• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΠΕΛΕΓΡΗΣ ΜΙΧΛΗΣ' | 19 Φεβρουαρίου 2017, 13:02

    Το τέλος πλοίων δεν έχει καμία ουσία. Υπάρχει βάσει της ΚΥΑ του 2014 τα τέλη προσόρμισης, τα οποία είναι έτσι κι αλλιώς υπερβολικά υψηλά για σκάφη άνω των 7,5 μ για τις παροχές που προσφέρονται στα ελληνικά λιμάνια. Παρόλα αυτά αντι να τα εξορθολογίσουμε, βάζουμε και το τέλος πλοίων του οποίου το ουσιαστικό αντικείμενο δεν υπάρχει. Σε τι ανταποκρίνεται το τέλος πλοίων, σε ποιες παροχές? Δεν υπάρχει ουσιαστικό αντικείμενο. Επιπλεόν σε μία εποχή που οι ιδιοκτήτες σκαφών από την Ευρώπη που ελλιμενιζούν τα σκάφη τους στα δυτικά παράλια της Τουρκίας, και λόγω της αστάθειας επιλέγουν τα ελληνικά νησιά για μόνιμο αγκυροβόλιο, πληρώνοντας τα τέλη ελλιμενισμού, τώρα τους ζητάμε να πληρώσουν και άλλο ένα τέλος χωρίς αντικείμενο. Άμεσο αποτέλεσμα αυτού του άρθρου θα είναι είτε να μην εφαρμοστει, είτε εαν εφαρμοστεί τα σκάφη με ιδιοκτήτες από άλλη χώρα να εγκαταλείψουν τους ελληνικούς λιμένες και τα σκάφη με έλληνες ιδιοκτήτες να πουληθούν. Το γεγονός αυτό έχει άμεσο οικονομικό αντίκτυπο κυρίως στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που χρησιμοποιούνται από ξένους ιδιοκτήτες σκαφών για το χειμερινό αγκυροβόλιο και τις ετήσιες συντηρήσεις. Εαν τα σκάφη φύγουν, θα κλείσει και ένας μεγάλος κύκλος συντηρήσεων και επισκευών. Το άρθρο είναι στην λάθος κατεύθυνση. Τίποτα από τα ανωτέρω σενάρια να μην πραγματοποιηθεί, σίγουρα το άρθρο 66 δεν αποτελεί ένα άρθρο που θα προσελκύσει περισσότερα σκάφη από το εξωτερικό, θα δώσει αναπτυξιακές δυνατότητες στον θαλάσσιο τουρισμό και θα ενισχύσει την ενασχόληση με την θάλασσα, που θεωρητικά θα πρέπει να είναι το ζητούμενο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.