Άρθρο 31 Διεύθυνση Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών (Thessaloniki Film Commission)

1. Η Διεύθυνση Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών :

α. Προβάλλει τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα τη Βόρεια Ελλάδα στο εξωτερικό ως τόπο κατάλληλο για την πραγματοποίηση πάσης φύσεως οπτικοακουστικών παραγωγών.

β. Ενισχύει διεθνείς οπτικοακουστικές παραγωγές πάσης φύσεως, τα γυρίσματα των οποίων πραγματοποιούνται στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρια  Ελλάδα και μεσολαβεί για την παροχή ενημέρωσης, υπηρεσιών και διευκολύνσεων.

γ. Προωθεί τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Διεύθυνσης σε αλλοδαπούς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για την υλοποίηση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα.

δ. Συνεργάζεται με ημεδαπούς δημόσιους φορείς και φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα για την πραγματοποίηση των σκοπών της.

2. Ο Διευθυντής Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών καταρτίζει τα προγράμματα χρηματοδοτικής ενίσχυσης της Διεύθυνσής του. Τα εν λόγω προγράμματα υποβάλλονται προς έγκριση στον Γενικό Διευθυντή του Ε.Κ.Κ. ο οποίος, αφού τα εγκρίνει, τα προωθεί προς οριστική έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Κ.Κ.

3. Δικαιούχοι της ενίσχυσης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων της Διεύθυνσης είναι Έλληνες ή αλλοδαποί παραγωγοί οπτικοακουστικών έργων σύμφωνα με τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις των σχετικών χρηματοδοτικών προγραμμάτων.

4. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, μετά από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή, διορίζεται ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης με τριετή θητεία που μπορεί να ανανεώνεται, κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης. Ο Διευθυντής Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών πρέπει να είναι πρόσωπο αναγνωρισμένου κύρους με σημαντική συμβολή στον ελληνικό ή παγκόσμιο κινηματογράφο.

5. Η θέση του Διευθυντή Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.

6. Οι περιορισμοί της παρ. 14 του άρθρου 26 του παρόντος νόμου ισχύουν και για τον Διευθυντή Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών.

  • Κατ αρχη θεωρουμε θετικη την συνολικη προσπαθεια που προτεινετε με το υπο συζητηση προσχεδιο νομου.

    Υπαρχουν καποιες λεπτομερειες που χρειαζονται περαιτερω επεξεργασια -καποιες εχουν ηδη επισημανθει απο αλλους συμμετεχοντες στην διαβουλευση- αλλα σαν φορεας που εκπροσωπει και εταιριες που δραστηριοποιουνται και στην υποστηριξη και οργανωση ξενων παραγωγων στην Ελλαδα θα θελαμε ειδικα να καταθεσουμε μια σειρα απο σκεψεις για την λειτουργια τοσο του Film Commission οσο και των πιθανων περιφερειακων Film Offices.

    Σε καθε περιπτωση ειμαστε στην διαθεση σας για επιπλεον πληροφοριες και διαθεση δημιουργικης συνεργασιας.

    το ΔΣ της ΠΑΚΤ

    Αθηνα 4/11/2010

    GREEK FILM OFFICE
    GREEK FILM COMMISSION
    &
    ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ
    ΞΕΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

    προτασεις και σκεψεις απο το

    ΔΣ της ΠΑΚΤ

    Αθηνα, Νοεμβριος 2010

    ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΚΙΝΗΤΡΑ
    ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΞΕΝΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

    Ένα οπτικοακουστικό έργο σε οποιαδήποτε είδος και εάν ανήκει (κινηματογραφική ταινία, ντοκιμαντέρ, τηλεοπτική σειρά, διαφημιστική ταινία, κλπ) δημιουργεί πάντα για τον χώρο που γυρίζεται δυο σημαντικότατα οφέλη :

    1. Προβάλλει τον εκάστοτε χώρο σε βαθμό που πολλές φορές ξεπερνά και την οποιαδήποτε άμεση διαφήμιση θα μπορούσε κάποιος να κάνει για την ίδια τοποθεσία.

    Θυμίζουμε ότι ο μύθος της Ύδρας χτίστηκε από το ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΛΦΙΝΙ, πως η Σαντορίνη ακόμα προσελκύει κόσμο από την ταινία SUMMER LOVERS, ότι η Μύκονος αναζωογονήθηκε τουριστικά από την SHIRLEY VALENTINE και η Κεφαλονιά μπήκε στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη από το ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ ΤΟΥ ΛΟΧΑΓΟΥ ΚΟΡΕΛΛΙ. Τελευταια η ΜΑΜΜΑ ΜΙΑ οχι απλως ανεδειξε σε τουριστικο προορισμο την Σκοπελο και τις Σποραδες γενικωτερα, αλλα δημιουργησε και μια παγκοσμια ταση για Exotic Weddings.

    2. Δημιουργεί ένα σημαντικότατο οικονομικό όφελος για την επιλεγμένη περιοχή τόσο βραχυπρόθεσμα κατά την διάρκεια των γυρισμάτων όπου ξοδεύονται συνήθως πολλά χρήματα, όσο και μακροπρόθεσμα από την παρουσίαση του χώρου σε εθνικό ή διεθνές περιβάλλον.

    Τα παραδείγματα σε διεθνές επίπεδο είναι πάμπολλα και αυτό έχει οδηγήσει πολλές χώρες ή/και ξεχωριστές πόλεις στο να έχουν πλέον οργανωμένα γραφεία προσέλκυσης παραγωγών διότι τα άμεσα αποτελέσματα ξεπερνούν οποιαδήποτε οργανωμένη διαφημιστική εκστρατεία. Στόχος της κάθε χώρας/πόλης είναι να δημιουργήσει ένα film friendly περιβάλλον, δίνοντας παροχές και κίνητρα στους κινηματογραφιστές ώστε να την προτιμήσουν για το επόμενο γύρισμα τους.

    Δυστυχώς η Ελλάδα δεν συγκαταλέγεται ανάμεσα στις film friendly χώρες και o σκοπός του κειμένου που ακολουθεί είναι καταγράψει συνοπτικά τα σημεία που λειτουργούν ως αντικίνητρα επιλογής της σα τοποθεσία γυρίσματος.

    Σημειωστε οτι η κατ εξοχην film friendly πολιτικη που ακολουθει η πολη του Los Angeles εδω και πολλα χρονια, εχει σαν αποτελεσμα να γινονται ετησιως 5.500-6.500 ημερες γυρισματος μονον για διαφημιστικες ταινιες (εκτος φυσικα των γυρισματων για τηλεοπτικα σηριαλ, κινηματογραφικες ταινιες, κλπ). Πιστευουμε πως ειναι αντιληπτο το μεγεθος των εσοδων της πολης αλλα και τα ωφελη απο την τουριστικη της προβολη απο το παραπανω γεγονος. Αυτο βεβαια εχει γινει αντιληπτο απο αλλες Ευρωπαικες χωρες (πχ η Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Τσεχία, Πορτογαλία κλπ) οι οποιες λαβαινοντας τα καταλληλα μετρα απορροφούν μεγάλα κονδύλια τα τελευταία χρόνια

    Η Ελλαδα ειναι θεση και φυση χωρα με ιδανικο περιβαλλον, μεγαλη ηλιοφανεια, μικρο δεικτη βροχοπτωσεων, μικρη διαρκεια πτησης απο τις αλλες Ευρωπαϊικες πρωτευουσες, πυκνοτητα αεροπορικων συνδεσεων, εξειδικευμενο προσωπικο, αξεπεραστη νυκτερινη διασκεδαση, κλπ. Η παραπανω πλεονεκτικη θεση ομως ακυρωνεται από την απιστευτη δυσλειτουργια που επιφερει ο γραφειοκρατικος μηχανισμος.

    Απομενει μια καταλληλη πολιτικη βουληση και νομοθεσια που θα την κανει ευκολα προσβασιμη, λιγωτερο γραφειοκρατικη, περισσοτερο φιλικη σε οσους θελησουν να γυρισουν εδω μια διαφημιστικη, κινηματογραφικη ή τηλεοπτικη ταινια.

    ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

    Α) ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΧΩΡΟΙ (ΠΛΑΤΕΙΕΣ-ΔΡΟΜΟΙ-ΛΙΜΑΝΙΑ)

    · Δεν υπάρχει σταθερή πολιτική για την έκδοση άδειας κινηματογράφησης σε κάθε χώρο οπου άλλοτε δίνεται και άλλοτε όχι ανάλογα με την διάθεση του κάθε «υπεύθυνου» και σε καμία περίπτωση δεν συναρτάται η άδεια από το θέμα ή το είδος της ταινίας.
    · Δεν υπάρχει τιμοκατάλογος χρέωσης ανά χώρο.
    Δεν υπάρχει σταθερή πολιτική χρέωσης που να στηρίζεται σε αντικειμενικά και ρεαλιστικά για κάθε περίπτωση κριτήρια. Π.χ. ο Δήμος Αθηναίων ζητά περίπου 1350€ ανά τετραγωνικό μέτρο κάλυψης. Ένα γύρισμα σε ενα παρκο απαιτεί τουλάχιστον 300 τετραγωνικά, έτσι το επίσημα ζητούμενο πόσο είναι 400.000 € για μια μέρα. Στην πράξη μετά από διαπραγματεύσεις μπορεί να χρεωθούν μόνο 2 ή 3 τετραγωνικά, δηλαδή περίπου 3.000€, όταν ομως το κόστος μιας αίθουσας κεντρικού πολυτελούς ξενοδοχείου είναι μικρότερο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Λος Άντζελες το κόστος μιας μέρας γυρίσματος σε δημόσιους χώρους είναι 300-500 US, ενώ στην Νέα Υόρκη ή στο Τορόντο το κόστος είναι μηδέν.
    · Σε κάποιους χώρους το ποσό που πληρώνεται αφορά αποκλειστικά και μόνο το ενοίκιο, ενώ δεν παρέχονται άλλες διευκολύνσεις, π.χ. στον σταθμό ΗΣΑΠ Πειραιά δεν δίνεται καν παροχή ρεύματος, φυσικά εστω και επί πληρωμή.
    · Σε κάποιες περιπτώσεις η άδεια κινηματογραφησηςσης επιτυγχάνεται λόγω προσωπικών επαφών των δ/ντών παραγωγής και όχι μέσω τυπικών διαδικασιών.
    · Η άδεια κινηματογράφησης που δίνεται από το Υπουργείο Τύπου, σε πολλές περιπτώσεις απαιτεί διαδικασία πολλών ημερών.
    · Στην πλειονότητα των περιπτώσεων υπάρχει άγνοια ή σύγχυση των νόμων και των εγκυκλίων από τους δημόσιους υπάλληλους, με αποτέλεσμα ο καθένας να μην έχει ένα απλό καθαρό σημείο αναφοράς και αποφασίζει κατά το δοκούν.

    Β) ΣΤΡΑΤΟΣ – ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

    · Υπάρχει φοβερή δυσκαμψία στην εξασφάλιση άδειας κινηματογράφησης σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις.
    · Δεν παρέχονται στρατιωτικά οχήματα (εποχής ή σύγχρονα) και άλλα είδη φροντιστηρίου.
    · Η χρέωση χρήσης αστυνομικών οχημάτων και αστυνομικών οργάνων είναι πολύ υψηλή, ενώ ταυτόχρονα δεν εξασφαλίζεται η παρουσία τους σε προγραμματισμένο γύρισμα, εφ’ όσον εν παραλλήλω προκύψει υπηρεσιακό περιστατικό.
    · Πλήρης αδυναμία στην οργάνωση κλεισίματος κεντρικών, αλλά και απλών δρόμων ελαχιστης κυκλοφοριας.

    Γ) ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

    · Στις περισσότερες περιπτώσεις η στάση είναι αρνητική εκ των προτέρων
    · Είναι αυτονόητο ότι ιδιαίτερα η πλειονότητα των ξένων παραγωγών θα ήθελαν να κινηματογραφήσουν αρχαιολογικούς χώρους, γεγονός που πρακτικά καταλήγει να είναι σχεδόν αδύνατο.
    Θυμίζουμε ότι η ταινία MIGHTY APHRODITE του Woody Allen η οποία προϋπόθετε πολλά γυρίσματα σε ένα αρχαίο ελληνικό θέατρο, γυρίστηκε στην κάτω Ιταλία, διότι δεν ήταν δυνατόν να δοθεί άδεια στην Ελλάδα.

    · Η διαδικασία απόκτησης της άδειας είναι πολύ χρονοβόρα και γραφειοκρατική.
    · Υπάρχει αδυναμία έκδοσης άδειας, σε περίπτωση που το σενάριο απαιτεί παρουσία φυσικών προσώπων στο πλάνο, έστω και χωρίς διάλογους.
    Σε περίπτωση που υπάρχει διάλογος στο γύρισμα εντός ενός αρχαιολογικού χώρου, το σενάριο χρειάζεται να εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, το οποίο πιθανότατα έχει περισσότερο σοβαρά θέματα να ασχοληθεί.
    · Ακομα και οταν εξασφαλίζεται η άδεια γυρίσματος, οι υπεύθυνοι ή φύλακες του εκάστοτε αρχαιλογικου χώρου λειτουργούν με υπέρμετρη ευθυνοφοβία.
    Π.χ. εάν δεν περιλαμβάνεται στην άδεια αίτημα για γύρισμα στο δεξί βραχάκι του συγκεκριμένου χώρου, δεν επιτρέπουν την κινηματογράφηση. Πρακτικά, είναι αδύνατον να προβλεφθεί επ’ ακριβώς ποιά σημεία π.χ. του αρχαιολογικού χώρου της Ολυμπίας θα κινηματογραφηθούν. Η ευθυνοφοβία εκτείνεται και στο γεγονός ότι δύσκολα δίνονται άδειες ακόμα και για υποβρύχιες λήψεις.
    · Δεν υπάρχει καμία ελαστικότητα στο ωράριο λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, η διάρκεια ενός γυρίσματος δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι απόλυτα προβλέψιμη εκ των προτέρων. Φυσικά το κόστος υπερωριών των υπάλληλων μπορεί να προβλεφθεί και να καλυφθεί από την παραγωγή.

    · Πλήρης άρνηση άδειας κινηματογράφησης από την αρχαιολογική εφορία που ανήκουν οι χώροι της Ακρόπολης, του Θησείου και οι συν αυτοίς. Συντηρητική, έως αρνητική στάση στην χορήγηση αδειών σε βυζαντινούς και μοναστηριακούς χώρους, π.χ. Μετέωρα.

    Σε κατ’ ιδιαν συζητησεις οι αρχαιολογοι προβαλουν δυο κυριως λογους για την αρνητικη τους σταση στο θεμα παροχης αδειας ληψης κινηματογραφισης.

    Ο πρωτος -που εχει να κανει με πιθανη φθορα καποιου μνημειου- ειναι αβασιμος διοτι ενα μνημειο κινδυνευει περισσοτερο αφυλακτο απο την διαθεση του πρωτου περαστικου παρα απο αυτους που εχουν παει εκει για να κινηματογραφησουν με καλυτερο δυνατο τροπο αναδυκνειοντας την ποιοτητα και το μεγαλειο του. Ετσι η δικαιολογια οτι δεν μπορει να δοθει πχ το ΗΡΩΔΕΙΟ για το γυρισμα μιας μικρης ορχηστρας εγχορδων λογω κινδυνου καταστροφης ειναι τουλαχιστον αστεια οταν την επομενη γινεται στο ιδιο μια συναυλια του Φεστιβαλ Αθηνων με μια συμφωνικη ορχηστρα και 15.000 θεατες.

    Ο δευτερος και περισσοτερο επικαλουμενος λογος θεωρει οτι υπαρχει μεγαλος κινδυνος γελοιοποιησης, ασεμνης χρησης ή γενικωτερα εξευτελισμου ενος πολιτιστικου μνημειου. Η απλη απαντηση σε αυτην την θεση ειναι οτι κανεις -που για οποιονδηποτε λογο εχει την προθεση να εξευτελιση ενα μνημειο, δεν προκειται να ερθει να ζητησει επισημη αδεια ληψεως σκηνων. Η τεχνολογια σημερα επιτρεπει με πολυ ευκολο τροπο την συνθεση εικονας με στοιχεια τα οποια μπορει να ληφθουν ξεχωριστα.

    Να μην ξεχναμε οτι σε καμμια περιπτωση δεν προτεινουμε την αλογιστη δυνατοτητα γυρισματος σε αρχαιολογικους χωρους και εννοειται πως η παρουσια εξουσιοδοτημενου προσωπου απο την οικεια αρχαιολογικη εταιρια –προσωπο το οποιο φυσικα θα αμοιβεται απο την εταιρια παραγωγης- ειναι απολυτως αποδεκτη.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

    Η παραγωγή οπτικοακουστικού έργου σε οποιαδήποτε μορφή, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας σε ένα διαρκώς αυξανόμενο χώρο τεχνικών, συνεργείων, νέων δημιουργών, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει και την τοπική οικονομία.

    Η προβολή εικόνων απο την χώρας μας, αυξάνει τον τουρισμό, παρακινεί σε διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες και καθιερώνει μία νέα σφαιρική γνώση για τους κατοίκους, τα τοπία και τον πολιτισμό μας.

    Η Ελλάδα έχει όλες τις αναγκαίες συνθήκες (ανθρώπινο δυναμικό, τεχνογνωσία, τεχνική υποδομή, φυσικές ομορφιές, πολιτισμό κ.λπ.) για να γίνει διεθνώς μία ανταγωνιστική χώρα στην παραγωγή οπτικοακουστικών έργων.

    Αυτό που χρειάζεται είναι να δημιουργήθουν οι κατάλληλες νομοθετικες προϋποθέσεις…

    ====================================================================

    GREEK FILM OFFICE & GREEK FILM COMMISSION

    Το υπαρχον HELLENIC FILM COMMISSION του ΕΚΚ ταυτιζεται σε μεγαλο μερος με αυτο που προτεινουμε παρακατω ως GREEK FILM OFFICE και καθε αλλο παρα αντιθετοι ειμαστε στην λειτουργια του. H διεθνης εμπειρια ομως δειχνει ομως οτι υπαρχει ουσιαστικη διαφορα αναμεσα σε ενα FILM OFFICE και σε ενα εθνικο FILM COMMISSION, γι αυτο και παραθετουμε ολοκληρωμενη την προταση μας για να γινουν σαφεις οι διαφορες τους. Με απλα λογια σε ολο τον κοσμο το Film Office ειναι το εκτελεστικο τμημα ενω το Film Commission το οργανο που εισηγειται νομοθετικες παρεμβασεις ωστε να δημιουργουνται συνθηκες που ευνοουν την αναπτυξη της κινηματογραφιας σε μια χωρα.

    GREEK FILM OFFICE (GFO)
    Προτεινεται η ιδρυση Διευθυνσης Greek Film Office σαν τμημα του ΕΚΚ η οποια θα εχει σαν αντικειμενα:
    · την προωθηση της Ελλαδας σαν τοπο γυρισματος ταινιων (συμμετοχες σε διεθνη φεστιβαλ, φορουμ, locations shows, καταχωρησεις σε ειδικο τυπο, κλπ.)
    · την λειτουργια σχετικου web site (πχ GreekFilmOffice.gr μεσω του οποιου θα ειναι αμεσα διαθεσιμες ολες οι σχετικες πληροφοριες με απλο free registration.
    · την παροχη γενικων συμβουλευτικων υπηρεσιων σε εταιριες παραγωγης του εξωτερικου που προτιθενται να γυρισουν μια παραγωγη στην Ελλαδα (νομοθεσια, καιρος, οροι και τιμοκαταλογοι υπηρεσιων, κλπ)
    · την οργανωση και τηρηση μητρωου Greek Production Service Companies (GPSC), το οποιο θα ειναι αμεσα διαθεσιμο απο την ιστοσελιδα, ετσι ωστε καθε αλλοδαπος παραγωγος να μπορει να επιλεξει την εταιρια που προτιμα.
    · την οργανωση και τηρηση μητρωου Greek Production Service Facilities (πχ αεροπορικες εταιριες, ταξι, ξενοδοχεια, κλπ) οι οποιες θα ειναι αμεσα διαθεσιμες απο την ιστοσελιδα, ετσι ωστε καθε αλλοδαπος παραγωγος να μπορει να επιλεξει την υπηρεσια που προτιμα.
    · την ενημερωση ολων των εντεταγμενων στο μητρωο GPSC για καθε αιτηση ξενου παραγωγου ο οποιος ζητα συνεργασια με Ελληνικη εταιρια παραγωγης.
    · τον ελεγχο και την αξιολογηση των προτασεων που ζητουν επιχορηγηση και την σχετικη εισηγηση στους αρμοδιους φορεις.
    · την λειτουργια του οργανου Greek Film Commission, το οποιο θα αποτελειται απο τους εκαστοτε συντονιστες (liaisons) σε ολους τους συναρμοδιους φορεις (πχ ΕΟΤ, Υπουργειο Δημοσιας Ταξης, Υπουργειο Πολιτισμου, Υπουργειο Οικονομικων, Δημος Αθηναιων, Λιμεναρχειο, Οργανισμο Προωθησης Εξαγωγων, Ενωση Παραγωγων, κλπ).
    · την καταγραφη των αναγκων τοσο σε νομοθετικο οσο και σε συντονιστικο επιπεδο ολων των εμπλεκομενων δημοσιων φορεων.
    · τον συντονισμο ολων των ενεργειων ωστε οι αποφασεις του Film Commission να προωθουνται προς τους αρμοδιους φορεις, ωστε να μετασχηματιζονται σε εσωτερικες εγκυκλιους, προεδρικα διαταγματα ή/και σχετικη νομοθεσια αναλογα με την βαρυτητα του καθε θεματος.
    Σε πρωτη φαση θεωρειται οτι ειναι απαραιτητη η στελεχωση του GFO με τρια τουλαχιστον ατομα, ητοι:

    · εναν/μια διευθυντη (με αρμοδιοτητα την διεθνη παρουσια του GFO και τις επαφες με τους προϊσταμενους των εμπλεκομενων ελληνικων φορεων)
    · εναν/μια συντονιστη (με αρμοδιοτητα την συνεχη επαφη με τους ομολογους συντονιστες στους αλλους αρμοδιους φορεις και υπουργεια, για θεματα
    · εναν/μια γραμματεα (με αρμοδιοτητα την διεκπεραιωση των καθημερινων υποθεσεων, κλπ)

    Επισης, οι γνωμοδοτησεις για πιθανη επιχορηγηση ξενης παραγωγης μπορει να γινουν μεσα απο το υπαρχον σχημα της Γνωμοδοτικης Επιτροπης και του ΔΣ του ΕΚΚ, φυσικα συμφωνα με καποια προκαθορισμενα κριτηρια.

    Οσον αφορα την ιστοσελιδα GreekFilmOffice.gr αυτη θα πρεπει να ανατεθει (σχεδιασμος & συντηρηση) σε ανεξαρτητη σχετικη εταιρια ωστε τα στελεχη του GFO να κανουν μονον τις σχετικες εισηγησεις και ελεγχο.

    H χρηματοδοτηση τοσο του Greek Film Office θα πρεπει να ειναι εξασφαλισμενη απο τους πορους που προερχονται απο τον ειδικο φορο του κινηματογραφου.

    GREEK FILM COMMISSION (GFC)

    Παραλληλα με την οργανωση και την στελεχωση του GFO μεσα στο ΕΚΚ, θα πρεπει και ολα τα συναρμοδια υπουργεια και φορεις (πχ Τουρισμού, Εξωτερικών. Εσωτερικών, Οικονομίας) να ορισουν τουλαχιστον εναν υπαλληλο (Συντονιστη Παραγωγης) ο οποιος θα αποτελει αφ’ενος τον συνδετικο κρικο με τα στελεχη του GFO, αλλα και το προσωπο με το οποιο καθε παραγωγος που θα ηθελε καποια σχετικη αδεια να απευθυνεται αμεσα. Η παρατηρηση «τουλαχιστον εναν υπαλληλο» εχει την εννοια οτι καποιο υπουργειο μπορει πχ να ορισει δυο ατομα, εναν στον οποιον να απευθυνονται οι παραγωγοι και εναν ο οποιος θα παιρνει μερος στις εργασιες του GFC.

    To GFC θα ειναι μια επιτροπη, η οποια μπορει να συνεδριαζει τακτικα τουλαχιστον 4 φορες τον χρονο (και εκτακτα οταν οι περιστασεις το απαιτουν) η οποια θα προεδρευεται απο τον εκαστοτε Διευθυντη του GFO και θα συμμετεχουν ολοι οι συντονιστες παραγωγης των αρμοδιων υπουργειων και φορεων.

    Η βασικη συνθεση του GFC θα μπορουσε να αποτελειται απο εκπροσωπους των παρακατω φορεων (η τελικη συνθεση χρειαζεται διεξοδικη συζητηση):

    · Διεθυντης GFO
    · Συντονιστης GFO
    · Συντονιστης ΕΟΤ,
    · Συντονιστης Υπουργειου Προστασιας του Πολιτη,
    · Συντονιστης Υπουργειου Πολιτισμου,
    · Συντονιστης Υπουργειου Οικονομικων,
    · Συντονιστης Δημου Αθηναιων,
    · Συντονιστης Λιμεναρχειου,
    · Συντονιστης Οργανισμου Προωθησης Εξαγωγων,
    · Συντονιστης Ενωσης Παραγωγων / Διαφημιση
    · Συντονιστης Ενωσης Παραγωγων / Κινηματογραφος
    · Συντονιστης Ενωσης Παραγωγων / Τηλεοραση

    Για ειδικα θεματα θα μπορουσαν να καλουνται και ειδικα προσωπα πχ ο Δημαρχος Μυκονου/Σαντορινης/Ροδου κ.τ.λ. (και ισως και ο Συντονιστης Μυκονου –εαν καποιοι «κινηματογραφικοι» δημοι ή περιφερειες θεωρησουν οτι πρεπει να εχουν τοπικο Film Office).

    Τα αντικειμενα των συνεδριασεων του GFC ειναι:

    · η καταγραφη των αναγκων για την προωθηση των γυρισματων ξενων ταινιων στην Ελλαδα, τοσο σε νομοθετικο οσο και σε πρακτικο/αμεσο πλαισιο του καθε ενος απο τους εμπλεκομενους φορεις.
    · ο συντονισμος ολων των ενεργειων ωστε οι αποφασεις του Greek Film Commission να προωθουνται και να μετασχηματιζονται σε εσωτερικες εγκυκλιους, προεδρικα διαταγματα ή/και σχετικη νομοθεσια αναλογα με την βαρυτητα του καθε θεματος.
    · ο καθορισμος των ορων και προυποθεσεων για την εγκριση των επιχορηγησεων ξενων ταινιων που θα γυριστουν στην Ελλαδα.

    ΕΙΔΗ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ

    Γενικα οι παραγωγες τις οποιες θα ηθελε να προσελκυσει το GFO μπορουν να χωριστουν σε δυο γενικες κατηγοριες.

    α. ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ. Υπο αυτο τον ορο νοουνται τανιες που προοριζονται προς αμεση εμπορικη εκμεταλευση, οπως διαφημιστικες ταινιες, music videos, τηλεοπτικα shows, κλπ. Σε αυτη την κατηγορια οι παροχες ουσιαστικα θα ειναι : Λιγoτερη γραφειοκρατια στην ληψη αδειων, αμεση προσβαση στους αρμοδιους φορεις μεσω των Συντονιστων Παραγωγης, γνωστοι τιμοκαταλογοι δημοσιων χωρων και υπηρεσιων, κλπ

    β. ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. Υπο αυτο τον ορο νοουνται τανιες που προοριζονται ειτε για προβολη σε κινηματογραφικες αιθουσες, ειτε καποιες δραματοποιημενες mini series που αν και θα παιχτουν στην τηλεοραση, εχουν υψηλα standard παραγωγης και προβαλλουν ιδιαιτερα την Ελλαδα σε πολυ μεγαλο διεθνες τηλεοπτικο κοινο. Σε αυτη την κατηγορια οι παροχες θα ειναι αφενός αυτες που θα δινονται στις Εμπορικες Ταινιες αλλα θα εχουν την δυνατοτητα (κατω απο καποιες προυποθεσεις που θα τεθουν απο την Greek Film Commission) να τυχουν και καποια επιδοτησης.

    Φυσικα, μπορει να υπαρχουν και εξαιρεσεις στην παραπανω τυποποιηση, αλλα ας ξεκινησουμε με τον παραπανω κανονα σαν βαση και οι εξαιρεσεις μπορει να αντιμετωπιστουν κατα περιπτωση.

    Εννοειται πως αντιστοιχες κατηγοροποιησεις μπορουν να γινουν και σε Ελληνικες παραγωγες, οι οποιες και αυτες θα επωφεληθουν απο το απλο και καθαρο οργανωτικο και θεσμικο πλαισιο παραγωγης, αλλα και απο τις επιδοτησεις, εφ΄οσον φυσικα πληρουν τα εκαστοτε κριτηρια.

    Ενα αλλο ειδος ταινιων το οποιο μπορει να ενταχθει σε μια απο τις δυο παραπανω κατηγοριες ειναι οι ταινιες τεκμηριωσης. Και σε αυτες τις περιπτωσεις μπορουν να προβλεφθουν τα σχετικα ειδικα κριτηρια που θα τις καταταξουν σε μια απο τις δυο γενικες κατηγοριες.

    ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ FORMAT ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

    Για να μην κατακλυσθει το GFO απο προτασεις ευτελους κοστους, οπου καθε ενας που θελει να κανει «διακοπες στην Ελλαδα» μπορει να προτεινει μια παραγωγη σε απλο video, προτεινεται οι προτασεις που εξεταζει και βοηθα το GFO να ειναι γυρισμενες σε ενα απο τρεχοντα επαγγελματικα format παραγωγης. Αυτα σημερα ειναι :

    · Panavision 65mm
    · Film 35mm
    · Film 16mm
    · High Definition Video

    Εννοειται πως οταν τα παραπανω δεδομενα μεταβληθουν, τοτε θα αλλαξει αναλογα και η τοποθετηση του GFO.

    Φυσικα, εφ’οσον στην ιστοσελιδα GreekFilmOffice.gr θα υπαρχουν ολες οι αμεσες πληροφοριες για Production Service Companies & Facilities, ακομα και καποιος που θελει να γυρισει μια ταινια σε HDV (consumer HD digital video) μπορει να βρει τους συνεργατες και τις υπηρεσιες που τον ενδιαφερουν, χωρις ομως την παρεμβαση του GFO.

    ΚΙΝΗΤΡΑ & ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΞΕΝΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

    Με βασικη προυποθεση οτι μια συγκεκριμενη παραγωγη θα γυριστει σε ενα απο τα τρεχοντα επαγγελματικα format και εφ΄οσον πληρει καποια αντικειμενικα κριτηρια (που θα τεθουν απο την Greek Film Commission) τοτε μπορει να τυχει καποιων επιδοτησεων. Αυτες οι επιδοτησεις μπορει να ειναι τοσο σε ειδος (δωρεαν δημοσιοι χωροι, ειδικες παροχες –οπως ενα αρμα μαχης) αλλα και καποια επιστροφη φορου (το οποιο θα εκφραζεται ως ποσοστο στο συνολο των χρηματων που εχουν ξοδευτει στην Ελλαδα).

    Τα κριτηρια αυτα μπορει να ειναι (οι προτασεις ειναι ενδεικτικες):

    · η παραγωγη στην Ελλαδα γινεται απο μια Production Service Company που ανηκει στο μητρωο GPSC.
    · καθε γυρισμα θα απασχολει ενα ελαχιστο αριθμο Ελληνων τεχνικων κινηματογραφου (πχ δ/ντη παραγωγης, β. σκηνοθετη, ηλεκτρολογο, μακινιστα, β.καμερα, β.παραγωγης, make up/hairdresser, art director/stylist για τις δραματοποιημενες παραγωγες και καποια αναλογα προσωπα για τα ντοκυμαντέρ)
    · για ολα τα εξοδα και αμοιβες που θα γινουν στην Ελλαδα θα κοπουν τα αντιστοιχα επισημα παραστατικα (τιμολογια, μισθοδοτικες καταστασεις, Δελτια Παροχης Υπηρεσιων).
    · Πριν απο την εναρξη της παραγωγης θα οριζεται μια εγκυρη εταιρια ορκωτων λογιστων η οποια θα εχει την ευθυνη του ελεγχου (απο την πρωτη μερα εναρξης, εως την περατωση) οτι τα παραπανω ποσα αφενός τιμολογηθηκαν αλλα και πληρωθηκαν σε Ελληνες προμηθευτες, εργαστηρια, συνεργατες και τεχνικους.

    Ο φακελλος για να επιδοτηθει μια ξενη παραγωγη που θα γυριστει στην Ελλαδα θα πρεπει να περιεχει (οι προτασεις ειναι ενδεικτικες):

    · Σεναριο ή εκτενη συνοψη, οπου να φαινεται καθαρα τι θα γυριστει στην Ελλαδα.
    · αναλυτικο καταλογο με τις δημοσιες τοποθεσιες και τις απαιτουμενες ημερες γυρισματος οπου θα γινουν τα γυρισματα στην Ελλαδα.
    · ειδικες αναγκες που πιθανον να εχει η παραγωγη (πχ παροχη τμηματος στρατου, ενος πολεμικου πλοιου, κλπ)
    · company profile & φιλμογραφια της αλλοδαπης εταιριας παραγωγης και των πιθανων συμπαραγωγων της.
    · Καταλογο αλλοδαπων βασικων συνεργατων (παραγωγος, σεναριογραφος, σκηνοθετης, δ/ντης φωτογραφιας, art director, βασικοι ηθοποιοι) μαζι με συνοπτικα βιογραφικα.
    · Καταλογο Ελληνων βασικων συνεργατων μαζι με συνοπτικα βιογραφικα.
    · Εαν υπαρχουν συμφωνητικα διανομης και εκμεταλευσης της ταινιας στον κινηματογραφο, τηλεοραση, κλπ.
    · Αλλα στοιχεια που υποστηριζουν την θεση οτι η ταινια θα προβαλλει την Ελλαδα στον διεθνη χωρο.
    · Ο προυπολογισμος της ταινιας στα τμηματα που αφορουν τις αμοιβες και εξοδα παραγωγης στην Ελλαδα.
    · Εγγυητικη αναγνωρισμενης τραπεζης (ή completion bond) οτι υπαρχουν τα χρηματα που προβλεπονται να ξοδευθουν την Ελλαδα.
    · Δεσμευση και αποδοχη του παραγωγου και του Ελληνα Production Service Manager οτι θα ακολουθηθουν τα κριτηρια και η διαδικασια που θετει το Greek Film Commission για να δοθει επιχορηγηση (μινιμουμ συνεργειο, επισημα παραστατικα, ελεγχος απο ορκωτους, κλπ)

    Εφ’οσον κατατεθει ο πληρης φακελλος, το Greek Film Office ειναι υποχρεωμενο να απαντα εντος συγκεκριμενου διαστηματος (πχ 45 ημερων) αλλιως θα θεωρειται θετικη η απαντηση.
    Εχοντας θετικη απαντηση μια παραγωγη (αρα θεωρεται ταινια ΠΡΟΒΟΛΗΣ) τοτε αυτοματα ολοι οι εμπλεκομενοι δημοσιοι φορεις θα πρεπει να παραχωρουν τους δημοσιους χωρους χωρις καποια χρεωση.

    Εαν υπαρχει και θετικη απαντηση σε καποιες ειδικες παροχες (πχ παροχη ενος πολεμικου πλοιου) τοτε και αυτο θα γινεται χωρις χρεωση. Φυσικα, ειναι δυνατον να δοθει θετικη απαντηση ως προς την ενταξη μιας παραγωγης σε επιχορηγηση, αλλα να μην ειναι δυνατη η εγκριση της ειδικης παροχης.

    Μετα το τελος της παραγωγης και μετα την καταθεση του πιστοποιητικου των Ορκωτων Ελεκτων οτι οντως ξοδευτηκαν και πληρωθηκαν Χ χρηματα στην Ελλαδα για αυτην την παραγωγη, τοτε θα πρεπει να εκδιδεται εντος ευλογου χρονικου διαστηματος (πχ 15 ημερες) μια βεβαιωση απο τον αρμοδιο φορεα που θα δειχνει το συνολικο ποσο επιδοτησης (πχ εστω ξοδευτηκαν 100.000 στην παραγωγη και εχει συμφωνηθει επιδοτηση 20%, αρα η επιδοτηση ειναι 20.000). Με αυτην την βεβαιωση η Ελληνικη Production Service Company θα μπορει να «επιστρεψει» στον ξενο παραγωγο την επιδοτηση και να εκπεσει η ιδια το ποσο απο την μηνιαια καταβολη ΦΠΑ ή αλλη φορολογικη της υποχρεωση.

    Το σημαντικο με αυτην την προταση ειναι οτι δεν ξοδευονται «ελληνικα χρηματα» για την επιδοτηση – αλλα απλα δινεται μια «επιστροφη» σε χρηματα που θα ερθουν και θα ξοδευτουν στην Ελλαδα, τα οποια σε αλλη περιπτωση δεν θα εμπαιναν στην χωρα.

    ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ

    Ενα προβλημα που αντιμετωπιζουν ολες οι παραγωγες (Ελληνικες & Ξενες) που γυριζονται στην Ελλαδα ειναι οτι δεν υπαρχει ενας τυποποιημενος καταλογος κοστολογησης δημοσιων χωρων, με ολα τα επακολουθα που φανταζεστε (εξωφρενικες απαιτησεις, συναλλαγες κατω απ’ το τραπεζι, αρνηση παροχης χωρων διοτι δεν γνωριζουν τι πρεπει να κανουν, κλπ)

    Με την λειτουργια του Greek Film Office αυτα θα τυποποιηθουν τοσο ως προς την διαδικασια, οσο και ως προς την κοστολογηση. Πρεπει να γινει σαφες ομως οτι σε καμμια περιπτωση δεν προτεινεται η δημιουργια ενος συγκεντρωτικου συστηματος οπου οποιος θελει αδεια γυρισματος θα την ζητα απο το GFO.

    Προτενεται να γινουν σαφεις εγκυκλιοι (πιθανον ουτε καν νομοι) οπου θα περιγραφεται η απαιτουμενη διαδικασια για να ζητηθει π.χ. ενας δημοσιος χωρος απο καποιον φορεα και το κοστος του. Αυτα γραμμενα με απλο αντικειμενικο τροπο που να μην χωρα υποκειμενικες ερμηνειες και συναλλαγες.

    Η προταση μας ειναι οτι κατ αρχη το γυρισμα «επιτρεπετε σε ολους τους δημοσιους χωρους –δηλ σε ολους τους χωρους που μπορει να εισελθει το κοινο καθημερινα με ή χωρις εισητηριο ( ητοι παρκα, πλατειες, πεζοδρομους, αρχαιολογικους χωρους, μουσεια, κλπ)». Φυσικα θεματα διαθεσιμοτητας, ασφαλειας, κοστους υφιστανται, αλλα ειναι σημαντικο να ξεκιναμε οτι κατι «επιτρεπετε» και οχι απο το «απαγορευεται» που ισχυει σημερα.

    Ακομα ειναι απαραιτητο να μπει μια χρονικη δεσμευση, ωστε ο καθε ενδιαφερομενος να ξερει οτι εντος πχ 5 ημερων θα εχει μια απαντηση με συγκεκριμενο κοστος. Εαν αυτη η απαντηση δεν δοθει τοτε η απαντηση θα θεωρειται θετικη και θα καταβαλεται μονο το σχετικο παραβολο. Και μονον η παρουσια του Συντονιστη Παραγωγης μεσα στους βασικους αρμοδιους φορεις θα επιταχυνει και ξεμπλοκαρει τις διαδικασιες σε σημαντικο βαθμο, αλλα και μια σχετικη νομοθετικη ρυθμιση πιθανον να ειναι χρησιμη.

    Ενδεικτικα αναφερω οτι για απλους δημοσιους χωρους η απαντηση δεν πρεπει να δινεται αργοτερα απο 3 εργασιμες ημερες, με ενα κοστος της ταξης μεγεθους 300-500 ανα χωρο.

    Σημειωστε οτι διεθνως οι μεγαλυτεροι κινηματογραφικοι προορισμοι δεν χρεωνουν τιποτα για τους απλους δημοσιους χωρους.

    Οσον αφορα τους αρχαιολογικους χωρους εκει πρεπει να διδεται απαντηση κατα το μεγιστο σε 15 μερες, με ενα κοστος της ταξεως 1.000 – 3.000 ημερησιως.

    ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

    Περα απο τους χωρους ενα γυρισμα απαιτει πολλες φορες και καποιες δημοσιες υπηρεσιες, οπως:

    · Αστυνομια
    · Τροχαια (μοτοσυκλετιστες, αυτοκινητα)
    · Πυροσβεστικη
    · Στρατο
    · Λιμενικο σωμα
    · Ιπταμενους ελεγκτες (σε γυρισματα αεροληψεων).

    Απο τα παραπανω σημερα τυποιημενη ειναι μονο η παρουσια Ιπταμενου ελεκτου απο το Αρχηγειο Αεροποριας το οποιο χρεωνεται 60 ευρω ανα ωρα. Κατι αναλογο πρεπει να γινεται με ολους τους φορεις, ωστε με μια απλη και συγκεκριμενη διαδικασια και γνωστο κοστος ο καθε παραγωγος να μπορει να ζητησει τις υπηρεσιες που χρειαζεται.

    Μια δεσμευση που μπορει να ζητηθει απο τον Παραγωγο (και καμμια ξενη εταιρια δεν θα το αρνηθει διοτι ειναι παγια τακτικη ολων των προηγμενων κινηματογραφικα χωρων) ειναι να ασφαλιζεται ο καθε δημοσιος χωρος κατα την ημερα του γυρισματος για ενα συγκεκριμενο ποσο (πχ 1.000.000 ευρω) σε μια αναγνωρισμενη ασφαλιστικη εταιρια, ετσι ωστε εαν συμβει καποιο ατυχημα ή βλαβη του χωρου να υπαρχει μια αποζημιωση.

    Η προταση μας ειναι οι δημοσιοι χωροι εαν χρεωνονται, να υπαρχει ενα χαμηλο ποσο (κατω απο 300 ευρω την ημερα), αλλα να πληρωνονται οι παρεχοπμενες υπηρεσιες και να υπαρχει ασφαλιστηριο συμβολαιο.

    GREEK PRODUCTION SERVICE COMPANIES (GPSC)

    Ειναι σαφες οτι για να διευκολυνθει η διαδικασια παραγωγης τοσο απο την πλευρα του αλλοδαπου παραγωγου, αλλα και οσο αφορα το θεμα των ελεγχων συντονισμου αλλα και διαδικασιας επιδοτησεων, πρεπει να υπαρχουν καποιες «πιστοποιημενες» ελληνικες εταιριες παραγωγης, οι οποιες να μπορουν να στηριξουν ολη την παραπανω διαδικασια.

    Φυσικα σε καμμια περιπτωση δεν πρεπει να γινει ενα κλειστο κυκλωμα, μια «συντεχνια» οπου καποιοι «εκλεκτοι» θα εχουν την δυνατοτητα αναληψης ξενων παραγωγων. Μπορουν ομως να τεθουν καποια αντικειμενικα κριτηρια, διαφανη και ξεκαθαρα δηλωμενα, ωστε καθε ξενος παραγωγος να «βλεπει» ποιες ειναι οι προτεινομενες εταιριες παραγωγης και να επιλεγει αυτη που αυτος θεωρει καταληλοτερη. Σε περιπτωση που δεν επιλεχθει εταιρια παραγωγης απο τις «πιστοποιημενες» τοτε θα ζητουνται ειδικες εγγυησεις ωστε να φαινεται ποιος θα κανει την εκτελεση παραγωγης στην Ελλαδα.

    Τα προτεινομενα –αντικειμενικα- κριτηρια για την ενταξη στο μητρωο PSC μπορουν να ειναι:
    · Λειτουργια της εταιριας τουλαχιστον 3 χρονια.
    · Μορφη εταιριας ΑΕ ή ΕΠΕ (ετσι ωστε να δημοσιευει ισολογισμους)
    · Οι 3 τελευταιοι δημοσιευμενοι (ή πιστοποιημενοι απο Ορκωτους) ισολογισμοι να ειναι κερδοφοροι.
    · Ετησιο πιστοποιητικο Ασφαλιστικης Ενημεροτητας.
    · Υπευθυνη δηλωση οτι η εταιρια εχει κανει παραγωγη τουλαχιστον (πχ) 50 ημερων γυρισματος σε οποιοδηποτε επαγγελματικο format (35, 16, High Definition, Digital Betacam) μεσα στην τελευταια τριετια (οπου θα φαινεται : ο παραγωγος, ο σκηνοθετης, το format, οι μερες γυρισματος και το μεσο που μεταδοθηκε το εργο)

    Εαν πληρουνται τα παραπανω τοτε αυτοματα μια εταιρια παραγωγης εντασσεται στις «πιστοποιημενες» GPSC. Σ’ αυτη την περιπτωση η καθε εταιρια θα καταθετει:
    · Company profile.
    · Καταλογος τουλαχιστον 10 παραγωγων της τελευταιας τριετιας οπου θα φαινεται : ο παραγωγος, ο σκηνοθετης, το format, οι μερες γυρισματος και το μεσο που μεταδοθηκε το εργο.

    Ολα τα παραπανω στοιχεια (profile και παραγωγες τριετιας) θα «ανεβαινουν» στην ιστοσελιδα GreekFilmOffice.gr ωστε να ειναι στην διαθεση καθε ενδιαφερομενου. Εννοειται πως οι αναφερομενες παραγωγες δεν ειναι απαραιτητο να ειναι service jobs, καθε τριετια δε θα πρεπει να κατατιθεται νεος καταλογος με παραγωγες καθως και ο δημοσιευμενος ισολογισμος.

  • 4 Νοεμβρίου 2010, 15:11 | ΣΠΥΡΟΣ Ν. ΤΑΡΑΒΗΡΑΣ

    Aξιέπαινη η προσπάθεια του Hellenic Film Commission Greece.

    Όμως μετά από 3 χρόνια λειτουργίας και μετά από μελέτη του site http://www.hfco.gr διαπιστώνεται ότι απέχει πολύ από εκείνο που αντίστοιχα γραφεία στην Ευρώπη και διεθνώς προσφέρουν. Το website είναι υποτυπώδες. Οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις δεν ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΛΥΘΟΥΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ μέσα στον νόμο με ανάθεση αρμοδιοτήτων από άλλα υπουργεία σε ανάλογο πνεύμα, όπως γίνεται με τις αναφορές στο Υπουργείο Οικονομικών,όπου και όταν προκύπτει συναρμοδιότητα.

    Ας αναφερθούν το site του European Film Commission Office: http://www.eufcn.net/members.php μέσω του οποίου μπορεί κανείς να επισκεφτεί τα αντίστοιχα γραφεία στην Ευρώπη και τι αυτά προσφέρουν. Το ελληνικό Γραφείο είναι μέλος σε αυτόν τον Σύνδεσμο Ευρωπαϊκών Γραφείων Film Commissions.
    Επίσης υπάρχει και το ο Παγκόσμιος Σύνδεσμος Association of Film Commissioners International http://www.afci.org/index.htm και τα μέλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης μπορεί κανείς να τα βρει στο ακόλουθο λινκ http://www.afci.org/browse/southern_europe.php ( Italy, Malta, Portugal, Serbia, Spain).
    Η Ελλάδα δεν είναι μέλος στο τελευταίο σαν να μην χρειάζεται διεθνείς συνεργασίες και μεταφορά τεχνογνωσίας από το εξωτερικό.

    Τα Film Commission Offices αποτελούν «ΠΟΛΥΕΡΓΑΛΕΙΑ» όχι μόνο για την προσέλκυση διεθνών συμπαραγωγών αλλά και πολλών άλλων δραστηριοτήτων σχετιζόμενων με την οπτικοακουστική παραγωγή, όπως Φωτογραφίσεις, Συμμετοχή σε διεθνείς Εκθέσεις (όπως Θεσσαλονίκης), να παρέχουν λεπτομερείς οδηγίες για γυρίσματα στην εκάστοτε χώρα, προϋποθέσεις για άδειες, κόστη γυρισμάτων κλπ. και όλα αυτά να παρέχονται ONLINE, κάτι που το ελληνικό γραφείο δεν διαθέτει ή είναι σε πολύ πρωτόλειο στάδιο.

    Επισυνάπτονται κάποια λινκς για να διαπιστώσει ποιες δυνατότητες παρέχονται από άλλα γραφεία διεθνώς μήπως έτσι καταστεί κατανοητό στον νομοθέτη, πώς αυτά μπορούν και πρέπει να οριστούν μέσω του κινηματογραφικού νόμου, ώστε να μην τέμνονται οι συναρμοδιότητες με άλλα υπουργεία, να αναφερθούν τα αντίστοιχα κονδύλια που θα προορίζονται στο Film Commission Office κλπ.

    Film Commission Πολιτεία της Καλιφόρνια http://www.film.ca.gov/ (με εξαντλητικές πληροφορίες, φόρμες για να συμπληρώσει κάποιος ONLINE κλπ.)
    Film Commission Λος Άντζελες http://www.filmla.com/ (με εξαντλητικές πληροφορίες, φόρμες για άδειες γυρισμάτων, αναλυτικές πληροφορίες για ασφαλιστική κάλυψη δημόσιων χώρων πριν εκχωρηθούν άδεις γυρισμάτων για να συμπληρωθούν ONLINE κλπ.)
    Film Commission Bavaria του Κρατιδίου της Βαυαρίας (http://www.film-commission-bayern.de/index.php?Sprache=EN&SeitenID=16 (με αναλυτικές πληροφορίες για άδεις και κόστη γυρισμάτων κλπ.)

    Αν είχε κάνει ο νομοθέτης τον κόπο να διερευνήσει παγκοσμίως τι αρμοδιότητες ανατίθενται και τι δυνατότητες έχουν τα Film Commission Offices παγκοσμίως, το ποιόν των ιστοσελίδων τους και είχε πράξει ιδιαίτερα το πιο προφανές, επισκεπτόμενος εκείνο το site της πόλης Μέκκας του Κινηματογράφου, του Λος Άντζελες και της Πολιτείας της Καλιφόρνιας θα ήταν πολύ σοφότερος και θα είχε περιγράψει ΣΤΟ ΝΟΜΟ πολύ ακριβέστερα τι επιθυμεί να αναθέσει στο συγκεκριμένο τμήμα του ΕΚΚ και το αντίστοιχο του Οργανισμού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

    —————————————————-

    Σπύρος Ν. Ταραβήρας
    Σκηνοθέτης, Παραγωγός
    Ιδρυτικό Μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
    Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου
    Διπλωματούχος, Πρ. Αναπλ. Καθηγητής Σκηνοθεσίας & Σεναρίου και Μέλος της Συγκλήτου στην Ανωτάτη Κρατική Ακαδημία και Τηλεόρασης του Μονάχου

  • 26 Οκτωβρίου 2010, 16:57 | Production Sense

    Πολυ καλη η σκεψη αλλα γιατι μονο Thessaloniki Film Commission?

    Χρειαζεται και Athens Film Commission και Santorini και Mykonos και Rhodes, κλπ

    Ολο αυτο το αρθρο θα πρεπει να γραφτει με την λογικη του Regional Film Commission (μην ξεχνατε τον Καλλικρατη) οπου στα κατα τοπους γραφεια να δημιουργηθουν one stop shops για την προωθηση των κινηματογραφικων παραγωγων τοπικα.

    Παραλληλα θα πρεπει να προβλεφθει και σχετικο Film Commission στο Υπουργειο Προστασιας του Πολιτη (για τις παραγωγες που χρειαζονται συνεργασια με την Αστυνομια, την Τροχαια, το Λιμενικο Σωμα, κλπ