• Σχόλιο του χρήστη 'Χρήστος Κοραντζάνης' | 22 Σεπτεμβρίου 2010, 15:09

    Θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι η συνδυασμένη εφαρμογή των προτεινόμενων αλλαγών των άρθρων 24 και 25  του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου φαλκιδεύει τη δυνατότητα ουσιαστικής προάσπισης των συμφερόντων των Δημοσίου από τα μέλη του Ν.Σ.Κ. Παρότι, σε σχέση με τα ισχύοντα,  μεγαλώνει η προθεσμία επίδοσης του εισαγωγικού δικογράφου μετά της κλήσης προς συζήτηση, η θέσπιση δρακόντιων χρηματικών ποινών καθώς και  ιδιαίτερου πειθαρχικού αδικήματος επί μη αποστολής του διοικητικού φακέλου και επί πρωτοείσακτων πλέον υποθέσεων είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει τόσο σε υποβάθμιση της ποιότητας των απόψεων της διοίκησης όσο και σε προχειρότητα κατά την συλλογή των προσηκόντων εγγράφων , αφού ο αρμόδιος υπάλληλος θα ενδιαφέρεται αποκλειστικά για την εμπρόθεσμη αποστολή τους και όχι για την πληρότητά τους. Τούτο θα έχει ως αποτέλεσμα να μην παρέχεται επαρκής εικόνα της υπόθεσης στον πληρεξούσιο του Δημοσίου, ο οποίος λαμβάνει γνώση του ιδίου φακέλου, και  ο οποίος θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλάκις κατευθύνει τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Διοίκησης για την αποστολή πρόσθετων στοιχείων ή αναζητά ο ίδιος τα πρόσφορα για την ανταπόδειξη έγγραφα. Ιδιαιτέρως εμφανές θα καταστεί αυτό  στις υποθέσεις των αποζημιωτικών αγωγών, όπου ελλείψει κάποιας διοικητικής προδικασίας η Διοίκηση συνήθως αγνοεί την ύπαρξη επιδικίας και ο φάκελος σχηματίζεται πολλές φορές με πρωτογενή έρευνα μετά την επίδοση της κλήσης και της χρέωσης της υπόθεσης σε αρμόδιο υπάλληλο. Στις περιπτώσεις αυτές  το χρονικό διάστημα των 60 ημερών είναι ασφυκτικό ενώ το μετά σύντμηση, όπως είναι η συνήθης δικαστηριακή πρακτική, χρονικό διάστημα των 30 ημερών  οδηγεί το Δημόσιο στο ακροατήριο με μόνη δυνατότητα την απλή άρνηση της αγωγής, στερούμενου οποιασδήποτε δυνατότητας ουσιαστικής αντίκρουσης.