• Σχόλιο του χρήστη 'GEORGE ZERVOULAKOS' | 27 Οκτωβρίου 2010, 19:42

    Ελεύθερη παραγωγή ταινιών με αυτόματη χρηματοδότηση, και ψηφιακή διανομή. Η πρόταση μας για την ανάκαμψη και τον εκσυγχρονισμό του κινηματογράφου μας στηρίζεται σε τρεις επάλληλους άξονες: α.ΔΙΑΝΟΜΗ β.ΠΑΡΑΓΩΓΉ γ.ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ (μέσα και άνθρωποι) δ.ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ α.Διανομή Το πρόβλημα του κινηματογράφου παγκόσμια εντοπίζεται στη σχέση παραγωγής – διανομής .Θα μπορούσα να πώ πως είναι οι δύο όψεις του αυτού νομίσματος, η μία όψη πρϋποθέτει την άλλη. Το κόστος της διανομής πολλές φορές ξεπερνά το κόστος παραγωγής. Η κόπια βάρους 25 κιλών είναι δύσχρηστη, καταστρέφεται εύκολα, το κόστος της ανέρχεται περίπου στα 800,Ε Μετά δε από κάποιες προβολές η ταινία είναι αγνώριστη από τις φθορές. Στην ουσία είναι οι δημιουργοί και οι θεατές που αδικούνται, γιατί κανείς και κανένας νόμος δεν προστατεύει την πνευματική δημιουργία από τις φθορές. Όλα αυτά και πάρα πολλά ακόμα, μπορούν να ξεπεραστούν με την αντικατάσταση της κλασικής κόπιας από ένα ψηφιακό αντίγραφο. Η διανομή θα γίνετε με ψηφιακή τεχνολογία* Τα τεχνικά προβλήματα έχουν ξεπεραστεί, η εικόνα στην προβολή είναι σχεδόν ανάλογη του φίλμ και επί πλέον άφθαρτη. Υπάρχει η άποψη πως το ψηφιακό αντίγραφο -προς το παρόν -είναι κατώτερο από το φωτοχημικό. Ναι, αλλά μονάχα τη στιγμή που βγαίνει από το εμφανιστήριο, μετά έστω και από μία προβολή μπορεί είναι αγνώριστο από τις φθορές της κόπιας. Θέτουμε σαν προϋπόθεση αυτής της αλλαγής να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των εργαστηρίων με την μετεκπαιδεύση των τεχνικών στις νέες τεχνολογίες, οι τεχνικοί μας είναι το σπουδαιότερο κεφάλαιο του κινηματογράφου μας και με τις δεξιότητες που έχουν κατακτήσει γρήγορα θα προσαρμοστούν στη νέα τεχνολογία όπως όταν πέρασαν άνετα από τον αναλογικό ήχο στον ψηφιακό και επί πλέον να εξασφαλιστεί η οικονομική υποστήριξη των εργαστηρίων για την αγορά μηχανημάτων νέας τεχνολογίας, δεδομένου ότι θα πολλαπλασιαστεί ο κύκλος εργασιών τους με τήν ψηφιοποίηση του συνόλου της οπτικοακουστικής μας κληρονομιάς. Η πρότασή μας βέβαια προϋποθέτει ένα άλλο σύστημα προβολής με χαρακτηριστηκά ριζικά διαφορετικά από την κλασική κινηματογραφική μηχανή προβολής των Λυμιέρ με το σταυρό της Μάλτας. Τώρα θα μπορούν να λειτουργήσουν, μικρές αίθουσες με θέσεις περιορισμένες και χαμηλό κόστος, ακόμα και στα πέρατα της επικράτειας. Με το νέο σύστημα μπορεί η κάθε αίθουσα να έχει τη δική της ταινιοθήκη και μαζί τη δυνατότητα να εναλλάσσει το πρόγραμμα της σύμφωνα με τις τοπικές συνθήκες και ανάλογα με το κοινό και την ώρα προβολής. Οι ταινίες δεν θα εξαφανίζονται μετά κάποιες προβολές αλλά θα είναι εκεί έτοιμες στη διάθεση των ενδιαφερομένων σινεφίλ. Κάθε αίθουσα θα είναι ταινιοθήκη, αλλά και πολιτιστικό κέντρο. Με την ευκαιρία αυτής της αλλαγής μπορούμε να προτείνουμε μια σειρά από ουσιαστικές καινοτομίες που θα προστατεύσουν οριστικά και αναμφισβήτητα τα πνευματικά δικαιώματα αλλά και τα πάσης φύσεως δικαιώματα, ενώ ταυτόχρονα θα ρίξουν κάθετα το κόστος διαχείρισης και θα εξαλείψουν οριστικά την πειρατεία. Η αίθουσα που προτείνουμε δεν θα έχει ταμείο ,ούτε μηχανικό προβολής.Τρία άτομα είναι αρκετά για την λειτουργία μιάς μικρής αίθουσας.Στη θέση του ταμείου θα υπάρχει ένα αυτόματο μηχάνημα συναλλαγών που θα εκδίδει το εισιτήριο. Το ίδιο μηχάνημα-που θα είναι συνδεδεμένο με εντεταλμένη τράπεζα-θα έχει την δυνατότητα να διαμοιράζει ακαριαία τα δικαιώματα στους κωδικούς των δικαιούχων. Αυτό βέβαια προϋποθέτει την καταγραφή των δικαιωμάτων ανεξίτηλα πάνω στο υλικό προβολής.Επί πλέον πρέπει να ρυθμιστούν νομοθετικά θέματα αφου είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός υπεύθυνου φορέα που θα πιστοποιεί τα δεδομένα, την ταυτότητα ,κάθε ταινίας που δεν θα μπορεί να προβληθεί πουθενά χωρίς αυτή την πιστοποίηση.Η πιστοποίηση αυτή θα εκτείνεται και στην τηλεόραση και το δίσκο. Βεβαίως θα πρέπει να ιδρυθεί επιτέλους οπτικοακουστικό επιμελητήριο, που θα εκδίδει πιστοποιητικά γνησιότητας και δεν θα μπορεί να προβληθεί πουθενά μια ταινία χωρίς αυτό το χαρτί που θα βεβαιώνει την ιδιοκτησία και τα πάσης φύσεως δικαιώματα. Το περιεχόμενο αυτού του πιστοποιητικού γνησιότητας θα είναι αποτυπωμένο σε κάθε καρέ της ταινίας μαζί με τους τραπεζιτικούς κωδικούς κάθε δικαιούχου. Αυτό το σύστημα ρίχνει το κόστος κατά 70% περίπου εξαφανίζει την πειρατεία,προστατεύει τα πνευματικά δικαιώματα, αποκλείει τις φθορές της κόπιας, και πολλαπλασιάζει τις αίθουσες. Το κόστος της αλλαγής και του μηχανολογικού εξοπλισμού θα αναλάβει η συμβεβλημένη τράπεζα Η παραγωγή θα είναι ελεύθερη ανεξάρτητη και αυτομάτως χρηματοδοτούμενη, από την ατέλεια του ΦΠΑ τις επιδοτήσεις ποιότητας στην έτοιμη ταινία τις προκαταβολές έναντι προβολών πιθανόν από χορηγίες, αλλά κυρίως από το μειωμένο κόστος παραγωγής και διανομής