• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρτίνοβιτς Στέργιος' | 20 Ιουνίου 2013, 07:56

    Καλό θα ήταν οι προτεινόμενες ρυθμίσεις-όπως και οι αντίστοιχες των άρθρων 53 επ. του ν. 4055/2012- να ενταχθούν στους αντίστοιχους Κώδικες. Αν όχι, τουλάχιστον να ορισθεί η αναλογική εφαρμογή των Κωδίκων αυτών όχι μόνο για το ζήτημα της νομιμοποίοησης του Δικηγόρου, αλλά γενικώς. Ακόμη, δεν μπορεί να παραγνωρισθεί ότι προτεινόμενη διαδικασία είναι μάλλον "βαριά" και διατρέχει τον κίνδυνο να κριθεί μη συμβατή προς τις απαιτήσες της ΕΣΔΑ (Βλ. Αθανασίου κατά Ελλάδας - ταχύτητα - όχι απαγορευτικό κόστος-). Συναφώς, θα μπορούσε να ορισθεί χαμηλότερο παράβολο, να επιτρατπεί η υπογραφή της αίτησης ή/και η παράσταση χωρίς δικηγόρο (ως έχει η ρύθμιση για καθυστερήσεις στην Ολ. ΕΣ ή ΑΠ χρειάζεται παράσταση δικηγόρου παρ' Αρείω), ή ότι είναι δυνατή παράσταση με "δήλωση" κατά το πρότυπο του ΚΔΔ. Πολύ περισσότερο, θα μπορούσαν οι εν λόιγω αιτήσεις να δικάζονται από μη ειδικά μη δικαιοδοτικά όργανα. Διότι δεν αποικλείεται τα ήδη επιβαρυμένα Δικαστήρια (ιδίως το ΕΣ) να "πνιγούν" από τις χιλιάδες αιτήσεις που πιθανόν θα ασκηθούν. Όπως γνωρίζετε, επί συνταξιοδοτικών π.χ. διαφορών, τα Τμήματα του ΕΣ εκδίδουν αποφάσεις κατά μέσο όρο 6 έτη μετά την άσκησή τους, ακόμη και επί προδήλως βάσιμων ενδίκων βοηθημάτων, δεδομένου ότι ο θεσμός της "ταχείας δίκης", δεν έχει -τουλάχιστον μέχρι σήμερα- αποδώσει τα αναμενόμενα. Επίσης, προβλήματα ενδέχεται να προκαλέσει η εκκίνηση της προθεσμίας της προτεινόμενης αίτησης από τη δημοσίευση της απόφασης του ΕΣ και όχι από την κοινοποίησή της. Στα θετικά ότι ορίσθηκε κατά τρόπο εύληπτο αυτή την φορά (πρβλ. την αντίστοιχη ρύθμιση του ν. 4055/2012) ότι το παράβολο κατατίθεται έως τη συζήτηση της υπόθεσης.