους να μην πραγματοποιηθεί. Σε κάθε περίπτωση, οποιοσδήποτε σχεδιασμός για να είναι αποδεκτός θα πρέπει να εξασφαλίζει την επί ίσοις όροις άμεση πρόσβασή μας στα Δημόσια Βιβλία που τηρούνται σε αυτά (όπως αναφέρουμε ανωτέρω). Για όλους τους ανωτέρω λόγους, ζητάμε να επανεξετάσετε το θέμα και να τροποποιήσετε το νομοσχέδιο, λαμβάνοντας υπόψη, με πράξεις και όχι μόνο με λόγια, τις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας. Βαζανέλλης Νικήτας (δικηγόρος) Δίκαρος Βασίλειος (δικηγόρος) Ζαΐρης Νικόλαος (δικηγόρος) Θεοδωρίδου Ειρήνη (δικηγόρος) Ιωάννου-Τρικοίλη Ελένη (υποθηκοφύλακας Καλύμνου) Καλικατζάρου Ειρήνη (δικηγόρος) Καρδούλιας Δημήτρης (δικηγόρος) Κατέρη Θεμελίνα (δικηγόρος) Κολυδάκη Καλλιόπη (συμβολαιογράφος-υποθ/κας Αστυπάλαιας) Κουρεμέτη Αικατερίνη (συμβολαιογράφος) Κυράννη Μαρία (δικαστική επιμελήτρια) Μακρυλλού Δέσποινα (δικηγόρος) Μαμουζέλλος Γεώργιος (δικηγόρος) Μπαλαμπανόγλου Καλλιόπη (συμβολαιογράφος) Μπιλλήρη Άννα (δικηγόρος) Μπιλλήρης Μιχαήλ (δικηγόρος) Μπλάνη Ελένη (δικηγόρος) Μπούλιας Κωνσταντίνος (δικαστικός επιμελητής) Ολυμπίτης Μανόλης (τοπογράφος μηχανικός) Παπάζογλου Γεώργιος (δικηγόρος) Πλάτση Μαριάννα (δικηγόρος) Ρεπαπής Ιωάννης (δικηγόρος Λέρου) Ρήγα Αικατερίνη (δικηγόρος) Ρήγα Σεβαστή (συμβολαιογράφος) Σάμιος Σταύρος (δικηγόρος) Σαράκη Καλοτίνα (δικηγόρος) Σταυρόπουλος Ιωάννης (αρχιτέκτων μηχανικός) Τρικοίλης Νομικός (δικηγόρος) Τσικούρης Ιωάννης (πολιτικός μηχανικός-πρόεδρος ΤΕΕ Καλύμνου) Χαλκίτης Δημήτριος – Νεκτάριος (δικηγόρος) ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΥ, Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΚΑΛΥΜΝΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΛυΜΝΟΥ, ΔΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΟΥΣ (Άγγελος Καλαθιανάκης, Νικόλαος Τσαγκάρης και Εμμανουήλ Μουσελλής αντίστοιχα).