• Σχόλιο του χρήστη 'Kostas Karras' | 20 Αυγούστου 2021, 13:48

    Ως προς την εν λόγω διάταξη υπάρχουν τα εξής θέματα: Α. Σύμφωνα με το αρ. 86 του σχεδίυο νόμου η εν λόγω διατάξη εφαρμόζεται και στις εκκρεμείς υποθέεις, δηλαδή και σε αυτές που έχουν ηδη ματαιωθεί κατά τον χρόνο που θα τεθεί σε ισχύ το παρόν νομοθέτημα. Επομένως, πρεπεί να τεθείο ρητώς ότι οι 90 ημερές για τον προσδιορισμό των ματαιωθείσων αγωγών τακτικής και ειδικής διαδικασίας άρχονται από την ημέρα που θα τεθεί σε ισχύ ο παρόν νόμος. Άλλως δημιουργείται αναασφάλεια δικαίου και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το αρ. 20 Σ καθώς κατά τον τρόπο που είναι διατυπωμένη διατάξη δύναται να ερμηνευθεί ότι αγωγές (τατικής και ειδικής διαδικασίας) οι οποίες έχουν ηδη ματαιωθεί κατά την ισχύ του νέου νόμου και έχουν παρέλθει οι 90 ημέρες από την ματαίωση του διαγράφονται. Β. Στο εδβ. β' της παρ.2 της πρτοεινόμενης διατάξης ορίζεται ότι: "... Για τη νέα συζήτηση εφαρμόζονται αναλόγως οι προθεσμίες της παρ. 2 του άρθρου 215 και των παρ. 1 και 2 του άρθρου 237..." Κατά τον τρόποπου είναι διατυπωμένη η διατάξη ερμηνευέται ως εξής ότι μια αγωγή ειδικής διαδικασίας (λ.χ μισθωτικη αγωγή , ανακοπή) η οποία έχει ματαιωθεί και επαναφέρεται προς συζήτηση τότε εφαρμόζονται οι κανόνες της τακτικής διαδικασίας, ήτοι επίδοση κλήσης εντός 30 ημερών και κατάθεση προτάσεων εντός 90 ημερών από το πέρας της προθεσμίας επίδοσης. Γι αυτό κρίνεται απαραίτηση η διόρθωση προκειμένου να μην προκύψουν ερμηνευτικά προβλήματα .