• Σχόλιο του χρήστη 'Άρτεμη Καψωμένου' | 30 Δεκεμβρίου 2011, 11:42

    Ως προς τις σχέσεις των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης με τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και την «εύλογη και ενιαία» αμοιβή που θα πρέπει να καταβάλουν οι τελευταίοι, προτείνουμε τα ακόλουθα: 1. Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί/χρήστες να συνδιαλέγονται μόνο με έναν Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης τόσο για τα πνευματικά όσο και για τα συγγενικά δικαιώματα. Αυτός ο οργανισμός να εισπράττει αμοιβή για όλα τα δικαιώματα, η οποία στη συνέχεια θα επιμερίζεται μεταξύ των συσταθέντων Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης ανάλογα, με βάση τη μεταξύ τους συμφωνία. 2. Να καταβάλλεται ετησίως εφάπαξ αμοιβή από τους χρήστες. 3. Ως προς την αμοιβή, πρέπει να θεσμοθετηθεί ενιαία αντιμετώπιση των ραδιοφωνικών σταθμών, ανάλογα με το χαρακτήρα του προγράμματος αυτών και τον πληθυσμό της περιοχής για την οποία έχουν άδεια λειτουργίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα ενημερωτικό ραδιόφωνο μεταδίδει ελάχιστη μουσική και οι ακροατές το επιλέγουν για την ενημέρωση που τους προσφέρει και όχι για το ελάχιστο μουσικό ρεπερτόριό του. Για το λόγο αυτό, η αμοιβή που θα οριστεί να καταβάλλεται από ενημερωτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς πρέπει να είναι σημαντικά κατώτερη από αυτή που θα ζητείται από μουσικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς. 4. Ειδικότερα, προτείνεται να καταβάλλονται τα ακόλουθα ποσά ετησίως ως εφάπαξ αμοιβή: Α. Από ενημερωτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς: α) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές με πληθυσμό άνω των 2.000.000 κατοίκων, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 60.000 (εξήντα χιλιάδων) ευρώ. β) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 2.000.000 και μεγαλύτερος από 1.000.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 25.000 (εικοσιπέντε χιλιάδων) ευρώ. γ) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 1.000.000 και μεγαλύτερος από 500.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 10.000 (δέκα χιλιάδων) ευρώ. δ) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 500.000 και μεγαλύτερος από 200.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 5.000 (πέντε χιλιάδων) ευρώ. ε) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 200.000 και μεγαλύτερος από 100.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 3.000 (τριών χιλιάδων) ευρώ. στ) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 100.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 2.000 (δύο χιλιάδων) ευρώ. Β. Από μουσικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς η αμοιβή να καταβάλλεται (ομοίως) ετησίως με εφάπαξ ποσό, το οποίο να προσδιορίζεται με πληθυσμιακά κριτήρια (σύμφωνα με την προαναφερθείσα πληθυσμιακή κλίμακα) και το ύψος της αμοιβής να οριστεί στα ακόλουθα ποσά: α) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές με πληθυσμό άνω των 2.000.000 κατοίκων, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 120.000 (εκατόν είκοσι χιλιάδων) ευρώ. β) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 2.000.000 και μεγαλύτερος από 1.000.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 20.000 (είκοσι χιλιάδων) ευρώ. γ) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 1.000.000 και μεγαλύτερος από 500.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 10.000 (δέκα χιλιάδων) ευρώ. δ) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 500.000 και μεγαλύτερος από 200.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 7.000 (επτά χιλιάδων) ευρώ. ε) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 200.000 και μεγαλύτερος από 100.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 5.000 (πέντε χιλιάδων) ευρώ. στ) Στους νομούς/γεωγραφικές περιοχές των οποίων ο πληθυσμός είναι μικρότερος από 100.000 κατοίκους, ετήσιο κόστος για δικαιώματα ύψους 3.000 (τριών χιλιάδων) ευρώ. 5. Επίσης, προτείνεται τα παραπάνω ποσά να αποτελούν τα ανώτατα όρια της καταβαλλόμενης (ενιαίας) αμοιβής για πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα. Και σε περίπτωση διαφωνίας μεταξύ οργανισμού συλλογικής διαχείρισης και χρήστη, να προβλέπεται η υποχρεωτική προσφυγή στο θεσμό της διαιτησίας, πριν από την προσφυγή στα αρμόδια δικαστήρια, όπως προβλέπεται στη νομοθεσία και άλλων ευρωπαϊκών χωρών (π.χ. Γερμανία). Οι χρήστες θα μπορούν να αιτηθούν τη μείωση της καταβαλλόμενης αμοιβής ανάλογα με την ακροαματικότητα του ραδιοφωνικού σταθμού και τον όγκο των μεταδιδόμενων διαφημιστικών μηνυμάτων, προσκομίζοντας τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία. 6. Αυτή είναι μία ρεαλιστική πρόταση. Διαφορετικά οδηγούμαστε σε υπερβολική και αβάστακτη οικονομική επιβάρυνση των ραδιοφωνικών σταθμών. Άρτεμη Καψωμένου (δικηγόρος)