Αρχική Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας - Τροποποιήσεις σχετικά με τη δημοσίευση διαθηκών - Τροποποιήσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ανακοπών…ΜΕΡΟΣ Α΄ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΑΘΗΚΩΝ – ΣΥΣΤΑΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ ΔΙΑΘΗΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΟΓΔΟΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (Άρθρα 100-118)Σχόλιο του χρήστη Μαχαίρας Χρήστος | 8 Ιουλίου 2025, 13:29
παρ. 2 του άρθρου 955: «Ο δικαστικός επιμελητής οφείλει, μέσα σε οκτώ (8) ημέρες από την ημέρα της περάτωσης της κατάσχεσης, να καταθέσει στον υπάλληλο του πλειστηριασμού τον εκτελεστό τίτλο, την έκθεση της επίδοσης της επιταγής προς εκτέλεση, [...], και το γραμμάτιο της δημόσιας κατάθεσης, ο οποίος συντάσσει έκθεση για όλα αυτά.». Η παραπάνω ενέργεια (όπως και η αντίστοιχη της παρ. 4 του άρθρου 995) η οποία διέπεται απο προθεσμία, της οποίας η μή απαρέγκλιτη τήρηση μπορεί να επιφέρει ακυρότητα στην διαδικασία, δεν μπορεί να πραγματοποιείται με ασφάλεια χωρις τοπική συνάφεια μεταξύ του υπαλλήλου του πλειστηριασμού και του οργάνου της κατάσχεσης-δικαστικού επιμελητή, ο οποίος λειτουργεί με κατοχυρωμένη εφετειακή αρμοδιότητα. Μεταξύ άλλων, στα παραπάνω αναφερόμενα έγγραφα προς κατάθεση βρίσκεται και το εκτελεστό απόγραφο στο οποίο έχει στηριχθεί η κατάσχεση, και στην περίπτωση του απομακρυσμένου συμβολαιογράφου, ο δικαστικός επιμελητής ο οποίος έχει ευθύνη για την κατοχή του απογράφου θα πρέπει να αφήσει την τύχη του σε μια εταιρία courier, και κάποιον τρίτο πληρεξούσιο για να κάνει την κατάθεση εμπρόθεσμα. Θα πρέπει για πρώτη φορά στην πολιτική δικονομία να αφήσει απο τα χέρια του το απόγραφο εν μέσω αναγκαστικής εκτέλεσης. Είναι απαραίτητη η άμεση και απρόσκοπτη συνεργασία του δικαστικού επιμελητή με τον υπάλληλο του πλειστηριασμού, οι οποίοι ανταλλάσσουν φυσικά έγγραφα σε διάφορα στάδια της εκτέλεσης. Η επιλογή δε, του υπαλλήλου του πλειστηριασμού, γίνεται απο τον επισπεύδοντα κατά την εντολή του, συνεπώς στην πράξη δεν είναι επιλογή του δικαστικού επιμελητή. Η εν λόγω τροποποίηση, σε αντίθεση με την υπόλοιπη γενική φιλοσοφία του Ν/Σ, κάνει εν δυνάμει την διαδικασία της κατάσχεσης πιό εύθραυστη, δημιουργεί δυσκολίες και στα όργανα της εκτέλεσης, και στον οφειλέτη στην άσκηση των δικαιωμάτων της δικονομικής άμυνάς του με ταυτόχρονη αύξηση του κόστους αυτής, ενω ταυτόχρονα αποδυναμώνει και τους επαγγελματίες της περιφέρειας. Υπάρχει ήδη νομοθετημένο πλαίσιο για να λύνονται τυχόν προβλήματα αρμοδιότητας στην υπάρχουσα διαδικασία, και η όποιες δυσκολίες έχουν παρουσιαστεί δεν έχουν δικονομικό χαρακτήρα, και είναι σπάνιες συγκριτικά με το σύνολο των περιφερειών. Υπάρχει χώρος για να βελτιωθεί το ηδη υπάρχον πλαίσιο.