• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Καρύδη' | 15 Νοεμβρίου 2022, 13:59

    Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α (Εταιρία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων) –ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΡΟΔΟΥ Επικίνδυνη οδήγηση από αμέλεια; Ενσυνείδητα οδηγεί.. Τα όρια ταχύτητας ορίζονται από τον ΚΟΚ και η παραβίαση τους απαγορεύεται γιατί σημαίνει αυξημένο κίνδυνο εμπλοκής σε σύγκρουση. Ποιος δεν το γνωρίζει.. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ότι κάποιος που ξεπερνάει το όριο ταχύτητας ανά ώρα ή μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα ή κάνει αυτοσχέδιους αγώνες ή οδηγεί εξαιτίας σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές όλα να είναι από αμέλεια …. α) Στους αυτοκινητοδρόμους (υφιστάμενο όριο ταχύτητας 130km/h) Για κακούργημα θα κατηγορηθούν όσοι την προκαλέσουν τρέχοντας με ταχύτητα πάνω από 190km/h.Είναι αδιανόητο και σύμφωνα με τις μελέτες του Π.Ο.Υγείας και των επιστημόνων της οδικής ασφάλειας- αποτέλεσμα αυτής της ταχύτητας θα είναι ο οδηγός θα σκοτωθεί ή και θα σκοτώσει άλλους. β) Εντός κατοικημένης περιοχής (υφιστάμενο όριο ταχύτητας 50 km/h με υποσχόμενη την μείωση στα 30 km/h (σύμφωνα με την νέα Δεκαετία Δράσης 2021-2030 να θεσμοθετηθεί η ταχύτητα 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές-Δρόμοι για Ζωή), θα κατηγορηθούν για κακούργημα όσοι την προκαλέσουν τρέχοντας με ταχύτητα πάνω από 90km/h.Σύμφωνα με τον ΠΟΥ και όλους τους επιστημονικούς φορείς σημαίνουν σε περίπτωση παράσυρσης πεζού ή σύγκρουσης με ποδήλατο, ΕΠΗΟ, μοτοποδήλατο ή μοτοσικλέτα 100% βεβαιότητα πρόκλησης θανάτου του ευάλωτου χρήστη, ενώ και σε περίπτωση πλαγιομετωπικής ή μετωπικής σύγκρουσης αυτοκινήτων η πιθανότητα είναι η ίδια. Τι είδους Δικαιοσύνη είναι αυτή που νομοθετεί πως ένας οδηγός που τρέχει με υπερδιπλάσια του ορίου ταχύτητα (70km/h με όριο τα 30km/h) και σκοτώνει έξω από το σχολείο του ένα παιδί, στο δρόμο έναν ποδηλάτη, έναν ηλικιωμένο είναι απλά αμελής, όταν μ αυτή την ταχύτητα η πιθανότητα να σκοτώσει ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου είναι 100%! γ) Όσον αφορά στην οδήγηση στη ΛΕΑ είναι σε σωστή κατεύθυνση. Καθίσταται επιβεβλημένο να κρίνονται ποινικά αξιόμεμπτες οι συμπεριφορές οδηγών, που ενσυνείδητα υπερβαίνουν το οριζόμενο όριο ταχύτητας του ΚΟΚ ή κινούνται παρανόμως επί της Λ.Ε.Α με αποτέλεσμα να θέτουν σε κίνδυνο την ιδιοκτησία, αλλά κυρίως τη σωματική ακεραιότητα των λοιπών χρηστών της οδού και προφανώς τη δική τους. δ)Για πολλοστή φορά χρόνια τώρα η εγκατάλειψη θύματος δεν συμπεριλαμβάνεται στα κακουργήματα. Η επιστημονική, ηθική και νομική προσέγγιση του ζητήματος των τροχαίων από υπερβολική ταχύτητα (το συχνότερο αίτιο θανατηφόρων τροχαίων) επιτάσσει αφ ενός τον δραστικό περιορισμό των ορίων ταχύτητας (30km/h στις κατοικημένες περιοχές, 110 km/h στους αυτοκινητόδρομους) όπως έχουν ήδη κάνει οι ασφαλέστερες κυκλοφοριακά χώρες του κόσμου. Την αυστηρή επιτήρηση και διοικητική αντιμετώπιση των παραβατών. Και την απόδοση κατηγοριών σε βαθμό κακουργήματος σ όλους τους παραβάτες του ορίου ταχύτητας που προκαλούν τροχαίες θανατηφόρες ή με σοβαρά τραυματισμό συγκρούσεις. Δεν υπάρχει σήμερα ΚΑΝΕΙΣ που να μη γνωρίζει πως Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ. Αυτός που τρέχει με 150 ή 190 km/h στον αυτοκινητόδρομο ή με 70 ή 90 km/h σε κατοικημένη περιοχή το πράττει συνειδητά, γνωρίζοντας τους κινδύνους και όχι από … αμέλεια. Όπως γνωρίζουν όλοι τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την ένατη συχνότερη αιτία θανάτου παγκοσμίως και την πρώτη αιτία θανάτου για ανθρώπους ηλικίας 15 - 29 ετών και η κυριότερη αιτία πρόκλησης τροχαίων είναι η υπερβολική ταχύτητα η οποία συμβάλλει τόσο στη σφοδρότητα της σύγκρουσης όσο και στη σοβαρότητα ενδεχόμενου τραυματισμού, συχνά και θανάσιμου. 20 Νοεμβρίου- Τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων -WDoR 2022 Στα φώτα της δημοσιότητας στη ΔΙΚΑΙΩΣΗ-ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Η επιβολή του νόμου για την οδική κυκλοφορία, η ενδελεχής έρευνα μετά από σύγκρουση για να διαπιστωθεί εάν έχει διαπραχθεί ένα έγκλημα και να αποτραπεί η επανάληψη, η ποινική δίωξη όπου χρειάζεται και η αστική αποζημίωση αποτελούν μέρος του συστήματος δικαιοσύνης. Όταν εφαρμόζεται σοβαρά, δίκαια και με συνέπεια, ένα τέτοιο σύστημα είναι αυτό που αξίζουν και επιθυμούν τα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων που έχουν τραυματιστεί ή σκοτωθεί ένα μέλος της οικογένειας ως αποτέλεσμα κάποιου νόμου – παράβασης ή αμέλειας, καθώς αποτελεί επίσης βασικό παράγοντα πρόληψη και αυτό θα σήμαινε ότι αντλούνται διδάγματα από τις τραγωδίες τους ώστε να μην επαναληφθούν.