• Σχόλιο του χρήστη 'Μπάλλας, Πελεκάνος & Συνεργάτες Α.Ε.Δ.Ε.' | 22 Νοεμβρίου 2022, 17:20

    Σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 4 του Σχεδίου Νόμου, τα καθ’ ου η άρση του απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας πρόσωπα δύνανται να αιτηθούν και να λάβουν γνώση σχετικά με την επιβολή του συγκεκριμένου μέτρου. Παρότι η πρόβλεψη του συγκεκριμένου μέτρου είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αναδεικνύονται ορισμένα ζητήματα που μπορούν να βελτιωθούν. Συγκεκριμένα: • Το χρονικό διάστημα των τριών (3) ετών από την παύση της ισχύος της εισαγγελικής διάταξης που αφορά την άρση του απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας κρίνεται δυσανάλογο και υπέρμετρα μακρό, ιδίως αν λάβουμε υπόψη τη δυνατότητα παράτασης της άρσης του απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας χωρίς περιορισμούς (σύμφωνα με το άρθρο 8), που σημαίνει πως η εκκίνηση της άρσης μπορεί να είναι παλαιότερη των τριών (3) ετών. • Η απόφαση σχετικά με τη γνωστοποίηση λαμβάνεται από όργανο, το οποίο αποφασίζει κατά πλειοψηφία, χωρίς καταγραφή της τυχόν μειοψηφίας και χωρίς τήρηση πρακτικών. Με αυτόν τον τρόπο, περιορίζεται το δικαίωμα του αιτούντος να αμφισβητήσει την συγκεκριμένη απόφαση αρμοδίως. • Σε περίπτωση που αποφασιστεί η ενημέρωση του αιτούντος, η ενημέρωση αυτή περιορίζεται μόνο στην επιβολή του περιοριστικού μέτρου και στη διάρκειά του. Είναι σαφές πως δεν επαρκεί το συγκεκριμένο περιεχόμενο, ιδίως υπό το πρίσμα των δικαιωμάτων του προσώπου σε δίκαιη δίκη, πρόσβαση σε έννομη προστασία και αποτελεσματική προσφυγή για την προστασία των δικαιωμάτων του. Άλλωστε, σε αυτό συνηγορεί η συντριπτική νομολογία του ΕΔΔΑ. Προτείνεται η αντικατάσταση του συγκεκριμένου άρθρου, με την κατάργηση του άρθρου 86 του ν. 4790/2021.