• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος-Χαράλαμπος Κατρακίλης' | 13 Νοεμβρίου 2015, 02:57

    Η αντίληψη ότι απλώς η οικογένεια είναι μία παροχή των όποιων υλικών αγαθών, δηλαδή της τροφής, της στέγης, της ενδύσεως καί της υποδύσεως, της θερμάνσεως καί όλων των παρομοίων καί άρα πέραν αυτών ουδέν απολύτως παρέχεται προς το τέκνον ή τα τέκνα εκ μέρους της, προφανώς υποτιμά μίαν κρίσιμον παράμετρον, την αξιακήν παράμετρον. Άρα, όσοι καί όσες υποστηρίζουν κάτι τέτοιον, απλώς ας μας απαντήσουν ως προς το ποιάν ακριβώς αντίληψιν θεωρούν ως πρότυπόν τους, ώστε να μη γράφονται άχρηστες ηθικολογίες. Εγώ παραθέτω τις επίμαχες αντιλήψεις. (1) Πλάτωνος "Πολιτεία", εκφραζομένη εκ του Αδειμάντου, ετεροθαλούς αδελφού του Πλάτωνος: "Θα πρέπει να μην υπάρχει ελεύθερη συνεύρεση ανδρών καί γυναικών, αλλά προγραμματισμένη, με τέτοιον τρόπον, ώστε οι ανδρειότεροι καί ακμαιότεροι άνδρες να σμίγουν με τις ωραιότερες γυναίκες χάριν γεννήσεως των ισχυροτέρων απογόνων, όπως γίνεται στις φοράδες". (2) Κυνικοί φιλόσοφοι(Αντισθένης, Διογένης, Κράτης κ.λ.π.): Απόρριψη της οικογενείας καί των λοιπών κοινωνικών θεσμών, διαβίωση ως οι κύνες, ελεύθερες-ασύδοτες ερωτικές σχέσεις, δημοσία αυτοϊκανοποίηση, χέσιμο-ούρηση δημοσίως κ.λ.π., (3) Επικούρειοι φιλόσοφοι(Επίκουρος κ.λ.π.): Ομαδική συμβίωση, κοινοκτημοσύνη αγαθών, αμοιβαία ερωτική εξυπηρέτηση ανδρών-γυναικών, (4)Σπάρτη: Κοινοκτημοσύνη γυναικών, με την δυνατότητα πολλαπλών ταυτοχρόνων γάμων της ιδίας γυναικός με άλλους άνδρες, με την ύπαρξιν κοινής διαπαιδαγώγησης ανδρών καί γυναικών κ.λ.π., εξ ού καί ο Πλάτωνας βασίζεται στην Σπάρτη, όσον αφορά τα οικογενειακά, διότι επί του προκειμένου την θεωρεί πρότυπόν του, ως προς την ευγονικήν, αλλά καί ως προς τον στρατοκρατικόν χαρακτήραν της. Άρα, μήπως θέλετε κάτι τέτοιον εν Ελλάδι; Εκτός βεβαίως καί αν επιθυμείτε την εν Ελλάδι νομιμοποίησιν άλλων περιπτώσεων, όπως της ισλαμικής πολυγαμίας καί της πολυγαμίας των Μορμόνων, επί συγχρόνων εποχών. Αλλά τουλάχιστον ας μας το πείτε, χάριν αμέσου θέσεώς του επί δημοψηφίσματος. Εάν όμως θεωρούμε την οικογένειαν, ως φορέαν αξιών καί ιδεών, τότε προφανώς καί θα κατανοήσουμε ότι τέτοιες αντιλήψεις όπως οι προαναφερόμενες θεωρούνται ως απαράδεκτες καί άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής επί του θέματος μία "κηδεμονία" ή ό,τι άλλον παρόμοιον.-