Άρθρο 08:Αναβολή συζήτησης λόγω απεργίας, αποχής, κ.λ.π.

1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 241 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας προστίθεται δεύτερο εδάφιο, ως εξής:
«Σε περίπτωση αποχής των δικηγόρων από τα καθήκοντά τους, απεργίας ή στάσεων εργασίας δικαστικών υπαλλήλων, οι υποθέσεις αναβάλλονται υποχρεωτικά σε δικάσιμο που ανακοινώνει αυθημερόν το δικαστήριο εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενενήντα (90) ημερών».

  • 26 Δεκεμβρίου 2011, 19:01 | Κώστας

    Είναι προφανές από όσα γράφονται από κάποιους σχολιαστές, ότι υπάρχουν πάρα πολλοί οι οποίοι αγνοούν την πραγματική κατάσταση στο χώρο της δικαιοσύνης. Προφανώς την άγνοια αυτή, πρώτος και καλύτερος την αποδεικνύει ο νομοθέτης ο οποίος νομοθετεί σωρηδόν για την «επιτάχυνση της δικαιοσύνης» χωρίς φυσικά πρακτικό αποτέλεσμα. Το χειρότερο είναι ότι δεν έχει διδαχθεί τίποτα και εξακολουθεί να προτείνει μέτρα (αν έλεγα λύσεις οι έχοντες σχέσεις με τα νομικά θα γελούσαν) τα οποία πολλές φορές επιβραδύνουν τη δικαιοσύνη. Σας μιλάω ειλικρινά, ειδικά οι δικαστές θα αισθανόμασταν πάρα μα πάρα πολύ καλά αν οι προθεσμίες αυτές μπορούσαν να εφαρμοστούν και αν πράγματι οι συνθήκες απονομής της δικαιοσύνης (υλικοτεχνική υποδομή και νόμοι)βοηθούσαν προς αυτή την κατεύθυνση. Προσωπικά εννοείται πως θέλω να μπορώ να βγάζω αποφάσεις εντός 24 ωρών, να μην αναβάλω υποθέσεις, να επιλύονται οι διαφορές με διαμεσολάβηση, συμβιβασμό και εν τέλει να φτάνουν στα δικαστήρια λιγοστές μόνο υποθέσεις. Αν όλα αυτά συνέβαιναν, τότε πράγματι πολλές προθεσμίες θα ήταν εφικτές. Πως όμως σε μια βαλτωμένη δικαιοσύνη έρχεσαι και λες : προθεσμίες 48 ωρων, αναβολες σε 90 ημέρες, προκαταθεση προτασεων 3 εργάσιμες, παραμονη δικαστή 2 έτη, κωλύμματα εντοπιότητας τη στιγμή που το δικηγορικό επάγγελμα απελευθερώνεται, γιατί έτσι μας αρέσει, παράβολα 300+ ευρώ για εφέσεις και προσφυγές κλπ κλπ. Είναι σαν να λες «στο εξής πορούμε να αναπνεύσουμε στο φεγγάρι» ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΕΤΣΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ» θέλει οργάνωση, χρονοδιάγραμμα και πάνω από όλα προτάσεις από ανθρώπους του χώρου. Όχι από τους υπαλλήλους του κάθε υπουργείου, ή από τους ανθρώπους της τρόικας. Με άλλο τρόπο λειτουργεί η δικαιοσύνη στην υπόλοιπη Ευρώπη, αυτό δεν το καταλαβαίνουν οι νομοθέτες; Προσωπικά θεωρώ ότι η συγκεκριμένη διαβούλευση – εν μέσω εορτών – έχει ένα και μοναδικό στόχο. Να αποπροσανατολίσει από τα πραγματικά προβλήματα τις δικαιοσύνης. Έχει δημιουργηθεί μία απίστευτη αναστάτωση και αγωνία σε όλους μας, όχι γιατί χάνονται κεκτημένα όπως πιστεύουν κάποιοι. Η άδεια 5 μηνών στη μητέρα δικαστή που γεννάει δεν είναι απώλεια κεκτημένου, είναι προσβολή. Η απειλή δικαστών ότι δεν θα κάνουν χρήση δικαστικών διακοπών είναι απαράδεκτη και μόνο σαν σκέψη. Ποιες δικαστικές διακοπές εννοεί ο νομοθέτης; Αυτές στη διάρκεια των οποίων εξακολουθούν οι δικαστές να γράφουν νυχτα μερα στα σπίτια τους και εξακολουθουν να δικαζουν και να χρεωνονται αστικες και ποινικες υποθεσεις; Με ποιό τρόπο οδηγεί σε επιταχυνση της δικαιοσυνης η καταργηση της εκπαιδευτικής άδειας στην ημεδαπή; Τι θα προσφέρει η δυνατότητα του Υπουργού να προτείνει την τροποποίηση των κανονισμών; Ξέρει τα προβλήματα, τις ανάγκες και τις δυνατότητες των Δικαστηρίων καλύτερα ο εκάστοτε υπουργός από τους Εφέτες; Πως θα επιταχυνει την δικαιοσύνη, η επαναφορά της εξετασης μαρτυρων ενωπιον του εισηγητη και η προκαταθεση προτασεων; Πως διασφαλίζεται με αυτό το νόμο η σωστή απονομή της δικαιοσύνης; Αγαπητοί σχολιαστες που θεωρείτε ότι οι 90 ημερες ειναι πολλες, νομιζετε οτι τα δικαστηρια δικαζουν μονο τις δικες σας υποθεσεις; Νομιζετε ότι ειναι δυνατον ενας δικαστης τον Ιουνιο να μην εχει εκκρεμότητα για να μπορεί να μετατεθεί; Εξασφαλίσεις υπάρχουν και εφαρμόζονται, ισως όχι στο βαθμό που πρέπει είναι η αλήθεια. Τα μόνα μετρα που περιλαμβάνονται στο παρόν σχέδιο, και τα οποία πράγματι θα πρωωθήσουν την ταχύτητα είναι τα αυξημένα παράβολα και οι αποποινικοποιήσεις αδικημάτων, τα οποία έχουν συγκεκριμένο λόγο αναφοράς στο εν λόγω νομοσχεδιο, στην παρούσα οικονομική συγκυρία. Τώρα το αν στερούμε από τον απλο – φτωχό πολίτη τη δυνατότητα προσφυγής στη δικαιοσύνη, ας μην το σχολιάσω καλύτερα. Ειναι μεγάλο κρίμα, άλλη μια φορά να γίνεται ένα απλό ξεσκόνισμα των τεράστιων προβλημάτων και στρεβλώσεων της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

  • 26 Δεκεμβρίου 2011, 13:54 | θωμας χαραλαμπακος

    Σεβόμενος το Συνταγματικό δικαίωμα της απεργίας εκθετω τα
    ακολουθα .
    Με έρειμα των συνεχών πρόσφατων απεργιών των δικηγόρων
    και δικαστικών που ταλάνισαν την Ελληνική Κοινωνία καιτην
    έννομη τάξη και απονομη της δικαιοσύνης ,επιφυλάσσομαι πλέον για το προαναφερόμενο δικαίωμα που το κρίνω απόλυτα καταχρηστικό .Δεν πραβάλλω ταξική αντιπαλότητα , Την αληθεια
    εκθέτω .
    Οι δικηγόροι δεν έχασαν την αμοιβή τους , αφού πολλές φορές την προεισέπραξαν . Ο άμοιρος πολίτης ζημιώθηκε.
    Φυσικά και λογικά ούτε οι νομοθέτες ζημιώθηκαν , αφού οι
    περισσότεροι της βουλής είναι δικηγόροι .
    Η απεργία των δικηγόρων και των δικαστικών υπαλλήλων διαφέρει κατα πολύ με την απεργία όλων των άλλων εργαζόμενων τόσο στον ιδιωτικό, όσο και τον δημόσιο τομεα
    Αν υπαλληλοι μιας δημοσιας Υπηρεσίας απεργησουν τρεις μερες
    ο πολιτης κάνει την δουλεια του την ..τεταρτη ημερα .
    Σ αυτη την περιπτωση ο υπαλληλος δεν αμοιβεται για τις τρεις μερες απεργιας .
    Οταν όμως απεργουν οι δικηγοροι ή οι δικαστικοι , οι υποθεσεις αναβαλλονται για πολλους μήνες ,με αποτελεσμα ο
    πολίτης να ζημιώνεται τα μεγιστα ….
    Ο δικηγόρος όμως δεν ζημιώνεται, αφου ειδικά στα διοικητικά
    δικαστήρια χωρίς πολύ κόπο ….[ΧΩΡΙς ΑΓΟΡΕΥΣΗ ]μόνο παρίσταται και εισπράττει για όλες τις εξ αναβολής υποθέσεις
    ίσως να τις έχει προεισπράξει ….μεχρι την πρώτη δικάσιμο.
    ΠΡΟΤΕΙΝΩ . Να μην αναβάλεται η διαδικασία -δικάσιμος σε
    περίπτωση απεργίας του δικηγόρου ,εφ όσον το δικόγραφο έχει υπογραφεί απο τον απεργό , και παρίσταται ο ασκώνν το ένδικο μεσο ή βοήθημα και δεν εχει αντιρρηση ως προς την συνεχιση της διαδικασίας.
    Στην χειρότερη για τον πολίτη περίπτωση η αναβολή να μην υπερβαίνει την μια εβδομαδα και μονο για μια φορά.
    Οι δικηγόροι ….δεν απεργούν πραγματικά , παρά μόνο απέχουν απο τις δίκες ,αφού απο άλλες παραστάσεις , δεν απέχουν
    [συμβόλαια, σύνταξη δικογράφων , μηνύσεων κλπ και φυσικά εισπράτουν

  • 26 Δεκεμβρίου 2011, 12:18 | ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΪΩΑΝΝΙΔΗΣ – ΠΡΩΤΟΔΙΚΗΣ

    «…Τόσο η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου όσο και η Ολομέλεια της Εισαγγελίας θεωρούν ότι δεν μπορούν να εφαρμοστούν οι διατάξεις που προβλέπουν σε περίπτωση αποχής δικηγόρων την αναβολή υποθέσεων και την εκδίκασή τους μέσα σε 90 ημέρες,…»
    Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα (βλ. ενδεικτικά http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_21/12/2011_419541 και http://www.pheme.gr/article.aspx?id=2353), αυτή είναι η θέση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου όσο και της Ολομέλειας της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου για την εν λόγω διάταξη. Νομίζω ότι οι λόγοι του ανεφάρμοστου επισημάνθηκαν επαρκώς από τους προηγούμενους σχολιαστές, ενώ σε προηγούμενο σχόλιό μου έδωσα με όση ακρίβεια μπορούσα σχετικά στοιχεία για το Πρωτοδικείο που υπηρετώ. Εκτιμώ ότι στα μεγάλα Πρωτοδικεία (Αθήνας και Θεσσαλονίκης) η κατάστασή είναι ακόμη χειρότερη.
    Εν όψει των παραπάνω, έχω την γνώμη ότι πρέπει να αποσυρθεί η παραπάνω προτεινόμενη διάταξη, καθώς, αν ψηφισθεί, δεδομένου ότι δεν συνοδεύεται από (ειδικές) συνέπειες για την περίπτωση μη τηρήσεώς της, θα έχει την τύχη παρόμοιων ρυθμίσεων για σύντομο προσδιορισμό εκδικάσεως και σύντομες προθεσμίες εκδόσεως αποφάσεων. Δηλαδή, η εν λόγω προθεσμία των 90 ημερών, θα αντιμετωπίζεται ως ενδεικτική, ως «ευχή του νόμου». Ακόμη, όμως και να συνοδευόταν από «ειδικές συνέπειες» για τους δικαστές που δεν θα την τηρούσαν, θεωρώ ότι, εν όψει της τοποθετήσεως των ως άνω Ολομελειών, και πάλι θα παρέμενε ανεφάρμοστη η διάταξη. Ούτε θα αλλάξει κάτι αν απλώς μεγαλώσει η εν λόγω προθεσμία (π.χ. αν γίνει 180 ή 200 ημέρες), πολύ απλά λόγω των ήδη «φρακαρισμένων» πινακίων και εκθεμάτων στα περισσότερα δικαστήρια, λόγω των ήδη προσδιορισθέντων υποθέσεων.

    Και μια που έχουμε τέτοιες μέρες, κλείνω με μια ευχή, δική μου (όχι του νόμου)…
    Εύχομαι η παραπάνω προτεινόμενη διάταξη να ΜΗΝ ανήκει στον «βασικό κορμό του νομοσχεδίου» (βλ. σχετικό Δελτίου Τύπου του Υπουργείου Δικαιοσύνης κλπ. της 22/12/2011) http://www.ministryofjustice.gr/site/el/ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ/ΔελτίαΤύπου.aspx

  • 26 Δεκεμβρίου 2011, 08:39 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Συμπληρώνω όπως όλοι οι εργαζόμενοι όταν διεκδικούμε και απεργούμε ή όπως λένε οι δικηγόροι «απέχουμε» , έχουμε επιπτώσεις στον μισθό μας, έτσι και οι δικηγόροι που έχουν υποθέσεις την ημέρα της αποχής τους να πληρώνουν τα έξοδα (ή μερος) των δικών που δεν γίνονται λόγω αποχής τους , όπως επίσης και τις ασφαλιστικές εισφορές για την ημέρα που δεν εργάζονται και το ταμείο τους τους καλύπτει ασφαλιστικά.

  • 26 Δεκεμβρίου 2011, 08:34 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Δεν είμαι ούτε δικηγόρος ούτε δικαστής αλλά απλός πολίτης και ίσως σας φανούν κάπως αυτά που γράφω, τηλεγραφικά θα προτείνω όπως και παλιότερα:
    1)Υποχρεωτική εξωδικαστική προσπάθεια επίλυσης διαφορών με πρακτικά που θα κατατίθενται στη δίκη, αν επέλθει συμφωνία ο δικαστής θα την ελέγχει (περιπτώσεις αρπαγής Δημόσιας Γης κ.α.)και αν συμφωνεί θα την δέχεται.
    2)Χρέωση σε ένα και μοναδικό δικαστή στης υπόθεσης με χρόνο δημοσίευσης της απόφασης 1 χρόνο μέγιστο, με ρήτρα απόλυσης με απλή διαπιστωτική πράξη υπαλλήλου γραμματείας, αλλαγή δικαστή μόνο με απόφαση δικαστικού συμβουλίου.
    3)Αυτός που ζητά αναβολή να πληρώνει προκαταβολικά στο δημόσιο ταμείο το διπλάσιο των εξόδων της δίκης, αν υπάρχει κώλυμα δικηγόρου να πληρώνει ο δικηγόρος, χωρίς καμία εξαίρεση (λόγους υγείας και άλλες μπούρδες, την σοβαρότητα δε ορισμένων περιπτώσεων μπορεί να την αποδεικνύει μόνο η Αστυνομία αν χρειαστεί)
    4)Απελευθέρωση του ωαρίου οι δικαστές να δικάζουν την υπόθεση σε συνεννόηση με τους δικηγόρους όποτε είναι δυνατό ακόμα και απόγευμα.
    5)Όσο και αν σας φανεί γελοίο αλλά πιστέψτε με θα οδηγήσει σε ρεκόρ έκδοσης αποφάσεων,υποχρεωτική εκπαίδευση όλων των δικαστών σε επεξεργαστή κειμένου (Word, Open Office)και αλληλογραφία mail ώστε να αποσυμφορηθούν οι γραμματείες από την αποκρυπτογράφηση των ιερογλυφικών, μπορεί να ακούγεται αστείο αλλά δεν είναι, αφήστε που μπορεί να μπει και σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ και η εκπαίδευση και ο εξοπλισμός.

  • 25 Δεκεμβρίου 2011, 02:47 | Γιάννης

    Οι 90 μέρες είναι πολλές.
    Ένας μήνας αναβολή το πολύ για πρώτη φορά αν τύχει σε απεργία και μία εβδομάδα αναβολή αν τύχει και δεύτερη φορά σε ανάλογο κώλυμα.

    Ζούμε στη χώρα του παραλόγου στο θέμα της Δικαιοσύνης και σε αυτό ευθύνη έχουν όλοι…. το Υπουργείο, οι Δικαστές, οι Δικηγόροι ακόμα και ο ίδιος ο κόσμος με τη δικολατρεία που μας διακατέχει ως λαό.

    Εδώ μπορούμε να συζητάμε μήνες στο αν πρέπει να είναι 90 μέρες η αναβολή ή περισσότερο ή λιγότερο.
    Γι’ αυτό το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα πρέπει να πάρει δραστικά και γενναία μέτρα αδιαφορώντας για τις αντιδράσεις.
    Ακόμα και τα καλύτερα μέτρα να παρθούν είμαι σίγουρος πως και πάλι θα υπάρχουν αντιδράσεις αφού όλο και κάποια συμφέροντα θα θίγονται.
    Ο σκοπός όμως ποιος είναι?
    Είναι η γρήγορη και σωστή δικαιοσύνη.
    Άρα κάντε ότι πρέπει ώστε να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός.
    Μειώστε το χρόνο αναβολών!
    Μειώστε το χρόνο εφέσεων και ειδικά των αναβολών επί των εφέσεων.
    Υπάρχουν τόσα δημόσια κτήρια που γιατί δεν χρησιμοποιούνται μερικά σε όλη τη χώρα ώστε να δικάζονται κάποιες υποθέσεις?
    Είμαι από Θεσσαλονίκη… χρησιμοποιήστε ως Δικαστήριο π.χ. το παλιό Δημαρχείο όπου μόνο τα διαζύγια να δικάζονται εκεί αρκεί ώστε να πάρει μια ανάσα το κεντρικό Δικαστικό Μέγαρο.
    Αυξήστε φυσικά και τον αριθμό των Δικαστών.

    Θέληση και προσπάθεια θέλει από όλους και απορώ όχι μόνο στο γιατί να μην γίνει μια τέτοια προσπάθεια αλλά κυρίως στο γιατί υπάρχει αντίδραση ώστε να γίνει.

  • 24 Δεκεμβρίου 2011, 19:04 | Πέτρος Σ

    Αντί να κλαψουρίζει η πολιτεία για την καθυστέρηση της απονομής δικαιοσύνης όπως ορθώς εισηγείται να δικάζει ο ίδιος δικαστής που αναβάλλει την υπόθεση, να τολμήσει τη γενναία απόφαση να καταργήσει το κώλυμα συνηγόρου( αποχή , συμμετοχή σε άλλη δίκη ) προς λόγο αναβολής. Δόξα το Θεό υπάρχουν 30.000 ικανοί δικηγόροι στην Ελλάδα.

  • 23 Δεκεμβρίου 2011, 21:34 | ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ

    Ενστάσεις:
    – Διάταξη εκτός πραγματικότητας. Τα προβλήματα της δικαιοσύνης δεν λύνονται με ασκήσεις επί χάρτου.
    – Αν, καθ’ υπέρβαση του αριθμού του πινακίου, ορίζονται και αυτές οι υποθέσεις, την ημέρα εκείνη απλά δεν θα εκδικάζονται λόγω ωραρίου.
    – Ανεπίτρεπτη διάκριση των αναβολών σε «καλές» και «κακές». Γιατί η αναβολή από αποχή να ορίζεται σε 90 μέρες ενώ αν ζητηθεί απο διάδικο να ορίζεται με τη σειρά του πινακίου; Δεν υπάρχει απολύτως κανένας δικαιολογητικός λόγος.
    Πρόταση:
    – Κατάργηση της διάταξης ως ασύμβατης με την πραγματικότητα των ελληνικών δικαστηρίων.
    – Η προσθήκη που πρέπει να γίνει στο συγκεκριμένο άρθρο είναι η εξής:
    Όταν ζητείται αναβολή από το διάδικο θα πρέπει να να δίνεται υποχρεωτικά και άνευ εξετάσεως του λόγου. Αυτό θα συμβάλλει σε δύο κατευθύνσεις.1)Θα εκλείψει το θλιβερό και αντισυναδελφικό φαινόμενο του «ξεκατινιάσματος» των δικηγόρων (και της καθυστέρησης της διαδικασίας) για μια αναβολή. 2)Θα συμβάλλει στην κατάργηση της προεκφώνησης των υποθέσεων στα Μονομελή Πρωτοδικεία και της καθυστέρησης στο «μοίρασμα» των υποθέσεων στους δικαστές. Έτσι οι πρωτοείσακτες υποθέσεις θα τεκμαίρεται ότι θα αναβληθούν, θα μοιράζονται παρ’ ολ’ αυτά στους δικαστές μαζί με τις εξ αναβολής, μερικές μέρες πριν τη δικάσιμο και αν τυχόν κάποια πρωτοείσακτη γίνει, δεν χάθηκε ο κόσμος που ένας δικαστής θα έχει κάνει μια παραπάνω υπόθεση από τους συναδέλφους του.
    – Θέσπιση διάταξης που, όπως και στην ποινική δικονομιά, να εξαιρεί τις αναβολές λόγω αποχής, απεργίας κλπ,από την επιτρεπτή αναβολή, ώστε να μη ματαιώνονται οι υποθέσεις και υποχρεώνονται οι ενάγοντες να επαναφέρουν τη συζήτηση με κλήση (που συνεπάγεται έξοδα και χρόνο).

  • 23 Δεκεμβρίου 2011, 13:19 | Λεωνίδας Χατζησταύρου Εφέτης

    Θεωρώ ουσιώδες για το κύρος της Δικαιοσύνης να μην τίθενται χρονικοί περιορισμοί,που εκ των πραγμάτων είναι αδύνατο να εφαρμοσθούν.Αυτό βέβαια ισχύει αν πρόκειται να αναβληθούν οι υποθέσεις σε ήδη ορισθείσα δικάσιμο.Αν όμως πρόκειται να ορισθούν σε νέα εμβόλιμη δικάσιμο,πρέπει αυτό να εξετασθεί σε σχέση με τους κανονισμούς των δικαστηρίων.

  • 22 Δεκεμβρίου 2011, 20:28 | Ιωάννης Πίκουλας

    Συμφωνώ και εγώ ότι η διάταξη είτε θα παραμείνει ανεφάρμοστη είτε, αν επιχειρηθεί για κάποιο διάστημα η εφαρμογή της στην πράξη μέσω αυστηρών εγκυκλίων, και μέχρι η εφαρμογή αυτή να ατονήσει (όπερ βέβαιον), θα προσδιορίζεται η υπόθεση στη νέα δικάσιμο με πολύ μεγάλο αριθμό στο πινάκιο, με τελικό αποτέλεσμα λόγω παρελεύσεως του ωραρίου (ακόμη και της 5ης απογευματινής!) να μη δικάζεται ούτε στην μετ΄αναβολήν δικάσιμο.

  • 20 Δεκεμβρίου 2011, 22:55 | Σ.Μ.

    Θα πρέπει τα δικαστήρια να γίνουν πιο αυστηρά στη χορήγηση αναβολών και αυτές να χορηγούνται πράγματι για σπουδαίο λόγο και όχι με την επίκληση των γνωστών λόγων «δεν έχω μάρτυρα», «δεν πρόλαβα να καταθέσω προτάσεις» κ.λπ…Μήπως θα έπρεπε να εξετάζεται η ύπαρξη σπουδαίου λόγου και σε αιτήματα συναινετικών αναβολών, όπως προβλέπει η εισηγητική έκθεση του ν. 2915/2001 («μόνη η κοινή βούληση των διαδίκων δεν αρκεί για τη χορήγηση αναβολής»);

  • 20 Δεκεμβρίου 2011, 17:39 | Πέτρος Μαρκέτος

    Αν, όμως, ο Γραμματέας της έδρας που απεργεί δεν ανεβεί στην έδρα, πώς θα αναβληθεί η υπόθεση;
    Μήπως πρέπει να ορισθεί ρητώς, ότι για την περίπτωση αυτή η αναβολή χορηγείται χωρίς την παρουσία του Γραμματέα με μόνη την καταχώρησησ το πινάκιο;

  • 19 Δεκεμβρίου 2011, 17:08 | Σπύρος Γεωργουλέας, Πρόεδρος Πρωτοδικών Αθηνών

    Σεβόμενος απολύτως το δικαίωμα των δικηγόρων να απέχουν από την άσκηση των καθηκόντων τους και των δικαστικών υπαλλήλων να απεργούν, θεωρώ προσβλητικό, απαράδεκτο και αδιανόητο να επιβάλλεται στο δικαστή να προσδιορίσει τις υποθέσεις των συγκεκριμένων δικασίμων σε σύντομο χρονικό διάστημα ( για τους γνωρίζοντες τη δικαστηριακή πρακτική των μεγάλων δικαστηρίων το διάστημα των ενενήντα ημερών είναι σύντομο και όχι υπερβολικό ), επιβαρύνοντας τη λειτουργία και ανατρέποντας τον προγραμματισμό του Δικαστηρίου εκ λόγου μη αναγομένου σε δική του ευθύνη, αλλά και τον ίδιο τον δικαστή, διότι οι αναβαλλόμενες υποθέσεις υποχρεωτικώς θα προστεθούν στις υποθέσεις των τακτικών δικασίμων μετά από ενενήντα ημέρες. Δηλαδή, η επιλογή του δικηγόρου να απόσχει ή του δικαστικού υπαλλήλου να απεργήσει ( ως αμφότεροι έχουν δικαίωμα ) θα επιβαρύνει τελικώς το Δικαστήριο και το δικάζοντα δικαστή. Η συνδικαλιστική δράση δεν πρέπει να εμποδίζει τη λειτουργία της Δικαιοσύνης και η Δικαιοσύνη δεν πρέπει να υποχωρεί προ συνδικαλιστικών συμφερόντων οποιασδήποτε επαγγελματικής ομάδος. Όποιος αποφασίσει να απόσχει ή να απεργήσει πρέπει να αναλαμβάνει και τις συνέπειες των πράξεών του. Όσο για τα λεχθέντα περί μιας υπηρεσίας των δικαστών ανά μήνα και ωραρίου λήγοντος στις 3 μ.μ., αυτά δυστυχώς αποδεικνύουν την παντελή άγνοια πολλών για τις συνθήκες απονομής της δικαιοσύνης στη χώρα μας. Λίγη προσοχή και περίσκεψη κατά το σχολιασμό δεν θα έβλαπτε. Όποιος δεν γνωρίζει, καλό είναι να ερωτά και να μαθαίνει.

  • 19 Δεκεμβρίου 2011, 12:44 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΡΚΟΒΕΛΟΣ

    ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟΚΟΙ ΥΠΕΡΗΜΕΡΙΑΣ, ΑΦΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ «ΑΝΩΤΕΡΑΣ ΒΙΑΣ», ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΣΟΥ.

  • 19 Δεκεμβρίου 2011, 05:21 | Φαίδων

    Για να μπορέσει κανείς να απαντήσει ολοκληρωμένα στο άρθρο αυτό πρέπει να ξέρει γιατί πχ ορίσθη 3μήνες το διάστημα αναβολής και οχι 4, αν αυτό έγινε με συγκριτική μελέτη δηλαδή υπολόγισαν τον αριθμό των υποθέσεων που αναβάλονται εντός τριμήνου και είδαν οτι εντός 90 ημερών μπορούν να αναβάλλονται με επιτυχία οι υποθέσεις και να ύπάρχουν αίθουσες και δικαστές σε συνάρτηση με τις νέες πλέον αναβολές που θα δίνονται σε τακτές προθεσμίες και αναγκαστικά με τις ίδιες συνθέσεις που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο τότε είναι σωστοί πάντως εχω την αίσθηση οτι ούτε ο επιταχυντής Cern θα μπορούσε να κάνει αυτούς τους συνδυασμούς

  • 18 Δεκεμβρίου 2011, 16:26 | ΣΟΦΙΑ

    Συμφωνώ απολύτως με τα σχόλια του Κώστα Χατζηιωαννίδη σχετικά με τις ατελείωτες δικασίμους και του Δημήτρη Γάλλη για το φαινόμενο της αποχής.

  • 17 Δεκεμβρίου 2011, 21:54 | Γιώργος Λαμπαδάκης

    Η ρύθμιση αυτή θα παραμείνει ανεφάρμοστη στην πράξη, όπως έχει αποδειχθεί και με άλλες παρόμοιες τροποποιήσεις (π.χ. η τακτική διαδικασία θα πρέπει να προσδιορίζεται μέσα σε 1 έτος και έχει φθάσει στην πράξη να προσδιορίζεται τέλη του 2013 κ.α.) Απορώ πως εξακολουθούν να προκρίνουν τέτοιες ρυθμίσεις, όταν βλέπουν ότι τελικά δεν εφαρμόζονται….

  • 17 Δεκεμβρίου 2011, 20:46 | Σ.Μ.

    Στις περιπτώσεις 24ωρης απεργίας της ΑΔΕΔΥ ή της ΟΔΥΕ, συνήθως δεν ανεβαίνει καν γραμματέας στην έδρα και η ανακοίνωση της απεργίας γίνεται μόνο από τους δικαστές. Με ποιο τρόπο θα δίνονται και θα καταχωρούνται στα πρακτικά αυτές οι αναβολές εντός 90 ημερών, αφου δε θα υπάρχει νόμιμη σύνθεση ;

  • 17 Δεκεμβρίου 2011, 16:10 | Γιώργος ΜΠΟΥΜΠΟΠΟΥΛΟΣ

    Η διάταξη επί της αρχής θεωρώ ότι είναι ρεαλιστική, παρά το γεγονός ότι αναφέρεται σε γεγονός που πρέπει να θεωρείται… εξαιρετικό και όχι σύνηθες.

    Οι 90 ημέρες είναι πάρα πολλές, νομίζω ότι και 45 πολλές θα ήταν.

    Σε κάθε περίπτωση θεωρώ αναγκαία την προσθήκη πρόβλεψης ότι αναβολές για τον υπόψη λόγο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι περισσότερες από τρεις.

  • 16 Δεκεμβρίου 2011, 21:11 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΛΛΗΣ

    Η διάταξη είναι προσβλητική, σαφές παράγωγο συνδικαλιστικού πατερναλισμού. Δεν έχει θέση σε ένα Κώδικα. Υποτίθεται ότι η αποχή και η απεργία είναι εξαιρετικό φαινόμενο. Τώρα θεσμοθετείται ως συνήθης λόγος αναβολής. Αν ήμασταν σοβαροί (ως κράτος και ως δικηγορικοί σύλλογοι) η αποχή δεν θα ήταν λόγος αναβολής, εφόσον διακυβεύεται το δικαίωμα του διαδίκου. Και αυτό πρέπει να το κρίνει μόνο ο Δικαστής και όχι οι διάφορες επιτροπές των δικηγορικών συλλόγων. Ολοκληρωτική επικράτηση του συντεχνιασμού.

  • 16 Δεκεμβρίου 2011, 20:50 | Κώστας Π

    Θεωρώ ότι υπάρχει μεγάλη άγνοια για τα προβλήματα της δικαιοσύνης και ατολμία για τη λύση τους. Δεν θα μπω στη λογική του σχολιασμού. Απλά θα παραθέσω μια άποψη που μου είπε συνάδελφος. Πρέπει να εφαρμοστεί μέχρι κεραίας αυτή η διάταξη. Δηλαδή από ένα πινάκιο τριμελούς με 60 υποθέσεις θα αναβάλλονται οι 50 το λιγότερο, καθώς για αυτές δεν θα υπάρχει θέμα μη συζήτησης λόγω του χρόνου τέλεσης της πράξης. Αυτές θα αναβληθούν σε δικάσιμο εντός 90 ημερών οπότε θα προστεθούν αν όχι όλες μαζί κάποιες σε άλλες δικασίμους Τριμελούς με 60 υποθέσεις οπότε για τις επόμενες 90 ημέρες όσα Τριμελή υπάρχουν θα γίνου 70-75. Συνεχίστε αυτή την πρόσθεση και φανταστείτε τον αριθμό που θα φτάσουν τα πινάκια. Κάντε το ίδιο για το Μονομελές. Ο κόσμος θα εξαγριωθεί καθώς θα νιώθει ότι τον εμπαίζουν. Σημειωτέον ότι στα περισσότερα μεγάλα Πρωτοδικεία, υπάρχει πρόβλημα ακόμα και για εύρεση αίθουσας για εκδίκαση υποθέσεων μετά από διακοπή. Συμπέρασμα: ανεφάρμοστο και καταδικαστικό για την επιτάχυνση της ποινικής δίκης μέτρο.

  • 16 Δεκεμβρίου 2011, 20:34 | Σ.Μ.

    Η κυρία που ανήρτησε το σχόλιο περί μίας υπηρεσίας το μήνα από τους δικαστές, ας ρωτήσει οποιοδήποτε γνωστό της δικηγόρο, δικαστικό υπάλληλο ή δικαστή για το πόσες υπηρεσίες έχουν οι δικαστές μηνιαίως και πόσες επιπλέον φορές έρχονται στα δικαστήρια για μελέτη δικογραφιών, διάσκεψη κ.λπ. Μήπως θα πρέπει πριν σχολιάσουμε κάτι, να έχουμε ενημερωθεί για στοιχειώδη πράγματα ;
    Για να λυθεί το ζήτημα των πολλών αναβολών, θα μπορούσε στο άρθρο 241 να προβλεφθεί ότι επιτρέπεται μόνο μία αναβολή και μόνο με κοινό αίτημα όλων των διαδίκων, καθώς και ότι οι υποθέσεις μετά από ματάιωση δε θεωρούνται πρωτοείσακτες, επομένως δεν μπορούν να αναβληθούν εκ νέου. Επίσης, θα ήταν χρήσιμο να προβλεφθεί αν ο κανόνας της μίας αναβολής ανά δικάσιμο εξακολουθεί να ισχύει και στην περίπτωση αιτήματος αναβολής για συνεκδίκαση με συναφή ή με αντίθετη αγωγή ή με προσεπίκληση ή και παρεμπίπτουσα αγωγή. Τέλος, θα έπρεπε επίσης να επιλυθεί νομοθετικά το ζήτημα του αν η αναβολή λόγω ωραρίου του γραμματέα εμπίπτει επίσης στον κανόνα της μίας αναβολής του 241 ΚΠολΔ ή εξαιρείται, αφού στην περίπτωση αυτή η αναβολή δε χορηγείται με αίτημα διαδίκου, όπως ορίζει η διάταξη, αλλά από λόγους μη υπαγόμενους στη βούληση των διαδίκων, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να στερούνται το δικαίωμα αναβολής, καθόσον αρκετοί δικαστές απορρίπτουν αιτήματα αναβολής με το σκεπτικό ότι έχει δοθεί ήδη μία αναβολή, ακόμα κι αν αυτή χορηγήθηκε λόγω ωραρίου.

  • 16 Δεκεμβρίου 2011, 17:57 | lamargos

    Το σχόλιο ότι οι δικαστές έχουν μία δικάσιμο τον μήνα είναι εκτός τόπου και χρόνου! Υπάρχουν δικαστές σε επαρχιακά πρωτοδικεία που κατεβαίνουν στα δικαστήρια 15-20 ημέρες τον μήνα (Δικαστής Υπηρεσίας, Μονομελές πολιτικό, Πολυμελές Πολιτικό, Μονομελές Πλημμελειοδικείο, Τριμελές Πλημμελειοδικείο, ΜΟΔ, διακοπείσες συνεδριάσεις, αυτόφωρα). Καταλαβαίνω το γεγονός του προσδιορισμού σύντομα υποθέσεων που έχουν αναβληθεί λόγω απεργίας γραμματέων. Είναι λόγος που αφορά το δικαστήριο, ουσιαστικά οίκοθεν αναβολή. Όχι όμως για τους λοιπούς λόγους, που αφορούν τους διαδίκους. Λόγω των εξαιρετικά φορτωμένων πινακίων είναι απίθανο να μπορεί να προσδιοριστούν όλες οι υποθέσεις σε σύντομη δικάσιμο. Δηλαδή αν αναβληθούν 100 θα συζητηθούν μαζί με άλλες 100 της μετ’ αναβολή δικασίμου?

  • 16 Δεκεμβρίου 2011, 12:23 | Χρήστος Παπακώστας

    Από τα περισσότερα προηγηθέντα σχόλια αποδεικνύεται η άγνοια, τόσο των νομοθετών, όσο και των σχολιαστών για την πραγματική κατάσταση στα Δικαστήρια. Μία κυρία μας πληροφόρησε ότι οι δικαστές δικάζουν για μία φορά το μήνα! Οι υπηρεσίες είναι αναρτημένες στο Πρωτοδικείο και είναι οι εξής: 5 περίπου έδρες ποινικού και 3 για τους Προέδρους (οι οποίες κατά τις παρακάτω διατάξεις νόμου θα λήγουν στις 5μ.μ., ενώ για τις αναβολές θα προβλεφθούν ιδιαίτερες δικάσιμοι, οπότε ενδεχομένως άλλες τόσες), 3 έως 4 (στην τακτική για τους Πρωτοδίκες) έδρες Πολιτικού Δικαστηρίου, οι οποίες επίσης θα σταματούν στις 5, ενώ υπάρχει και εδώ πρόβλεψη για άλλη δικάσιμο για την εξέταση μαρτύρων ενώπιον του εισηγητή και φυσικά υπάρχουν και άλλες (ασφ. μέτρα – απόγραφα, πρόεδρος υπηρεσίας για τους Προέδρους, εκουσία, πιστωτικοί τίτλοι, διεξαγωγές, πινάκια, προσημειώσεις για τους Πρωτοδίκες). Εκτός αυτών στα παρακάτω άρθρα προβλέπεται και η τυπική κατάργηση κάθε δυνατότητας διακοπών (ούτως ή άλλως αυτές χρησίμευαν για την επεξεργασία των εναπομεινασών δικογραφιών της χρονιάς)και η υποχρέωση έκδοσης αποφάσεων εντός 48 ωρών και προμελέτη των δικογραφιών (επομένως οι παραπάνω έδρες προϋποθέτουν μία ακόμα μετάβαση πριν και μία μετά στο Πρωτοδικείο).

  • 16 Δεκεμβρίου 2011, 12:08 | Ανδρέας Πολίτης

    Συμφωνούμε όλοι πως οι 90 ημέρες είναι πολλές. Πρακτικά όμως θα μπορούσε να ορισθεί δικάσιμος νωρίτερα? Εξάλλου με τις συνεχόμενες απεργίες-αναβολές τα πινάκια όλο και μεγαλώνουν.
    Ας προβλεφθεί κάπως η ειδική εκδίκαση των υποθέσεων από τέτοιου είδους αναβολές. Δεν είναι ανάγκηνα προτείνουμε λύσεις με βάση τα σημερινά δεδομένα. Ας αλλάξει ριζικά το σύστημα.

    Ας δημιουργηθούν πινάκια με αποκλειστική αρμοδιότητα την εκδίκαση τέτοιων υποθέσεων.

  • 16 Δεκεμβρίου 2011, 09:15 | ΒΑΡΕΛΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

    ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΟΙ 90 ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΑΙ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΒΛΗΘΕΙ ΚΑΙ Η ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΑΣΙΜΟΣ. ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΡΙΣΘΕΙ ΓΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΜΕΡΑ,ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΜΟΛΙΣ ΠΑΕΙ 3 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΜΕ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΟΥΣ ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΕΔΡΑ.ΝΟΜΙΖΩ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΟ ΜΗΝΑ.ΜΕ ΣΥΓΧΩΡΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ, ΑΛΛΑ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΜΕΓΑΛΗ ΞΕΦΤΙΛΑ.

  • 16 Δεκεμβρίου 2011, 08:45 | Κατερίνα Ευφραιμίδου

    Επίσης πρέπει να εισαχθεί διάταξη στον Κ.Πολ.Δ. για την αναβολή των πλειστηριασμών λόγω αποχής ή απεργίας των συμβολαιογράφων.

  • 16 Δεκεμβρίου 2011, 00:17 | SPYROS V

    Η έννοια της αναβολής έχει καταστρατηγηθεί και το πιο συχνό φαινόμενο είναι οι ένοχοι να προσπαθούν με κάθε τρόπο να πάρουν όσες πιο πολλές αναβολές μπορούν και στο τέλος να καταλήγουμε σε ατιμωρησία.Αναβολή να δίνεται μόνο σε πάρα πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις και για πολύ κοντινό διάστημα.Οι εξ’αναβολής δίκες για να μην συμπίπτουν με το κανονικό πρόγραμμα, θα μπορούσαν να διεξάγονται σε ξεχωριστή αίθουσα από δικαστές που θα δικάζουν μόνο τις αναβληθείσες υποθέσεις.
    Τέλος, ο χρόνος μέσα στον οποίο θα λαμβάνεται και θα ανακοινώνεται η απόφαση θα πρέπει να είναι πολύ μειωμένος.
    Αν η ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης δεν αυξηθεί χαρακτηριστικά, το κράτος αυτό δεν θα μπορέσει να πάει ποτέ μπροστά και οι επιτήδειοι πάντα θα βασιλεύουν.

  • 15 Δεκεμβρίου 2011, 23:39 | ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΪΩΑΝΝΙΔΗΣ – ΠΡΩΤΟΔΙΚΗΣ

    ΩΡΑΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ 90ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ 7ΗΜΕΡΑ, ΑΛΛΑ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ:

    ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΩ (ΜΕΣΑΙΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ), ΛΟΓΩ ΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΧΩΝ, ΑΠΕΡΓΙΩΝ ΚΛΠ. ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ 2 ΕΤΗ (ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ), ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟ ΕΤΟΣ 2012 ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013, ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΘΕΙ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΙΝΑΚΙΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΜΑΤΑ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ (ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΠΟΣΟΣΤΟ 50-60% ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΕΙ Η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ). ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ 110 ΠΕΡΙΠΟΥ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΑΝΑ ΔΙΚΑΣΙΜΟ, ΕΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2012 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 115-120, ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ ΕΦΕΣΕΩΝ ΚΑΤΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟΥ.
    ΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΕΜΟΝΤΑΙ ΣΕ 4 ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΑΝΑ ΔΙΚΑΣΙΜΟ (ΣΕ 4 ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΣ ΣΤΟ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΚΑΙ ΣΕ 3 ΚΑΙ 1 ΠΑΡΕΔΡΟ ΣΤΟ ΑΛΛΟ ΤΜΗΜΑ). ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΣΕ 1 ΑΚΟΜΗ ΠΡΩΤΟΔΙΚΗ ΠΟΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΕΙΣΤΡΕΦΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΖΟΝ (ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ, ΝΕΕΣ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΕΣ), ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΣΕΙΡΩΝ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΚΑΣΤΩΝ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟ ΣΕΝΑΡΙΟ, ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΣΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟ ΕΞΗΣ:
    ΑΝ ΜΙΑ ΔΚΑΣΙΜΟΣ ΜΕ 110-120 ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΒΛΗΘΕΙ ΛΟΓΩ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ή ΑΠΟΧΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ, ΠΩΣ ΘΑ ΤΗΡΗΣΟΥΜΕ ΤΟ 90ΗΜΕΡΟ??? ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ ΔΙΚΑΣΙΜΟΥΣ ΜΕ 150-160 ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ??? ΚΑΙ ΜΕΤΑ, ΠΩΣ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΓΡΗΓΟΡΑ-ΓΡΗΓΟΡΑ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΝΤΟΣ 20ΗΜΕΡΟΥ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ??? ΕΚΤΟΣ ΑΝ Η ΛΕΞΗ «ΗΜΕΡΩΝ» ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΕ «ΜΗΝΩΝ» ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 643 § 1 ΚΠΟΛΔ…

  • Πώς θα ανακοινώνει το δικαστήριο «αυθημερόν» όταν απεργούν οι δικαστές;

  • 15 Δεκεμβρίου 2011, 19:56 | Γιάννης Ανδριανόπουλος

    Συμφωνώ με όλους. 90 ημέρες είναι πάρα πολλές. Οι δίκες θα πρέπει να επαναλαμβάνονται μέσα σε εφτά (7) ημέρες. Και όχι μόνο στις περιπτώσεις αναβολής λόγω αποχής/απεργίας, αλλά και στις περιπτώσεις τηλεφωνημάτων για τοποθέτηση βόμβας και στις περιπτώσεις που οι διάδικοι ζητούν αναβολή (εκτός κι αν όντως υπάρχουν σοβαροί λόγοι, οπότε το δικαστήριο να μπορεί να δίνει λίγες ημέρες ακόμα).

  • 15 Δεκεμβρίου 2011, 17:38 | Γιώργος Ψ

    Τι πρακτική αξία μπορεί να έχει αυτή η διάταξη, αφού τα πινάκια για τις επόμενες 90 ημέρες θα είναι σίγουρα γεμάτα, άρα οι υποθέσεις αυτές οδεύουν και για νέα αναβολή, ενώ θα έχουμε πινάκια «τέρατα» για τις ημερομηνίες στις οποίες θα αναβληθούν.

  • 15 Δεκεμβρίου 2011, 15:39 | Χρήστος Παπαδάκης

    Οι 90 ημέρες είναι υπερβολικές. Η ίδια μέρα της ερχόμενης εβδομάδος από την ημερομηνία της αναβολής θα ήταν ορθότερη. Η ουσία του νόμου είναι η συντόμευση του χρόνου. Επίσης, πρέπει να προβλεφθεί τι θα συμβεί σε περίπτωση σύμπτωσης με απεργία, κ.λπ. και 2η φόρα.

  • 15 Δεκεμβρίου 2011, 06:32 | Δημήτριος Μωρίδης

    Σωστό. Εξάλλου πάντα αίτημα των δικηγόρων είναι μία σύντομη δικάσιμος.