• Σχόλιο του χρήστη 'GS' | 17 Ιουλίου 2010, 19:11

    Δεδομένου ότι (κακώς κατά την άποψη μου) ο βαθμός της ξένης γλώσσας συμμετέχει ισότιμα στην διαμόρφωση του τελικού μέσου όρου των γραπτών, η πρόταση για την καθιέρωση της εξέτασης μίας υποχρεωτικής ξένης γλώσσας αποσκοπεί στο να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο αποκλίσεων στη βαθμολογία ανάλογα με το κριτήριο του κάθε βαθμολογητή και να εξασφαλίσει ισότιμη μεταχείριση των υποψηφίων. Μόνο αν διασφαλιστεί ότι οι ίδιοι 2 βαθμολογητές θα έχουν εικόνα του συνόλου των γραπτών στην ξένη γλώσσα, όπως και στα άλλα μαθήματα, μπορούμε να μιλήσουμε για ισότιμη μεταχείριση. Το θεωρητικά ορθό της σκέψης επιβεβαιώνεται από την εμπειρία των εξετάσεων του Ιουνίου του 2009 όπου παρότι τα ελληνικά κείμενα ήταν κοινά, οι αποκλίσεις στη βαθμολογία ανάλογα με τη γλώσσα ήταν εμφανείς. Και είναι ανθρώπινο αυτό, διότι διαφορετικά κρίνει ο κάθε βαθμολογητής, αφού δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να υπάρξει απόλυτα αντικειμενική βαθμολόγηση. Ας ισχύει όμως για όλους το ίδιο κριτήριο. Θεωρώ δε ότι η υποχρεωτική γλώσσα δεν μπορεί να είναι άλλη από τα αγγλικά, διότι είναι η γλώσσα που γνωρίζουν όλοι και διότι δεν νοείται να υπάρχει δικαστής που να μην κατέχει τουλάχιστον την συγκεκριμένη γλώσσα.  Από εκεί και πέρα οι γλωσσομαθείς, και δεν είναι λίγοι αυτοί, μπορούν να εξεταστούν προαιρετικά σε 2 ακόμα γλώσσες.