• Σχόλιο του χρήστη 'Συλλογος Συνεπιμέλεια' | 24 Μαρτίου 2021, 16:28

    Υπεβλήθη στις αρμόδιες αρχές η πιο κάτω αναφορά ως προς το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο. ΣΤΟΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Η εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης προσπάθεια συμμόρφωσης με το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο για τα δικαιώματα του ανθρώπου και τα κοινωνικά δικαιώματα οδηγεί σε ακόμα περισσότερη παραβίασή τους. Σας είναι γνωστό ότι στην Ελληνική Δημοκρατία δεν λειτουργούν οικογενειακά δικαστήρια, δεν υπάρχουν δικαστικές κοινωνικές υπηρεσίες. Σε εφαρμογή ενός νομολογιακού εθίμου αποκλειστικής επιμέλειας, πάντα, κατά κανόνα, αφαιρείται ένας από τους γονείς από την ανατροφή των παιδιών του και τα μεγαλώνει αυτά ένας από τους γονείς, σχεδόν πάντα η μητέρα. Προσπαθώντας να εφαρμόσει τις διεθνείς συμβάσεις, τις πολιτικές των κρατικών οργανισμών και τις οδηγίες της Ένωσης, όπως για παράδειγμα την οδηγία 1158/2019, τη 18η Μαρτίου 2021 κατατέθηκε στη δημόσια διαβούλευση πριν τη ψήφιση από τη Βουλή σχέδιο νόμου για μεταρρυθμίσεις στο οικογενειακό δίκαιο. Στο όνομα των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το σχέδιο νόμου, φέρνει τους έλληνες πολίτες σε χειρότερη θέση από αυτή που βρίσκονται σήμερα. • Αντί να εξασφαλιστεί ότι το παιδί θ’ ανατρέφεται και από τους δύο γονείς στη περίπτωση διαζυγίου, διατηρείται η επιμέλεια κοινή στους γονείς αλλά η φροντίδα του προσώπου υποχρεωτικά ex lege, πάντα, ασκείται από το «γονέα με τον οποίο το τέκνο διαμένει». • Καταργείται η συναινετική, με σύμφωνο κοινής επιμέλειας, εναλλασσόμενη κατοικία του τέκνου αφού απαιτεί το νομοσχέδιο να οριστεί «γονέας με τον οποίο το παιδί διαμένει». • Αντί να εξομοιώνονται όλα τα παιδιά που γεννήθηκαν εκτός γάμου και αναγνωρίστηκαν, για τα παιδιά που π.χ. ο πατέρας ζήτησε να γίνουν εξετάσεις DNA συνεχίζει μόνο η μητέρα τους να τα ανατρέφει. • Αντί ως τόπος κατοικίας του παιδιού να είναι ο τόπος της τελευταίας κοινής κατοικίας των γονέων, ο «γονέας με τον οποίο το παιδί διαμένει» μόνος καθορίζει το τόπο κατοικίας του παιδιού και μόνο για τη μεταβολή του, αφότου ο ένας τον καθορίσει, χρειάζεται η συμφωνία και των δύο γονέων. • Αντί για ανατροφή και από τους δύο γονείς προβλέπεται η επικοινωνία με τον δευτερεύοντα γονέα. • Αντί να έχουν ίσες διανυκτερεύσεις με ελάχιστο το 35 % με κάθε γονέα, προβλέπεται κατά τεκμήριο το 1/3 του συνολικού χρόνου επικοινωνίας με τον ένα γονέα. Πρακτικά αυτό σημαίνει τρείς ώρες Τρίτη και Πέμπτη απόγευμα, δύο Σάββατα βράδυ την εβδομάδα, πέντε μέρες τις διακοπές των Χριστουγέννων και του Πάσχα και δέκα μέρες το καλοκαίρι. • Χωρίς να προβλέπονται μηχανισμοί όπως η εξίσου απονομή χρόνου από τη δικαιοσύνη, τα parenting plans, οι πίνακες διατροφής τέκνων, η φιλική δικαιοσύνη, προβλέπεται υποχρεωτική διαμεσολάβηση που μπορεί να τη διατάξει το δικαστήριο στη μέση μιας δίκης αυξάνοντας το κόστος και το χρόνο. Με τη νομοθετική πρωτοβουλία, αντί να εφαρμοστούν οι καλές πρακτικές που συνιστούν διεθνείς οργανισμοί και εφαρμόζονται όλες οι χώρες, νομοθετείται μια νομολογία δεκαετιών που θέλει την ανατροφή του παιδιού από ένα γονέα που θα λέγεται «αυτός που συνήθως το παιδί διαμένει» αντί γονέας με επιμέλεια, όπως σήμερα λέγεται. Η κατάσταση θυμίζει τις πρακτικές που οδήγησαν την Ελλάδα στην είσοδό της στη ζώνη του Ευρώ. Αντί να συμμορφωθεί με τα ευρωπαϊκά στάνταρ, νομιμοποιούνται αποκλίνουσες εσωτερικές πρακτικές, δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις, χορηγούνται ψευδή στοιχεία. Μόνο που το τίμημα στην περίπτωση αυτή είναι η παραβίαση των δικαιωμάτων του ανθρώπου γονέων και κυρίως του παιδιού. Οι διεθνείς συμβάσεις συνάπτονται για να εφαρμοστούν πραγματικά και όχι προσχηματικά. Παρακαλούμε για τη προσοχή και τις ενέργειές σας. Η εκ μέρους σας έκφραση γνώμης κατά πόσο η επικείμενη νομοθετική αλλαγή είναι σύμφωνη με τις βασικές αρχές και αξίες της Ένωσης καθώς και με τις διεθνείς συμβάσεις είναι κρίσιμη. Ελληνικό Συμβούλιο Κοινής Ανατροφής www.synepimelia.gr