Άρθρο 10: Επώνυμο τέκνων

Το τέκνο που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του συμφώνου συμβίωσης ή μέσα σε τριακόσιες ημέρες από τη λύση ή την ακύρωση του συμφώνου, φέρει το επώνυμο που επέλεξαν οι γονείς του με κοινή και αμετάκλητη δήλωσή τους, που περιέχεται στο σύμφωνο ή σε μεταγενέστερο συμβολαιογραφικό έγγραφο πριν από τη γέννηση του πρώτου τέκνου. Το επώνυμο που επιλέγεται είναι κοινό για όλα τα τέκνα και είναι υποχρεωτικά το επώνυμο του ενός από τους γονείς ή συνδυασμός των επωνύμων τους. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερα από δύο επώνυμα. Αν η δήλωση παραλειφθεί, το τέκνο θα έχει σύνθετο επώνυμο, αποτελούμενο από το επώνυμο και των δύο γονέων του. Πρώτο τίθεται το επώνυμο με αρχικό που προηγείται στο αλφάβητο. Αν το επώνυμο του ενός ή και των δύο γονέων είναι σύνθετο, το επώνυμο του τέκνου θα σχηματιστεί με το πρώτο από τα δύο επώνυμα.

  • 23 Νοεμβρίου 2015, 10:49 | Γιάννης

    Διαφωνώ τελείως με το σύμφωνο συμβίωσης.

    Ό,τι κάνουν δύο ομοφυλόφιλοι μεταξύ τους στο κρεβάτι, καθώς και ο λόγος για τον οποίον αποφάσισαν να γίνουν, (και ΟΧΙ να γεννηθούν, μιας και αυτός ο ισχυρισμός δημιουργήθηκε για να εξυψώσει το κόμπλεξ που νιώθουν λόγω της απόφασής τους) είναι καθαρά δικό τους θέμα και πρέπει να γίνεται μακριά από τα μάτια της κοινωνίας.

    Ως εκεί όμως. Δεν είναι δυνατόν το κράτος, να υποστηρίζει αυτό το πράγμα με νόμους συμβίωσης, γάμου, υιοθεσίας και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο ακόμη.

  • 23 Νοεμβρίου 2015, 07:33 | Σωκράτης και Αλεξάνδρα

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΘΩΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΨΥΧΩΝ.
    ΣΠΑΡΑΖΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΟΤΑΝ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΤΙΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΑΘΩΕΣ ΨΥΧΟΥΛΕΣ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΕΣ ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΚΑΙ ΕΚ ΔΙΑΜΕΤΡΟΥ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ, ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΟΜΩΣ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΕΝΗΛΙΚΑ ΑΤΟΜΑ. ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΨΥΧΟΥΛΕΣ ΑΡΑΓΕ ΠΟΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΖΩΗ; ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΛΕΞΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΩΡΟΥ ΕΙΝΑΙ: ΜΑΜΑ, ΜΠΑΜΠΑ. ΜΑΝΑ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑΣ ΓΕΝΝΗΣΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ, ΜΑΜΑ ΚΑΙ ΜΠΑΜΠΑ ΦΩΝΑΞΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΞΕΧΝΟΥΝ; ΜΕ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΖΗΤΑΝΕ ΝΑ ΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΚΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟ;

  • 20 Νοεμβρίου 2015, 19:28 | ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

    ΝΤΡΟΠΗ! ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΦΥΓΕΙ! ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ!!! ΑΣ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΠΙΣΤΟΙ ΣΤΙΣ ΙΕΡΕΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ!

  • 20 Νοεμβρίου 2015, 00:45 | ευαγγελος

    Αρθρο 10.
    Πως ειναι δυνατον να μιλαμε για τεκνα στα ομοφυλα ζευγαρια?
    Ισως οι συνανθρωποι μας αυτοι θελουν ενα υιοθετημενο παιδι αλλα.Πως ομως αυτο χωρις ελευθερη βουληση το καταδικαζουε στην ετεροτητα?Κυριε προθυπουργε ας το προστατευσουμε το δικαιουται να ζει εστω με προσωπα που εχουν το φυλλο των γονιων του.»εχασε»τους γονεις του ας ζει οπως και τα αλλα παιδακια.
    Διαφωνω με το νομοσχεδιο.

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 23:09 | Θεοδώρα

    Ο τρόπος σύνθεσης του επωνύμου αν δεν υπάρξει μέριμνα από τους φερόμενους «γονείς» στερείται σοβαρότητας! Με αυτό τον τρόπο τα τέκνα στιγματίζονται ως παιδιά ομοφυλόφιλων γονέων, διότι το επώνυμο θα είναι χαρακτηριστικό. Αυτό το πρόβλημα είναι μια φυσική απόρροια ενός νομοσχεδίου που δεν έχει λογική. Τα ακάλυπτα δεν καλύπτονται!!!!!!!!!

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 23:14 | Σακελλαρίου Αγγελική

    Ας μην εμπλέκουμε τα παιδιά σε μη φυσιολογικές διαδικασίες. Παιδί δεν προκύπτει φυσιολογικά σε περίπτωση γονέων ιδίου φύλλου, οπότε ο νομοθέτης καλό θα ήταν να προφυλάξει τα παιδιά (των οποίων τα δικαιώματα τίθενται σε αμφισβήτηση έτσι κι αλλιώς με το σύμφωνο συμβίωσης) εξασφαλίζοντάς τους, τουλάχιστον το αυτονόητο.

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 23:40 | ΜΙχαήλ

    επώνυμο παιδιών που προκύπτουν από συμβίωση προσώπων του ίδιου φύλου! Μήπως γελοιοποιείται το Κοινοβούλιο που ψηφίζει τέτοιες προβλέψεις; Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο!!

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 21:07 | Ραφαήλ

    Δηλώνουμε την κάθετη αντίθεσή μας, στην διεστραμμένη πρωτοβουλία του Υποργού επί της Δικαιοσύνης. Έλεος!!! 10 μήνες ταραχώδους διακυβέρνησης κι αυτό σας μάρανε… Τα λύσατε εξαιρετικά όλα τα άλλα προβλήματα και προχωρήσατε και σε αυτό…

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 12:10 | Αντώνης

    <>Με ποιο τρόπο μπορεί να γεννηθεί τέκνο μεταξύ δύο προσώπων του ιδίου φύλου;

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 11:11 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΠΕΜΠΗΣ

    ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ. ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΟΡΘΙΟ ΣΤΗ ΧΩΡΑ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΕΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΑΠΤΙΣΤΕΙ , ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΕΙ , ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΗΔΕΥΤΕΙ . ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ?

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 10:25 | Εύα

    Αυτή τη στιγμή είναι τόσο σημαντικό και επείγον για την πατρίδα μας να ληφθεί μια τέτοια διεστραμμένη απόφαση;
    Τί σκοπιμότητες εξυπηρετούνται πίσω από όλα αυτά που επιχειρούνται;

  • 19 Νοεμβρίου 2015, 10:56 | Αντιγόνη

    Αυτή η διαστροφή που προσπαθεί να μας επιβληθεί με κάθε τρόπο στην καθημερινότητά μας, μας κάνει να τρέμουμε όταν σκεφτόμαστε πως θα είναι η ζωή μας σε 20 χρόνια και τί πολιτισμό θα παραδώσουμε στους νεώτερους μας.

  • 18 Νοεμβρίου 2015, 04:30 | Παναγιώτης

    Δηλώνω μέ κάθε τρόπο ὅτι εἴμαι ἀντίθετος μέ τή θεσμοθέτηση τῆς ὀλέ­θριας ἐκτροπῆς, πού ἀπεργάζεται τόν ἠθικό ἐκφυλισμό τοῦ ἀνθρώπου, διαστρέφει τή φύση του, παραβιάζει τό νόμο τοῦ Θεοῦ καί ἐπισύρει τήν ὀργή Του μέσα από αυτό τό σχέδιο νόμου.«Ὕβρις» εἶναι τὸ νὰ ξεπεράσει ὁ ἄν­θρωπος τὰ ὅριά του καὶ νὰ αὐθαδιάσει ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ. Νὰ ὑψώσει τὸ ἀνάστημά του καὶ νὰ ­παραβιάσει ὄχι ἀνθρώπινους νόμους ἀλλὰ τοὺς θεϊκοὺς νόμους. Τότε ἡ θεϊκὴ δικαιοσύνη τὸν παραδίδει στὴν «Ἄτην», τὴ ­θόλωση τοῦ νοῦ, τὴ σύγχυση τῆς ­σκέψεως, ὥσ­τε νὰ πράξει ἀκόμη χειρότερα καὶ ἔτσι νὰ ἐπισύρει εἰς βάρος του τὴν «Νέ­μεσιν», τὴ θεϊκὴ τιμωρία ποὺ θὰ ἐπιφέρει τελικὰ τὴν «Τίσιν», τὴν καταστροφή.Το Σχόλιο σας θα δημοσιευθεί μόλις ελεγχθεί απο τον διαχειριστή.

  • 18 Νοεμβρίου 2015, 00:35 | Βγ

    Σκεφτειτε το παιδι να παει στο σχολειο και να πρεπει να παρουσιασει τη μαμα του και αυτη να ειναι αντρας. Να γιορταζουν τη γιορτη της μητερας και να ετοιμαζουν στο σχολειο δωρα για αυτην και το παιδι να πρεπει να το προσφερει στη μαμα που ειναι μπαμπας. Το καημενο ποσο πολυ μπερδεμενο θα ειναι. Σκεφτειτε συγκεντρωση γονεων και αυτο να παρουσιαζει δυο μαμαδες ή δυο μπαμπαδες. Ποσο πειραγμα η γελιο απο τους συμμαθητες και μην μου πειτε πως θα ειναι υπερανω ολοι. Εχουμε περασει απο σχολειο ολοι και ξερουμε πως αντιμετωπιζουν την διαφορετικοτητα. Το προβλημα ειναι το επωνυμο ή το παιδι να μεγαλωσει με λιγοτερα προβληματα ? Γιατι να μπερδεψουμε κατι και να βαφτισουμε το κρεας ψαρι τη στιγμη που και σοβαρος να εισαι και να το παιζεις μοντερνος μπροστα σε μια τετοια κατασταση θα νιωθεις αμηχανα και στο σπιτι αν δεν πεσει το γελιο της αρκουδας θα προσπαθεις να εξηγησεις στο δικο σου παιδι τα ανεξηγητα και το ποσο δυστυχισμενο ειναι αυτο το παιδι με τους δυο ομοφυλους γονεις. ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ.ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ.

  • 17 Νοεμβρίου 2015, 20:46 | Ακριβή

    Το όλο θέμα, είναι για να κλαίει κανείς……!!!
    Ιδίως για τις παιδικές ψυχούλες, για τις οποίες έχει μεν μεριμνήσει ο Κύριος, ωστόσο δεν παύουν να τις αναγκάζουν να βιώνουν τόσο φρικτές και τόόόόσο παρά φύσιν καταστάσεις από τόσο μικρή ηλικία…!
    Τρομερά αισχρό και απάνθρωπο!!!
    Υ.Γ.: Ήθελα να ήξερα ποια είναι η άποψη και η στάση όλων αυτών, που κάποτε υπερασπίζονταν με τόσο σθένος… το να αφήνουμε τα παιδιά να μεγαλώνουν αβάπτιστα μέχρι να αποφασίσουν τα ίδια αν θα βαπτιστούν ή όχι!!
    Δεν είμαι σίγουρη αν αυτή η σκέψη μου έχει άμεση σχέση με το παραπάνω θέμα, αλλά μου ήρθε συνειρμικά… ως προς τα «δικαιώματα των παιδιών»! Που όταν μας συμφέρει (λόγω άλλων σκοπιμοτήτων…) ΠΡΕΠΕΙ και έχουμε καθήκον να τους τα αποδίδουμε, όταν όμως ΔΕΝ ικανοποιούν τα δικά μας (ΑΙΣΧΡΑ και ΑΝΗΘΙΚΑ και ΒΛΑΣΦΗΜΑ, στην συγκεκριμένη περίπτωση) ΘΕΛΩ… να αποσιωπούμε και να μην τα αναφέρουμε επουδενί λόγο!!
    ΑΙΣΧΟΣ!!!

  • 17 Νοεμβρίου 2015, 08:19 | Ιωάννης Παπαρρηγόπουλος

    ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΩΝΥΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠ’ ΟΤΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΤΟΣ ΓΑΜΟΥ ; ΑΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ Ν’ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ.
    ΞΑΝΑ, ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩ ΜΕ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΟ MARITAL STATUS -ΤΟ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΙ, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΙΘΑΝΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΓΩ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΠΡΟΘΕΣΗ.

  • 16 Νοεμβρίου 2015, 18:11 | Maria

    Έχετε σκεφτεί ποιον απ’ τους δύο «γονείς» θα παρουσιάζει το δύστυχο αυτό παιδί στο σχολείο σαν τη «μαμά» του;

  • 16 Νοεμβρίου 2015, 17:29 | Ἀντώνιος

    ΔΙΑΦΩΝΩ γενικά με το σύμφωνο συμβίωσης, διότι είναι ενάντια στον Νόμο του Θεού.
    Ζούμε στην Ορθόδοξη Ελλάδα και είμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί! Ο Θεός ευλογεί την ένωση ανδρός και γυναικός, ΜΟΝΟ, δια του Μυστηρίου του Γάμου! Όλα τα άλλα, σύμφωνα με τον Θεό, όχι με εμένα, είναι πορνεία και διαστροφές.
    ΟΧΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ, ΕΙΤΕ ΕΤΕΡΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΕΙΤΕ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ!!!

  • 15 Νοεμβρίου 2015, 16:26 | Θεοφόρος

    ΟΧΙ

  • 15 Νοεμβρίου 2015, 15:01 | Σαμπαζιώτου Νίκη

    Διαφωνώ με το νομοσχέδιο!!! Θέλουμε η Ελλάδα μας να πορεύεται σύμφωνα με το θέλημα του Θεού!

  • 15 Νοεμβρίου 2015, 15:19 | Μουστακλή

    Είμαι ΚΑΤΑ του νομοσχεδίου γιατί είναι αντίθετο με το θέλημα του Θεού!

  • 15 Νοεμβρίου 2015, 09:18 | ΠΕΤΡΟΣ ΡΑΠΤΗΣ

    ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΤΩΝ ΟΜΟΦΙΛΟΦΙΛΩΝ ΓΟΝΙΩΝ .

  • 15 Νοεμβρίου 2015, 09:59 | Augusto

    Δεδομένου ότι το θέμα του γάμου των ομοφυλοφίλων κυριαρχεί στην πολιτική συζήτηση, οι γονείς του ιδίου φύλου είναι επίσης πολύ ευχαριστημένοι με τη ζωή τους, και αυτό το αποδίδει η Δρ Harman στην μεγαλύτερη κοινωνική αποδοχή των λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και τρανς ανθρώπων.
    «Καθώς κινούμαστε προς την ιδέα του γάμου ατόμων του ιδίου φύλου ως κάτι που θα πρέπει να έχουν, το στίγμα για τους γονείς του ιδίου φύλου μειώνεται», .
    Οι συγκεκριμένοι γονείς αγωνίστηκαν ενάντια στον στιγματισμό και στις διακρίσεις εξαιτίας της σεξουαλικότητάς τους, και αυτό τους έχει κάνει να ανησυχούν λιγότερο για τις δημόσιες αντιλήψεις και τους κάνει επίσης από τους πιο ανθεκτικούς γονείς.
    «Θα πρέπει να κάνουν μεγάλη προσπάθεια για να αποκτήσουν αυτά τα παιδιά, έτσι αυτά τα παιδιά είναι πολύ, πάρα πολύ επιθυμητά,» είπε η Δρ Χάρμαν. «Συχνά, όταν γονείς του ιδίου φύλου έχουν ένα παιδί αισθάνονται σαν να έχουν χτυπήσει τζάκποτ, επειδή δεν πίστευαν ότι αυτό θα ήταν δυνατόν λόγω της σεξουαλικότητάς τους.»

  • Η ρύθμιση για το επώνυμο των τέκνων είναι όμοια με την ήδη υφιστάμενη του άρθρου 9 του ν. 3719/2008, με μία μόνο προσθήκη: Ο νομοθέτης κρίνει σκόπιμο να ρυθμίσει τη σειρά των επωνύμων για την περίπτωση που οι γονείς παραλείψουν τη σχετική δήλωση και το τέκνο έχει σύνθετο επώνυμο αποτελούμενο από το επώνυμο και των δύο γονέων του, ορίζοντας πως πρώτο θα τίθεται το επώνυμο με αρχικό που προηγείται στο αλφάβητο. Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για περίπτωση υπερρύθμισης εκ μέρους του νομοθέτη και μάλιστα με την εισαγωγή κριτηρίων (τη σειρά των γραμμάτων της αλφαβήτου) που διεκδικούν μεν δάφνες ίσης μεταχείρισης των δύο φύλων αλλά δεν απαντώνται πουθενά αλλού στο δίκαιο. Εξάλλου η επιλογή διπλού επωνύμου δεν γνώρισε μεγάλη απήχηση στην ελληνική κοινωνία, καθώς δεν υπάρχει παράδοση σύνθετων επωνύμων όπως απαντάται για παράδειγμα στις λατινογενείς χώρες. Θεωρώ λοιπόν τη ρύθμιση του άρθρου 1505 § 3 του Αστικού Κώδικα περί λήψης του επωνύμου του πατέρα, αν παραλειφθεί η δήλωση, επιτυχέστερη και τις αιτιάσεις περί αντίθεσης αυτής στο Σύνταγμα υπερβολικές.

  • 14 Νοεμβρίου 2015, 13:28 | Θεοδώρα

    Ας αναλογιστεί καθένας αν θα ήθελε το πιο αγαπημένο του πρόσωπο να είχε την τύχη των ομοφιλόφυλων γονέων. Ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να κάνει τις επιλογές του για την δική του ζωή. Όμως τις συνέπειες των πράξεών του πρέπει να τις πληρώνει ο ίδιος και όχι αθώα παιδάκια. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από ανθρώπινους νόμους. Η απλή λογική είναι ξεκάθαρη στο τι είναι φυσιολογικό και τι όχι. Πιστεύω πως αν η ίδια είχα υιοθετηθεί από ομοφυλόφιλους γονείς δεν θα είχα μια ισορροπημένη αφετηρία για την ζωή μου. Για αυτό θα ήθελα να κάνω μια θερμή παράκληση το ζήτημα των παιδιών να συζητηθεί σοβαρά. Η ανατροφή των παιδιών δεν είναι παιχνίδι!

  • 13 Νοεμβρίου 2015, 09:54 | har

    Για το θέμα των παιδιών τώρα…
    Αλήθεια που στο ζωικό βασίλειο έχει αντικρύσει κανείς παρόμοιο φαινόμενο…πουθενά! Το αρσενικό συνευρίσκεται από αγάπη με το θηλυκό και καρπός αυτής της σχέσης είναι ένα παιδί. Τι το ποιο ωραίο, γεμάτο δύναμη, ρομαντισμό και αρμονία σ’ αυτή τη σχέση. Μοναδικό!
    Τώρα πως να το αλλάξουμε αυτό; Το δανεισμένο σπέρμα, η το δανεισμένο ωάριο κυοφορείται σε μήτρα πολλές φορές δανεική και ο καρπός ο δανεισμένος πρέπει να ενταθεί σε μια συμβίωση δυο ομόφυλων ανθρώπων. Τι μπέρδεμα! Το ίδιο το παιδάκι μια σκέτη ταλαιπωρία. Να μη γνωρίζει αν έχει μπαμπά, αν έχει μαμά αλλά και ο άλλος που συμβιώνει με τον μπαμπά του η την μαμά του τι του είναι; Οι μεγάλοι, οι ομόφυλοι, χάραξαν τη ζωή τους με τον δικό τους τρόπο, αυτό είναι άλλο θέμα δεν θα μπούμε σ’ αυτά τα χωράφια, αλλά τι φταίει το παιδάκι το ίδιο να κάνει ΑΚΟΥΣΙΑ την επανάληψη του δρομολογίου ζωής που έκανε τουλάχιστον ο ένας γονιός του ( από σπέρμα στη μια περίπτωση και από ωάριο στην άλλη ). Μπορούμε όμως να ενθαρρύνουμε πράξεις αλληλεγγύης και προσφοράς των ομόφυλων ατόμων προς οικογένειες φτωχές και αναξιοπαθούσες, ή ιδρύματα που φιλοξενούν παιδάκια.
    Όπως και να δούμε τα πράγματα, το θέμα παιδιού σε αυτού του είδους τις σχέσεις δεν γινεται, δεν δένει, υπερβαίνει τα εσκαμμένα. Πρέπει να το καταλάβουμε ότι δεν μπορώ εγώ στην δική μου διαφορετικότητα να εμπλέξω και άλλα άτομα ώστε να συνεχιστεί αυτή η συμπεριφορά και στις επόμενες γενιές. Μη θέλω να πάρω και άλλους μαζί μου σ΄αυτόν τον δαιδαλώδη κόσμο που ζω. Ας σβήσει αυτή η διαφορετικότητά μου με έμενα όταν θα φύγω απ΄αυτον τον μάταιο κόσμο. Ίσως αυτή τελικά να είναι η προσφορά μου σ΄αυτον τον αγώνα ζωής γεμάτο αγωνία που διανύω. Ας το σκεφτούμε λίγο πιο ψύχραιμα το θέμα των παιδιών και μη μας πιάνει ο άκρατος συναισθηματισμός και η υπερβολική ευαισθησία.
    Πιο ψύχραιμα!

  • 13 Νοεμβρίου 2015, 01:41 | Γεώργιος-Χαράλαμπος Κατρακίλης

    (1) Η διόρθωση των ληξιαρχικών πράξεων είναι πλέον εύκολη. Άρα, εάν απαιτείται σχετική αλλαγή, ας την κάνουν τα τέκνα ευθύς άμα ενηλικιωθούν. Εγώ σε ηλικία 34-35 ετών διέγραψα το «Χ.Ο.» αποκηρύξας προσωπικώς σύμπασα την χριστιανικήν θρησκείαν.
    (2) Η επιστήμη δεν αναιρεί την πραγματικότητα. Μπορεί απλώς καί την εξηγεί. Άρα, ο φίλτατος Μάρκος ας μας παντήσει, όπως καί ας μας απαντήσουν οι ομόφρονές του, κατά πόσον μπορούν, εκ φύσεως ή πεποιθήσεως αδιάφορον επί του προκειμένου, ομοφυλόφιλοι-ομοφυλόφιλες,
    να τεκνοποιήσουν, άνευ της παρεμβολής της ετεροφυλοφιλικής βοηθείας, μέσω παρενθέτων μητέρων, ωαρίων καί σπερμάτων, δηλαδή άνευ της φυσικής νομοτελείας καί κατά πόσον αυτό απαιτεί άμεση, ενσυνείδητη, γραπτή καί νομική ρύθμιση, περί των δικαιωμάτων του ετεροφυλοφίλου μέρους. Όχι άχρηστες ηθικολογίες, αλλά πρακτικές άμεσες απαντήσεις.
    Υπ’ όψιν ότι εγώ θεωρώ αναγκαία την θέσπσιν καί νόμου, βάσει του οποίου, πάσα σχετική εν αγνοία των ενδιαφερομένων ανδρών καί γυναικών, παραχώρηση των σπερμάτων ή ωαρίων τους, χάριν ομοφυλόφίλων καί άνευ της διεξοδικής καθ’ εκάστην φοράν ενημερώσεώς τους, με ονοματεπώνυμα καί διευθύνσεις κ.λ.π., θα πρέπει να έπεται την υποχρεωιτκήν κατάργησιν των επιμάχων εργαστηρίων, την κατάργησιν των αδειών των επιμάχων ιατρών καί την υποχρεωτικήν έκτρωσιν/στείρωσιν κατά περίπτωσιν.
    (3) Σαφώς καί υπάρχουν έρευνες επί ξένων κρατών θέτουσες θέμα περί της ομαλής ψυχικής αναπτύξεως των παιδιών, επί ομοφυλοφιλικών ζευγών.
    (4) Επίσης, σαφώς καί η όποια οικογενειακή κατάσταση(π.χ. διαζύγιον, ορφάνεια, πολυτεκνική ή ολιγοτεκνική οικογένεια, μοναχοπαίδι ή μεσαίο ή μικρότερον ή μεγαλύτερον τεκνον εντός οικογενείας) καθορίζουν τον βίον του όποιου ανθρώπου. Ας διαβάσουν όσοι καί όσες τα υποτιμούν καί σχετικές παιδαγωγικές μελέτες.-

  • Η φράση «που επέλεξαν οι γονείς του» πρέπει να αντικατασταθεί με τη φράση «που επέλεξαν ο πατέρας και η μητέρα του» για να είναι σαφές ότι αφορά μόνο ετερόφυλους γονείς.

  • 11 Νοεμβρίου 2015, 09:18 | Γιωργος Βεργος

    Θα ηθελα να παρατηρησω πως υπαρχουν παιδια που γεννηθηκαν πριν τον γαμο η το συμφωνο συμβιωσης οπου τους δινεται ληξιαρχικα αυτοματα ονομα απο προηγουμενο γαμο που δεν εχει προλαβει να λυθει, και αυτο χωρις υπαιτιοτητα των βιολογικων γονιων αλλα λογω του χρονου που απαιτειται διαδικαστικα και που μπορει να υπερβαινει τα 4 τεσσερα ετη. Ετσι παιδια που γεννιουνται σε νεα σχεση ειναι υποχρεωμενα να φερουν για πολλα ετη λαθος ονομα με επιπτωσεις σε πολλα εννομα συμφεροντα τους, εκπαιδευση, ταξιδωτικες δυνατοτητες και αλλα πρακτικα θεματα. Υπαρχει βεβαια και γενικοτερο θεμα δικαιωματων αλλα και δικαστικων εξοδων για την αποκατασταση του ονοματος που παντα προσκρουει στην αναγκη συγκαταβασης του πρωην συζυγου. Η γυναικα σημειωνω τελικα δεν αντιμετωπιζεται ακομη απο τον νομο ισονομα ωστε να δηλωνει ονομα πατρος ανεξαρτητα οικογενειακης καταστασης. Οι δε εναλλακτικες διαδικασιες που της προσφερονται απο τον νομο ως εχει ειναι υπερβολικά χρονοβορες και πολυετεις εφοσον ‘καπελωνεται’ στο ληξιαρχειο απο την απαρεγκλητη δηλωση οικ.καταστασης οπου αποδιδεται ονομα που δυσκολα αλλαζει. Οι ενεργειες μεσω εξετασης DNA, ειναι επισης καποιου κοστους και παλι οι χρονοι μεγαλοι ενω συνεχως τα δικαιωματα των παιδιων πληττονται.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 21:03 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΤΡΥΦΩΝ

    Να αντικατασταθεί η λέξη “γονείς”, “γονέων” με τη λέξη “μέρη του συμφώνου συμβίωσης” και “μερών του συμφώνου συμβίωσης”. Με αυτό τον τρόπο δηλώνεται η σχέση μεταξύ του τέκνου που γενιέται εντός του συμφώνου συμβίωσης και του μέρους του συμφώνου συμβίωσης, το οποίο δεν έτεκε το τέκνο.

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 17:22 | Αντυ

    Γαμος και παιδοθεσια χτες οχι αυριο!

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 08:13 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΟ ΓΟΜΟΡΑ
    ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ και για αυτούς που το επιβάλλουν και για αυτούς που θα το καρπωθούν…..
    απορώ, τη διαπαιδαγώγηση θα δώσουν αυτοί οι άνθρωποι στα υποτιθέμενα παιδιά τους .αυτά τα παιδιά τι απολαβές θα πάρουν ζωντας σε ένα αρρωστημένα περιβάλλον για αυτά!!πρέπει να επέμβει άμεσα και δυνατα η Εκκλησία και κάθε υγιώς σκεπτόμενος άνθρωπος να σταματήσει τον κατήφορο αυτό της κοινωνίας μας.δεν με ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλες χώρες της Ευρωπης και μη.εμεις εδω πρεπει να σταθούμε στις ιερες παραδοσεις μας,στα παιδια μας που αποτελουν το μελλον της Ελλαδος.μπήκαμε στην Ευρώπη και παίρνουμε τα χειρότερα της, δεν το καταλαβαινετε ΕΛΛΗΝΕΣ;

  • 10 Νοεμβρίου 2015, 08:31 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΟ ΓΟΜΟΡΑ
    ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ και για αυτούς που το επιβάλλουν και για αυτούς που θα το καρπωθούν…..
    απορώ, τη <> θα δώσουν αυτοί οι άνθρωποι στα <>!!αυτά τα παιδιά τι απολαβές θα πάρουν ζωντας σε ένα <> περιβάλλον για αυτά!!πρέπει να επέμβει άμεσα και δυνατα η Εκκλησία και κάθε υγιώς σκεπτόμενος άνθρωπος να σταματήσει τον κατήφορο αυτό της κοινωνίας μας.δεν με ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλες χώρες της Ευρωπης και μη.εμεις εδω πρεπει να σταθούμε στις ιερες παραδοσεις μας,στα παιδια μας που αποτελουν το μελλον της Ελλαδος.μπήκαμε στην Ευρώπη και παίρνουμε τα χειρότερα της, δεν το καταλαβαινετε ΕΛΛΗΝΕΣ;

  • Η διατύπωση του άρθρου επιτρέπει την αναλογική εφαρμογή των διατάξεων για την από κοινού υιοθεσία, όπως το άρθρο 1545 ΑΚ: “δεν επιτρέπεται να υιοθετηθεί το ίδιο πρόσωπο ταυτόχρονα από περισσότερους εκτός αν αυτοί είναι σύζυγοι”. Αυτό σημαίνει ότι πλέον τα ζευγάρια που συνάπτουν σύμφωνο συμβίωσης θα μπορούν να υιοθετούν από κοινού ή να υιοθετεί ο ένας το βιολογικό τέκνο του άλλου. Επειδή όμως η τεκνοθεσία (ορθότερος όρος) δεν πρέπει να συνάγεται από την απλή αναλογική εφαρμογή διατάξεων, καλό θα ήταν να διατυπωθεί ρητά αυτό που ούτως ή άλλως κατοχυρώνεται με το άρθρο 12. Σε περίπτωση εξάλλου που αφαιρεθεί η δυνατότητα αυτή στη βάση ότι ο νομοθέτης θέλει να αποκλείσει τα ομόφυλα ζεύγη από την τεκνοθεσία λογω του σεξουαλικού τους προσανατολισμού, θα σημειωθεί άλλη μια παραβίαση του άρθρου 14 σε συνδυασμό με το άρθρο 8 της ΕΣΔΑ όπως ήδη έχει κρίνει το ΕΔΔΑ με την απόφαση Ε.Β. κατά Γαλλίας (βλ. εδώ: http://elawyer.blogspot.gr/2008/03/h.html ).

    Ως προς την εφαρμογή των ίδιων κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η απόφαση Maruko του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (νυν Δ.Ε.Ε.) που διαπίστωσε παραβίαση της ίσης μεταχείρισης από την Γερμανία λόγω μη αναγνώρισης ίδιων δικαιωμάτων σε ομόφυλα ζευγάρια σε σχέση με τα ετερόφυλα. Αυτό δεν μπορεί να εξαρτάται από έκδοση προεδρικού διατάγματος, αλλά πρέπει να ισχύει από την πρώτη στιγμή.

  • Δεν υπάρχει κανένας λόγος για ειδική και διαφορετική ρύθμιση του επωνύμου των τέκνων, με όρο στο ίδιο το σύμφωνο συμβίωσης ή μεταγενέστερο συμβολαιογραφικό έγγραφο. Αρκεί κι εδώ η αναλογική εφαρμογή των τέκνων γεννημένων σε γάμο.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 17:14 | Αντώνης

    Οικογένειες με ομόφυλους γονείς υπάρχουν ήδη, όπως υπάρχουν και μονογονεικές και άλλες, καμιά σοβαρή έρευνα δεν έχει υποστηρίξει πως το φύλο ή ο αριθμός των γονιών αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το πως μεγαλώνει ένα παιδί. Η μόνη μειονεξία που μπορεί να έχει ένα παιδί που μεγαλώνει έξω απ’ το θεωρούμενο ως παραδοσιακό μοντέλο είναι η μη αναγνώριση της οικογένειας του από το κράτος και από μια (φασιστική) μερίδα της κοινωνίας. Πλήρης αναγνώριση πολιτικού γάμου και υιοθεσίας ανεξαρτήτως φύλου τώρα και όχι αύριο.

  • 9 Νοεμβρίου 2015, 13:09 | Αλεπίδης Ιωάννης

    Δεν είμαι βέβαιος ότι το σχέδιο νόμου αποκλείει την ανατροφή παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια. Ας με ενημερώσει κάποιος. Πάντως, είμαι απόλυτα αντίθετος με τη δυνατότητα αυτή. Ο πλούτος των εμπειριών που, κατά τεκμήριο, αποκτά ένα παιδί στην οικογένεια είναι σημαντικότατος παράγων κοινωνικής συνοχής και δεν μπορεί να παροράται. Ένα παιδί μη αναθρεμμένο από ετερόφυλους γονείς είναι ψυχολογικά και κοινωνικά μειονεκτικό.