• Σχόλιο του χρήστη 'Μαίρη Δεληγιάννη' | 20 Αυγούστου 2019, 01:05

    Σύμφωνα με το άρθρο 3 του ΓΚΠΔ, ο τελευταίος εφαρμόζεται στην επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο δραστηριοτήτων μίας εγκατάστασης ενός υπευθύνου επεξεργασίας ή/και εκτελούντος την επεξεργασία στην Ένωση (ανεξαρτήτως από το κατά πόσο η επεξεργασία πραγματοποιείται εντός της Ένωσης) ή στην επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα υποκειμένων των δεδομένων που βρίσκονται στην Ένωση από υπεύθυνο επεξεργασίας ή/και εκτελούντα την επεξεργασία μη εγκατεστημένο στην Ένωση, εάν οι δραστηριότητες επεξεργασίας σχετίζονται αποκλειστικά με: (α) την προσφορά αγαθών και υπηρεσιών σε υποκείμενα δεδομένων στην Ένωση, ή (β) την παρακολούθηση της συμπεριφοράς τους στον βαθμό που η συμπεριφορά αυτή λαμβάνει χώρα εντός της Ένωσης. Η παραπάνω διάταξη έχει ερμηνευθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων («ΕΣΠΔ») στις Κατευθυντήριες Γραμμές 3/2018 του ΕΣΠΔ σχετικά με την εδαφική εφαρμογή του ΓΚΠΔ. Ειδικότερα, στα πλαίσια της ανάλυσής του «κριτηρίου εγκατάστασης» το ΕΣΠΔ έκρινε ότι «Η τοποθεσία της επεξεργασίας είναι επομένως αδιάφορη στον καθορισμό του κατά πόσον η επεξεργασία, που πραγματοποιείται στα πλαίσια των δραστηριοτήτων μίας εγκατάστασης εντός της ΕΕ, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του ΓΚΠΔ.» και συνέχισε αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «…..Παρά ταύτα, η γεωγραφική τοποθεσία δεν είναι σημαντική για τους σκοπούς του Άρθρου 3 παρ. 1 σε σχέση με την τοποθεσία που διενεργείται η επεξεργασία, ή σε σχέση με την εγκατάσταση των υποκειμένων επεξεργασίας που αυτή αφορά.» Ενόψει των ανωτέρω το Σχέδιο Νόμου φαίνεται να αποκλίνει από την σχετική διάταξη του ΓΚΠΔ και να διευρύνει αδικαιολόγητα το εδαφικό πεδίο εφαρμογής του Σχεδίου Νόμου εισάγοντας ένα νέο κριτήριο εφαρμογής του. Συγκεκριμένα, η διάταξη του Σχεδίου Νόμου διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του σε όλες αδιακρίτως τις δραστηριότητες επεξεργασίας που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένης της συλλογής δεδομένων με ηλεκτρονικά μέσα), χωρίς να τηρεί τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις-κριτήρια που προβλέπει το άρθρο 3 του Κανονισμού. Παρόλο που ο ΓΚΠΔ υπερισχύει του Σχεδίου Νόμου, ως ενωσιακή νομοθεσία, η παρούσα διατύπωση ενέχει τον κίνδυνο πρόκλησης σύγχυσης και παρανοήσεων στο κομβικό ζήτημα του πεδίου εφαρμογής του ελληνικού νόμου. Για τον λόγο αυτό, προτείνω να απαλειφθεί η σχετική διάταξη εις ό,τι αφορά τον ΓΚΠΔ.