• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΑΦΝΗ Ζ.' | 16 Ιουλίου 2010, 15:18

       Θεωρώ ότι η ρύθμιση για την προσαύξηση της τελικής βαθμολογίας για τους κατόχους μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωμάτων είναι ορθή. Μόνο όποιος έχει περάσει από τη διαδικασία των επιπλέον αυτών σπουδών μπορεί να εκτιμήσει τη σημασία αυτής της ρύθμισης,  διότι:    1) Στην Ελλάδα τα περισσότερα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών απαιτούν τη συμμετοχή σε εξετάσεις και ο συναγωνισμός είναι πολύ μεγάλος. Για το εξωτερικό δεν γνωρίζω πολλά πράγματα, αλλά τι να κάνουμε αν κάποιοι είχαν τη δυνατότητα να κάνουν ένα μεταπτυχιακό σε άλλη χώρα; Με την ίδια λογική, να αποκλείσουμε από τις εξετάσεις και τους πτυχιούχους νομικής, που σπούδασαν στο εξωτερικό. 2) Το έργο του δικαστή παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με το έργο ενός νομικού επιστήμονα. Οι εργασίες που εκπονούν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές απαιτούν αναζήτηση της θεωρίας και της νομολογίας, κριτική ανάλυση αυτών και υιοθέτηση μιας προσωπικής και εμπεριστατωμένης άποψης. Αυτό κάνει ή πρέπει να κάνει και ένας καλός δικαστής, δηλαδή να ερευνά και να αποφαίνεται και όχι να αρκείται στην αναζήτηση μόνο της νομολογίας. Οι φοιτητές των μεταπτυχιακών προγραμμάτων αποκτούν μια αντίληψη σχετικά με το έργο ενός δικαστή, σε αντίθεση με τους δικηγόρους, οι οποίοι πάντα αναζητούν τη λύση που εξυπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα του εντολέα τους, ασχέτως αν είναι επιστημονικά ορθή. 3) Πιστεύω πως η πλειοψηφία των σπουδαστών της  Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών διαθέτουν τουλάχιστον ένα μεταπτυχιακό δίπλωμα, αν κρίνω από τις περιπτώσεις συμφοιτητών μου που είναι ήδη δικαστές ή εισαγγελείς. Όλοι ανεξαιρέτως διαθέτουν και ένα μεταπτυχιακό δίπλωμα. 4) Από τη στιγμή που ο νομοθέτης αποφάσισε να εισάγει περιορισμούς -αν και κακώς κατά τη γνώμη μου-  για τη συμμετοχή στις εξετάσεις, γιατί να μην επιβραβεύει και την παραπέρα επιστημονική κατάρτιση; Το βρίσκω λογικό. Αν ο νομοθέτης αποφάσιζε να μην εισάγει κανένα περιορισμό για τη συμμετοχή στις  εξετάσεις, τότε θα συμφωνούσα να μετράνε τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά διπλώματα μόνο στην τελική βαθμολογία των σπουδαστών κατά την έξοδό τους από τη Σχολή και στις κρίσεις, προαγωγές τους κτλ.      Ως προς τη συνάφεια των μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωμάτων με τον κλάδο δικαίου που θα υπηρετήσουν οι δικαστές  πιστεύω πως δεν θα πρέπει να εισάγετε διάκριση. Το έργο του δικαστή είναι πολύπλευρο και άπτεται όλων των κλάδων του δικαίου λίγο ή πολύ. Εξάλλου, θεωρώ πιο σημαντική τη διαδικασία των σπουδών, τον τρόπο που μαθαίνει να σκέφτεται κάποιος  και όχι τόσο το πόσες  και ποιες γνώσεις θα αποκτήσει . Το επίπεδο των γνώσεων θα κριθεί στο διαγωνιστικό στάδιο.       Τέλος, με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνη οι ρυθμίσεις για το ποσοστό αξιολόγησης της προφορικής δοκιμασίας και την προσαύξηση του τελικού βαθμού για κάθε προαιρετικά εξεταζόμενη ξένη γλώσσα.