• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάπρος Σπύρος' | 20 Μαΐου 2011, 23:31

    Αξιότιμοι Παρακαλώ δεχθείτε την άποψη ενος Υπαξκού ΛΣ ο οποίος στις 13/6/2001 συμπληρώνει 10 χρόνια σε Λιμενικές Αρχές με αρκετές χιλλιάδες ετησίως διατυπώσεις κατάπλου και απόπλου επαγγελματικών και ιδιωτικών πλοίων αναψυχής αλλά και Ε/Γ-Τ/Ρ ημερήσιας κρουαζιέρας Εκ πρώτης όψεως ο νόμος φαίνεται να κωδικοποιεί σε ενιαίο κείμενο το νομικό πλαίσιο που διέπει τον θαλάσσιο τουρισμό περιλαμβάνοντας στο κείμενό του και αποσπάσματα απο ορισμένες ΚΥΑ για το θέμα, δυστυχώς όμως οι προβληματικές διατάξεις παραμένουν και το γραφειοκρατικό βασίλειο όχι μόνο παραμένει αλλά ΔΥΣΤΥΧΩΣ μεγαλώνει Θα μπορούσα να γράψω αμέτρητες σελίδες που αποδεινύουν τα άτοπα τόσο του ισχύοντος πλαισίου όσο και του υπο διαβούλευση νόμου. Πραγματικά πικραίνομαι να βλέπω την ''κόκκινη γειτόνισσα'' να βρίσκεται στο θαλάσσιο τουρισμό δεκαετίες μπροστά απο την αρχαιότερη ναυτική χώρα. Στενοχωριέμαι να βλέπω τους ΤΟΝΟΥΣ χρήματος να φεύγουν μέσα από τα χέρια μας και να καταλήγουν λίγο πιο ανατολικά μας εξ αιτίας γραφειοκρατικών διατυπώσεων που δεν έχουν ούτε αποτέλεσμα αλλά ούτε ουσιαστικό νόημα Επί της ουσίας πέραν από τα όσα αναφέρω σε ορισμένα επί μέρους άρθρα θα προσπαθήσω να σας αναπτύξω έναν απλούστατο τρόπο αδειοδότησης και διατυπώσεων απάυγασμα 10 χρονης υπηρεσιακής εμπειρίας αλλά και συζητήσεων με πλοιάρχους κυβερνήτες πλοιοκτήτες πράκτορες skippers αλλά και τουρίστες και επιμελούς μελέτης του http://www.noonsite.com/ και άλλων σχετικών ιστότοπων όπου τα δυσμενή σχόλια για τις διαδικασίες της χώρας μας δίνουν και παιρνουν. Βασικότερο μέλημα όλων μας θα πρέπει να είναι ο έλεγχος στο λιμάνι και στη θάλασσα και ΟΧΙ στο γραφείο μέσα σε βουνά από χαρτιά. ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ Η ΔΣ για το δίκαιο της θάλασσας προβλέπει ότι κάθε πλοίο πρέπει να είναι γραμμένο σε νηολόγιο. Σε πολλές χώρες πλοία αναψυχής ορισμένου μεγέθους κυκλοφορούν ελεύθερα χωρίς πιστοποιητικά καθώς απαλλάσσονται της νηολόγησης και λεμβολόγησης αυτά τα πλοία δυστυχώς εμείς τα αφήνουμε να κυκλοφορούν ΕΛΕΥΘΕΡΑ χωρις έλεγχο, και το εγκληματικότερο είναι οτι τα αναγνωρίζουμε ως πλοία με σημαία παρόλο που υπάρχουν γνωμοδοτήσεις εισαγγελέων που τα συγκεκριμένα πλοία τα αναγνωρίζουν ως ανιθαγενή Επί του νομοσχεδίου ... το άρθρο 10 παρ 3α αναφέρεται σε ξένα πλοία εγγεγραμμένα σε ΝΗΟΛΟΓΙΑ ..... παραβλέποντας δυστυχώς ότι υπάρχουν και λεμβολόγια αλλά και πλοία που όπως προανέφερα απαλλάσσονται στην χώρα τους απο νηολόγηση/λεμβολόγηση με την τελευταία ΚΥΑ περι μόνιμα ελλιμενισμένων πλοίων τα πλοία αναψυχής έως 10 μέτρα απαλλάσσονται της άδειας απόπλου ενω από 10 μέτρα και άνω θεωρούν περιοδικά το ΔΕΚΠΑ κάθε μήνα [εφοσον δεν υπάρχει μεταβολή στις προυποθέσεις της θεώρησης]. Τώρα με το άρθρο 10 παρ. 3β ο μήνας γίνεται τρίμηνο όλες αυτές οι περιοδικές θεωρήσεις και ο εφοδιασμός με ΔΕΚΠΑ κτλ κτλ ξέρετε τι αποτέλεσμα έχουν ???????? αφαιρούν προσωπικό από την περιπολία και από τους εξωτερικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς για να συμπληρώνουν και ακολούθως να αρχειοθετούν χαρτιά που δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα. Δεν θα επεκταθώ παραπάνω και θα προτείνω απευθείας το ακόλουθο ευέλικτο και άμεσο σύστημα για τα ιδιωτικά πλοία Α/Ψ κατάργηση του ΔΕΚΠΑ κατάργηση των TRANSIT LOG κατάργηση των αδειών απόπλου κατάργηση των περιοδικών θεωρήσεων των καταστάσεων επιβαινόντων και όλα αυτά τα γραφειοκρατικά ατοπήματα. Αντί των ανωτέρω προτείνω τα ακόλουθα: α] πλοίο αναψυχής να θεωρείται κάθε σκάφος ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ μήκους και σημαίας [ακόμη και 2 μέτρων], το οποίο, είτε διαθέτει είτε όχι χώρους ενδιαίτησης, έχει τη δυνατότητα, από τη γενική κατασκευή του, να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής ή και περιήγησης. β] να μήν θεωρείται πλοίο αναψυχής το σκάφος το οποίο σύμφωνα με τον ισχύοντα κάθε φορά Γενικό Κανονισμό Λιμένα υποχρεούται να είναι και ΕΙΝΑΙ εγγεγραμμένο στα Λεμβολόγια ή στα ΒΕΜΣ των Λιμενικών Αρχών. γ] την ακόλουθη ΕΝΙΑΙΑ διαδικασία για ΟΛΑ τα ιδιωτικά πλοία Α/Ψ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΜΗΚΟΥΣ και σημαιας -αρχικός κατάπλους ή είσοδος πλοίου -κατάθεση ενιαίου αναλυτικού ΓΕΝΙΚΟΥ δηλωτικού στο Λιμεναρχείο [για τριτες χώρες ΚΑΙ στο τελωνείο] στο οποίο δηλωτικό μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνονται α]τα στοιχεία του πλοίου β]τα στοιχεια πλοιοκτήτη, εκπροσώπου κτλ γ]τα στοιχεία των πιστοποιητικών του [εθνικότητα,αξιπλοία,ασφάλιση, κτλ] δ]τα στοιχεία χωρητικότητας και δυναμικότητας καταλοίπων όλων των μορφών ε]τα στοιχεία των επιβαινόντων σε γραμμογράφηση σύμφωνα με τα IMO FAL FORMS για έλεγχο σε schengen-sis και σε ΕΒΑ-ΕΚΑΝΑ στ]τα στοιχεία υγειονομικής κατάστασης [ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ] θα παραπέμπεται ο κυβερνήτης στον έλεγχο διαβατηρίων για έλεγχο επιβαινόντων και κατα λόγο αρμοδιότητας ενέργειες για σημαίες τρίτων χωρών θα παραπέμπεται και στο τελωνείο για δικές του ενέργειες θα καταβάλλονται τα τέλη εισόδου εκοεμν κτλ κτλ ακολούθως θα ελέγχονται οι ημερομηνίες λήξης των πιστοποιητικών του [εθνικότητας-αξιπλόίας-ασφάλισης] και η λήξη της τυχόν άδειας τελωνείου και η πρώτη ημερομηνία λήξης θα αποτελεί και την ημερομηνία λήξης ελεύθερης κυκλοφορίας στα Ελληνικά ύδατα μέχρι την ημερομηνία αυτή το πλοίο δεν θα υποχρεούται σε διατυπώσεις κατάπλου απόπλου και θα κυκλοφορεί ελεύθερα ΕΦΟΣΟΝ δεν υπάρχει μεταβολή στην ισχύ των πιστοποιητικών του και στους επιβαίνοντες και γενικά στο περιεχόμενο του δηλωτικού ΕΠΙΠΛΕΟΝ εφόσον το πλοίο επιθμεί να παραμείνει για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 7 ημερών θα απαιτείται για την έγκριση κυκλοφορίας του και βεβαίωση ΤΚΕΠ ή νηογνώμονα για το χρονικό διάστημα υποχρεωτικής διάθεσης καταλοίπων το χρονικό διάστημα αυτό θα καταγράφεται στο δηλωτικό και για κάθε περίοδο θα απαιτείται κατοχή επί του πλοίου απόδειξη παραλαβής από αναγνωρισμένη ευκολία το δηλωτικό να μην αποτελεί έντυπο απο ειδικό υλικό αλλά απλό χαρτί εκτύπωσης θα υπόκειται όμως κανονικά σε όλες τις διατάξεις διατίμησης και η αξία θα αποτελεί έσοδο του ΕΛΚΛΑ για τον οποίο να καθοριστούν πλέον χαρτόσημα ΑΝ ΕΙΝΑΙ δυνατόν να καταπλέει πλοίο παρασκευή απόγευμα και να μην μπορει να πληρώσει ΕΛΚΛΑ στην εφορία αν υπάρξει μεταβολή στο περιεχόμενο του δηλωτικού και δεν δηλωθεί εντός 24ωρών να προβλέπονται ποινικές κυρώσεις και οι διοικητικές του Ν2743/99 τέλος θα πρέπει να προβλεφθεί ειδική διαδικασία ακινησίας ακόμη και για τα τρίτης σημαίας πλοία χωρις χρονικό όριο παραμονής με σκοπό την παραμονή όσο το δυνατόν περισσότερων χιλλιάδων σκαφών στις μαρίνες και στα πάρκινκ σκαφών καθόλη τη διάρκεια του έτους προς παροχή νομοτεχνικής ευελιξίας τα παραπάνω θα είναι ορθότερο να περιλαμβάνονται σε άρθρα ''πλαίσιο'' και με εξουσιοδοτική διάταξη θα ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια εφαρμογής