• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος' | 8 Ιουλίου 2010, 14:20

    Σε σχέση με την παράγραφο 4 εδάφιο β του άρθρου 13 του νόμου 3689/2008   Θεωρώ πως οι υποψήφιοι δικαστές πρέπει να μπαίνουν στον διαγωνισμό υπό ίσους όρους . Αυτή η αξίωση πιστεύω πως εξασφαλίζεται όταν η εισαγωγή τους στην Σχολή Δικαστών στηρίζεται αποκλειστικά σε ένα αντικειμενικό σύστημα εξετάσεων όπου οι υποψήφιοι έχουν την δυνατότητα να εξεταστούν πάνω σε συγκεκριμένα θέματα. Επομένως βάσει των αποτελεσμάτων τους να κατατάσσονται τελικώς  ή όχι στους επιτυχόντες . Η προσαύξηση λόγω διδακτορικού/μεταπτυχιακού ευνοεί συγκεκριμένη κατηγορία υποψηφίων και επιφέρει διάκριση η οποία στην ουσία της , έχει να κάνει με πριμοδότηση όσων, λόγω κοινωνικοοικονομικού status της οικογένειάς τους,  είχαν τους πόρους (δεδομένου πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει σχεδόν καμιά οικονομική ενίσχυση για τους ερευνητές ,ιδιαίτερα των ανθρωπιστικών-κοινωνικών επιστημών), να εκπονήσουν διδακτορική διατριβή , για την εκπόνηση της οποίας χρειάζεται να περάσουν αρκετά χρόνια , ενώ δεν ήταν αναγκασμένοι (προφανώς δεν είχαν βιοποριστικό πρόβλημα), να ασκήσουν την δικηγορία προκειμένου να αυτοσυντηρηθούν. Επιπλέον πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι 9/10 περιπτώσεις οι κάτοχοι διδακτορικού έχουν απομακρυνθεί μακρόθεν από την νομική πρακτική η οποία εξασφαλίζεται μέσω της πραγματικής άσκησης του δικηγορικού επαγγέλματος. Ενδεχομένως, προκειμένου να εξυπηρετείται η αρχή της αξιοκρατίας οι κάτοχοι μεταπτυχιακού/διδακτορικού θα πρέπει να τυγχάνουν διαφορετικής μεταχείρισης ως προς την υπηρεσιακή τους εξέλιξη ως δικαστές ή ως προς την κατάταξη τους εντός της σχολής π.χ να προτιμούνται για υποψήφιοι εισηγητές του ΣτΕ/ Ελεγκτικού Συνεδρίου και όχι υποψήφιοι πάρεδροι των πρωτοδικείων , πάντα όμως μετά την επιτυχία και εισαγωγή τους στην σχολή δικαστών, για την οποία πρέπει να εξασφαλίζεται η υπό ίσους όρους προσέλευση στον διαγωνισμό .