• Σχόλιο του χρήστη 'MULTICHOICE HELLAS AEE' | 4 Νοεμβρίου 2010, 18:46

    ΣΧΟΛΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «MULTICHOICE ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Α.Ε.Ε.», ΑΔΕΙΟΥΧΟΥ ΠΑΡΟΧΗΣ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΣTH ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ» H εταιρεία μας ανέκαθεν στήριζε και στηρίζει έμπρακτα τον ελληνικό κινηματογράφο και τους ανεξάρτητους παραγωγούς, συμμετέχοντας ως συμπαραγωγός, σε πλειάδα ελληνικών ταινιών τα τελευταία έτη και πιστεύει ότι το ελληνικό cinema χρειάζεται ενίσχυση προκειμένου να προαχθεί καλλιτεχνικά και εμπορικά, δεδομένου ότι έχει όλο το έμψυχο καλλιτεχνικό δυναμικό για να τα καταφέρει. Παρά την παραπάνω πεποίθηση μας εκφράζουμε, εντούτοις, με τα παρακάτω σχόλια μας, τις αντιρρήσεις και επιφυλάξεις μας για το σχέδιο νόμου: Α. Επί της παραγράφου 3 του Άρθρου 8 του Σχεδίου Νόμου Στην παράγραφο 3 του άρθρου 8, οι εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης υποχρεώνονται να διαθέτουν το 1,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους που προέρχονται από συνδρομές για την παραγωγή Ταινιών. Επ΄ αυτού θέτουμε υπ’ όψιν Σας τα ακόλουθα σχόλια και παρακαλούμε να τύχουν της αντίστοιχης επεξεργασίας : 1, Το παραπάνω σχέδιο νόμου τροποποιεί το υφιστάμενο νομικό καθεστώς του Ν. 2644/98 (αρ. 9 παρ. 10), όπως αυτό είχε ενσωματωθεί και στην από 20/12/1999 Σύμβαση Παραχώρησης που έχει συνάψει η εταιρεία μας (στο εξής MULTICHOICE) με το Ελληνικό Δημόσιο για την παροχή των εκεί περιγραφόμενων συνδρομητικών ραδιοτηλεοπτικών υπηρεσιών (αρ. 13 παρ. 3 της Σύμβασης Παραχώρησης). 2. Το υπάρχον νομικό καθεστώς έχει καθορίσει ως υποχρέωση συνεισφοράς στην παραγωγή ελληνικών ταινιών το 0,75% των ακαθαρίστων εσόδων μας. Ειδικότερα στο Ν. 2644/98 (αρ. 8 παρ. 10) προβλέπεται ότι οι κάτοχοι αδείας (όπως η MULTICHOICE) θα καταβάλουν το ήμισυ του ποσού που προβλέπει το αρ. 7 του Ν. 1866/88 και του π.δ. 212/95 (μετά την αφαίρεση των φόρων και επιβαρύνσεων υπέρ του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α.) για την παραγωγή ή συμπαραγωγή κινηματογραφικών ταινιών (διάρκειας 70 - 150 λεπτών, με υπόθεση και ηθοποιούς) με απαραίτητο προορισμό την προβολή σε κινηματογραφικές αίθουσες. Ο υπολογισμός της αξίας στο ήμισυ έναντι των λοιπών σταθμών ανταποκρίνεται στα τεράστια λειτουργικά κόστη της συνδρομητικής τηλεόρασης έναντι της τηλεόρασης ελεύθερης λήψης (μίσθωση δορυφόρου, προμήθεια κατάλληλου εξοπλισμού κρυπτογράφησης/αποκωδικοποίησης, τεράστιο κόστος κτήσης δικαιωμάτων τηλεοπτικής μετάδοσης, καταβολή τεράστιου οικονομικού ανταλλάγματος σε ετήσια βάση στο Ελληνικό Δημόσιο για την αδειοδότηση). 3. Με την προτεινόμενη ρύθμιση εισάγεται διπλασιασμός της σχετικής υποχρέωσης της MULTICHOICE, η οποία είναι παντελώς αδικαιολόγητη, δυσανάλογη, υπέρογκη και απροειδοποίητη για τους παρακάτω λόγους: Ι. Η σχετική σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει η Εταιρεία μας με το Ελληνικό Δημόσιο και η οποία είναι 15ετής (λήγει το τέλος του 2014) και αποτελεί την βάση για την κατάρτιση των προϋπολογισμών της και τον εν γένει επιχειρηματικό και στρατηγικό σχεδιασμό της, προβλέπει καταβολή του 0,75% των ακαθαρίστων της εσόδων στην παραγωγή ή συμπαραγωγή ελληνικών Ταινιών. Η συγκεκριμένη πρόταση νομοθετικής μεταρρύθμισης ανατρέπει εκ βάθρων τα παραπάνω επιχειρηματικά δεδομένα και όλα τα επενδυτικά πλάνα της εταιρείας μας και είναι αμφιβόλου νομιμότητας το κατά πόσο κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει μονομερώς. ΙΙ. Από το 1999 και μέχρι σήμερα, η MULTICHOICE, ως έχουσα την σχετική υποχρέωση, έχει συνεισφέρει στην συμπαραγωγή ελληνικών ταινιών πολλά εκατομμύρια ευρώ έχοντας συμμετάσχει επιτυχώς σε 100 περίπου ελληνικές κινηματογραφικές παραγωγές, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο στην πράξη την ελληνική κινηματογραφική παραγωγή. Πρέπει να σημειωθεί ότι είναι η μοναδική εταιρεία απ’ όλες όσες είχαν την σχετική νομική υποχρέωση που έχει δαπανήσει αυτά τα χρηματικά ποσά. Με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση φαίνεται πως δεν αναγνωρίζεται από το ρυθμιστή-νομοθέτη η νόμιμη και συμβατική συμπεριφορά που είχε όλα αυτά τα χρόνια η ΜULTICHOICE.... ΙΙΙ. Η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση, όπως προεκτέθηκε, ανατρέπει ολόκληρο τον οικονομικό προγραμματισμό της επιχείρησής μας, διότι καλείται να διπλασιάσει το ποσό που έχει προϋπολογίσει να δαπανήσει, εν μέσω μάλιστα δυσχερέστατης οικονομικής κρίσης . Θα βρεθεί δηλαδή στην δυσάρεστη θέση να αποφασίσει- και το καταγράφουμε χωρίς ίχνος υπερβολής-ακόμη και για το μέλλον υφιστάμενων θέσεων εργασίας υπαλλήλων της, προκειμένου να εξασφαλίσει τα απαιτούμενα επιπλέον κονδύλια για την παραγωγή- συμπαραγωγή ελληνικών ταινιών ! ΙV. Ο νομοθέτης πρέπει να αναρωτηθεί αν και κατά πόσο είναι επιβεβλημένος ο διπλασιασμός του κόστους παραγωγής ελληνικών ταινιών, όταν μάλιστα γίνεται την τρέχουσα περίοδο που η χώρα μας βιώνει την χειρότερη οικονομική κρίση της σύγχρονης ιστορίας της και όλες οι εταιρείες άμεσα ή έμμεσα επηρεάζονται από το γεγονός αυτό. Είμαστε υποχρεωμένοι να αναφέρουμε ότι η εταιρεία μας, πέραν του 1,5% που προτείνεται με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, οφείλει να συνεισφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο και Ετήσιο Οικονομικό Αντάλλαγμα αρκετών εκατομμυρίων ευρώ για την λειτουργία της, ανερχόμενο στο 3% επί των ακαθαρίστων εσόδων της, πλέον του Φόρου Εισοδήματος Νομικών Προσώπων και του αυξημένου σε 23% ΦΠΑ, που βαρύνουν όλες τις επιχειρήσεις. Αυτά τα τεράστια κόστη σε συνδυασμό με την υφιστάμενη οικονομική κρίση, πρέπει να συνυπολογιστούν και να ληφθούν σοβαρά υπόψη από το Νομοθέτη, πριν λάβει την απόφαση να προσθέσει και άλλα «έκτακτα», δυσανάλογα και εκτός πάσης λογικής έξοδα, όπως κάνει με τον εν λόγω διπλασιασμό, διότι κατ΄ αυτόν τον τρόπο μπορεί να απειλήσει ακόμη και η βιωσιμότητα της εταιρείας μας. V. Στην κάτοχο Αδείας του Ν. 2644/98 δεν παρέχεται η δυνατότητα να δαπανήσει το ήμισυ του ποσοστού της σε διαφημιστικό χρόνο, όπως προβλέπεται για τους ιδιωτικούς σταθμούς τηλεοπτικής εμβέλειας ελεύθερης λήψης (Αρ. 8 παρ. 2 του σχεδίου Νόμου). Η ευνοϊκή αυτή ρύθμιση/ευχέρεια για τους ανωτέρω τηλεοπτικούς σταθμούς θα πρέπει να μπορεί να ισχύει αδιακρίτως και για τους συνδρομητικούς σταθμούς, για λόγους στοιχειώδους ισονομίας. Ως εκ τούτου, ζητάμε να τροποποιηθεί/συμπληρωθεί η παράγραφος 3 του άρθρου 8 κατά τρόπο ανάλογο. VI. O προτεινόμενος διπλασιασμός του ποσοστού, σε συνδυασμό με τα λοιπά υπέρογκα έξοδα και κόστη που επιβαρύνουν έναν πάροχο συνδρομητικών δορυφορικών υπηρεσιών, θα αποτελέσει βέβαιη τροχοπέδη και αντικίνητρο σε νέες επιχειρηματικές επενδύσεις, τη στιμή μάλιστα που τόσο η Χώρα όσο και οι εδρεύουσες εντός αυτής επιχειρήσεις βρίσκονται αναμφίβολα σε δεινή οικονομική κατάσταση. Β. Γενικά σχόλια για τις παραγράφους 3 και 4 του Άρθρου 8 του Σχεδίου Νόμου Στο προτεινόμενο άρθρο 8 δεν ρυθμίζεται ρητά η περίπτωση που η ίδια εταιρεία ή μέτοχος αυτής έχει περισσότερες από μία άδειες/ιδιότητες, αν δηλαδή κατέχει λχ. άδεια παροχής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω δορυφόρου και ταυτόχρονα άδεια παροχής επίγειας συνδρομητικής τηλεόρασης (παρέχονται πιθανόν το ίδιο πρόγραμμα με διαφορετικό μέσο) ή παρέχει περιεχόμενο μέσω IPTV, ώστε να είναι ξεκάθαρο το ποσό της συνεισφοράς στην περίπτωση αυτή και να αποφευχθεί τυχόν «διπλοπληρωμή» του ιδίου ποσοστού για την ίδια υποχρέωση. Συνεπώς θα πρέπει να γίνει η σχετική προσθήκη/τροποποίηση σε δίκαιη εύλογη και αναλογική βάση. Γ. Σχόλια επί της παραγράφου 7 του Άρθρου 8 του Σχεδίου Νόμου Στην παράγραφο 7 προβλέπεται ότι με ΚΥΑ του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού και του Υπουργού Οικονομικών θα ρυθμίζεται ο τρόπος και η διαδικασία εφαρμογής του άρθρου 8. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει για λόγους ενιαίας ρύθμισης η διαδικασία και ο τρόπος εφαρμογής να ενταχθούν στο παρόν νομοσχέδιο. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει η διαδικασία να αφήνει την δυνατότητα επιλογής στον υπόχρεο (όπως εν προκειμένω την εταιρεία μας): • Να επιλέγει σε ποιες κινηματογραφικές ταινίες θέλει να συμμετάσχει, και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με επιλογή από τον ίδιο των σχετικών σεναρίων, όπως άλλωστε συμβαίνει μέχρι σήμερα. • Να συνάπτει συμβάσεις συμπαραγωγής με βάση την γενική αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων (με την προϋπόθεση της τήρησης των αρχών της καλή πίστης και των συναλλακτικών ηθών). • Να επιλέγει τους παραγωγούς-συμπαραγωγούς με τους οποίους θα συνεργαστεί κατά την διακριτική του ευχέρεια. • Να δικαιούται να συνάπτει συμφωνίες με τυχόν συμπαραγωγούς έναντι ποσοστού επί των εσόδων από την κάθε είδους εκμετάλλευση της υπό παραγωγή Ταινίας. • Να δαπανά το ποσό της συνεισφοράς τους εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος από την δημοσίευση των σχετικών οικονομικών του στοιχείων (τουλάχιστον μέσα σε 18 μήνες από την Δημοσίευση του εκάστοτε ισολογισμού). Οποιοσδήποτε περιορισμός στην ελευθερία επιλογής επί των ενδεικτικά αναφερομένων θεμάτων συνιστά κατάφωρη παραβίαση της θεμελιώδους αρχής της ελευθερίας των συμβάσεων αλλά και σοβαρή αποδυνάμωση του στοιχειώδους δικαιώματος μίας επιχείρησης να επιλέγει ελεύθερα τους συνεργάτες/αντισυμβαλλομένους της αλλά και το αντικείμενο (π.χ. το είδος της ταινίας) στο οποίο θα «αφιερώσει» την οικονομική επένδυσή της/συμβολή της. Κλείνοντας θα θέλαμε κυρίως να επισημάνουμε την αντίθεση μας στην αύξηση του ποσοστού που οφείλουν να καταβάλουν οι κάτοχοι αδείας από 0,75% σε 1,5% για τους λόγους που διεξοδικά αναλύσαμε, και την τροποποίηση του σχεδίου νόμου ως προς αυτό. MULTICHOICE HELLAS AEE Προέκταση οδού Μάνης Κάντζα Παλλήνης 15351 Τηλ: 2106602153 Fax: 2106658922 .