Άρθρο 05 – Αθλητικός Τουρισμός

Ως Αθλητικός Τουρισμός νοείται κάθε ανάμειξη ενεργητική ή/και παθητική σε αθλητικές δραστηριότητες εντασσόμενες στο πλαίσιο του τουρισμού ως επιλογή και με πρωτεύοντα στόχο την ψυχαγωγία και την ήπια άθληση και όχι τη συμμετοχή σε αθλητικά δρώμενα ή την προετοιμασία τους για αυτά.
Οι αθλητικές δραστηριότητες σχετικές με τον τουρισμό περιλαμβάνουν: α. την ενεργητική, μεμονωμένα ή σε ομάδα, συμμετοχή του τουρίστα – επισκέπτη σε ένα άθλημα ή/και σε αθλητικές εκδηλώσεις, β. προσωπική εξέλιξη ή βελτίωση της κατάρτισης σε ένα άθλημα, μεμονωμένα ή σε ομάδα, γ. παρακολούθηση αθλήματος ως θεατής ή υποστηρικτής μια ομάδας, ενός αθλήματος ή μίας αθλητικής διοργάνωσης, δ. επίσκεψη σε τοποθεσίες και μέρη που σχετίζονται με την ιστορία, την πολιτιστική κληρονομιά, την κουλτούρα του αθλήματος ή ενός αθλητικού μύθου (sportinglegend) και ε. βελτίωση της υγείας, φυσικής κατάστασης και ευεξίας μέσω της αθλητικής δραστηριότητας.

Διακρίνεται στις εξής κατηγορίες:
Α. Τουρισµός Αθλητικών Διοργανώσεων, ο οποίος περιλαμβάνει τόσο τους τουρίστες που ταξιδεύουν για να παρακολουθήσουν, ως θεατές, αθλητικούς αγώνες, συνδυάζοντας χρονικά τις διακοπές τους µε τις αθλητικές διοργανώσεις, όσο και τις οµάδες αθλητών, τους μεμονωμένους αθλητές, τις αποστολές, τους τεχνικούς και τους δημοσιογράφους, που ταξιδεύουν για να συμμετέχουν σε αθλητικούς αγώνες και παρατείνουν χρονικά τη διαμονή τους στον τόπο διεξαγωγής του αθλητικού αγώνα.

Β. Τουρισμός Αθλητικής Αναψυχής – Περιπέτειας, ο οποίος αναφέρεται στον τουρίστα που στο πλαίσιο των διακοπών του αποβλέπει παράλληλα και στη βελτίωση της υγείας, φυσικής του κατάστασης και ευεξίας, ή που επισκέπτεται έναν ασυνήθιστο, δυσπρόσιτο, απομονωμένο ή εξωτικό χώρο για τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων αναψυχής ως ακολούθως:
α. Προγράμματα υπαίθριων αθλητικών δραστηριοτήτων, οι οποίες διακρίνονται σε ήπιες όπως πεζοπορία, ιππασία, τρέξιμο, τοξοβολία αναψυχής, ιστιοπλοΐα, έντονες δραστηριότητες όπως κατάβαση με φουσκωτή βάρκα (rafting), θαλάσσιο σκι, ποδηλασία βουνού, αυτόνομη κατάδυση (scubadiving), αναρρίχηση, ιστιοσανίδα (windsurfing), κυματοδρομία (surfing) και δραστηριότητες αυξημένης επικινδυνότητας (extremesports) όπως bungeejumping, cliffdiving, ελεύθερη πτώση (skydiving).
β. Χειμερινός – χιονοδρομικός τουρισμός. Με τον όρο αυτό νοείται η ενασχόληση με το σύνολο των δραστηριοτήτων που διενεργούνται κατά τη χειμερινή περίοδο, και υπό συγκεκριμένες κλιματολογικές συνθήκες.
γ. Αεροπορικός Τουρισμός: αφορά την επίσκεψη του τουρίστα με ιδιόκτητο ή μισθωμένο πτητικό μέσο (αεροσκάφος, ελικόπτερο κ.α.). Περιλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες:
1. Αεροπεριήγηση: αεροπορική ξενάγηση τουριστών πάνω από ενδιαφέροντες τουριστικούς προορισμούς με αεροπλάνο , ελικόπτερο, αερόστατο κ.α.
2. Πτήση με αλεξίπτωτο πλαγιάς, ανεμόπτερο ή δελταπλάνο (ατομική ανεμοπορία): Πτήση με ειδικό αλεξίπτωτο ή πτητική συσκευή, με απογείωση από πλαγιά σε ύψος, κάνοντας χρήση των ανοδικών ρευμάτων αέρα που βρίσκονται μπροστά στην πλαγιά. Απαιτεί την ύπαρξη ειδικού εξοπλισμού, σύμφωνα με εξειδικευμένα πρότυπα ασφαλείας, και τη συνοδεία έμπειρων και εκπαιδευμένων πιλότων.
Με κοινή απόφαση των καθ’ ύλην αρμόδιων Υπουργών καθορίζεται ο εξοπλισμός των συμμετεχόντων και οι προδιαγραφές του, ο αριθμός των οδηγών – συνοδών ανά ομάδα συμμετεχόντων καθώς και τα προσόντα, οι υποχρεώσεις και η πιστοποίησή τους.
δ. Προγράμματα αθλητικής αναψυχής από τις ομάδες εμψυχωτών και τους προπονητές/γυμναστές των ξενοδοχείων με ειδική υποδομή (γυμναστήρια, spa, γήπεδα, πισίνες, μαρίνα, κέντρο θαλάσσιων σπορ κ.ά.) ή και σε θεματικά πάρκα και αθλητικές κατασκηνώσεις.
ε. Οι αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής – περιπέτειας, όπως αυτές παρατίθενται ενδεικτικά στο Παράρτημα του παρόντος, μπορούν να αναπτύσσονται:
1. στη θάλασσα (ενδεικτικά καταδύσεις, kitesurfing, ιστιοσανίδα, ιστιοπλοΐα, κ.α.),
2. σε λίμνες και ποτάμια (ενδεικτικά κανό – καγιάκ, rafting κ.α),
3. σε ορεινές, ημιορεινές, πεδινές ή/και αστικές, ημιαστικές περιοχές (ενδεικτικά ορειβασία, αναρρίχηση, ποδηλασία βουνού/εξοχής/πόλης, ιππασία, γκολφ για αρχαρίους, δραστηριότητες με βάση το τρέξιμο, περιπατητικές εκδρομές (ενδεικτικά hiking, trekking) σε φυσικά και τεχνητά μονοπάτια στην ύπαιθρο, τα δάση, τα χωριά,
4. στον αέρα (ενδεικτικά το ανεμόπτερο, τον αετό ή το αλεξίπτωτο πλαγιάς)
5. σε θεματικά πάρκα και αθλητικές κατασκηνώσεις, χιονοδρομικά κέντρα, παγοδρόμια και αναρριχητικά πεδία

Γ. Προπονητικός Τουρισμός, ο οποίος αφορά στην επίσκεψη επαγγελματικών ή και ερασιτεχνικών ομάδων σε έναν τόπο με βασικό κίνητρο τη συμμετοχή τους σε προγράμματα προετοιμασίας και αποθεραπείας που πραγματοποιούνται ιδίως σε Κέντρα Προπονητικού Αθλητικού Τουρισμού, κατά την έννοια της υπ’ αριθμ. 12061/2007 (Β’ 1393).

  • 20 Ιουνίου 2018, 18:24 | Νίκος Αϊβατζίδης

    Πιστεύω ότι πρέπει να συμπληρωθεί και η διάσχιση φαραγγιών (canyoning). Η Ελλάδα έχει απίστευτα όμορφα και εντυπωσιακά φαράγγια σε κάθε μέρος της (π.χ. Σαμοθράκη, Όλυμπος, Πελοπόννησος, Β. Ελλάδα κλπ).

    Συμφωνώ με τον κ. Σιδηρόπουλο στο ότι ο όρος ‘αθλητικές δραστηριότητες-διοργανώσεις’ παραπέμπει σε λανθασμένες εντυπώσεις. Οι ορολογίες που υπάρχουν είναι διαφορετικές πλέον.

    Συμφωνώ με τον κ. Καρνάκη για τον νόμο για τους οδηγούς βουνού. Δέν γίνεται να χρειάζεται οδηγός βουνού (=εκπαίδευση για να ανεβείς στο Έβερεστ) για να πάει μια ομάδα ανθρώπων μια βόλτα στην Πάρνηθα, και μάλιστα χωρίς χιόνι. Ασφαλώς βέβαια χρειάζεται γνώση και πιστοποίηση από το κράτος ή ό,τι το κράτος προτείνει ως σωστή διαδικασία. Μάλλον όμως έχει γίνει μια αρχή με το ΙΕΚ Στεμνίτσας. Άκουσα ότι και στην Κορινθία ετοιμάζουν αντίστοιχο ΙΕΚ για συνοδούς βουνού.

    Καλή συνέχεια στην όμορφη πρωτοβουλία!

  • 17 Ιουνίου 2018, 20:03 | ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΑΡΜΑΚΗΣ

    έχουν τοποθετηθεί πολύ ορθά οι κύριοι Καρνάκης Γιώργος και Σιδηρόπουλος Στέφανος.

    Η λέξη αθλητισμός, πρέπει να αφαιρεθεί καθώς δημιουργεί σύγχυση. Μπορούμε να ακολουθήσουμε τις ευρωπαϊκές οδηγίες και τα πρότυπα.

  • 17 Ιουνίου 2018, 13:01 | Βάιος Κυριάκης

    Τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι αγκάθι σε κάθε είδους προσπάθεια παροχής υπηρεσιών αθλοτουρισμού.
    Στην βάση του ότι ο τουρισμός αυτού του είδους αποσκοπεί στην αναψυχή του τουρίστα/τριάς, θα πρέπει να δωθεί σαφώς ένα πλαίσιο για το ποιος/α μπορεί να ψυχαγωγήσει τον/ην πελάτη/τισσα. Βασικές είναι οι γνώσεις στο αντικείμενο του αθλήματος σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, αλλά και οι γνώσεις ασφαλείας, και μάρκετινγκ, και παροχής Α βοηθειών.
    Σίγουρα η πιστοποίηση πρέπει να γίνεται από αξιόπιστους φορείς και όχι αναρμόδιους.
    Αλλιώς θα γεμίσει η Ελλάδα από ημιεπαγγελματιες που μόνο κακό κάνουν στο προϊόν του αθλοτουρισμού.
    Υπάρχει και το θέμα του από ποιον θα εκπαιδευτούν οι επαγγελματίες του αθλοτουρισμού. Δεν είναι σκοπός να τρέχουν οι ενδιαφερόμενοι στην Ευρώπη σε σχολές για να πάρουν τα διαπιστευτήρια. Στόχος είναι να εκμεταλλευτούμε τις ήδη υπάρχουσες δομές και υποδομές δηλαδή (ΤΕΦΑΑ και ΤΟΔΑ), υπάρχουν τμήματα που διδάσκονται μαθηματα για τον Αθλητισμό αναψυχής και για μάρκετινγκ και την οργάνωση του αθλοτουρισμού. Η κατάρτιση των επαγγελματιών του αθλοτουρισμού πρέπει να περνά μέσα από επίσημα κανάλια εκπαίδευσης και επιμόρφωσης και όχι άτυπα.
    Ο μόνος λόγος που πρέπει να υπάρχει η πιστοποίηση είναι η ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Αλλιώς θα βρεθούμε να έχουμε αγρότες που είναι και οδηγοί βουνού, ή ψαράδες που δίνουν μαθήματα καταδύσεων…

  • 16 Ιουνίου 2018, 18:58 | Οδυσσεας

    Ο Ποδηλατικός Τουρισμός θα έπρεπε να ναι μια κατηγορία από μόνος του για αρκετούς λόγους και είναι κρίμα που το Υπουργείο δεν ανταποκρίθηκε στις προτάσεις μου 3χρόνια πριν.
    Παρ όλα αυτά σας συγχαίρω για την πρωτοβουλία σας.
    Σύμφωνα με πολύ αξιόπιστες ερευνες/μελέτες ,τις οποίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα της European Cyclist Federation https://ecf.com/resources/library/field_topics/tourism-619 και επίσης στην http://www.eurovelo.com

    ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
    2300 εκατομύρια ημερήσιες ποδηλατικές εκδρομές
    20εκατομύρια ποδηλατικές διακοπές ετησίως
    9δις έσοδα από ποδηλατικές διακοπές ετησίως

    14.5εκ ποδηλατικές διανυκτερεύσεις
    οι οποίες διανυκτερεύσεις θα αποφέρουν έσοδα 6.4δις
    46εκ.ημερήσιες ποδηλατικές εκδρομές
    7δις συνολικά έσοδα

    Ο Ποδ.Τουρισμός πρέπει να αναπτυχθεί σε σωστές βάσεις και οι συνοδοί ομάδων επισκεπτών θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια
    όπως εμπειρία ποδηλατική
    γνώση μηχανικής,πρώτων βοηθειών κλπ κλπ
    μέχρι τώρα διάφοροι τυχάρπαστοι ,ντόπιοι και ξένοι εκμεταλεύονται την απουσία νόμων ,κανόνων και ελέγχου και διακινδυνεύουν την σωματική ακεραιότητα των πελατών τους με μόνο στόχο το άπληστο κέρδος.
    ερωτήματα όπως
    πόσα άτομα θα επιτρέπεται ως μάξιμουμ να συμμετέχουν σε ποδηλατο εκδρομές?
    πως θα μπορεί ένας συνοδός ποδηλασίας να ξεναγήσει την ομάδα που ηγείται και φροντίζει χωρίς να έλθει αντιμέτωπος με το σινάφι των ξεναγών? (εννοώ μια μερίδα ανάγωγων ,ημιμαθών που κρύβουν την ημιμάθεια τους πίσω από ενα πτυχίο)
    Επειδή και η χώρα μας αποτελεί ένα πολύ ελκυστικό προορισμό για ποδηλάτες ,πράγμα που σημαίνει αύξηση επισκεψιμότητας σε μήνες χαμηλής κίνησης, σε περιοχές κ κοινότητες απομακρυσμένες και προκαλεί πολλα πολυεπίπεδα οφέλη θα πρέπει να δημιουργηθεί ομάδα εργασίας έμπειρων επαγγελματιών κ ερασιτεχνών με αποδεδειγμένη αγάπη στην ποδηλασία γενικότερα που ασχολούνται με το αντικείμενο αρκετά χρόνια και να προσκληθούν εκπρόσωποι χωρών με πολύχρονη εμπειρία στον χώρο όπως Ιταλοί κ Γάλλοι με στόχο να αξιοποιήσουμε όσο γίνεται καλύτερα και ορθότερα αυτήν την πολύ σημαντική ευκαιρία βιώσιμης ανάπτυξης.

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

    Oφέλη για μικρές και μεσαίες ,ήδη υφιστάμενες ,επιχειρήσεις εστίασης κ διαμονής,ενοικίασης
    ποδηλατων, σέρβις ,ταξιδιωτικά γραφεία ,οι οποίες προβάλονται ως Φιλικές για τον Ποδηλάτη μέσα από
    το δίκτυο προβολής της ECF και Eurovelo.com
    Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σύμφωνα με την ECF 100.000νέες θέσεις εργασίας σε όλη την
    Ευρώπη Ολοκληρες κοινότητες μπορουν να επωφεληθούν εάν αποτελέσουν ελκυστικό ποδηλατικό
    προορισμό δημιουργώντας ένα ποιοτικό τοπικό δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών
    (χωραφόδρομοι,αγροτικοί δρόμοι,μονοπάτια)το οποίο αναδεικνύει φυσικές ομορφίες και προβάλλει
    πολιτιστικά λαογραφικά δρώμενα αλλά και τοπικά προιόντα, εργαστήρια ,οινοποιία,ελαιουργία κλπ
    Αύξηση του εισοδήματος των Μέσων Μάζικων Μεταφοράς (λεωφορεία ,τραίνα) αλλά και ιδιοκτητών
    ταξί
    Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου κ αύξηση εισοδήματος σε όλες τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις τους
    μήνες χαμηλής τουριστικής κίνησης (Μάρτιος -Μάιος και Σεπτέμβριος -Νοέμβριος)

    ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΟΦΕΛΗ

    Ανάπτυξη εξωστρέφειας μέσω αλληλεπίδρασης
    Αναβίωση και ανάδειξη παραμελημένων οικισμών περιοχών
    Θετική επίδραση στην Δημόσια Υγεία λόγω της αύξησης των πολιτών που
    χρησιμοποιούν το ποδήλατο για ψυχαγωγικούς θεραπευτικούς λόγους
    Βιώσιμη κινητικότητα
    Πιο ανθρώπινες πόλεις
    Επαγγελματική κατάρτιση σε νέες μορφές εργασίας

    Περιβαλλοντικα οφελη

    Η αύξηση της ζήτησης για εμπειρίες και φυσικές δραστηριότητες στο φυσικό
    περιβάλλον, μπορεί να προκαλέσει την καλιέργεια οικολογικής συνείδησης
    του τοπικού πληθυσμού αλλά και των επισκεπτών
    Σημεία πληροφόρησης ,Σήμανση,Δράσεις Προστασίας
    Οι ποδηλατικές διαδρομές μπορούν να συμβάλλουν στην Ανάδειξη,
    Προστασία και Σωστή Διαχείριση περιοχών ιδιαίτερου φυσικού κάλλους

    Περιορισμοί και εμπόδια για την ανάπτυξη της αγοράς του ποδηλατικού
    τουρισμού

    Στην παρούσα φάση πολλοί οργανισμοί τουριστικής ανάπτυξης δεν
    αναγνωρίζουν αυτήν την δυναμική και ως εκ τούτου έχουν επενδύσει
    ελάχιστα σ αυτήν την κατεύθυνση.
    Τα υπουργεία που είναι υπεύθυνα για την τουριστική ανάπτυξη
    αφιερώνουν πολύ λίγη προσοχή σ αυτό που ονομάζεται
    “δραστηριότητες” και συνήθως η ποδηλασία βρίσκεται στο
    περιθώριο.
    Οι επιχειρηματίες του τουρισμού δεν συνειδητοποιούν ότι
    αποτελεί μια πρώτης τάξης επιχειρηματική ευκαιρία

    ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΣΤΟΧΑΣΜΟ

    Ανάπτυξη δικτύου επιχειρήσεων ποδ.τουρισμού στις πόλεις και τουριστικές περιοχές από
    όπου διέρχονται οι διαδρομές eurovelo .
    Νομοθεσία,κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας, έλεγχος ποιότητας και
    ασφάλειας των επιχειρήσεων ποδηλατικού τουρισμού
    Κατάρτιση και πιστοποίηση ξεναγών ποδηλατικών ομάδων μέσω ΙΕΚ ή/και Τουριστικών
    Σχολών , (είναι ζωτικής σημασίας να δημιουργηθεί συγκεκριμένη κατεύθυνση στο
    πρόγραμμα Σπουδών , με θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα “απόκτησης εμπειρίας
    πεδίου”), συνεργασία ξεναγών και επιχειρήσεων ποδ.τουρισμού
    Συνεργασία ενοικιαστών ποδηλάτων και τρέιλερ και ξεναγών και τουριστικών γραφείων,
    γραφείων ενοικίασης mini van και ΚΤΕΛ (με δυνατότητα μεταφοράς τρέιλερ)
    Εξυπηρέτηση ποδηλατοτουριστών ,μεμονομένων ή γκρούπς,από ταξί ,με δυνατότητα
    πρόσθήκης αφαιρούμενης σχάρας μεταφοράς ποδηλάτων.

    Θα μπορούσα να αναπτύξω πολύ εκτενέστερα όλα τα θέματα που ανέφερα ,όμως πιστεύω πως θα πρέπει άμεσα να δημιουργηθεί η ειδική ομάδα εργασίας από εμπειρογνώμονες και επαγγελματίες του χώρου

  • 16 Ιουνίου 2018, 09:38 | GREEK CHALLENGE FBC

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΥΡΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΌΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟΦΕΡΟΥΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΟΦΕΛΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ.

    AMERICA’S CUP : http://www.americascup.com

    VOLVO OCEAN RACE : http://www.volvooceanrace.com

    EXTREME SAILING : https://www.extremesailingseries.com/

    GC 32 RACING : http://www.gc32racingtour.com/

    IMOCA : https://www.imoca.org/en/index/

    J CLASS : http://www.jclassyachts.com/

    VENDEE GLOBE : https://www.vendeeglobe.org/en/

  • 15 Ιουνίου 2018, 09:24 | Κωστας

    Παρακαλω να προβλεφθει σε ορεινους οικισμους για τους μονιμους κατοικους να μπορει να παραχωρειται δημοσια εκταση για την οποια θα μπορει ο μονιμος κατοικος να αναπτυξει δραστηριοτητες υπαιθριου τουρισμου τουρισμου αθλητικης αναψυχης

  • 14 Ιουνίου 2018, 20:37 | Γιώργος καρνακης

    Επειδή μιλάμε για τουρισμό και ιδίως για εναλλακτικό τουρισμό θα πρέπει να βγεί η λέξη «αθλητικός» τουλαχιστον για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού διότι μιλάμε για ψυχαγωγικές δραστηριότητες στην φύση και όχι για προπόνηση ή προετοιμασία για αγώνα, όπως στις καταδύσεις έτσι και στις λοιπές δραστηριότητες θα πρέπει να υπάρχουν πιστοποιημένες σχολές και εκπαιδευτές με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, θεωρώ λάθος να υπάρχει υπεύθυνος αποφοίτων φυσικής αγωγής διότι δεν πρόκειται για αθλήματα αλλά για τουριστικές δραστηριότητες και επίσης δεν έχουν εκπαιδευτεί ούτε έχουν γνώσεις πάνω σε αυτές τίς δραστηριότητες μιας και δεν διδάσκονται στα πανεπιστήμια.
    Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εμπλακούν οι αμιγώς αθλητικές ομοσπονδίες στον εναλλακτικό τουρισμό και στα επαγγέλματα αυτά διότι θα παραβιάζεται ο αθλητικός νόμος και διότι θα υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός όπου μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει.

  • 14 Ιουνίου 2018, 15:57 | GREEK CHALLENGE FBC

    Σχετικά με την κατηγορία:

    Α. Τουρισµός Αθλητικών Διοργανώσεων, ο οποίος περιλαμβάνει τόσο τους τουρίστες που ταξιδεύουν για να παρακολουθήσουν, ως θεατές, αθλητικούς αγώνες, συνδυάζοντας χρονικά τις διακοπές τους µε τις αθλητικές διοργανώσεις, όσο και τις οµάδες αθλητών, τους μεμονωμένους αθλητές, τις αποστολές, τους τεχνικούς και τους δημοσιογράφους, που ταξιδεύουν για να συμμετέχουν σε αθλητικούς αγώνες και παρατείνουν χρονικά τη διαμονή τους στον τόπο διεξαγωγής του αθλητικού αγώνα.

    Πρότασή μας να γίνει ειδικά μια υποκατηγορία για Ιστιοπλοϊκούς Αγώνες Διεθνούς Εμβέλειας (επαγγελματικούς ή μη) λόγω της σημασίας, οικονομικών οφελών και της ιδιαιτερότητας των αγώνων αυτών για

    1. την ανάπτυξη της νευραλγικής περιοχής του Αιγαίου, Ιονίου και των λιμένων που θα επιλεχθούν για την εγκατάσταση επαγγελματικών ομάδων ιστιοπλοΐας / προπονητικών καμπ,
    2. τη δημιουργία ιστιοπλοϊκών ακαδημιών
    3. τη διοργάνωση των αγώνων διεθνούς εμβέλειας όπως το «AMERICA’S CUP WORLD SERIES», VOLVO OCEAN RACE κτλ.

    Η διοργάνωση διεθνών αγώνων ιστιοπλοΐας όπως το AMERICA’S CUP, VOLVO OCEAN RACE κτλ. θα προσδώσει στην Ελλάδα την απαιτούμενη διεθνή προβολή που απαιτείται για τη προσέλκυση υψηλού επιπέδου ναυταθλητικού τουρισμού καθώς και θα προετοιμάσει την Ελλάδα για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου θεσμού ιστιοπλοϊκών αγώνων.

    Η δημιουργία βάσεων επαγγελματικών ομάδων θα συντελέσει ουσιαστικά στη προβολή της χώρας μας στα πέρατα της γης και ανάπτυξης αθλητικού τουρισμού και υποδομών.

    Επίσης το σχέδιο νόμου πρέπει να περιλαμβάνει τη συνεργασία της Γ.Γ. Τουρισμού με τους διοργανωτές και φιλοξενούσες αρχές για την εκμετάλλευση των αθλητικών εγκαταστάσεων που θα επιλεχθούν για τη δημιουργία Κ.Ε.Π.Α.Τ. προκειμένου να δημιουργηθούν προπονητικά καμπ / ιστιοπλοϊκές ακαδημίες στον Ελλαδικό χώρο και στις τοποθεσίες / λιμένες που θα επιλεχθούν και την εγκατάσταση ομάδων συμμετοχής στο America’s Cup, Volvo Ocean Race κτλ. έτσι ώστε ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ολοκληρωμένων πακέτων προπονητικού τουρισμού (ανά αθλητική εγκατάσταση σε συνεργασία τοπικές επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.λ.π) να λειτουργήσουν ανταποδοτικά για τις τοπικές κοινωνίες, ενισχύοντας την οικονομία και την επιχειρηματικότητα όπως στις πόλεις Αλικάντε και Βαλένθια που έχουν διοργανωθεί οι αγώνες VOLVO OCEAN RACE και AMERICA’S CUP με οικονομικά οφέλη της τάξεως 100 εκ. Ευρώ από την διοργάνωση VOLVO OCEAN RACE και έως 6 δις Ευρώ από τη διοργάνωση του AMERICA’S CUP.

    Για την επιτυχή διεκδίκηση ιστιοπλοϊκών αγώνων διεθνούς εμβέλειας και διοργάνωσή τους, χρειάζεται η διεύρυνση του Σχέδιου Νόμου Θεματικού Τουρισμού / νομοθετική διάταξη, ειδικό θεσμικό πλαίσιο και Π.Δ.. Επίσης να περιλαμβάνει τις διοργανωτικές αρχές και φιλοξενούσες αρχές / φορείς που είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Α.Ε.) και να επιτρέπει συμφωνίες των αρχών αυτών με Ο.Τ.Α., Περιφέρειες κτλ. για τη διεκδίκηση και διοργάνωση των αγώνων αφού οι διοργανωτικές και φιλοξενούσες αρχές έχουν τα αποκλειστικά δικαιώματα (Πνευματικά, διοργανωτικά κτλ.) αυτών των αγώνων.

    Παρόμοιο παράδειγμα στο χώρο της αυτοκίνησης είναι αυτό της F1 (Φόρμουλα 1).

    Η έως τώρα διεκδικήσεις και αναθέσεις των αγώνων στην Ελλάδα δεν έχουν τελεσφορήσει λόγω έλλειψης του θεσμικού πλαισίου.

    Ιδιαιτερότητες Αγώνων Διεθνούς εμβέλειας όπως το America’s Cup, Volvo Ocean Race κτλ.

    1. Η διεκδίκηση διέπεται από μυστικότητα και σύναψη σύμβαση εμπιστευτικότητας είναι προαπαιτούμενο.
    2. Δεν μπορεί να ανακοινωθεί στα ΜΜΕ η διεκδίκηση, παρά μόνο η ανάθεση των αγώνων και σε συμφωνία με τους διοργανωτές και «φιλοξενούσες αρχές».
    3. Οι διοργανώτριες και φιλοξενούσες αρχές είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Π.χ. America’s Cup Event Authority LLC, The Great Cup BV, Volvo Ocean Race S.L.U. , 1262583 Ontario LTD κτλ.
    4. Οι χώρες που διεκδικούν είναι θεμιτό να έχουν αθλητική συμμετοχή (στην περίπτωση της Ελλάδας υποχρεωτική) μιας και δίνετε το δικαίωμα στην ομάδα τη διοργάνωση μέρους των προκριματικών αγώνων στη χώρα εκπροσώπησης.
    5. Οι ομάδες συμμετοχής είναι και αυτές Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που εκπροσωπούν Ναυτικό Όμιλο της χώρας που εκπροσωπούν.
    6. Οι αγώνες (τελικοί ή προκριματικοί) διοργανώνονται υπό την αιγίδα διεθνών ιστιοπλοϊκών οργανισμών όπως η Διεθνής Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία. Οι Εθνικές Ιστιοπλοϊκές ομοσπονδίες έχουν ρόλο με βάση συμφωνία και καταστατικού με τη διεθνή ιστιοπλοϊκή ομοσπονδία ή κλάσης.
    7. Οι διοργανωτικές αρχές ζητούν την εγγύηση του χώρας που θα φιλοξενήσει τους αγώνες με ρήτρες / Εγγυητικές επιστολές και ο δημόσιος τομέας είναι εγγυητής τέλεσης των όρων της συμφωνίας ανάθεσης.
    8. Οι χώρες που επιτυχώς διεκδικούν τους αγώνες, προβαίνουν σε
    νομοθετικές ρυθμίσεις και έκδοση Π.Δ. για την εφαρμογή των όρων της συμφωνίας.
    9. Η χώρα ή χρησιμοποιεί υφιστάμενες υποδομές ή δημιουργεί καινούργιες, παραχωρεί τη χρήση χερσαιών / λιμενικών εδαφών, θαλάσσιο χώρο τέλεσης αγώνων, εναέριο χώρο για την τηλεοπτική κάλυψη των αγώνων.

    Ο όρος «ιστιοπλοΐα αναψυχής» είναι περιοριστικός και προτείνουμε στο
    « ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΜΕΡΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ – ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑΣ» του Σχέδιου Νόμου

    να γίνει προσθήκη «Ιστιοπλοϊκών Αγώνων Διεθνούς Εμβέλειας» χωρίς διάκριση εάν είναι επαγγελματικοί ή όχι όπως και στις υπόλοιπες κατηγορίες του παραρτήματος.

    Βάσει του Άρθρου 19 του Σχεδίου Νόμου που αναφέρει ότι

    1. «Με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού μπορεί να ρυθμίζονται τυχόν άλλα ειδικότερα θέματα και λεπτομέρειες που αφορούν στην υλοποίηση των διατάξεων του παρόντος μέρους.»

    2. την εγκύκλιο πλαισίου λειτουργίας αθλητικού τουρισμού της Γ.Γ.Α. που ήταν αναγκαία και ένα θετικό βήμα για την αναβάθμισή του αθλητικού τουρισμού στη χώρα μας.

    3. την Ευρωπαϊκή πολιτικής γαλάζια ανάπτυξης σε θέματα ανάπτυξης παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού

    προτείνουμε την:

    «Διεκδίκηση και Διοργάνωση Διεθνών Ιστιοπλοϊκών Αγώνων και δημιουργία ιστιοπλοϊκών βάσεων πολλαπλών χρήσεων»

    Από το 1851 το America’s Cup είναι η κορωνίδα των ιστιοπλοϊκών αγώνων διεθνώς. Θεωρείται η F1 της Θάλασσας. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των αγώνων αυτών είναι ότι αποφέρουν εντυπωσιακά οφέλη στις χώρες όπου διοργανώνονται. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της πόλης Βαλένθια στην Ισπανία, όπου διεξάχθηκε η 32η και 33η διοργάνωση τελικών αγώνων και η οποία αποκόμισε έσοδα της τάξεως των 6 δις ευρώ, δημιούργησε 60 χιλιάδες θέσεις εργασίας και προσέλκυσε 5,5 εκ τουρίστες.
    Η Ελλάδα έχει τις προϋποθέσεις για τη διοργάνωση μέρους των προκριματικών αγώνων στην Ελλάδα το 2019 και 2020 στα πλαίσια του 36ου America’s Cup και διεκδίκηση του 37ου 2021 – 2025. Επίσης έχει τις προϋποθέσεις για τη διοργάνωση μέρους των στάσεων (stop – overs) στην Ελλάδα του 14ου , 15ου και 16ου Volvo Ocean Race και εγκατάσταση της έδρας των Διοργανωτών στην Ελλάδα.
    Η προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας μέσω των αγώνων στα επόμενα χρόνια θα απέφερε τεράστια οικονομικά οφέλη και θα γινόταν αιχμή της προσπάθειάς μας να ανακάμψουμε και να διαμορφώσουμε ένα θετικό κλίμα τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας μας. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει κυρίως από τον ιδιωτικό τομέα μέσω χορηγιών (50% εθνικές και 50% παγκόσμιες). Το 90% των χορηγιών θα δαπανηθεί στην Ελλάδα για τη δημιουργία 400 μονίμων θέσεων εργασίας και 1000 εποχικών, για την απόκτηση τεχνολογίας ανθρακονημάτων προκειμένου να ναυπηγηθούν τα ελληνικά σκάφη στην Ελλάδα όρος των αγώνων) καθώς και τη δημιουργία βιομηχανίας προϊόντων στο πρότυπο των Ολυμπιακών Αγώνων.
    Η τεχνολογία και οι υλικοτεχνικές υποδομές που θα αποκτηθούν θα έχουν πολλαπλές μελλοντικές εφαρμογές και χρήσεις.
    Στόχος του ΕΟΤ και του Υπουργείου Τουρισμού προτείνεται να είναι η δημιουργία έως δώδεκα (12) φορητών βάσεων πολλαπλών χρήσεων για την αθλητική προετοιμασία των ομάδων που λαμβάνουν μέρος σε αγώνες όπως το America’s Cup, Volvo Ocean Race κτλ. για να μπορέσει να διεκδικήσει αυτές τις αθλητικές διοργανώσεις. Η εγκατάσταση βάσεων αποφέρουν οφέλη της τάξεως των 60 εκ. ευρώ / χρόνο με βάση τη μελέτη της Deloitte.
    Η δημιουργία αυτών των βάσεων θα γίνουν η αιχμή διεκδίκησης των αγώνων AMERICA’S CUP, Volvo Ocean Race και δημιουργίας Ελληνικού Πρωταθλήματος ιστιοπλοΐας γεγονότα που θα προβάλλουν την Ελλάδα παγκόσμια αφού θα καταστεί σοβαρός πόλος έλξης επενδύσεων σε υψηλές υλικοτεχνικές υποδομές (κατασκευή μαρίνων όπου χρειαστεί, κτλ.) και του διεθνούς jetset (ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης της ομάδας που κέρδισε το 34ο AMERICA’S CUP και εκ του κανονισμού, διοργανωτής του 35ου είναι ο Larry Ellison, ιδιοκτήτης της εταιρείας ORACLE). Τα οφέλη από τη διοργάνωση των αγώνων America’s Cup World Series (προκριματικοί αγώνες) ανέρχονται στα 38 εκ. – 55 εκ. ευρώ με βάση τη μελέτη της Deloitte.
    Η Ελλάδα με πλεόνασμα ιστορικών γεγονότων συνδεδεμένα με τη θάλασσα όπως η ναυμαχία της Σαλαμίνας και του Μαραθώνα, με τη ναυτική υπεροχή της Αθήνας στη θάλασσα με το στόλο του Θεμιστοκλή στην αρχαιότητα και σήμερα με έδρα της ποντοπόρας ναυτιλίας στον Πειραιά και με σημαντικά μουσεία για τη σχέση των Ελλήνων με τη θάλασσα, μπορεί και πρέπει να συμβάλει στην προώθηση της δυναμικής της σε ανθρώπινο και τεχνολογικό επίπεδο με τη συμμετοχή της στους ποιο σημαντικούς αγώνες ιστιοπλοΐας.
    Στο πλαίσιο ανάπτυξης και προσέλκυσης του αθλητικού τουρισμού από το
    εξωτερικό, της προσέλκυσης διεθνών ιστιοπλοϊκών διοργανώσεων και της ανάπτυξης των υποδομών φιλοξενίας επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών ομάδων , το υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τον ΕΟΤ , τη ΓΓΑ, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, τις Περιφέρειες και Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πρέπει να αναλάβει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για τη δημιουργία πολυτροπικών βάσεων ιστιοπλοΐας, φιλοξενίας ναυταθλητικών ακαδημιών και για την ανάληψη της διεκδίκησης και διοργάνωσης διεθνών ιστιοπλοϊκών αγώνων:
    Οι δημιουργία βάσεων και διοργάνωση αγώνων θα προσφέρουν τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:
    Α) το Αιγαίο (και Ιόνιο) να γίνει μόνιμος χώρος προπονήσεων των καλύτερων ομάδων (εκπεφρασμένο ήδη ενδιαφέρον)
    Β) μεταφορά τεχνογνωσίας σε Ελληνικές ομάδες που θα δημιουργηθούν και θα συμμετέχουν σε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και στο America’s Cup. Πχ. νέες θέσεις εργασίας στον τομέα των ανθρακονημάτων, με ευρύτερες εφαρμογές στην αεροναυπηγική, ναυπήγηση θαλαμηγών κτλ
    Γ) Τεράστια προβολή της χώρας, προσέκλυση τουρισμού υψηλού επιπέδου
    Δ) Έξυπνη εξειδίκευση για το νησιωτικό χώρο, βασικός στόχος της στρατηγικής Ε 2020
    Ε) Γεωστρατηγικά οφέλη έναντι της ανταγωνίστριας Τουρκίας
    ΣΤ) Επέκταση της τουριστικής περιόδου
    Η) Προσέλκυση κρουαζιέρας “off season” και επέκταση περιόδου παραμονής
    Ι) Ανάπτυξη μαρίνων για MEGA yacht / SUPER yacht και ναυτικών ακαδημιών

    Για τη διοργάνωση και αθλητική συμμετοχή της Ελλάδας στους μεγαλύτερους και ποιο σημαντικούς αγώνες ιστιοπλοΐας παγκοσμίως, θα ήταν κρίσιμο το όλο έργο να τύχει της υποστήριξης και θεσμικής παρέμβασης της Γ.Γ. Τουρισμού / Ε.Ο.Τ.και της κατάλληλης νομοθετικής ρύθμισης απο το το Υπουργείο Τουρισμού και σε συνεργασία με την ομάδα μας να διεκδικήσουμε και διοργανώσουμε τους αγώνες και αναπτύξουμε τις πολυτροπικές βάσεις ιστιοπλοΐας.

    Οικονομικά οφέλη:
    America’s Cup World Series: 60 εκ. Ευρώ ανά έτος
    America’s Cup: 550 εκ. – 5.5 δις Ευρώ ανά διοργάνωση
    Volvo Ocean Race: 100 εκ. – 300 εκ. Ευρώ ανά διοργάνωση

  • 14 Ιουνίου 2018, 11:22 | Γεώργιος καρνακης

    Μεγάλη στιγμή για τον εναλλακτικό τουρισμό που όμως πρέπει να γίνουν σοβαρές νομοθετικές ρυθμίσεις.
    Μια από αυτές στο κομμάτι του ορεινού τουρισμού είναι η εξαφάνιση του βασιλικού νόμου του 36 για τους οδηγούς βουνού που έχει η ομοσπονδία ορειβασίας και αναρρίχησης ΕΟΟΑ , ενός νόμου ο οποίος δεν έχει καμία θέση στην εποχή μας και που ουσιαστικά είναι το εμπόδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του οδηγού βουνού και που έρχεται σε πλήρως αντίθεση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες και την ελευθερία των επαγγελμάτων βάση του Συντάγματος.

  • Καταρχήν να συγχαρώ την πρωτοβουλία !

    Μικρό αλλά σημαντικό σχόλιο διατύπωσης, αφορά την παράγραφο Β του άρθρου 5 (Τουρισμός Αθλητικής Αναψυχής – Περιπέτειας) και συγκεκριμένα το σημείο α. Προγράμματα υπαιθρίων αθλητικών δραστηριοτήτων. Οπως ορθά ο Ευρωπαικός συνδεσμος εταιρειών υπαιθρίων δραστηριοτήτων έχει ορίσει, οι δραστηριότητες που γίνονται στη φύση – υπαίθριες δραστηριότητες βρίσκονται κάτω απο την ομπρέλα του όρου «active leisure» δηλαδή ενεργός αναψυχή και όχι υπαίθριες – αθλητικές δραστηριότητες.
    Αυτό γιατί όταν αναφερόμαστε στη λέξη αθλητισμός το μυαλό των περισσοτέρων πηγαίνει σε προπονητές – αθλητές – επιδόσεις το οποίο δεν έχει σχέση με την αναψυχή και τις εμπειρίες που προσπαθούμε να προσφέρουμε οι επαγγελματίες του χώρου. Επίσης στις δραστηριότητες μας μπορούν να συμμετάσχουν σχεδόν όλοι εφόσον είναι υγιείς και όχι μόνο ικανοί, έμπειροι και σχετικοί με το αντικείμενο ενδιαφερόμενοι. Θεωρώ πως ο όρος αθλητικές δραστηριότητες – αθλητικές διοργανώσεις θα πρέπει να παραληφθεί.

  • 13 Ιουνίου 2018, 15:42 | Γιώργος Καρνακης

    Πολύ σημαντικό βήμα για την απελευθέρωση και ανάπτυξη του ορεινού τουρισμού και όχι μόνο, που όμως θα πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες και τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
    Όπως και στις καταδύσεις έτσι και στα ορεινά επαγγέλματα θα πρέπει να υπάρχουν επαγγελματίες με άδεια άσκησης επαγγέλματος από το κράτος και οι οποίοι θα πρέπει να έχουν σωστή και σοβαρή μόρφωση (ιδιωτικές – δημόσιες σχολές η επαγγελματικές σχολές του εξωτερικού), σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να δίνονται άδειες σε ανθρώπους οι οποίοι έχουν ερασιτεχνική μόρφωση μέσα από ερασιτεχνικά σωματεία, συλλόγους η αθλητικές ομοσπονδίες. Επίσης θα πρέπει να μπει ένα φρένο σε πάσης φύσεως ομάδες του διαδικτύου (fb κλπ) οι οποίοι και δραστηριοποιούνται παράνομα (διακίνηση μαύρου χρήματος) με διάφορες δραστηριότητες και οι οποίοι κάνουν κακό στους επαγγελματίες του χώρου θέτοντας σε κίνδυνο τους ενδιαφερόμενους πελάτες.
    Βασικό πρόβλημα του ορεινού τουρισμού είναι πως δεν υπάρχει αναγνώριση σε επαγγελματικά δικαιώματα με αποτέλεσμα ο καθένας να βαπτίζεται επαγγελματίας, απλά δηλώνοντας στην εφορία την δραστηριότητα του και χωρίς να έχει καμία εκπαίδευση, κάτι που για τους τουρίστες του εξωτερικού είναι απαγορευτικό.Το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο διότι οι εταιρίες του εξωτερικού ζητάνε αναγνωρισμενους επαγγελματίες με δυνατότητα ασφάλισης κάτι που αυτήν την στιγμή είναι αδύνατον βάση του χάους που επικρατεί με τα επαγγέλματα στον ορεινό εναλλακτικό τουρισμό.

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».