Άρθρο 16: Σύνθεση

1. Το Συμβούλιο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και αποτελείται από τα εξής μέλη με τους αναπληρωτές τους:
α. Τον Γενικό Γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ως Πρόεδρο,
β. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης,
γ. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με αρμοδιότητα σε θέματα Προστασίας του Πολίτη,
δ. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με αρμοδιότητα σε θέματα Μεταναστευτικής Πολιτικής,
ε. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
στ. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εξωτερικών,
ζ. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,
η. έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Αστυνομίας,
θ. έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας,
ι. έναν εκπρόσωπο του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών του Δήμου Αθηναίων,
ια. έναν εκπρόσωπο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης,
ιβ. έναν εκπρόσωπο της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου,
ιγ. έναν εκπρόσωπο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες,
ιδ. έναν εκπρόσωπο του Δικτύου Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας
ιε. έναν εκπρόσωπο της ΕΣΗΕΑ.
2. Τακτικά και αναπληρωματικά μέλη ορίζονται από τους αρμόδιους Υπουργούς και φορείς, η δε θητεία τους είναι τριετής. Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ. και ο αναπληρωτής του ορίζονται από τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ. και προέρχονται από υπηρεσία αρμόδια για τη δίωξη της ρατσιστικής βίας.
3. Σε κάθε συνεδρίαση του Συμβουλίου προσκαλείται και συμμετέχει, με εκπρόσωπό του, χωρίς δικαίωμα ψήφου, ο Συνήγορος του Πολίτη.

  • 20 Νοεμβρίου 2015, 18:48 | Βαγγέλης Σκούφας
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Πέραν της σύστασης του “Εθνικού Συμβουλίου κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας”, άλλο τόσο εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι η σύνθεση αυτού του οργάνου, θα εμπλέκει και θα συντονίζει τη δράση όλου του φάσματος της κυβερνητικής πολιτικής και της δημόσιας διοίκησης (εκπρόσωπους υπουργείων, της Ελληνικής Αστυνομίας, της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών του Δήμου Αθηναίων, του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, του Δικτύου Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας, της ΕΣΗΕΑ).

  • 20 Νοεμβρίου 2015, 10:06 | Augusto
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το άρθρο 347 του Ποινικού Κώδικα παραβιάζει την αρχή περί απαγόρευσης των διακρίσεων εφόσον ορίζει διαφορετικά όρια στην ηλικία συναίνεσης για τις σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ ομοφυλόφιλων από αυτές των ετεροφυλόφιλων. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρώπης που όχι μόνο έχει διαφορετικό όριο συναίνεσης, αλλά σύμφωνα με το άρθρο 347 του ΠΚ ορίζεται υψηλότερο όριο για συναινετικό σεξ μεταξύ ανδρών απ’ ότι μεταξύ δύο ατόμων του διαφορετικού φύλου. Για την ιστορία, διαφορετικό όριο συναίνεσης ισχύει αυτή την στιγμή στις εξής χώρες: Μπαχάμες, Βερμούδα, Χιλή, Ελλάδα, Παραγουάη και Σουρινάμ. Υπάρχει και η σχετική καταδίκη της Αυστρίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της 9 Ιανουαρίου 2003 στην υπόθεση L & V vs Austria επειδή υπήρχε αντίστοιχο άρθρο στον ΠΚ. Ο 347 θα μπορούσε εύκολα να καταργηθεί στο Σ/Ν για το σύμφωνο συμβίωσης και τις άλλες διατάξεις αν, μετά το Άρθρο 20 προστίθετο το άρθρο 21 με την εξής διατύπωση: «Άρθρο 21. Καταργείται το Άρθρο 347 του Ποινικού Κώδικα.»

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 20:52 | Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Τόσο για να υπάρχει ισότητα εκπροσώπων της κυβέρνησης και εκπροσώπων λοιπών φορέων όσο και γιατί το Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας εκπροσωπεί δεκάδες ΜΚΟ το Συμβούλιο να αποτελείται από «δύο εκπροσώπους του Δικτύου Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας».

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 00:51 | Αντώνης Παπάζογλου
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    -Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Παιδίας θα είναι άραγε κάποιος θεοσεβούμενος, αναχρονιστικός υπάλληλος που αντιμάχεται και την εισαγωγή της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία;

    -Ο εκπρόσωπος του ΕΣΡ θα είναι από το ίδιο σώμα που εδώ και χρόνια μάχεται λυσσαλέα να εξαφανίσει κάθε ομοφυλοφιλική έκφραση; Και θα δρα υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;

    -Ο εκπρόσωπος της ΕΣΗΕΑ τι δουλειά έχει;

  • 15 Νοεμβρίου 2015, 16:12 | Θεοφόρος
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    ΟΧΙ

  • 13 Νοεμβρίου 2015, 23:01 | Γιάννης Τιρ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Συμφωνώ με τις επισημάνσεις του κ. Κατρακίλη.
    Ωστόσο για την οικονομια της συζήτησης κάνω την παραδοχή πως υπάρχουν και «νόμιμοι αλλογενείς αλλοδαποί μετανάστες».

    Δεν καταλαβαίνω ποιό σκοπό υπηρετούν οι παρακάτω στο Συμβούλιο:

    Εκπρόσωπος του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών του Δήμου Αθηναίων
    Εκπρόσωπος της ΕΣΗΕΑ

    Επίσης δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο επιλέχθηκαν εκπρόσωποι συγκεκριμένου Δήμου και συνδικαλιστική οργάνωσης…

    Π.χ.:
    Γιατί όχι του Δήμου Παύλου Μελά αντί Αθηναίων;
    Γιατί όχι της ΠΟΕ ΟΤΑ αντί της ΕΣΗΕΑ;

  • 13 Νοεμβρίου 2015, 04:34 | Γεώργιος-Χαράλαμπος Κατρακίλης
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Ας τους δούμε όλους έναν προς έναν. Με (*) δηλώνω τα σχόλιά μου.
    Άρθρο 16: Σύνθεση
    1. Το Συμβούλιο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και αποτελείται από τα εξής μέλη με τους αναπληρωτές τους:
    α. Τον Γενικό Γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ως Πρόεδρο,
    (*) Σχόλιον: Τυπικόν, ως είθισται.
    β. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης,
    γ. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με αρμοδιότητα σε θέματα Προστασίας του Πολίτη,
    (*) Ο αναρμόδιος εκπρόσωπος του Υπουργείου Εσωτερικών καί Διοικητικής Ανασυγκροτήσεως, πρέπει να καταργηθεί, διατηρουμένου του υπευθύνου θεμάτων προστασίας του πολίτου,
    δ. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με αρμοδιότητα σε θέματα Μεταναστευτικής Πολιτικής,
    (*) Δεν υπάρχουν εν Ελλάδι νόμιμοι μετανάστες καί αυτό εξηγείται σαφεστάτως, επί των ακολούθων περιπτώσεων:
    (i) Οι εν Ελλάδι ελθόντες αλλοεθνείς άμα τη καταρρεύσει του κομμουνισμού καί μέχρι σήμερα, εκ της τέως κομμουνιστικής Ευρώπης προσήλθαν άνευ νομίμων εγγράφων καί διακρατικών συμφωνιών οριζουσών δικαιώματα-υποχρεώσεις-εργασίες-τόπους/διάρκεια διαμονής-ασφαλιστικά/κοινωνικά/μισθολογικά δικαιώματα-καταγωγή/θρησκεία κ.ά. κριτήρια περί νομιμοποιήσεώς τους, άρα δεν είναι «μετανάστες» αλλά είναι «λαθρομετανάστες», λόγω της λαθραίας εισόδου τους,
    (ii) Οι εν Ελλάδι ελθόντες αλλοεθνείς την περίοδον 1.949-1.990μ.α.χ.χ. εξ Αφρικής, Ασίας καί Νοτίου Αμερικής, λόγω δικτατοριών, πολέμων, επιδημιών κ.λ.π. επισήμως δεν ήσαν «μετανάστες»
    αλλά πρόσφυγες,
    (iii) Οι εν Ελλάδι ελθόντες Έλληνες πρόσφυγες εξ Ίμβρου, Τενέδου, Βορείου Ηπείρου, Γεωργίας, Κωνσταντινουπόλεως, εκδιωχθέντες από του 1.955μ.α.χ.χ. είναι μία όλως ιδιάζουσα ομάδα καί προφανώς δεν είναι «μετανάστες» με τη συνήθη έννοια του όρου, όπως καί οι εκδιωχθέντες Έλληνες εξ Αιγύπτου, Νοτίου Αφρικής, λοιπών αφρικανικών κρατών, Ασίας κ.λ.π.,
    Επομένως, ο συγκεκριμένος υπάλληλος πρέπει να καταργηθεί.
    ε. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
    (*) Αυτός είναι παράνομος καί αντισυνταγματικός, καθώς κατ’ άρθρον 16.2Σ. ορίζεται σαφρεστάτως ότι: «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους καί έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική καί φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής καί θρησκευτικής συνείδησης καί τη διάπλασή τους σε ελεύθερους καί υπεύθυνους πολίτες» καί ως εκ τούτου πρέπει να καταργηθεί, έως της συνταγματικής αναθεωρήσεως του άρθρου 16.2Σ.,
    στ. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εξωτερικών,
    (*) Χρήσιμος, λόγω των εν Ελλάδι αλλοεθνών,
    ζ. έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,
    (*) Υπάρχοντος του γενικού γραμματέως, θα πρέπει να καταργηθεί ο επρόσωπος του υπουργείου Δικαιοσύνης ή να ορισθεί ως αναπληρωτής του,
    η. έναν εκπρόσωπο της Ελληνικής Αστυνομίας,
    (*) Χρήσιμος,
    θ. έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας,
    (*) Να καταργηθεί καί να ορισθεί ως «έναν εκπρόσωπον του δήμου ή της περιφερείας περί του οποίου ή της οποίας άπτονται τα σχετικά θέματα»,
    ι. έναν εκπρόσωπο του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών του Δήμου Αθηναίων,
    (*) Δεν υπάρχουν εν Ελλάδι νόμιμοι μετανάστες καί αυτό εξηγείται σαφεστάτως, επί των ακολούθων περιπτώσεων:
    (i) Οι εν Ελλάδι ελθόντες αλλοεθνείς άμα τη καταρρεύσει του κομμουνισμού καί μέχρι σήμερα, εκ της τέως κομμουνιστικής Ευρώπης προσήλθαν άνευ νομίμων εγγράφων καί διακρατικών συμφωνιών οριζουσών δικαιώματα-υποχρεώσεις-εργασίες-τόπους/διάρκεια διαμονής-ασφαλιστικά/κοινωνικά/μισθολογικά δικαιώματα-καταγωγή/θρησκεία κ.ά. κριτήρια περί νομιμοποιήσεώς τους, άρα δεν είναι «μετανάστες» αλλά είναι «λαθρομετανάστες», λόγω της λαθραίας εισόδου τους,
    (ii) Οι εν Ελλάδι ελθόντες αλλοεθνείς την περίοδον 1.949-1.990μ.α.χ.χ. εξ Αφρικής, Ασίας καί Νοτίου Αμερικής, λόγω δικτατοριών, πολέμων, επιδημιών κ.λ.π. επισήμως δεν ήσαν «μετανάστες»
    αλλά πρόσφυγες,
    (iii) Οι εν Ελλάδι ελθόντες Έλληνες πρόσφυγες εξ Ίμβρου, Τενέδου, Βορείου Ηπείρου, Γεωργίας, Κωνσταντινουπόλεως, εκδιωχθέντες από του 1.955μ.α.χ.χ. είναι μία όλως ιδιάζουσα ομάδα καί προφανώς δεν είναι «μετανάστες» με τη συνήθη έννοια του όρου, όπως καί οι εκδιωχθέντες Έλληνες εξ Αιγύπτου, Νοτίου Αφρικής, λοιπών αφρικανικών κρατών, Ασίας κ.λ.π.,
    Επομένως, ο συγκεκριμένος υπάλληλος πρέπει να καταργηθεί.
    ια. έναν εκπρόσωπο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης,
    (*) Ιδεολογικώς στρατευθέν το Εθνικόν Συμβούλιον Ραδιοτηλεοράσεως, άρα δεν υπάρχει θέμα εμπιστοσύνης,
    ιβ. έναν εκπρόσωπο της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου,
    ιγ. έναν εκπρόσωπο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες,
    (*) Δεν υπάρχουν πρόσφυγες καθώς
    (i) Οι εν Ελλάδι ελθόντες αλλοεθνείς την περίοδον 1.949-1.990μ.α.χ.χ. εξ Αφρικής, Ασίας καί Νοτίου Αμερικής, λόγω δικτατοριών, πολέμων, επιδημιών κ.λ.π. επισήμως δεν ήσαν «μετανάστες»
    αλλά πρόσφυγες, πλήν όμως πλέον αρθεισών των αιτιών προσφυγής τους, η επίκλησή τους έπαυσεν υφισταμένη. Λόγου χάριν, εν Ελλάδι την περίοδον 1.973-1.991μ.α.χ.χ., υπήρχαν Χιλιανοί πρόσφυγες, λόγω του καθεστώτος Πινοσέτ, πλήν όμως όσοι έμειναν έκτοτε, από της 11ης Μαρτίου 1.991μ.α.χ.χ. καί εξής δεν θεωρούνται «πρόσφυγες», καθώς η δημοκρατία πλέον υπάρχει στην χώρα τους. Επίσης, ο εμφύλιος πόλεμος του Σουδάν έπαυσεν αμετακλήτως το 2.005μ.α.χ.χ. καί του προβλήματός του επιλυθέντος το 2.011μ.α.χ.χ., το Σουδάν διεσπάσθη με την απόσχισιν του Νοτίου Σουδάν. Πλέον οι εν Ελλάδι Σουδανοί μπορούν εφ’ όσον το επιθυμούν να διαμένουν αλλά δεν είναι πρόσφυγες, ενώ το ίδιον ακριβώς ισχύει καί περί των Φιλιππινέζων, διαβιούντων εκ της δικτατορικής περιόδου του Φερνάντο Μάρκος καί πλέον αυτού ανατραπέντος το 1.983μ.α.χ.χ. οι εν Ελλάδι Φιλιπινέζοι διαμένοντες δεν δικαιούνται να λέγονται «πρόσφυγες», καθώς έχουν πλέον δημοκρατίαν. Άρα, υπαρχουσών πλείστων τέτοιων περιπτώσεων, υπάρχει θέμα ορισμού των «προσφύγων».
    (ii) Ταυτοχρόνως καί οι ερχόμενοι εν Ελλάδι αλλοεθνείς δεν δικαιούνται να ονομάζονται «πρόσφυγες», καθώς ο πρόσφυγας θεσμικώς
    πηγαίνει στην χώρα του σε μίαν ορισμένην ξένην πρεσβείαν καί ζητεί άσυλον εκ του ξένου κράτους, επικαλούμενος κάποιαν αιτίαν, όπως η απειλή του βίου του, η δίωξή του λόγω φυλής, έθνους, θρησκείας, ερωτικής επιλογής κ.λ.π. καί η ξένη πρεσβεία επιλέγει, κατά την κρίσιν της, εάν καί κατά πόσον θα του δώσει την άδειαν εισόδου καί διαμονής επί του εδάφους του ξένου κράτους, εργασίας κ.λ.π., έως ότου πλέον θεωρηθεί ότι παρήλθεν ο σχετικός κίνδυνος. Άμα τη λήξει του κινδύνου, ο πρόσφυγας επιστρέφει στην πατρίδαν του.
    Όμως, εδώ πλέον δεν υπάρχουν τέτοιοι εν Ελλάδι, καθώς έρχονται όλοι άνευ νομίμων εγγράφων κ.λ.π. Άρα, ομιλούμε περί λαθρομεταναστών.
    Καλώς ή κακώς, αλλά είναι η ωμή, κυνική καί ανάλγητη πραγματικότητα της νομοθεσίας. Άρα, ο εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες πρέπει να καταργηθεί ως άχρηστος.
    ιδ. έναν εκπρόσωπο του Δικτύου Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας
    (*) Καί τί ορίζουμε ως «ρατσιστική βία»; Μόνον τις επιθέσεις Ελλήνων/Ελληνίδων κατά των όποιων αλλοεθνών/αλλοφύλων; Αυτό είναι ανθελληνισμός, εν μέση Ελλάδι. Εάν θέλετε σχετικόν εκπρόσωπον, τότε
    (i) θα υποχρεούται να συμπεριλαμβάνει καί τα περιστατικά βίας αλλοεθνών κατά Ελλήνων, όπως την επίθεσιν καί τον φόνον του Εμμανουήλ Καντάρη χάριν μιάς κάμερας εν μέσαις Αθήναις(!!!!), την επίθεσιν κατά της Μυρτούς εκ του Πακιστανού στην Πάρο καί την απόπειραν καλύψεώς του, καθώς καί άλλες παρόμοιες επιθέσεις, ώστε να υπάρχει μία σύνοψη του τύπου:
    Επιθέσεις Ελλήνων κατά εν Ελλάδι αλλοεθνών Α
    Επιθέσεις αλλοεθνών κατά Ελλήνων Β
    Επιθέσεις Ελλήνων κατά Ελλήνων Γ
    Επιθέσεις αλλοεθνών εν Ελλάδι εναντίον άλλων αλλοεθνών εν Ελλάδι Δ
    Επιέσεις μεικτών ομάδων Ελλήνων-αλλοεθνών εν Ελλάδι προς Έλληνες Ε
    Επιθέσεις μεικτών ομάδων Ελλήνων-αλλοεθνών εν Ελλάδι προς άλλους αλλοεθνείς εν Ελλάδι ΣΤ
    Σύνολον επιθέσεων Ζ
    (ii) Θα υποχρεούται να συμπεριλαμβάνει τα αίτια των επιθέσεων, ώστε να δούμε τί ακριβώς ωθεί στη σχετική διαμάχη, ως ακολούθως:
    Ερωτική διαμάχη, Α
    Οικονομική διαμάχη, Β
    Φυλετικά αίτια, Γ
    Εθνικά αίτια, Δ
    Θρησκευτικά αίτια, Ε
    Ιδεολογικά αίτια, ΣΤ
    Φιλοσοφικά αίτια, Ζ
    Κομματικά αίτια, Η
    Ομαδικά αίτια(αθλητικών ομάδων), Θ
    Διατροφικά αίτια, Ι
    Πολιτιστικά αίτια, ΙΑ
    Λοιπά αίτια, ΙΒ
    Συνδυασμός αιτίων, ΙΓ
    ώστε να βλέπουμε αριθμητικώς καί πσοστιαίως τα αίτια των εγκλημάτων καί πόσον απηχούνται τα «ρατσιστικά» εγκλήματα επί της ευρυτέρας εγκληματικότητος.
    ιε. έναν εκπρόσωπο της ΕΣΗΕΑ.
    (*) Άχρηστος να καταργηθεί καί να μεταβληθεί ως: «έναν εκπρόσωπον της ΠΟΕΣΥ καί έναν εκπρόσωπον των διαδικτυκακών καί ηλεκτρονικών ενημερωτικών μέσων».
    Τα συμπεράσματα δικά σας.-

  • 12 Νοεμβρίου 2015, 14:13 | Στελλα
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Οι παρακάτω οριζόμενοι εκπρόσωποι τι σκοπό εξυπηρετούν ;

    ια. έναν εκπρόσωπο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης,
    ιε. έναν εκπρόσωπο της ΕΣΗΕΑ.