• Σχόλιο του χρήστη 'Vouliwatch' | 13 Φεβρουαρίου 2023, 11:52

    Το προτεινόμενο ελάχιστο ποσοστό ελέγχων (5%,6%,7%), ειδικά στην περίπτωση που για την επίτευξη των εν λόγω στόχων προσμετρώνται και οι δηλώσεις που ελέγχονται υποχρεωτικά (των βουλευτών, υπουργών κοκ), κρίνεται ως υπερβολικά μικρό και μη ανταποκρινόμενο στη σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς διασφάλιση της αποτελεσματικής και συστηματικής επαλήθευσης της ακρίβειας των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης που υποβάλλονται από όλες τις κατηγορίες δημοσίων λειτουργών. Προτείνεται να προβλεφθεί ο κατ’ έτος έλεγχος του 20% των υπόχρεων (και όχι των δηλώσεων), ούτως ώστε να εξασφαλιστεί το μέγιστο ποσοστό ελέγχου σε βάθος πενταετίας. Επίσης, η παρ. 2 του προτεινόμενου άρθρου φαίνεται να καταλείπει στην (ευρεία) διακριτική ευχέρεια της Επιτροπής Ελέγχου το ποιες δηλώσεις θα ελεγχθούν (αναθέτοντάς τες προς έλεγχο και σε κάποιο από τα ειδικά ελεγκτικά όργανα του άρθρου 27). Η «συγκέντρωση τόσης δύναμης» σε ένα μόνο όργανο, θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι περιπλέκει άνευ λόγου τη διαδικασία, αφήνοντας μάλιστα, περιθώρια κατάχρησης (π.χ. ως προς το ποιες κατηγορίες υπόχρεων θα δοθούν ή δεν θα δοθούν προς έλεγχο και τελικά θα ελεγχθούν ή όχι), τα οποία πολύ δύσκολα θα μπορούσαν να ελεγχθούν. Τέλος κατά τα αναφερόμενα στην παρ. 3 του προτεινόμενου άρθρου «Κάθε μέλος της Κυβέρνησης μπορεί να ζητά από την Επιτροπή Ελέγχου να διενεργεί έλεγχο συγκεκριμένων υπόχρεων σε υποβολή Δ.Π.Κ. και Δ.Ο.Σ….». Προκειμένου να υπάρξει κάποια δικλείδα ασφαλείας σχετικά με τον έλεγχο δηλώσεων (και να «μετριασθεί» η ευρεία διακριτική ευχέρεια της Επιτροπής όπως επιλέγει τις δηλώσεις που θα ελεγχθούν) προτείνεται να προβλεφθεί το δικαίωμα των μελών της Βουλής (ή ίσως και των ειδικών ελεγκτικών οργάνων) να ζητούν από την Επιτροπή ελέγχου να διενεργεί έλεγχο συγκεκριμένων υπόχρεων