• Σχόλιο του χρήστη 'Χρυσανθος Μακρης' | 26 Φεβρουαρίου 2020, 12:05

    Ζητουμε την μετατροπη του προτεινομενου αρθρου 14 διαφορετικα θα μιλουμε παλι για ημιμετρα : Αρθρο 14 «1. (α) Κάτοχοι επί δύο τουλάχιστον χρόνια άδειας χειριστή ταχύπλοου σκάφους ή άδειας διακυβέρνησης ιδιωτικού πλοίου αναψυχής επιτρέπεται να κυβερνούν επιβατικά πλοία ή μικρά σκάφη, ολικού μήκους μέχρι δεκατεσσαρων (14) μέτρων και σε κάθε περίπτωση ολικής χωρητικότητας μέχρι είκοσι πέντε (25) κόρων.…κλπ» Δηλαδη απο τα 12 μετρα που προτεινεται στο νομοσχεδιο ανεξαρτητα κορων, σε 14 μετρα με πιθανο περιορισμο κορων η ακομα και επιβατων (μεχρι 12 επιβαινοντες). ******* Εξορθολογισμος. Εξομοιωση των απαιτησεων διακυβερνησης καταδυτικων σκαφων και σκαφων διαμονης δυτων, οπως ισχυει και για τα επαγγελματικα σκαφη αναψυχης που εκναυλωνονται χωρις να υπηρετει σε αυτα πληρωμα. Οπως προκυπτει απ το : ΦΕΚ 478/Β/5.3.2004 και την ΥΑ 3342/02/2004 1). Καθορίζουμε τα προσόντα του Κυβερνήτη επαγγελματικού πλοίου αναψυχής (ιστιοφόρου ή μηχανοκίνητου) όταν σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ.2 του άρθρου 5 του Ν. 2743/99 (ΦΕΚ 211 Α), όπως αντικαταστάθηκε από τις διατάξεις της παραγρ. 14(α) του άρθρου 40 του Ν. 3182/2003 (ΦΕΚ 220 Α), εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σ' αυτό πληρωμα. Ο Κυβερνήτης Μηχανοκίνητου επαγγελματικού πλοίου αναψυχής είναι κάτοχος: (περιπτωση ε’) ε) Άδειας χειριστή ταχυπλόου σκάφους, που εκδίδεται από τις Λιμενικές Αρχές της χώρας ή αντίστοιχης άδειας που έχει εκδοθεί ή αναγνωρισθεί από χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε. Ε.) και Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) πλην Ελβετίας. & απ το Αρθρο 8 και 14 του Νόμου 4256/2014 - ΦΕΚ92/Α/14-4-2014 “Στελέχωση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής” 8,1) α. Πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι και είκοσι τέσσερα (24 ), επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα. & Άρθρο 14 ,Τελικές διατάξεις 3.) Οι επιβάτες των πλοίων αναψυχής *(σσ ολικης ναυλωσης) μπορουν να πραγματοποιουν ερασιτεχνικες καταδυσεις αναψυχης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της ισχύουσας νομοθεσίας. **** Απο τα τρια παραπανω αρθρα συμπεραινουμε οτι :
 α) ειναι δυνατη η εκναυλωση σκαφους χωρις πληρωμα μεχρι 24 μετρα, β) η διακυβερνηση του γινεται και με αδεια χειριστη ταχυπλοου & γ) σε αυτα μπορουν να πραγματοποιουνται καταδυσεις αναψυχης απο τους επιβατες του... Απο την αλλη μερια ομως,στην δικη μας περιπτωση, παρολο που εμεις οι παροχοι καταδυτικων υπηρεσιων/ σχολων καταδυσεων, ειμαστε επαγγελματιες της θαλασσας με επιβατες που ειναι: α)Υποχρεωτικα αρκετα ικανοι κολυμβητες και διαθετουμε β) υποχρεωτικο εξοπλισμο που παρεχει ανωση (στολη καταδυσης / ρυθμιστης πλευστοτητας/ υπερπαρκεια προσωπικων σωστικων μεσων )
 γ) εχουμε περιορισμο ηλικιας συμμετεχοντων στις καταδυσεις αναψυχης, δ) με εκατονταδες ωρες ανα ετος οδηγησης και ναυτικης εμπειριας στα καταδυτικα μας σκαφη, 
ε) με προαπαιτουμενο την καλη φυσικη κατασταση των πελατων μας / επιβατων δυτων
 Στ) με εκπαιδευτες καταδυσεων που ειναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ (βαση ελαχiστων απαιτησεων εκπαιδευσης ) εκπαιδευμενοι διασωστες τοσο στην διασωση υγρου στοιχειου οσο και στην παροχη πρωτων βοηθειων με γνωσεις χρησης συσκευης αυτοματης απινιδωσης, και κατα συνεπεια γενικα ικανους επιβαινοντες να ανταπεξελθουν σε περιπτωσεις κινδυνου περιοριζομαστε (μεχρι στιγμης) στα 10 μετρα διακυβερνησης με την άδεια χειριστή ταχύπλοου. ***** Αιτουμαστε : Για ολους τους παραπανω λογους να επιτραπει και σε εμας η διακυβερνηση σκαφους αναψυχης αυτοδυτων με το διπλωμα ταχύπλοου σε σκαφη, εαν οχι μεχρι 24 μετρων,τουλαχιστο μεχρι δεκατεσσαρων μετρων (14) , αφου τα 12 μετρα που προτεινονται στο νομοσχεδιο, δεν επαρκουν, ιδιαιτερα δε σε περιπτωση εγκαταστασης σταθμου πληρωσης φιαλων καταδυσης και φυλαξης εξοπλισμου, και δεν θα πετυχουν τον σκοπο του νομοσχεδιου που ειναι ο εκσυχρονισμος του καταδυτικου προιοντος. Υσ: το αρθρο 5 παραγραφος 2 του νομου 2743/99 που αναφερει “Ιστιοφόρα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ολικού μήκους μέχρι δεκαέξι (16) μέτρα ή μηχανοκίνητα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ολικού μήκους μέχρι δώδεκα (12) μέτρα μπορούν να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετούν σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα “ αντικατασταθηκε απο τις διαταξεις της παραγραφ14α του αρθρου 40 του ν3182 /2003 (ΦΕΚ 220 Α)