• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Δ. ΖΩΜΑΣ - ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ' | 16 Νοεμβρίου 2021, 22:14

    Επί της 2ας παραγράφου του κειμένου, η οποία προβλέπει την εναλλακτική θρησκευτικού ή πολιτικού όρκου, η διατήρηση του πρώτου ήτοι του θρησκευτικού, είναι αναχρονιστική και απαράδεκτη. Η κλήση του ορκιζόμενου να αποκαλύψει ουσιαστικά το περιεχόμενο της θρησκευτικής του πίστης ( συμπεριλαμβανομένης εκείνης του άθεου ή άθρησκου ή τυχόν ετερόδοξου ή ετερόθρησκου ) αναλόγως ποιόν τύπο όρκου εκείνος θα επιλέξει ( θρησκευτικό ή πολιτικό ), έρχεται σε πλήρη αντίθεση τόσο με το γράμμα όσο και με το πνεύμα των διατάξεων του άρθρου 13 του Συντάγματος και 9 της Ε.Σ.Δ.Α., οι οποίες κατοχυρώνουν ρητά την πλήρη θρησκευτική ανεξιθρησκεία. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, έχει κινηθεί η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αρχικά με την οριστική διαγραφή της αναγραφής του θρησκεύματος από τις αστυνομικές ταυτότητες, θέση η οποία επικυρώθηκε και από την νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας με την ΟλΣτΕ 2285/2001, την οποία ακολούθησε κατόπιν Προσφυγής επί της τελευταίας με απόφασή του το Ε.Δ.Α.Δ. η οποία απέρριψε ομοφώνως την σχετική Προσφυγή ενώπιόν του, με το σκεπτικό ότι κάθε επιχείρημα υπέρ της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες, ακόμη και η προαιρετική αναγραφή μπορεί να οδηγήσει σε διακρίσεις εις βάρος των πολιτών. Στο ίδιο μήκος κύματος οι 0λΣτΕ 1759-1760/2019 αποφάσεις, έκριναν ότι απαγορεύεται για τους ίδιους λόγους η αναγραφή έστω και προαιρετική, του θρησκεύματος των μαθητών στα σχολικά απολυτήρια, καθότι μπορεί να οδηγήσει σε διακρίσεις εις βάρος των μαθητών για το υπόλοιπο της πορείας τους. Επί τη ευκαιρία του νέου νομοσχεδίου λειτουργίας της Ε.Σ.ΔΙ. για το οποίο λαμβάνει χώρα η παρούσα διαβούλευση, ο όρκος των νεοεισερχομένων σπουδαστών, θα πρέπει να καταστεί απολύτως και στο σύνολό του αποκλειστικά και μόνο υποχρεωτικά πολιτικός, όπως αντίστοιχα έχει ήδη ρυθμιστεί στο άρθρο 219 ΚΠοινΔ, όπου καταργήθηκε ο θρησκευτικός όρκος για τους μάρτυρες της Ποινικής Δίκης, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης που επέφερε ο Ν. 4620/2019 και πλέον όλοι οι μάρτυρες σε όλα τα στάδια της ποινικής διαδικασίας, δίνουν τον πολιτικό όρκο άνευ τοποθετήσεως της χείρας αυτών σε ορισμένο θρησκευτικό βιβλίο όπως γινόταν όταν έδιναν θρησκευτικό με το προγενέστερο καθεστώς, ως εξής : " Δηλώνω, επικαλούμενος την τιμή και τη συνείδησή μου, ότι θα πω όλη την αλήθεια και μόνο την αλήθεια, χωρίς να προσθέσω ούτε να αποκρύψω τίποτε. " Η ρύθμιση αυτή του νέου ΚΠοινΔ, κινείται ορθά προς την δέουσα κατεύθυνση, στην οποία θα πρέπει να κινείται εφεξής και κάθε νομοσχέδιο στην ελληνική έννομη τάξη, το οποίο περιλαμβάνει την ορκοδοσία. Σε αντίθετη περίπτωση, ελλοχεύει για την έννομη τάξη ο κίνδυνος, τόσο η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, όσο και το Συμβούλιο της Επικρατείας να κληθούν στο μέλλον να εξετάσουν κατόπιν διοικητικής ή δικαστικής αντίστοιχα προσφυγής θιγόμενου πολίτη, το εν λόγω ζήτημα, ήτοι η νομιμότητα του να τίθεται στον ίδιο το ερώτημα της επιλογής θρησκευτικού ή πολιτικού όρκου, κίνηση η οποία εμπεριέχει πανηγυρικό δημόσιο χαρακτήρα και αποτυπώνεται εγγράφως. Επιπρόσθετα, ο θρησκευτικός όρκος έρχεται και σε πλήρη αντίθεση με την ίδια την χριστιανική ( ορθόδοξη και άλλη ) πίστη, καθότι ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός ( στο πλαίσιο του άρθρου 3 του Συντάγματος όπου ρυθμίζονται θέματα επί της επικρατούσας Χριστιανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας ), στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, κεφάλαιο 5 και εδάφια 33 έως 37 εδίδαξε ότι ( από την επί του Όρους Ομιλία ): Ὅρκος καὶ φιλαλήθεια 33 Πάλιν ἠκούσατε ὅτι ἐρρέθη τοῖς ἀρχαίοις, οὐκ ἐπιορκήσεις, ἀποδώσεις δὲ τῷ Κυρίῳ τοὺς ὅρκους σου. 34 Ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν μὴ ὀμόσαι ὅλως· μήτε ἐν τῷ οὐρανῷ, ὅτι θρόνος ἐστὶ τοῦ Θεοῦ· 35 μήτε ἐν τῇ γῇ, ὅτι ὑποπόδιόν ἐστι τῶν ποδῶν αὐτοῦ· μήτε εἰς Ἱεροσόλυμα, ὅτι πόλις ἐστὶ τοῦ μεγάλου βασιλέως· 36 μήτε ἐν τῇ κεφαλῇ σου ὀμόσῃς, ὅτι οὐ δύνασαι μίαν τρίχα λευκὴν ἢ μέλαιναν ποιῆσαι. 37 Ἔστω δὲ ὁ λόγος ὑμῶν ναὶ ναί, οὒ οὔ· τὸ δὲ περισσὸν τούτων ἐκ τοῦ πονηροῦ ἐστιν.