• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΕΝΑ' | 19 Ιουλίου 2010, 17:31

    Ένας τόσο σοβαρός και σημαντικός διαγωνισμός, όπως αυτός της εισαγωγής στη Σχολή Δικαστών, είναι αναμφίβολο ότι πρέπει να περιβάλλεται από αυξημένα εχέγγυα αντικειμενικότητας κι αμεροληψίας. Κάτι τέτοιο διασφαλίζεται μόνο όταν οι υποψήφιοι διαγωνίζονται επί ίσοις όροις, σε συγκεκριμένα, κοινά για όλους, θέματα. Έτσι: 1. Βρίσκω θετικότατο βήμα τη μείωση του ποσοστού αξιολόγησης της προφορικής δοκιμασίας, αν και θεωρώ ότι η αρχή της ισότητας και η ανάγκη διεξαγωγής απολύτως αξιοκρατικών εξετάσεων (ώστε να ελλείπει και η παραμικρή υπόνοια ενδεχόμενης μεροληψίας) θα επέβαλαν την κατάργηση των προφορικών εξετάσεων. 2. Η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωμάτων θεωρώ πως εισάγει ανισότητα μεταξύ των υποψηφίων κι αλλοιώνει το χαρακτήρα του διαγωνισμού, ο οποίος, στη σημερινή του μορφή, στηρίζεται σε αξιολόγηση γνώσεων, μέσω εξετάσεων και όχι στην απόδειξη τυπικών προσόντων, με την απλή προσκόμιση τίτλων σπουδών, όπως με την εν λόγω διάταξη επιχειρείται. Με την προτεινόμενη ρύθμιση, ο κάτοχος μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος κρίνεται αυτόματα "ικανότερος" να καταλάβε μια θέση δικαστικού λειτουργού, τη στιγμή, μάλιστα, που πολλές φορές η λήψη ενός τέτοιου τίτλου αποτελεί θέμα συγκυριών (οικονομικών, οικογενειακών, επαγγελματικών κ.λπ.). Με την ίδια λογική, θα μπορούσε να θεσπιστεί όμοια διάκριση υπέρ των εχόντων πραγματική δικηγορική εμπειρία, που είναι και περισσότερο συναφής με την άσκηση του δικαστικού λειτουργήματος. Εξάλλου, ο κάτοχος ενός τέτοιου ανώτερου πτυχίου, δεν θα είχε, φαντάζομαι, αντίρρηση ν' αποδείξει τη νομική του ανωτερότητα έναντι των λοιπών συνυποψηφίων του, μέσω των γραπτών εξετάσεων, που αυτό ακριβώς αξιολογούν: τη νομική επάρκεια και αξιοσύνη. Σε κάθε περίπτωση, η μοριοδότηση των ως άνω τίτλων με τόσο αυξημένο ποσοστό δημιουργεί υπέρμετρη ανισότητα σε βάρος όσων διαγωνίζονται με απλό πτυχίο νομικής, όταν, όπως είναι γνωστό, οι διαγωνιζόμενοι, στο τελικό στάδιο,  "κονταροχτυπιούνται" για το δέκατο της μονάδας. Ως εκ τούτου, πιστεύω ότι η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να διαγραφεί ολοκληρωτικά απ' το προτεινόμενο σχέδιο νόμου. Όσον αφορά, τέλος, στην ξένη γλώσσα, θεωρώ πως είναι ανεπιεικές να λαμβάνεται υπ' όψιν ισότιμα με τα νομικά μαθήματα, σ' ένα διαγωνισμό που κρίνει υποψήφιους δικαστικούς λειτουργούς και όχι, όπως σωστά αναφέρουν οι συνάδελφοι, υποψήφιους μεταφραστές. Επομένως, καλό θα ήταν να περιληφθεί στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου διάταξη, που θα περιορίζει τη συμβολή της ξένης γλώσσας στην τελική βαθμολογία του υποψηφίου.