• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΥ.ΚΑ.Κ.ΕΛ.)' | 26 Φεβρουαρίου 2020, 15:41

    Για μία ακόμα φορά θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την πρωτοβουλία σας να βοηθήσετε στην ανάπτυξη της καταδυτικής αγοράς και να επιλύσετε σοβαρά προβλήματα του κλάδου μας. Η αύξηση σε 12 μέτρα πραγματικά θα δώσει νέα πνοή στις καταδυτικές επιχειρήσεις. Παράλληλα επιλύετε ένα σημαντικό πρόβλημα του κλάδου που αφορά στην απόσταση των έξι ναυτικών μιλίων και την αποσαφήνιση και δευκρίνιση αυτών. Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία των επιχειρήσεων μας λόγω της παρερμηνείας, του κατά τα άλλα σαφέστατου άρθρου 10 του 3409/2005 από τις Λιμενικές Αρχές. Ωστόσο στο υπάρχον άρθρο του νομοσχεδίου σας, θα πρέπει να αφαιρθεί η παράγραφος (β)iii στην οποία αναφέρεται: «Προστατευτικό κλωβό του έλικα (προπέλα) του πλοίου/σκάφους για την αποφυγή ατυχημάτων» Ο προστατευτικός κλωβός αποτελεί ένα άκρως επικίνδυνο μέσο για την ασφαλή πλεύση των καταδυτικών σκαφών, αλλά και γενικότερα των σκαφών, τα οποία είναι ταχύπλοα, κινούνται με μεγάλες ταχύτητες και κατά περίπτωση διανύουν σημαντικές αποστάσεις με επιβάτες. Σε καμία άλλη θαλάσσια επαγγελματική δραστηριότητα που απαιτείται η χρήση ταχυπλόων δεν απαιτείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας σε οποιαδήποτε νομοθεσία, Υ.Α. Γ.Κ.Λ. που αυτό έχει δημιουργήσει, η τοποθέτηση κλωβού στον έλικα. Τοποθέτηση κλωβού επίσης, δεν απαιτείται σε κανένα ερασιτεχνικό ταχύπλοο σκάφος, ή επαγγελματικό που μεταφέρει επιβάτες και αυτό δεν είναι τυχαίο. Θεωρούμε αδικαιολόγητη την επιβολή από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας την τοποθέτηση κλωβού μόνο στη δική μας δραστηριότητα. Εξάλλου, τα καταδυτικά σκάφη όταν συλλέγουν τους δύτες είναι είτε αγκυροβολημένα, ή με σβηστή μηχανή και δεν προβλέπεται κάτι ανάλογο από κανένα διεθνές καταδυτικό πρότυπο σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Πιστοποίησης ISO. Επιπροσθέτως ζητούμε από την παράγραφο β(v) να αφαιρεθεί η φράση “…. χωρίς επικίνδυνη έκθεσή του σε ηλιακή ακτινοβολία….”. Τα καταδυτικά σκάφη είναι συνήθως σκάφη φουσκωτά μήκους 6-10 μέτρων, ανοικτού τύπου και ο καταδυτικός εξοπλισμός τοποθετείται στο κέντρο του σκάφους εκτεθειμένος για πολύ μικρό χρονικό διάστημα (όσο διαρκεί η κατάδυση) στον ήλιο, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Αλλά ούτε και στα Διεθνή Πρότυπα και συγκεκριμένα στο πρότυπο που αφορά στην παροχή Καταδυτικών Υπηρεσιών με τα οποία είναι εναρμονισμένος ο καταδυτικός νόμος 3409/2005 υπάρχει κάτι αντίστοιχο! Έαν εφαρμοστεί η παρούσα διάταξη η πλειοψηφία του στόλου των καταδυτικών σκαφών της Ελλάδος δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σύνολο των περίπου 300 καταδυτικών επιχειρήσεων που λειτουργούν νόμιμα σήμερα στη χώρα μας!! Επιπλέον, η ελληνική επαγγελματική κοινότητα αποκτά σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα έναντι των γειτονικών χωρών (Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Τουρκία) που χρησιμοποιούν αντίστοιχα, φουσκωτά σκάφη στην πλειοψηφία τους, για την παροχή των καταδυτικών υπηρεσιών τους.