• Σχόλιο του χρήστη 'Καπεταν Μιχαλις' | 20 Φεβρουαρίου 2017, 18:12

    Ανάλυση & Πρόταση για μια σύγχρονη και αποτελεσματική Τροποποιήση 1) Ανάλυση της παρούσας τροπολογίας του ν. 4256/2014 Εισαγωγή Η παρούσα τροπολογία, εάν εφαρμοστεί, θα βλαψεί πάρα πολλούς επαγγελματίες (εκτός από τα μεγάλα ημεροπλοια). Για ποιό λόγο; Ποιός είναι ο σκοπός; Σε κάθε περίπτωση, μια υπεύθυνη πρόταση τροπολογίας θα επρέπε να εξασφαλίσει στους επαγγελματίες που διαθέτουν έγκυρες επαγγελματικές άδειες με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, να μπορούν να συνεχίσουν να ασκούν τη δραστηριότητά τους τουλάχιστον για μερικά χρόνια. Πάμε στην ουσία, με τη σειρά: Παράγραφος 2 - Αντιστοιχία κλίνες / επιβάτες Ολόκληρος ο κλάδος (εκτός από τα ημερόπλοια) θα ζημιωθεί αν εφαρμόσετε αυτή την μεταβολή: Όσοι κάνουν εβδομαδιαίες κρουαζιέρες δεν θα είναι σε θέση πλέον να φιλοξενήσουν παρέες με έναν ή δύο επιβάτες που επιθυμούν να κοιμούνται σε καναπέδες. Σε 17 χρόνια καριέρας ως κυβερνήτης, μπορώ να εγγυηθώ ότι αυτό συμβαίνει τακτικά στην Ελλάδα, ειδικά με παρέες νέων. Όσον αφορά στα σκάφη που εκτελούν και μονοήμερες κρουαζιέρες, η παρούσα τροπολογία δεν έχει άλλο νόημα από το να τους βλάψει. Ο αριθμός των επιβατών που επιτρέπεται για τις διάφορες πλοηγήσεις είναι και πρέπει να παραμείνει αυτος που αναφέρεται επίσημα στην σήμανση CE του σκάφους (ή στην σήμανση του κατασκευαστή για τα σκάφη που κατασκευάστηκαν εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από την οδηγία CE του 1996). Αυτοί οι αριθμοί επιβατών ειναι πιστοποιημένα από κοινοποιημένους οργανισμούς, όπως Veritas κ.λ.π. με κύριο κίνητρο την ασφάλεια. Ο μόνος λόγος που βλέπω στην ύπαρξη της παρούσας παραγράφου είναι η προνομιακή μεταχείριση των συμφέροντων ορισμένων ιδιοκτητών ημερόπλοιων, το οποίο φυσικά θα ήταν μια απολύτως παράνομη πρακτική. Παράγραφος 4 - Η μικρότερη διάρκεια της σύμβασης ναύλωσης Με ποιά λογική απαγορεύουμε σε ένα σκάφος να εκτελέσει εβδομαδιαίες και ημερήσιες κρουαζιέρες εαν διαθέτει τις κατάλληλες προδιαγραφές με βάση την σήμανση CE του σκάφους ; Είναι παράλογο ένα σκάφος που πληροί τις προϋποθέσεις για να διασχίσει τους ωκεανούς, να απαγορεύεται να εκτελέση και πλοές ελάχιστων μιλίων διάρκειας μικρότερης από 24 ώρες. Η βασικές διαφορές μεταξύ ημερόπλοιων και άλλων σκαφών είναι η δυνατότητα εκτέλεσης Μερικής ναύλωσης (εισιτήριο) και η μεταφορική ικανότητα μεγάλου αριθμού επιβατών. Εαν διατηρούμε αυτές τις διαφορές, δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να επιβληθεί μια μικρότερη διάρκεια της σύμβασης ναύλωσης. Θα ήταν πολύ πιο λογικό να χαρακτηρίζεται ένα σκάφος αποκλειστικά ημερόπλοιο σύμφωνα με τον αριθμό των επιβατών, π.χ. πέραν των 20 ατόμων, ή σύμφωνα με μια αναλογία αριθμού επιβατών προς μήκους σκάφους, ή αριθμού επιβατών προς κόρους σκάφους. Παράγραφος 7 – Θεώρηση κατάστασης επιβαινόντων Πάμε πίσω ολοταχώς... Ζήτω η γραφειοκρατία!! Θα ταλαιπωρηθούν ακόμη περισσότερο το προσωπικό του εκάστοτε λιμεναρχείου (που πάσχουν ήδη από σφραγιδομανία), οι πλοιοκτήτες, οι πράκτορες και οι τουρίστες που νοικιάζουν ένα σκάφος στην Ελλάδα. Συγχαρητήρια! Αντί να μείωσετε την γραφειοκρατία κάνοντας πράξη το ηλεκτρονικό Μητρώο, θα αυξήσετε τις δημόσιες δαπάνες λόγω της επιπλέον γραφειοκρατίας και θα δώσετε μια αρνητική και αρχαϊκή εικόνα του κρατικού μηχανισμού στους τουρίστες που μας επισκέπτονται. Η δημιουργία του ηλεκτρονικού Μητρώου θα επρέπε να είναι η προτεραιότητά σας, τα οφέλη είναι σημαντικά: - εξοικονόμηση δεκάδων χιλιάδων ωρών εργασίας και μείωση των δημόσιων δαπανών - τεράστια βελτίωση και εκσυγχρονισμός της δημόσιας υπηρεσίας - όλα τα δεδομένα ένος επαγγελματικού σκάφος διαθέσιμα με ένα κλικ (προηγούμενα ναυλοσυμφώνα και καταστάσεις επιβαινόντων, ημερομηνίες λήξης των απαιτούμενων εγγράφων, ΠΓΕ, στοιχεία επικοινωνίας των πλοιοκτητών και κυβερνητών, κ.τ.λ.) Η δημιουργία ενός ειδικού λογισμικού από έναν επαγγελματία προγραμματιστή δεν θα διαρκούσε περισσότερο από δυο εβδομάδες, με άμεση απόσβεση κόστους. Είναι απολύτως απαράδεκτο να μην προχωρήσετε σε αυτή την ενέργεια, η οποία ήταν ήδη προγραμματισμένη από τον ισχύοντα νόμο! Παράγραφος 8 – Πλοίαρχος και πλήρωμα άνω των δώδεκα επιβατών Αν και είναι λογικό να είναι απαραίτητη η παρουσία πληρώματος από εναν συγκεκριμένο αριθμό επιβατών και πάνω, θα μπορούσε να εξετάστει ένας αριθμός μεγαλύτερος των 12. Μια τέτοια μεταβολή απαιτεί ούτως ή άλλως μια μεταβατική περίοδο τουλάχιστον 24 μηνών (έτσι ώστε τα πληρώματα να έχουν χρόνο να ολοκληρώσουν την κατάρτισή τους και να αποκτήσουν τα απαιτούμενα διπλώματα). Εξάλλου, είναι επιτακτική ανάγκη να καθορίζονται τα απαραίτητα πιστοποιητικά, ανάλογα με τον τύπο του σκάφους (ιστιοφόρο, ταχύπλοο σκάφος, καΐκι, κ.λ.π.) και σύμφωνα με τον επιτρεπόμενο αριθμό επιβατών, και όχι μόνο σε σχέση με τους κόρους και την ιπποδύναμη όπως το διευκρινίζει η ισχύουσα νομοθεσία ΥΑ_ΦΕΚ 573 της 12 Μαΐου 2003. 2) Πρόταση για μια σύγχρονη Τροποποίηση του ν. 4256/2014 Η ακόλουθη πρόταση τροποποίησης βασίζεται στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού Μητρώου και έχει ως στόχο : - Την βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών - Την απλοποίηση των διεργασιών που προκύπτουν από τον παρόντα νόμο - Τον σεβασμό του συνόλου των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων, χωρίς διακρίσεις - Την μείωση των δημόσιων δαπανών και την υποστήριξη ενός υπεύθυνου θαλάσσιου τουρισμού Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014 1. Η υποπαράγραφος (ζ) του άρθρου 1 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) αντικαθίσταται ως εξής: «Επαγγελματικό Τουριστικό Ημερόπλοιο: είναι το μικρό σκάφος ή το πλοίο αναψυχής ή το επιβατηγό τουριστικό πλοίο, το οποίο εκτελεί αποκλειστικά ημερήσιο θαλάσσιο ταξίδι, όπως ορίζεται στο άρθρο 12.» 2. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) προστίθεται υποπαράγραφος ως εξής: «Στο Μητρώο της παραγράφου 1 καταχωρίζονται επίσης από την Λιμενική Αρχή όλες οι ημερομηνίες λήξης των εγγράφων που απαιτούνται για την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας. Η ενεργοποίηση του ηλεκτρονικού Μητρώου θα είναι σε ισχύ το αργότερο την 1η Μάη 2017. Οι οδηγίες χρήσης του λογισμικού για τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες θα είναι διαθέσιμες ταυτόχρονα στην ιστοσελίδα του αρμόδιου υπουργείου. » 3. Η υποπαράγραφος (β) της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) καταργείται. 4. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) προστίθεται υποπαράγραφος (β) ως εξής: «Χρήση πλοίου αναψυχής, εκτός ημερόπλοιων, για τη μεταφορά περισσοτέρων από 20 επιβάτες απαγορεύεται.» 5. Η παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 (β) του άρθρου 55 του ν. 4276/2014 (Α’155) αντικαθίσταται ως εξής: «Τα επαγγελματικά και τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής εφόσον είναι ναυλωμένα, υποχρεούνται να είναι εφοδιασμένα με αντίγραφα των αντίστοιχων ναυλοσυμφώνων και καταστάσεις επιβαινόντων θεωρημένες είτε από την Λιμενική Αρχή, είτε με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του ηλεκτρονικού Μητρώου. Τα έγγραφα αυτά πρέπει να τηρόνται στο πλοίο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Πριν από τον απόπλου, ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής ή ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης ή ο πράκτορας του πλοίου ή νόμιμα εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, καταθέτει είτε στη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας, είτε με ηλεκτρονικό τρόπο στη διαδικτυακή πλατφόρμα του ηλεκτρονικού Μητρώου, το αντίστοιχο ναυλοσύμφωνο και την κατάσταση επιβαινόντων. Στην περίπτωση ηλεκτρονικής κατάθεσης, το λογισμικό της διαδικτυακής πλατφόρμας σύμφωνα με τα δεδομένα του σκάφους που καταγράφηκαν σε αυτήν από την Λιμενική Αρχή (ΠΓΕ, ημερομηνίες λήξης των απαιτούμενων εγγράφων, κ.λ.π.), εκδίδει άμεσα τα ηλεκτρονικά θεωρημένα έγγραφα (σε μορφή PDF). Στην περίπτωση απόρριψης, ο ενδιαφερόμενος ενημερώνεται για τον λόγο της απόρριψης κι απαιτείται να προσελθει στη Λιμενική Αρχή. Αντίγραφα των ναυλοσυμφώνων υποβάλλονται από τον εκναυλωτή, όπως αυτός προσδιορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 3, στις υπηρεσίες της Φορολογικής και Τελωνειακής Διοίκησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013, Α΄ 170). Αν κατά τη διάρκεια της ναύλωσης επέλθει μεταβολή στην κατάσταση επιβαινόντων, οι ως άνω υποβάλουν για θεώρηση είτε από την Λιμενική Αρχή είτε με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του ηλεκτρονικού Μητρώου, την ενημερωμένη κατάσταση. Η ως άνω υποχρέωση αναφορικά με την κατάσταση επιβαινόντων διατηρείται και στην περίπτωση της παρ. 2 του άρθρου 9.» 6. Στην υποπαράγραφο (α) της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) προστίθεται υποπαράγραφος α.α ως εξής: α.α.«Πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας άνω των δώδεκα επιβατών θα επιτρέπονται να εκναυλώνονται, μετά το τέλος της μεταβατικής περιόδου, μόνον όταν υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα. Η μεταβατική περιόδος διάρκειας 24 μηνών ξεκίναει την 1η του Μάη 2017. Ο σκοπός της μεταβατικής περιόδου είναι να δοθεί χρόνος στους ενδιαφερόμενους πλοιοκτήτες και πληρώματα να αποκτήσουν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά. Με απόφαση των Υπουργών Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται η σύνθεση και τα απαιτούμενα διπλώματα του πληρώματος (λαμβάνοντας υπόψη το μέσο πρόωσης και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά των πλοίων) των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής μεταφορικής ικανότητας άνω των δώδεκα επιβατών.»