• Στο προτεινόμενο Νομοσχέδιο, ενώ γίνεται αναφορά στο σημαντικό τομέα της πρόληψης της ουσιοεξάρτησης (Άρθρο 54 και 61), δεν αναφέρονται οι αρμόδιες δομές που έχουν αναπτυχθεί από το 1995, τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας. Τα Κέντρα Πρόληψης ιδρύονται και λειτουργούν από τον ΟΚΑΝΑ, στο πλαίσιο της υλοποίησης μιας ενιαίας πολιτικής στον τομέα της πρόληψης της ουσιοεξάρτησης σε εθνικό επίπεδο, με τη συνεργασία και την ενεργό ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τοπικών φορέων, αναγνωρίζοντας τη συμβολή των τοπικών κοινωνιών στο έργο της πρόληψης και τη σημασία της ανάληψης κοινωνικής δράσης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση προκειμένου να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινότητας. Δραστηριοποιούνται πάνω από μια 15ετία παρέχοντας υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και υλοποιώντας παρεμβάσεις πρόληψης και αγωγής υγείας στις τοπικές κοινότητες. Τα 71 Κέντρα Πρόληψης που λειτουργούν σήμερα καλύπτουν τις 13 περιφέρειες και τους 49 από τους 51 νομούς της χώρας. Τελευταία διαθέσιμα στοιχεία για το έργο των Κέντρων Πρόληψης παρουσιάζονται στη σχετική έκδοση του ΕΚΤΕΠΝ (http://www.ektepn.gr/Documents/PDF/KP2009fiNaL.pdf). Ακολούθως λοιπόν με τους Εγκεκριμένους Φορείς Θεραπείας που αναφέρονται, αναφορά θα πρέπει να γίνει και αντίστοιχα για την πρόληψη με τους Εγκεκριμένους Φορείς Πρόληψης, όπου θα περιλαμβάνονται τα 71 Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, λαμβάνοντας υπόψη τον πρόσφατο Νόμο 3966/2011 σχετικά με τη λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης. Ως γενικό σχόλιο, το προτεινόμενο Νομοσχέδιο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα ως προς την αναγνώριση και την κατοχύρωση του δικαιώματος των χρηστών για θεραπεία, ενώ αναμένεται να ανατρέψει την αντιμετώπιση των χρηστών αποκλειστικά μέσω του συστήματος δικαιοσύνης. Τα αντίστοιχα Κεφάλαια και Άρθρα αποτελούν και τα δυνατά σημεία του Νομοσχεδίου και πρότασή μας αποτελεί η αναδρομική ισχύς του Νομοσχεδίου ώστε να επανεξεταστούν όλοι οι φυλακισμένοι που έχουν καταδικαστεί για παραβάσεις του ν. Περί Ναρκωτικών. Ωστόσο, στα αδύνατα σημεία του Νομοσχεδίου περιλαμβάνεται το Κεφάλαιο ΣΤ΄ όπου επιχειρείται μια συνοπτική περιγραφή στους φορείς σχεδιασμού, συντονισμού και υλοποίησης της πολιτικής στον τομέα των ναρκωτικών. Βλ. επίσης σχόλια ΕΚΤΕΠΝ στα Άρθρα 50 και 52.