• Σχόλιο του χρήστη 'Πάνος Φ.' | 16 Νοεμβρίου 2021, 18:47

    Μετά από μία δεκαετία, το ανώτατο όριο ηλικίας των υποψηφίων στο διαγωνισμό μειώνεται ξανά και επανέρχεται στα 40 έτη, όπως ίσχυε πριν την εφαρμογή του Ν. 3910/2011. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου είναι η εισαγωγή υποτίθεται στο δικαστικό σώμα νεότερων δικαστικών λειτουργών, με ικανό περιθώριο ηλικίας για να πραγματοποιήσουν δήθεν επιτυχή σταδιοδρομία σε όλους τους βαθμούς. Ωστόσο, δεν αιτιολογείται πως η μείωση αυτή στα 40 έτη θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος της εξέλιξης στους βαθμούς των δικαστικών λειτουργών. Υπενθυμίζεται ότι με το άρθρο 8 του Ν. 3910/2011, είχε αυξηθεί το ανώτατο όριο πρόσβασης των υποψηφίων στο διαγωνισμό από τα 40 έτη στα 45 έτη, διότι «τα πρόσωπα αυτά διαθέτουν αυξημένη εμπειρία πολύ χρήσιμη για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων τους», σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου αυτού. Η επιλογή του Νομοθέτη με την αλλαγή αυτή στο σχέδιο νόμου να μετατραπεί ο δικαστικός λειτουργός σε «δικαστής καριέρας» δεν συνάδει με το δικαστικό λειτούργημα σύμφωνα και σίγουρα δεν θα επιλύσει το πρόβλημα. Αντίθετα, αποκλείονται ηλικιακά ωριμότεροι, εμπειρότεροι στη νομική επιστήμη, διαγωνιζόμενοι, συμβάλλοντας στην αποτελεσματικότερη και ταχύτερη απονομή της Δικαιοσύνης. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και πάγια νομολογία των Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων, σύμφωνα με την οποία οι διατάξεις της οδηγίας 2000/78/ΕΚ, όπως αυτές ενσωματώθηκαν στην εθνική έννομη τάξη με τον ν. 3304/2005 και ακολούθως με τον ν. 4443/2016, εξασφαλίζεται σε κάθε πρόσωπο ίση μεταχείριση στον τομέα της απασχολήσεως και της εργασίας με την παροχή αποτελεσματικής προστασίας από τις διακρίσεις που στηρίζονται σε έναν από τους λόγους του άρθρου 1 της οδηγίας αυτής, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η ηλικία [ΔΕΕ (ΔΕΚ) αποφάσεις της 16ης.10.2007 (Tμήμα μείζονος σύνθεσης), C-411/05, Palacios de la Villa, σκ. 42, της 13ης.9.2011 (Tμήμα μείζονος σύνθεσης), C-447/09, Prigge, σκ. 39, της 13ης.11.2014, C-416/13, Mario Vital Perez κατά Ayuntamiento de Ovideo).