Άρθρο 36 Επιλεξιμότητα παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης

 

1. Στα προγράμματα επιδοτούμενης κατάρτισης επιτρέπεται να συμμετέχουν μόνο πάροχοι που είναι εγγεγραμμένοι στο Πληροφοριακό Σύστημα υποστήριξης των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης του άρθρου 61 του ν. 4763/2020 (Α’ 254), πληρούν τις ειδικότερες προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου και αυτές που τίθενται με κάθε σχετική πρόσκληση.
2. Ειδικότερες προϋποθέσεις για να καταστεί ένα Κέντρο Διά Βίου Μάθησης επιλέξιμος πάροχος επιδοτούμενης κατάρτισης είναι οι εξής:
α) διαθέτει ολοκληρωμένο σύστημα για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, επιλογή και εκπαίδευση εκπαιδευτών, εποπτεία πρακτικής άσκησης, υλοποίηση προγραμμάτων e-learning, σύγχρονης ή ασύγχρονης εκπαίδευσης ή υβριδικής μορφής, εσωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ολοκληρωμένων παρεμβάσεων, παρακολούθηση εκπαιδευομένων μετά το πέρας της κατάρτισης και προώθησής τους στην απασχόληση.
β) να αξιολογείται θετικά, στο πλαίσιο της αξιολόγησης που προβλέπεται στο άρθρο 38, με την επιφύλαξη της παρ. 4 του άρθρου 37.
3. Δεν μπορούν να είναι επιλέξιμοι, πάροχοι για τους οποίους συντρέχουν τα κωλύματα του άρθρου 73 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), μετά από την απόφαση της παρ. 16 του άρθρου 52.
4. Δεν μπορούν να είναι επιλέξιμοι, πάροχοι που είχαν συμμετάσχει σε προγράμματα επιδοτούμενης κατάρτισης που προκηρύχθηκαν τα τελευταία πέντε (5) έτη, εφόσον:
α) δεν εκπλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους προς τον φορέα που είχε προκηρύξει το πρόγραμμα ή
β) δεν εκπλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους προς τους καταρτιζόμενους ή
γ) δεν εκπλήρωσαν τις υποχρεώσεις τους προς τους διδάσκοντες στο πρόγραμμα κατάρτισης, μετά την απόφαση της παρ. 16 του άρθρου 52. Ο φυσικός ή ηλεκτρονικός έλεγχος, καθώς και ο έλεγχος των δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν την εκπλήρωση των παραπάνω υποχρεώσεων, ιδίως όταν η εκπλήρωση αυτή είναι προϋπόθεση για να λάβουν οι πάροχοι τη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν, διενεργείται από τη Δ.ΥΠ.Α..
5. Η πρόσκληση μπορεί να επιτρέπει τη συνεργασία δύο ή περισσότερων παρόχων με σκοπό την από κοινού συμμετοχή τους σε προγράμματα επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, εφόσον αθροιστικά θα πληρούσαν τα κριτήρια της παρ. 2 και δεν συντρέχει σε κανέναν από τους συνεργαζόμενους παρόχους λόγος αποκλεισμού της παρ. 3 ή της παρ. 4.

  • 29 Μαρτίου 2022, 16:29 | Χρήστος

    Το άρθρο υπαινίσσεται ότι εκπαιδευτικό υλικο θα αναπτύσσει ο πάροχος. Τα τελευταία χρόνια οι κοινωνικοί εταίροι αναπτύσσουν εκπαιδευτικό υλικό το οποίο μπορούμε χαριστικά και ευγενικά να πούμε ότι είναι αμφιβόλου ποιότητας. Τα ποσά που έχει επιβαρυνθεί το δημόσιο για τη δημιουργία αυτών των πακέτων εκπαιδευτικού υλικού δεν είναι καθόλου ασήμαντα. Το άρθρο 42 λέει ότι η εκάστοτε πρόσκληση μπορεί να απαιτεί το εκπαιδευτικό υλικό να γίνεται δημόσια προσβάσιμο. Άρα το κράτος θέλει οι πάροχοι να παράγουν αντίστοιχης (και ελπίζω καλύτερης) ποιότητας εκπαιδευτικό υλικό από τους κοινωνικούς εταίρους, υλικό που το ίδιο το κράτος αποδέχεται ότι δεν έχει καθόλου ασήμαντο κοστολόγιο, και μετά οι πάροχοι να αποποιούνται οποιουδήποτε οικονομικού οφέλους δωρίζοντάς το στο δημόσιο. Επίσης, νομοθετείται η ύπαρξη συστημάτων, κλπ αλλά όχι η πρόβλεψη εύλογου χρονικού περιθωρίου για την διεκπαιρέωση του έργου.

  • 29 Μαρτίου 2022, 14:24 | ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

    Η επιλεξιμότητα των παρόχων κατάρτισης και το μητρώο επιλέξιμων παρόχων

    Από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 36, 37 και 38 του υπό διαβούλευση Σχεδίου Νόμου προκύπτουν τα ακόλουθα, σχετικά με την επιλεξιμότητα και το Μητρώο επιλέξιμων παρόχων:
    Εισάγεται η έννοια του «επιλέξιμου» παρόχου, ο οποίος, προκειμένου να έχει δικαίωμα συμμετοχής σε προγράμματα «επιδοτούμενης κατάρτισης» θα πρέπει να πληροί τις εξής προϋποθέσεις:
    (i) να είναι εγγεγραμμένος στο Πληροφοριακό Σύστημα υποστήριξης των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης του άρθρου 61 του ν. 4763/2020 (Α’ 254),
    (ii) να διαθέτει, σύμφωνα με την παρ. 2 στοιχ. α του άρθρου 36, ολοκληρωμένο σύστημα για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, επιλογή και εκπαίδευση εκπαιδευτών, εποπτεία πρακτικής άσκησης, υλοποίηση προγραμμάτων e-learning, σύγχρονης ή ασύγχρονης εκπαίδευσης ή υβριδικής μορφής, εσωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων,
    (iii) να έχει αξιολογηθεί με βαθμό τουλάχιστον 3 για την επίδοσή του, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 38 παρ. παρ. 2 και 3, ήτοι να συντρέχουν σωρευτικά τα εξής: α) τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) των καταρτισθέντων να βρήκε εργασία εντός 12 μηνών β) το πρόγραμμα έχει αξιολογηθεί θετικά από τουλάχιστον το ογδόντα τοις εκατό (80%) των καταρτισθέντων και γ) έχει πιστοποιηθεί τουλάχιστον το ογδόντα τοις εκατό (80%) των καταρτισθέντων που έχουν περαιώσει την παρακολούθηση του προγράμματος. Στα δε ορόσημα για την αξιολόγηση συμπεριλαμβάνονται: α) το ποσοστό των καταρτισθέντων που βρήκε εργασία εντός τριών (3), έξι (6) και δώδεκα (12) μηνών μετά τη λήξη της κατάρτισης στο αντικείμενό τους ή, εάν πρόκειται για εργαζομένους που καταρτίσθηκαν, το ποσοστό αυτών που βρήκε νέα εργασία στα αντίστοιχα χρονικά διαστήματα,
    (iv) να μην συντρέχουν στο πρόσωπό του τα κωλύματα του άρθρου 73 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), μετά από την απόφαση του Υπουργού Εργασίας της παρ. 16 του άρθρου 52, στην οποία θα εξειδικεύονται τα κριτήρια της παρ.2 του άρθρου 36 για την επιλεξιμότητα των παρόχων κατάρτισης,
    (v)Σε προγράμματα που συμμετείχε κατά τα τελευταία πέντε (5) έτη να μην συντρέχουν οι εξής περιπτώσεις :
    α) να μην εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις του προς τον φορέα που είχε προκηρύξει το πρόγραμμα ή
    β) να μην εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις του προς τους καταρτιζόμενους ή
    γ) να μην εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις του προς τους διδάσκοντες στο πρόγραμμα κατάρτισης, μετά την απόφαση της παρ. 16 του άρθρου 52.
    Σύμφωνα δε, με την πρόβλεψη του άρθρου 37 παρ.4 (για την οποία θα γίνει λόγος αναλυτικά παρακάτω σε ξεχωριστή ενότητα), σε περίπτωση που η αξιολόγηση του παρόχου είναι αρνητική (δηλαδή έλαβε βαθμό κάτω του 3 σύμφωνα με τα υπό στοιχ. iii) ανωτέρω), ο πάροχος διαγράφεται από το Μητρώο επιλέξιμων παρόχων για δύο (2) έτη, και εφόσον μετά την πάροδο των δύο ετών συμμετάσχει εκ νέου σε επόμενο πρόγραμμα «επιδοτούμενης» ΣΕΚ, από το οποίο προκύπτει αξιολόγηση υπολειπόμενη του βαθμού 3, διαγράφεται εκ νέου από το Μητρώο για άλλα δύο (2) έτη.
    Οι παραπάνω προβλέψεις αντιβαίνουν σε βασικές διατάξεις των νόμων 4763/2020, 4412/2016, καθώς και του συνόλου του εφαρμοστικού και διαχειριστικού πλαισίου του ΕΣΠΑ. Ειδικότερα:
    Όπως έχει αναλυτικά εκτεθεί παραπάνω, τα ΚΔΒΜ αδειοδοτούνται, βάσει των διατάξεων του Κεφαλαίου Θ΄ του Ν. 4763/2020 και συμμετέχουν σε δράσεις ΣΕΚ, κυρίως συγχρηματοδοτούμενες από ενωσιακούς πόρους, οι οποίες περιλαμβάνουν την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης, κατάρτισης και πιστοποίησης, όπου η τελευταία λαμβάνει χώρα σε συνεργασία με φορείς πιστοποίησης διαπιστευμένους προς τούτο. Κατ’ ακολουθίαν, η πληρωμή των παρόχων κατάρτισης προφανώς αναφέρεται στην παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Μέσα στις υπηρεσίες αυτές προφανώς συμπεριλαμβάνεται η συμμόρφωση του παρόχου με επιμέρους διαχειριστικούς κανόνες, ως αυτοί τίθενται στην εκάστοτε Πρόσκληση, όπως η τήρηση των όρων υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου εντός του προαναφερθέντος πλαισίου (συμβουλευτική-κατάρτιση-πιστοποίηση).

  • 29 Μαρτίου 2022, 00:49 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΑ ΚΔΒΜ ΑΡΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ

    Σε σχέση με τη δημιουργία εκπαιδευτικου υλικού από τα ΚΔΒΜ: Αν όλα τα ΚΔΒΜ δημιουργούμε και χρησιμοποοιούμε το δικό μας εκπαιδευτικό υλικό για τα προγράμματα κατάρτισης που υλοποιούμε, η διαδικασία της πιστοποίησης δε θα είναι εύκολη, καθώς οι φορείς πιστοποίησης δε θα μπορούν να ανταποκριθούν, και δικαίως, στην αντιστοιχιση του εκπαιδευτικόυ υλικού του κάθε ΚΔΒΜ με τις ερωτήσεις πιστοποιησης. Επίσης ποιος θα πιστοποιεί τον τεράστιο όγκο του εκπαιδευτικού υλικού και σε ποιο χρονικό διάστημα?
    Επιπλέον υπάρχουν συγεκριμένοι φορείς που ασχολούνται με τη συγγραφή του εκπαιδευτικού υλικού το οποίο είναι αποτέλεσμα χρόνιων ερευνών, διερεύνησης των αναγκών της αγοράς, διαφόρων στατιστικών μελετών κτλ.
    Επίσης υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες και πρότυπα που ακολουθούνται σε σχέση με την διαπιστευση και την πιστοποιηση του εκπαιδευτικού υλικού.

  • 28 Μαρτίου 2022, 12:39 | Πανελλήνια Ένωση ΚΔΒΜ

    Το παρόν Νομοσχέδιο θεωρούμε ότι χρήζει περαιτέρω εξειδίκευσης του σχεδιασμού. Η έλλειψη αναλυτικού και λεπτομερούς μηχανισμού για τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, δεν θα επιτρέψει την δημιουργία ενός βιώσιμου πλαισίου.
    Περιμένουμε εναγωνίως την αναθεώρηση του Νομοσχεδίου, προκειμένου να τροποποιηθούν ή να μην συμπεριληφθούν οι παρακάτω παράγραφοι.
    Συγκεκριμένα ως «Πανελλήνια Ένωση ΚΔΒΜ», αποτελούμενοι περί το 50% των Ελληνικών επιχειρήσεων θεωρούμε ότι:

    Σύμφωνα με το άρθρο 36, τα ΚΔΒΜ υποχρεούνται να αναπτύσσουν δικό τους εκπαιδευτικό υλικό. Όμως:
    • Πότε θα ενημερωνόμαστε για τα θεματικά αντικείμενα της πρόσκλησης και τις απαιτήσεις του υλικού? έγκαιρα ή όπως στο voucher των επιστημόνων που βγήκε η πρόσκληση Παρασκευή απόγευμα και έληγε Κυριακή στις 00:00πμ!!! με αποτέλεσμα μόνο 5 ΚΔΒΜ που γνώριζαν εκ των προτέρων ήταν έτοιμα με πλατφόρμες
    • Το υλικό θα ακολουθεί τα υπάρχοντα Εθνικά περιγράμματα? Θα υπάρχει μια κοινή βάση ή ο καθένας θα ακολουθεί δική του αποκλειστικά ύλη?
    • Ποιος θα το αξιολογεί? Υπάρχει τέτοια κινητικότητα στο διαδίκτυο για την δημιουργία υλικού από κάποιους, που φαίνεται ότι ήδη γνωρίζουν!! Οι υπόλοιποι???
    • Πώς το υλικό καθενός ΚΔΒΜ θα συνδέεται με την πιστοποίηση? Οι φορείς πιστοποίησης θα δημιουργούν τράπεζες θεμάτων πάνω στο διαφορετικό υλικό του κάθε ΚΔΒΜ??? Και πώς θα Πιστοποιηθούν όλα αυτά τα εκπαιδευτικά αντικείμενα κατά ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 17024? Πχ Ο κάθε φορέας θα Πιστοποιεί 50 διαφορετικούς τίτλους για τους 50 διαφορετικούς πελάτες , στο Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) με τον ίδιο τίτλο κατάρτισης ?
    • Μπορεί τα Πανεπιστήμια να έχουν διαφορετικά προγράμματα σπουδών για μια ειδικότητα? Το εκπαιδευτικό υλικό των πανεπιστημίων, θα αποκτηθεί δωρεάν και θα είναι δωρεάν προσβάσιμο?
    • Ποια είναι η νομική διαδικασία κατάθεσης ενός εκπαιδευτικού υλικού?
    Όπως γνωρίζετε η κατάλληλη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού είναι αναγκαία προϋπόθεση για την επιτυχή πορεία και ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει ικανό διάστημα ώστε η συγγραφή του εκπαιδευτικού υλικού να ανταποκρίνεται στο πρόγραμμα κατάρτισης και τις ανάγκες των ωφελουμένων.
    Τουλάχιστον 6 μήνες πριν την πρόσκληση θα πρέπει να ανακοινώνονται τα αντικείμενα κατάρτισης. Να παρουσιάζεται το syllabus για κάθε αντικείμενο από τον ΟΑΕΔ, έτσι ώστε τόσο οι φορείς πιστοποίησης όσο και οι πάροχοι καταρτισης να προσαρμόζονται εγκαίρως, και να μην επαναληφθούν προβλήματα του παρελθόντος.
    Συνδικαλιστικοί φορείς εκπροσώπησης εργοδοτών και εργαζομένων, έχουν χρηματοδοτηθεί για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων με στόχο την ανάπτυξη υλικού στις πλέον σύγχρονες ειδικότητες και αντικείμενα εργασίας. Γνωρίζοντας ακριβώς τις ανάγκες των επιχειρήσεων, συνέταξαν-συγχρηματοδοτούμενοι (ακόμη και σήμερα υπάρχουν ανοικτές προσκλήσεις συνδικαλιστικών φορέων προς συγγραφείς) εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο μάλιστα έχει αξιολογηθεί και από τον ΕΟΠΠΕΠ και αξιοποιείται από τις εταιρίες πιστοποιήσεων για την συγγραφή των ερωτήσεων που οδηγούν σε αδειοδοτημένη και πιστοποιημένη εξέταση.
    Το εκπαιδευτικό υλικό στα πλαίσια της επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης είναι εργαλείο για την επιτυχία σε εξετάσεις πιστοποίησης που αποτελούν στοιχείο εκροής του συστήματος. Απαιτείται να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του περιεχομένου του εκπαιδευτικού υλικού και των ερωτήσεων πιστοποίησης, αλλιώς υπάρχει αναντιστοιχία. Δεν σημαίνει ότι οποιοδήποτε εκπαιδευτικό υλικό στα πλαίσια ενός μαθήματος (διαφορετικών συγγραφέων) π.χ. «Διοίκησης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» οδηγεί και σε εξετάσεις Πιστοποίησης κατά ISO 17024, χωρίς την προγενέστερη Διαπίστευση του αντικειμένου!

  • 28 Μαρτίου 2022, 08:24 | ΑΡΓΥΡΗΣ ΣΠΥΡΑΚΟΣ

    Όσον αφορά την υποχρέωση δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού…
    Υπο ποιές προυποθέσεις; Θα υπάρχει ικανό διάστημα για τη σωστή ανάπτυξή του αλλά και την προσαρμογή των φορέων πιστοποίησης ; η θα επαναληφθούν τα φαινόμενα του προγράμματος επιστημόνων, όπου σε 3 μέρες υποβλήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό από συγκεκριμένους φορείς…. με τα γνωστά αποτελέσματα.

    Θα πρέπει, για κάθε πρόγραμμα κατάρτισης και πολύ πριν τη λήξη της πρόσκλησης, να υπάρχει συγκεκριμένο syllabus από την Αναθέτουσα ώστε οι πάροχοι κατάρτισης και φορείς πιστοποίησης να έχουν τη δυνατότητα να προσαρμοστούν σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις.
    Το εκπαιδευτικό Υλικό των κοινωνικών εταίρων όπου δαπανήθηκαν τεράστια ποσά θα μείνει αναξιοποίητο;

  • 27 Μαρτίου 2022, 13:44 | ΚΔΒΜ ΜΗΤΑΚΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    Το εκπαιδευτικό υλικό στα πλαίσια της επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης είναι βασικότατο εργαλείο για την επιτυχία σε εξετάσεις πιστοποίησης που αποτελούν στοιχείο εκροής του συστήματος. Απαιτείται να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του περιεχομένου του εκπαιδευτικού υλικού και των ερωτήσεων πιστοποίησης, αλλιώς θα υπάρχει αναντιστοιχία. Είναι ολοφάνερο ότι θα υπάρξει σημαντική αστοχία στην υλοποίηση του έργου, εάν υπάρχει διαφορά στην διδαχθείσα ύλη και στις ερωτήσεις πιστοποίησης, με τραγελαφικές συνέπειες.
    Φορείς πιστοποίησης και οι πάροχοι κατάρτισης απαιτείται να έχουν ικανό διάστημα προσαρμογής και να μην επαναληφθούν προβλήματα του παρελθόντος (βλ. Voucher Επιστημόνων).
    Αν κάθε πάροχος κατάρτισης, απαιτηθεί να δημιουργήσει το δικό του Εκπαιδευτικό υλικό, θα πρέπει να έχει ικανό διάστημα, τουλάχιστον 6 μηνών, ώστε η συγγραφή του εκπαιδευτικού υλικού να ανταποκρίνεται στο πρόγραμμα κατάρτισης και τις ανάγκες των ωφελουμένων. Το διάστημα αυτό όμως, ως προς τους υπόλοιπους στόχους της κάθε προκήρυξης έργων Κατάρτισης, ουσιαστικά είναι Χαμένος Χρόνος.

    Γνωρίζουμε ότι Συνδικαλιστικοί φορείς εκπροσώπησης εργοδοτών και εργαζομένων, έχουν χρηματοδοτηθεί για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων με στόχο την δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού στις πλέον σύγχρονες ειδικότητες και αντικείμενα εργασίας. Αυτό το ήδη αξιολογημένο υλικό πρέπει να αποτελέσει Δημόσιο αγαθό και να είναι προσβάσιμο στα ΚΔΒΜ, να το χρησιμοποιήσουν.

  • 22 Μαρτίου 2022, 19:03 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΡΑΠΑΛΗ

    Σύμφωνα με το άρθρο 36, τα ΚΔΒΜ υποχρεούται να αναπτύσσουν δικό τους εκπαιδευτικό υλικό. Πότε θα ενημερωνόμαστε όμως για τα θεματικά αντικείμενα της πρόσκλησης και τις απαιτήσεις του υλικού? έγκαιρα? ή όπως στο voucher των επιστημόνων που βγήκε η πρόσκληση Παρασκευή και έληγε Δευτέρα!!! με αποτέλεσμα μόνο 5 ΚΔΒΜ που γνώριζαν εκ των προτέρων ήταν έτοιμα?
    Το υλικό θα ακολουθεί τα υπάρχοντα περιγράμματα? ποιός θα το αξιολογεί?
    Υπάρχει τέτοια κινητικότητα στο διαδίκτυο για την δημιουργία υλικού από κάποιους, που φαίνεται ότι ήδη γνωρίζουν!!
    Οι υπόλοιποι???
    Και πώς το υλικό του καθενός θα συνδέεται με την πιστοποίηση? Οι φορείς πιστοποίησης θα δημιουργούν τράπεζες θεμάτων πάνω στο διαφορετικό υλικό του κάθε ΚΔΒΜ???
    Κύριοι, το πολλαπλό βιβλίο στα Σχολεία έχει ήδη δοκιμαστεί και αποτύχει!! Τι περιμένετε από το πολλαπλό υλικό?? Την ίδια αποτυχία??
    Το υλικό υπάρχει και διαρκώς γράφεται και ανανεώνεται…ήδη τρέχει πρόσκληση για συγγραφή υλικού από την ΙΝΕ/ΓΣΕΕ…Αξιοποιείστε το!!

  • 18 Μαρτίου 2022, 14:51 | George Arctouros

    Ποιά είναι ή μπορεί να είναι η «υβριδικής μορφής» εκπαίδευση (2.α), και πώς αυτή συνδέεται ή μπορεί να συνδέεται με το εθνικό και Κοινοτικό κεκτημένο σε ζητήματα εκπαίδευσης; Ανοίγετε έναν ασκό του Αιόλου στο σημείο αυτό, ενώ ήδη η τηλεκπαίδευση έχει δημιουργήσει εξαιρετικά προβλήματα, με πρώτο και κύριο την ανισότητα στην πρόσβαση. Θα κάνω και ένα προσωπικό σχόλιο εδώ, αν και δεν το συνηθίζω. Από την αρχή της «πανδημίας» στην Ευρώπη, και ως εκ τούτου και στην Ελλάδα, μόλις σήμερα κατάφερα να αγοράσω μια εξαιρετικά οικονομική camera, ούτως ώστε να μπορώ να παρεμβαίνω στα διαδικτυακές εκδηλώσεις στις οποίες συμμετέχω, πολλές από τις οποίες έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, τυπικό ή άτυπο. Εδώ και δύο χρόνια δεν μπορώ να βρω 20 ευρώ για μια τόσο «σημαντική» αγορά, ενώ φυσικά προϋποτίθεται πως ήδη έχω Η/Υ και ιδιωτικής χρήσης πρόσβαση στο διαδίκτυο.