• Σχόλιο του χρήστη 'Χατζηγιάννης Ιωάννης' | 17 Φεβρουαρίου 2017, 20:00

    Πώς μια μικρή αλλαγή σε ένα νόμο κλείνει 2000 ακόμα επιχειρήσεις στην Ελλάδα της κρίσης. Η τροποποίηση του νόμου 4256/14 που περιγράφεται σε αυτό το άρθρο είναι ένα άριστο παράδειγμα για να δούμε άλλη μια φορά τη νοοτροπία που κατέστρεψε τη χώρα μας και συνεχίζει αλώβητη το έργο της. Η νοοτροπία δηλαδή του κλείνουμε τους “μικρούς” προς όφελος των “μεγάλων”. Βλέπουμε επίσης την συνέπεια ενός κράτους που υποτίθεται αναζητά νέες επενδύσεις αλλά ανά τρία χρόνια αλλάζει τους νόμους του αναγκάζοντας σε κλείσιμο τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις και βλάπτει τελικά τον ίδιο του τον εαυτό δημιουργώντας νέους ανέργους. Αλλά για να αποδείξω τα λεγόμενά μου επιτρέψτε μου να θέσω μερικά ερωτήματα που μου δημιουργήθηκαν διαβάζοντας αυτή την τροπολογία όπως επίσης να δώσω και τις απαντήσεις που σε εμένα φαίνονται πιο λογικές και αν θέλει κάποιος υπεύθυνος από το υπουργείο ναυτιλίας ας με διορθώσει αν κάνω λάθος. Ερωτημα 1ον: Τι προέκυψε μέσα σε τρία χρόνια από την ψήφιση του 4256 και πρέπει να γίνουν αυτές οι αλλαγές ; Απάντηση: Μήπως κάποιοι μεγαλοϊδιοκτήτες ημεροπλοίων έχασαν την δουλειά τους; Ερώτημα 2ον: Ποιός βλάπτεται από το κλείσιμο των 2000 μικρών σκαφών που σήμερα κάνουν ημερήσιες εκδρομές στην Ελλάδα εκτός από τους ιδιοκτήτες τους και τα πληρώματα τους ; Απάντηση: Το Ελληνικό κράτος το οποίο θα χάσει 1.000.000 ευρώ τον μήνα από τις εισφορές των πλοιοκτητών και άλλο 1.000.000 από τις εισφορές των πληρωμάτων. Θα χάσει επίσης το ΦΠΑ που πληρώνουν αυτά τα σκάφη καθώς και τον καινούργιο φόρο που περιγράφεται στο άρθρο 66 της παρούσας τροπολογίας Ερώτημα 3ον: Γιατί είναι αναγκαίες οι αλλαγές που απαιτούνται στο συγκεκριμένο άρθρο; Απάντηση: Στο όνομα της ασφάλειας. Ασφάλεια που την ξεχνάμε όμως όταν πρόκειται να συζητήσουμε για τις ηλικίες των σκαφών. Κάποια ημερόπλοια δηλαδή που η ηλικία τους πλησιάζει τα 50 χρόνια δεν είναι επικίνδυνα αλλά είναι επικίνδυνοι οι Έλληνες επαγγελματίες κυβερνήτες μικρών σκαφών. Πως είναι δυνατόν τα μεγαλύτερα σκάφη όπως τα blue-star να έχουν όριο ηλικίας και τα ημεροπλοια να μην έχουν;;; Ερώτημα 4ον: Γιατί θα σταματήσουν να δουλεύουν τα 2000 σκάφη; Απάντηση: Γιατί είτε τους μειώσετε τα άτομα που μπορούν να εξυπηρετήσουν είτε τους αναγκάσετε να προσλάβουν καπετάνιο, δεν θα μπορούν πλέον να αντέξουν στη μείωση των εισοδημάτων τους στην πρώτη περίπτωση, είτε στην αύξηση των εξόδων τους στη δεύτερη. Αλλά και για την ουσία του πράγματος είναι αστείο αν όχι παράλογο να ζητάς από ένα σκάφος 12 μέτρων για παράδειγμα, να προσλάβει καπετάνιο αν μεταφέρει 15 άτομα αντί για 8 που μπορεί να κοιμίσει, αφού γνωρίζετε καλά ότι ο χειρισμός του σκάφους δεν αλλάζει σε τίποτα. Σε καμία κατηγορία οχημάτων (αυτοκίνητα, φορτηγά, αεροπλάνα) δεν αλλάζει το δίπλωμα του οδηγού βάσει του φορτίου, αλλάζει μόνο βάσει του μεγέθους του οχήματος. Ερωτημα 5ον: Ποιός θα με αποζημιώσει για τα λεφτά που επένδυσα να φτιάξω ένα σκάφος σύμφωνα με τις διατάξεις που το Ελληνικό κράτος είχε νομοθετήσει τα προηγούμενα χρόνια και τώρα χωρίς κάποιο εμφανή λόγο αλλάζει; Απάντηση: Κανείς. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ Αν είναι κανείς καλοπροαίρετος μπορεί πολύ εύκολα να δώσει λύση χωρίς να πνίξει τόσο κόσμο. Όπως για παράδειγμα, θα μπορούσαν τα ημερόπλοια να διαχωριστούν και αυτά σε δυο κατηγορίες όπως και τα σκάφη ολικής ναύλωσης βάσει μεγέθους και όχι βάσει επιβατών, που φαντάζει πιο λογικό, αφού πρόκειται για την ίδια κατηγορία σκαφών και αφού όπως προανέφερα ο αριθμός των επιβατών δεν αλλάζει σε τίποτα την συμπεριφορά και τις απαιτήσεις του σκάφους ως προς τον χειρισμό του. Να διαχωριστούν δηλαδή και τα ημερόπλοια σε σκάφη πάνω από 24 μέτρα και σε σκάφη μικρότερα των 24 μέτρων . Γιατί αν απαιτηθεί από ένα μικρο σκάφος να έχει την ίδια σύσταση πληρώματος και τα ίδια προσόντα κυβερνήτη με ένα σκάφος 50 ή 100 μέτρων, όπως είναι φυσικό θα πτωχεύσει μην μπορώντας να αντεπεξέλθει στα έξοδα. Βάση μεγέθους επίσης θα μπορούσε να μπει και ανώτατος επιτρεπόμενος αριθμός επιβατών, ώστε να αποφευχθούν κάποιες υπερβολές που θα μπορούσαν να συμβούν. Αν τώρα τα διπλώματα των κυβερνητών που ήδη κυβερνούν τα σκάφη αυτά δεν σας ικανοποιούν, κάντε μια σχολή, αξιολογήστε τους , και όσους κρίνετε ακατάλληλους, σταματήστε τους αλλά τους ικανούς αφήστε τους να συνεχίσουν να κάνουν την δουλειά που κάνουν τόσα χρόνια και πολύ καλά μάλιστα. Αυτή την στιγμή έχουν δικαίωμα διακυβέρνησης, εκτός από τα παιδιά της σχολής εμποροπλοιάρχων που και αυτά δεν έχουν καμία πείρα, μόνο οι πρώην ναυτικοί είτε έχουν τα προσόντα είτε όχι, με ένα απαρχαιωμένο νόμο που είχε βγει όταν υπήρχαν ακόμα Έλληνες ναυτικοί. Τώρα όμως, είναι ελάχιστοι και επιπλέον δεν έχει καμία σχέση η πείρα που αποκτάς σαν ναύτης σε ένα μεγάλο καράβι, με την πείρα που χρειάζεται ένας καπετάνιος μικρού σκάφους. Αν πάλι δεν μπορεί το κράτος να τους εκπαιδεύσει, εξουσιοδοτήστε κάποιες ιδιωτικές σχολές με δικά σας κριτήρια, να αξιολογήσουν και να εκπαιδεύσουν τα ήδη υπάρχοντα πληρώματα, ή αναγνωρίστε κάποιες διεθνούς κύρους σχολές, ώστε να δώσετε την ευκαιρία σε ικανούς ανθρώπους να δουλέψουν. Τους χρειάζεται και η χώρα και η οικονομία της, μην τους παροπλίζετε ξαφνικά μετά από τόσα χρόνια... μην παροπλίζετε την ελληνική ναυτιλία. Δουλεύουμε τόσα χρόνια κάτω από αντίξοες συνθήκες , το ελληνικό κράτος δεν μας προσφέρει ούτε τα βασικά, όπως ασφαλή λιμάνια, και παρ όλα αυτά δεν έχει συμβεί το παραμικρό ατύχημα.* Αντίθετα, διαφημίζουμε την χώρα μας στο εξωτερικό και έχουμε έναν υγειή κλάδο που μόνο προσφέρει στη χώρα χωρίς να ζητά τίποτα και θα είναι κρίμα να χαθεί. Τελικές προτάσεις 1ον Θεσπίστε μια διαδικασία απόκτησης διπλώματος που να έχουν πρόσβαση όλοι οι Έλληνες, δεν μπορεί να είναι κλειστό επάγγελμα ο καπετάνιος μικρού σκάφους, δεν μπορείτε να δημιουργείτε καινούργια κλειστά επαγγέλματα . 2ον Μην προχωράτε στη μείωση της μεταφορικής ικανότητας των σκαφών, βάσει κρεβατιών , όταν είναι γνωστό ότι όλα τα σκάφη μπορούν να μεταφέρουν πολύ περισσότερους επιβάτες από αυτούς που μπορούν να κοιμίσουν (βλέπε blue-star). Είναι επίσης παράλογο να απαιτούνται κρεβάτια για μια ημερήσια βόλτα. Ας μου εξηγήσει κάποιος τι πήγε στραβά τόσα χρόνια που εφαρμόζεται ο νόμος που διαχωρίζει τους επιβάτες ημέρας από τους επιβάτες που επιθυμούν διανυκτέρευση, και θέλετε να τον αλλάξετε; 3ον Είναι άτοπος επίσης και ο διαχωρισμός των σκαφών σε ημερόπλοια και μη. Με ποια λογική απαγορεύουμε σε ένα σκάφος να κάνει και τα δυο ήδη εκδρομών, αν έχει τις κατάλληλες προδιαγραφές; Γιατί να χάνεται με αυτόν τον διαχωρισμό πολύτιμο τουριστικό συνάλλαγμα; Σαν τελικό συμπέρασμα, θα ήθελα να τονίσω ότι, είναι έγκλημα προς την ίδια σας την χώρα να σταματήσετε 2000 σκάφη, προς όφελος 2-3 μεγαλοκαραβοκύρηδων με απροσδιορίστου ηλικίας σκαφή. * Για το ατύχημα της Αίγινας ο μόνος που δεν φταίει είναι ο καπετάνιος του τουριστικού σκάφους. Οποιοδήποτε δίπλωμα και να έχεις δεν μπορείς να ξεφύγεις από ένα σκάφος που έρχεται κατά πάνω σου με ταχύτητα 40 μιλίων όταν το δικό σου πάει με 6 μίλια. Με τιμή Καπετάν Γιάννης