• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β.' | 6 Σεπτεμβρίου 2020, 20:14

    Είμαι πεπεισμένος πως στο καθεστώς του νέου προτύπου δίκης μπορούν να υπαχθούν ΜΟΝΑΧΑ όσες από τις εκκρεμούσες υποθέσεις κατατέθηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου 2016 ημερομηνία κατά την οποία τέθηκε σε ισχύ ο Ν.4335/2015. Επίσης, όλες οι αιτήσεις προς αυτής της ημερομηνίας έχουν ΗΔΗ μια φορά επικαιροποιηθεί και μάλιστα ελεγχθεί για την ορθότητα και πληρότητα των στοιχείων τους με φοβερό κόπο, οικονομικό κόστος, άγχος κ.ο.κ για τους περισσότερους των εμπλεκομένων! Επίσης, οι πιστωτές είχαν όλο αυτό το διάστημα ικανό χρόνο να εγείρουν ενστάσεις περί των και καλά "στρατηγικών κακοπληρωτών" αφού απολάμβαναν εκτός από την άρση του τραπεζικού απορρήτου (από το 2018 ισχύει για όλες τις υποθέσεις) και την άρση του φορολογικού απορρήτου. Συν τοις άλλοις είχαν λάβει όλα εκείνα τα οικονομικά στοιχεία μέσω των δικογράφων που τους επέτρεπαν να επαληθεύσουν το προφίλ των διαδίκων τους, δηλαδή τυχόν εμπόρων ή προσώπων με υψηλά ρευστά διαθέσιμα. Το φορολογικό απόρρητο μάλιστα δεν ισχύει για τους δανειολήπτες εδώ και 7 σχεδόν έτη. Υφίσταται και σχετική ΠΟΛ!!! Και σχετική εισήγηση του ΝΣΚ! Περαιτέρω, υποτίθεται πως ΗΔΗ από πέρυσι, τον Οκτώβριο του 2019 οι πιστωτές είχαν τσεκάρει μέσω ειδικής πλατφόρμας ΟΛΑ τα στοιχεία των δανειοληπτών που ανέμεναν την εκδίκαση της υπόθεσής τους! Αυτά για να σταματήσει επιτέλους ο μύθος των "μπαταχτσήδων" (τουρκική λέξη γαρ). Με τα ως άνω λεχθέντα, θεωρώ πως για να μη θίγεται το αίσθημα της ασφάλειας δικαίου που είναι θεμελιώδες για μια κοινωνία ειδικά όταν σχετίζεται με υποθέσεις που αφορούν την περιουσία των πολιτών και το δικαίωμα πρόσβασης στη Δικαιοσύνη πρέπει, α. να εξαιρεθούν των προβλέψεων του παρόντος νομοθετήματος όλες οι εκκρεμούσες υποθέσεις που έχουν κατατεθεί προ της 31 Δεκεμβρίου 2015 και β. να μην υπάρχει κόφτης σε ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις υπόλοιπες που υποτίθεται πως έχουν ήδη ελεγχθεί παρά μονάχα, να προβλέπεται ένδειξη (καμπανάκι) για στοιχείο που χρίζει δικαστικής αξιολόγησης κατά προτεραιότητα ή και αξιολόγησης από μέρους των πιστωτών ώστε να εγείρουν νομική ένσταση, όπως άλλωστε μπορούν να κάνουν και τόσα χρόνια για την άρση της προσωρινής προστασίας όπου θεωρούν ότι υφίσταται ουσιαστικός και αληθής λόγος. Τα δε Ειρηνοδικεία, πρέπει να ενισχυθούν σταδιακά με δικαστές -ειδικά εκείνο του Πειραιά με τις περισσότερες υποθέσεις- .Ο επαναπροσδιορισμός των δικασίμων θα μπορούσε να γίνει ΑΤΕΛΩΣ και οι δανειολήπτες που έχουν καταθέσει αιτήσεις μετά την 1η Ιανουαρίου 2016 να ζητούν ηλεκτρονικά την επικαιροποίηση, προσκομίζοντας παράλληλα τα δυο πιο πρόσφατα εκκαθαριστικά φόρου εισοδήματος και περιουσίας. Αμέσως, μετά οι δικηγόροι τους θα πρέπει να έχουν ένα χρονικό περιθώριο τουλάχιστον 4 μηνών για προτάσεις και 1-2 επιπλέον μηνών για τη λεγόμενη φάση "προσθήκης - αντίκρουσης". Αυτό θα βοηθήσει και τους δικηγόρους των τραπεζών. Βασικά, και τις Γραμματείες των δικαστηρίων. Τα υπόλοιπα στοιχεία υπάρχουν στους φακέλους. Ας μην κοροϊδευόμαστε ζητώντας τα ίδια πράγματα. Επίσης, το νομοθέτημα θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2021 ώστε να δίνεται λίγο παραπάνω χρόνος σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να προετοιμαστούν. Όπως έγραψα και νωρίτερα είμαι κατά του να αποφαίνεται η πλατφόρμα ποιος είναι επιλέξιμος. Αυτό είναι δουλειά του δικαστή και ευτυχώς, ο νομικός μας πολιτισμός απαγορεύει σε μια πλατφόρμα την αντικατάστασή του, ειδικά για αιτήσεις που έχουν ΗΔΗ ελεγχθεί και υποστεί τη βάσανο της πρώτης δικαστικής εξέτασης κατά τη χορήγηση της προσωρινής διαταγής (δικαστική επικύρωση αίτησης)! Αναφορικά με τα χρονικά πλαίσια, ως προς την έφεση θα προτείνω να ισχύσει η πρόβλεψη του άρθρου 518 του Κ.Πολ.Δικ. Εξάλλου, όποιος θέλει κοινοποιεί νωρίτερα και αρχίζει η τασσόμενη ημερομηνία των 30 ημερών! Ως προς τις αιτήσεις για επικαιροποίηση (ΑΤΕΛΩΣ) και αίτηση προτίμησης που ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΦΟΡΟΥΝ ΕΚΚΡΕΜΟΥΣΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙΜΜΕΝΕΣ ΜΟΝΟΝ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 01-01-2016 να δίδεται περισσότερος χρόνος, τουλάχιστον 90 ημερών (3 μηνών) και από εκεί και ύστερα επιπλέον 180 ημερών (6 μηνών) για προτάσεις-προσθήκες-αντικρούσεις. Και όλα αυτά σε ισχύ μετά την 01-01-2021!!! Για τις παλαιότερες εκκρεμούσες αιτήσεις να μείνουν οι ημερομηνίες ως έχουν. Άλλωστε, σχεδόν όλες θα έχουν εκδικαστεί μέχρι τα τέλη του 2022 αρχές του 2023. Και για το τέλος, εννοείται πως κάθε αίτηση θα πρέπει να εξετάζεται με βάση τις νομικές πρόνοιες που ίσχυαν κατά το χρόνο κατάθεσής της (δεδομένου ότι ο ν.3869/2010 έχει τροποποιηθεί αρκετές φορές - τις τελευταίες προς το χειρότερο).