• Σχόλιο του χρήστη 'OII Europe' | 12 Ιουνίου 2017, 13:06

    Η παράγραφος 3 δεν έχει ειδικές προβλέψεις για έγγραφα που δεν μπορούν να τροποποιηθούν σήμερα (π.χ. τίτλοι σπουδών Τεχνικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σύμφωνα με το Άρθρο 19 του προεδρικού διατάγματος 323/2003). Η κατοχή πιστοποιητικών που δεν συμβαδίζουν με το επίσημα καταχωρισμένο φύλο του ατόμου επηρεάζει σημαντικά την ικανότητα του να βρει εργασία και να αποκτήσει περαιτέρω μόρφωση και εκπαίδευση, και, συνεπώς, πιθανώς θα καταπατά το δικαίωμα του ατόμου σε ένα ικανοποιητικό βιωτικό επίπεδο όπως αυτό προστατεύεται από το Άρθρο 25 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και το Άρθρο 11 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Μορφωτικά Δικαιώματα. Η OII Europe προτείνει την προσθήκη μιας νέα παραγράφου που θα επεξηγεί ότι η παράγραφος 4.3 υπερισχύει κάθε προηγούμενου νόμου που απαγορεύει την αλλαγή του ονόματος και του φύλου ενός ατόμου στα επίσημα έγγραφα και πιστοποιητικά του. Η διάταξη της παραγράφου 4 καταπατά το Άρθρο 1.1 του παρόντος νομοσχεδίου καθώς και το Άρθρο 12 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Τα intersex άτομα, στα οποία έχει αποδοθεί με τη βια ένα φύλο μέσω χειρουργικών ή άλλων ιατρικών παρεμβάσεων, αντιμετωπίζουν τραύμα και μπορεί να αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια στο να αναπτύξουν την ταυτότητα φύλου τους. Ο περιορισμός του αριθμού των φορών που μπορούν να αλλάξουν το καταχωρισμένο φύλο τους δεν λαμβάνει υπόψιν του την κατάσταση των θυμάτων καταπατήσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η OII Europe προτείνει την αφαίρεση αυτής της πρόβλεψης από το νομοσχέδιο. Εάν καθίσταται νομική ανάγκη μπορεί να προστεθεί πρόβλεψη που θα θέτει το όριο διόρθωσης του καταχωρισμένου φύλου ενός ατόμου σε μια φορά το έτος. Με εκτίμηση, Dan Christian Ghattas, Συμπρόεδρος της OII Europe