• Σχόλιο του χρήστη 'Άννα' | 9 Απριλίου 2013, 17:34

    Ως προς το Γ': Η συγκεκριμένη διάταξη κατ'αρχάς αντιβαίνει στην αρχή της ισότητας. Ως γνωστόν, Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό υπηρετεί όχι μόνο στις Ανεξάρτητες Αρχές, αλλά και σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου (π.χ. Υπουργεία). Το γεγονός ότι κάποιος υπηρετεί σε Ανεξάρτητη Αρχή δεν αποτελεί από μόνο του ικανή συνθήκη που να δικαιολογεί έναν τέτοιο περιορισμό για το προσωπικό αυτών των αρχών, σε αντίθεση με το προσωπικό όλου του υπόλοιπου δημοσίου για το οποίο επιτρέπεται η απόσπαση. Αν ήταν τόσο κρίσιμης σημασίας η διασφλάλιση του προσωπικού στις ανωτέρω αρχές, αφενός θα ανέμενε κανείς να προβλέπεται αυτό ήδη από τους ιδρυτικούς τους νόμους, αφετέρου το αίσθημα δικαίου θα οδηγούσε στη θέσπιση κάποιου αντισταθμίσματος. Διότι, ως προς άλλα θέματα (π.χ. ενιαίο μισθολόγιο, περιορισμός των προσλήψεων ....) έχουν υπαχθεί και οι ανεξάρτητες αρχές στο γενικό θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για όλο το δημόσιο. Γιατί λοιπόν να επιβάλλεται ένας τέτοιος περιορισμός στο προσωπικό αυτών των αρχών, όταν για όλο το λοιπό προσωπικό του δημοσίου ισχύουν οι αποσπάσεις? Συμφωνώ κι επαυξάνω στα παραπάνω σχόλια που αφορούν, τόσο στους λόγους για τους οποίους ένας υπάλληλος μπορεί να θέλει να απσπασθεί (επαγγελματικοί λόγοι, οικογενειακοί λόγοι..) όσο και στα οφέλη που προκύπτουν από την -κατά τα άλλα διακηρυττόμενη- "κινητικότητα" για την ίδια τη διοίκηση. Επίσης, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι αποσπάσεις του εν λόγω προσωπικού σε θέσεις εθνικών εμπειρογνωμόνων. Πρόκειται για θέσεις που απαιτούν αυξημένα προσόντα και εξειδικευμένη εμπειρία και είναι πραγματικά κρίμα να στερήσει κανείς αυτή τη δυνατότητα για μια κατηγορία προσωπικού που εκ προοιμίου διαθέτει αυτά τα προσόντα. Συγχρόνως δε, οδηγεί σε σταδιακή απόσυρση της εθνικής μας εκπροσώπησης στα κοινοτικά όργανα. Το θέλουμε κι αυτό?