• Σχόλιο του χρήστη 'Χρηστος' | 5 Νοεμβρίου 2022, 00:04

    Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας εξαιτίας του οποίου προκλήθηκε ένα ατύχημα με σωματικές βλάβες προυποθέτει γνωστική ικανότητα υπολογισμού της ταχύτητας αυτής προ συμβάντος. Εμείς, ως ειδικοί πραγματογνώμονες, με επιστημονικές μεθόδους μπορούμε να υπολογίσουμε την ταχύτητα πεο συμβάντος βάσει στρεβλώσεων, ιχνών στο οδόστρωμα και από άλλα στοιχεία. Η τρέχουσα όμως εκπαίδευση και η ελάχιστη υλικοτεχνική υποδομή των ανακριτικών αρχών της τροχαίας, το μόνο που θα έχει ως αποτέλεσμα είναι εκφράσεις του τύπου "κεφαλι στο χαντάκ". Εάν τις καταγραφές των ιχνών στον τόπο του ατυχήματος τις αναλαμβάνει ένα τοπικό αστυνομικό τμήμα που εκτελεί και χρέη τροχαίας, φανταστείτε το χάος, τα λάθη και τις παραλήψεις που θα γίνουν (και ήδη γίνονται). Βλέπουμε σε δικογραφίες εκτυπώσεις φωτογραφιών σε ασπρόμαυρο διότι ο εκτυπωτής είτε δεν είχε toner είτε δεν υπήρχε έγχρωμος. Αντε να δεις εκεί τα ίχνη και τις λεπτομέρειες πάνω στις οποίες θα βασιστείς για υπολογισμούς. Συνεπώς, θα πρέπει οι φωτογραφίες να αποθηκεύονται σε CD που θα περιλαμβάνεται στην δικογραφία. Εκτός απο τον Νόμο είναι αναγκαίος και ο εκσυγχρονισμός των ανακριτικών τμημάτων της τροχαίας. Μέχρι να γίνει αυτό, μόνο ώς φόβητρο μπορεί να νοηθεί η αλλαγή του 290Α ΠΚ χωρίς όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα εκτός απο το μπάχαλο στα δικαστήρια και την τελική αθώωση του κατηγορούμενου για ...υπερβολική ταχύτητα.