• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Μπλούνας' | 23 Μαρτίου 2014, 18:39

    Εισαγωγικά σχόλια Σύμφωνα με Ν. 2721/99 ιδρύθηκε η Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης ένστολη και ένοπλη. Η επιλογή του προσωπικού έγινε με την συμμετοχή και εποπτεία του Α.Σ.Ε.Π. και το προσωπικό αυτής έχει συναφείς αρμοδιότητες, εξουσίες καθήκοντα και υποχρεώσεις με το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας με την ιδιαιτερότητα, πλεονέκτημα ότι τα καθήκοντα του είναι περιορισμένα. Ο σκοπός ιδρύσεως της υπηρεσίας αυτής, ήταν η αποδέσμευση της ΕΛ.ΑΣ από αρμοδιότητες ξένες προς αυτήν και η διάθεση του ανάλογου προσωπικού σε μάχιμες υπηρεσίες για την πάταξη της εγκληματικότητας. Το 2006 με το Π.Δ. 215 καταρτίζεται κανονισμός για την Υπηρεσία αυτή με ειδικότερες διατάξεις για καθήκοντα, αρμοδιότητες, οπλισμό, ανάδειξη βαθμοφόρων, δημιουργία σχολής εκπαίδευσης του προσωπικού κλ.π., δηλαδή αναγνωρίζει το έργο αυτής και συνδράμει στην αναβάθμιση, εξειδίκευση, εξέλιξη αυτής. Έρχεται τώρα εκ νέου το ίδιο το κράτος, Υπουργείο και στο σχετικό νομοσχέδιο αναφέρει την ίδρυση νέας Υπηρεσίας με τίτλο « Υπηρεσία Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστημάτων Κράτησης τύπου Γ΄» με προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. και αφαιρεί όλα τα καθήκοντα της προϋπάρχουσας Υπηρεσίας Ε.Φ.Κ.Κ. στα καταστήματα κράτησης τύπου Γ΄. Η απόφαση αυτή δεν ευσταθεί, δεν υπάρχουν επιχειρήματα σοβαρά και συμβάντα που να δικαιολογούν την ενέργεια αυτή! Μας εκμεταλλευτήκατε και μας πετάτε στο κάδο των αχρήστων μετά από 15 χρόνια υπηρεσίας και μας αφαιρείτε όλα τα καθήκοντα στα οποία εσείς μας εκπαιδεύσατε. Παράλογο και επιπλέον δαπανηρό. Η Υπηρεσία αυτή επιβάρυνε τον προϋπολογισμό του κράτους, τον κάθε φορολογούμενο πολίτη της χώρας για λειτουργία, εκπαίδευση προσωπικού, υλικοτεχνική υποδομή κατά προσέγγιση για 15 χρόνια λειτουργίας από το έτος 2000 με κάποια εκατομμύρια ευρώ. Ότι έχει πληρώσει μέχρι τώρα ο φορολογούμενος πολίτης εμείς , εσείς για αυτή την υπηρεσία, για λειτουργία, εκπαίδευση προσωπικού, υλικοτεχνική υποδομή, όλες οι δαπάνες, εκατομμύρια ευρώ διαγράφονται, παραβλέπονται σαν να μην έγιναν ποτέ. Υπερβολικά αδιανόητο !!! Με το παρόν νομοσχέδιο ακυρώνεται επίσης και ο σκοπός για τον οποίο ιδρύθηκε η Υπηρεσία Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης. Παρατηρήσεις, ερωτήματα για να ληφθούν υπόψη πριν την τελική διατύπωση. -- Λάθος η αφαίρεση καθηκόντων, αρμοδιοτήτων από την Υ.Ε.Φ.Κ.Κ. με έμπειρο προσωπικό 15 ετών και η ανάθεση καινούριων καθηκόντων εντός των Κατ. Κράτησης τακτικά και καθημερινά, που ίσως επιφέρει και πολλά προβλήματα μεταξύ του προσωπικού Ε.Φ.Κ.Κ. και των κρατουμένων διότι, έχουμε μεταγάγει τους περισσότερους εξ’ αυτών, έχουμε φρουρήσει αυτούς σε Νοσοκομεία, με αποτέλεσμα να έρθουμε πολλές φορές σε φραστική αντιπαράθεση στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων μας. Ξεχνάτε ότι πολλοί συνάδελφοι έχουν απειληθεί έμμεσα ή άμεσα από κρατούμενο. Αναλογιστήκατε τον κίνδυνο που διατρέχουμε αν βρεθούμε πρόσωπο με πρόσωπο στην κυκλίδα, με έναν από αυτούς; -- Το επιπλέον κόστος εκπαίδευσης προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. στα νέα καθήκοντα. -- Το προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. που θα επανδρώσει την Νέα Υπηρεσία θα λείψει από τα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα. -- Την Αντίθεση της ΕΛ.ΑΣ. στο παρελθόν για την άσκηση καθηκόντων που προβλέπονται από την νομοθεσία να εκτελούνται από την υπάρχουσα Υ.Ε.Φ.Κ.Κ.. -- Την άψογη λειτουργία της Υ.Ε.Φ.Κ.Κ. με καμία αρνητική κριτική για το προσωπικό αυτής. Αντίθετα έχει δεχτεί επαίνους και συγχαρητήρια για το έργο της. -- Την άριστη συνεργασία της Υ.Ε.Φ.Κ.Κ. με την ΕΛ.ΑΣ και το επαγγελματισμό του προσωπικού, ακόμη και με ειδικές υπηρεσίες αυτής όπως Ε.Κ.Α.Μ., Υ.Α.Τ., τμήματα Μεταγωγών της ΕΛ.ΑΣ Αθήνας, Πειραιά και άλλων πόλεων για 2 χρόνια περίπου. Έχει εκπαιδευτεί από Αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ και μόνο. -- Αρκετά σοβαρά τραγικά περιστατικά που συνέβησαν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων μας. Πάσσαρης Μεταγωγών Αθήνας, Κορυδαλλός ελικόπτερο (2 φορές), Τρίκαλα ελικόπτερο, Τρίκαλα Επίθεση κατά των φρουρών με πυροβόλο όπλο μεγάλου διαμετρήματος κλ.π. -- Το επιπλέον κόστος εκπαίδευσης και χρόνος προσαρμογής στα καινούρια καθήκοντα για το προσωπικό της Υ.Ε.Φ.Κ.Κ. και της ΕΛ.ΑΣ.. -- Την 15ετη αποχή στην εκτέλεση καθηκόντων περιμετρικά των Καταστημάτων Κράτησης από την ΕΛ.ΑΣ. -- Στα αυτοτελή τμήματα Γ΄ τύπου θα συμμετέχει μερικώς η Υ.Ε.Φ.Κ.Κ.; ποιο το μοντέλο διοίκησης, οργάνωσης και δράσης; Διαφορετικό από τα καταστήματα Γ’ τύπου; -- Η απειρία του προσωπικού της Υπηρεσίας Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄ αυξάνει τις πιθανότητες για λάθος ενέργειες όπως, η χρήση όπλου στις περιπτώσεις που δύναται να αντιμετωπισθεί το συμβάν με ήπια μέσα. -- Να δοθεί η δυνατότητα συνδρομής από την Υ.Ε.Φ.Κ.Κ. προς την Υπηρεσία Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄ και το αντίθετο, δηλαδή απόλυτη συνεργασία των Υπηρεσιών όπως γίνεται μέχρι και σήμερα. -- Αγνοείτε επίσης ότι το μεγαλύτερο Κατάστημα Κράτησης των Βαλκανίων στην καρδιά της Αθήνας (Κορυδαλλός) για 15 χρόνια λειτουργεί με προσωπικό Υ.Ε.Φ.Κ.Κ. και το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών περιμετρικά αυτού παραμένει υψηλό, λόγω της αποτελεσματικότητας, του επαγγελματισμού και στο φιλότιμο αυτού. Οι συνάδελφοι του Τ.Ε.Φ.Κ. Κορυδαλλού για αρκετά χρόνια εργάζονται αδιάκοπα και με ελάχιστες ημερήσιες αναπαύσεις στο έτος (οφείλονται σ’ αυτούς ατομικά μέχρι και 150 ημερ. αναπαύσεις) αλλά, μας προσφέρουν από το 2000 έως και σήμερα την μέγιστη ασφάλεια περιμετρικά του συγκροτήματος φυλακών Κορυδαλλού. Στο σχετικό νομοσχέδιο προς διαβούλευση μερικές διατυπώσεις, παράγραφοι σχετικά με την Υ.Ε.Φ.Κ.Κ χαρακτηρίζονται ελλιπείς, άνευ ουσίας και δεν αναγνωρίζουν ούτε στο ελάχιστο την προσπάθεια όλων μας, για παροχή μέγιστης Δημόσιας Ασφάλειας στους συμπολίτες μας. Εισήγηση για ολική ή μερική αναδιατύπωση παραγράφων Ολική αναδιατύπωση του άρθρου 10, παρ.1., παρ.3. (Σκοπός και αποστολή Υπηρεσίας Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ). Στα Καταστήματα Κράτησης Γ΄ τύπου η Ελληνική Αστυνομία αναλαμβάνει την ασφάλεια και φρούρηση της περιφερειακής δεύτερης ζώνης προστασίας. Για το σκοπό αυτό συνιστώνται ειδικές περιφερειακές Υπηρεσίες με τον τίτλο «Υπηρεσία Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄», που ακολουθείται από το τοπωνύμιο της έδρας του αντίστοιχου Καταστήματος Κράτησης. Η υπάρχουσα Υπηρεσία Ε.Φ.Κ.Κ. ανήκει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης ως έχει, στην Υποδιεύθυνση Ε.Φ.Κ.Κ. αλλά διοικείται και εποπτεύεται από Αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., εκτός αν κριθεί αναγκαίο και επαρκεί ο αριθμός του προσωπικού για ανάδειξη βαθμοφόρων σύμφωνα με τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις του Π.Δ.215/2006. Η Υπηρεσία Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄ έχει ως αποστολή, την αποτελεσματική εξασφάλιση και φρούρηση της περιφερειακής δεύτερης ζώνης προστασίας των Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄ , την ασφαλή μεταγωγή και φρούρηση των κρατουμένων, τη φρούρηση των νοσηλευομένων σε οποιοδήποτε θεραπευτήριο καταδίκων και υποδίκων και τη συνοδεία αυτών προς ανάκριση, εμφάνιση σε δικαστήριο ή ιατρική εξέταση. Υποστηρίζει και συνδράμει όταν κριθεί αναγκαίο με προσωπικό, τεχνογνωσία και άλλα μέσα την υπάρχουσα Υπηρεσία Ε.Φ.Κ.Κ. άμεσα και αμέριστα του οικείου Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄, για την αποτελεσματική φρούρηση και διασφάλιση της πρώτης περιμετρικής ζώνης προστασίας και ειδικότερα, 1) στην εξωτερική φρούρηση στις υπερυψωμένες σκοπιές, 2)στην φύλαξη των εξωτερικών θυρωρείων, 3)στην συγκρότηση ομάδων περιπολίας στην πρώτη ζώνη προστασίας, 4)στην φύλαξη εισόδων και εξόδων των Καταστημάτων κράτησης, 5)στον έλεγχο εισερχομένων προσώπων και πραγμάτων, 6) καθώς και την παροχή συνδρομής στη Διεύθυνση του Καταστήματος Κράτησης σε περιπτώσεις εκδήλωσης απείθειας, στάσης ή αντίστασης κρατουμένων σε νόμιμη διαταγή και ιδίως στη διαταγή επιστροφής και εγκλεισμού στα κελιά ή τους θαλάμους κράτησης. Η συνδρομή παρέχεται κατόπιν σχετικού εγγράφου αιτήματος του εισαγγελέα ή του νομίμου αναπληρωτή του και, σε κατεπείγουσες περιπτώσεις, κατόπιν προφορικού αιτήματος του διευθυντή ή του νόμιμου αναπληρωτή του ή του Αρχιφύλακα του Καταστήματος Κράτησης. Ο τρόπος της επέμβασης αποφασίζεται από τον Προϊστάμενο της Αστυνομικής Διεύθυνσης, τον νόμιμο αναπληρωτή του και σε έκτακτες περιπτώσεις από τον επικεφαλή της Υπηρεσίας Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄. Στην ομάδα επέμβασης τίθεται επικεφαλής έμπειρος Αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. ή βαθμοφόρος της Υ.Ε.Φ.Κ.Κ. με ανάλογη εκπαίδευση και εμπειρία. Η ομάδα επέμβασης εφοδιάζεται με σύγχρονα και κατάλληλα για κάθε περίπτωση ήπια μέσα, με σκοπό την άμεση και αποτελεσματική δράση σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις. Η υπάρχουσα Υπηρεσία Ε.Φ.Κ.Κ. δύναται να ενεργήσει, να δράσει και να συνδράμει την Υπηρεσία Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄, 1)στο χώρο ευθύνης αυτής (στη δεύτερη περιφερειακή ζώνη προστασίας), 2)σε πάσης φύσεως μεταγωγή κρατουμένου, 3)στη φρούρηση των νοσηλευομένων σε οποιοδήποτε θεραπευτήριο καταδίκων και υποδίκων και 4)στη συνοδεία αυτών προς ανάκριση, εμφάνιση σε δικαστήριο ή ιατρική εξέταση μετά από εντολή του Προϊσταμένου της Αστυνομικής Διεύθυνσης, του νόμιμου αναπληρωτή και σε επείγουσες περιπτώσεις με εντολή του επικεφαλή της Υπηρεσίας Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄. Μερική αναδιατύπωση του άρθρου 10, παρ.4. 4. Κατά την άσκηση των καθηκόντων των ανωτέρω Υπηρεσιών εφαρμόζονται αναλόγως οι παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 50 του ν. 2721/1999 (Α΄ 112), τηρουμένων και των διατάξεων του άρθρου 3 του ν. 3169/2003 (Α΄ 189) που αφορούν στην κλιμάκωση της χρήσης του πυροβόλου όπλου, εκτός κι αν η τήρηση των διατάξεων αυτών είναι μάταιη υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες ή επιτείνει τον κίνδυνο θανάτου ή σωματικής βλάβης. Μερική αναδιατύπωση άρθρου 10, παρ.5. 5. Με απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, καταρτίζεται ο Κανονισμός Λειτουργίας της Υπηρεσίας Εξωτερικής Ασφάλειας του Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄, με τον οποίο ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την εσωτερική διάρθρωση, οργάνωση, στελέχωση με αστυνομικό προσωπικό και ειδικούς φρουρούς της Ελληνικής Αστυνομίας και εν γένει λειτουργία της Υπηρεσίας Εξωτερικής Ασφάλειας Καταστήματος Κράτησης τύπου Γ΄ συμπεριλαμβανομένων των επιμέρους καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των οργάνων, θέματα επιχειρησιακής τακτικής και δράσης στην περιφερειακή δεύτερη ζώνη προστασίας, θέματα εκπαίδευσης και εξοπλισμού του προσωπικού και θέματα μεταγωγής και φρούρησης κρατουμένων, θέματα συνεργασίας-συνδρομής από και προς την Υ.Ε.Φ.Κ.Κ. Η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου χαρακτηρίζεται ως απόρρητη και δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ολική διαγραφή άρθρου 21, παρ.2.