• Σχόλιο του χρήστη 'DrWaldorf' | 21 Ιανουαρίου 2011, 21:58

    Προτείνεται η τροποποίηση και του άρθρου 3 του ν.3126/03 ως εξής (το παραθέτω στα σχόλια που αφορούν στο άρθρο 3): Στο άρθρο 3 του ν. 3126/2003  προστίθεται η εξής παρ. 3: "3.  Ως βουλευτική περίοδος της παρ. 2 νοείται η κατά το άρθρο 53 του Συντάγματος βουλευτική περίοδος διάρκειας 4 ετών. Σε περίπτωση που η βουλευτική περίοδος διακόπτεται πρόωρα δυνάμει του άρθρ. 42 παρ. 1 του Συντάγματος (προκήρυξη πρόωρων εκλογών λόγω εθνικού θέματος εξαιρετικής σημασίας), η προθεσμία παραγραφής αναστέλλεται" Αιτιολογία: Η ερμηνεία της σχετικής διάταξης του άρθρου 86 με τον τρόπο αυτό γίνεται γιατί ο συντακτικός νομοθέτης προφανώς είχε κατά νου την κανονική βουλευτική περίοδο των 4 ετών. Εξάλλου, η διενέργεια πρόωρων εκλογών επιτρέπεται από το Σύνταγμα μόνο κατ' εξαίρεση. Με τον τρόπο αυτό η προκήρυξη πρόωρων εκλογών δεν θα αποτελεί όχημα (μεταξύ άλλων) παραγραφής των πιθανολογούμενων αδικημάτων υπουργών της ίδιας Κυβέρνησης που προκηρύσσει της πρόωρες, αλλά αντιθέτως τρόπος για να ανασταλεί η παραγραφή! Η ασφαλιστική δικλείδα αυτή έχει νόημα γιατί όλες οι Κυβερνήσεις των τελευταίων ετών αξιολογούν την υποτιθέμενη κατ' εξαίρεση δυνατότητα για πρόωρες σταθμίζοντας το timing και τις πιθανότητες επανεκλογής. Όσο, λοιπόν, η Βουλή διαλύεται πρόωρα (με την κατάχρηση της συνταγματικής πρόβλεψης - αφού ακόμα και η ισχύς της λίστας αντί του σταυρού προτίμησης έφτασε να προβάλεται ως λόγος για πρόωρες εκλογές), τόσο θα μετατίθεται και η παραγραφή των ευθυνών των υπουργών.