• Σχόλιο του χρήστη 'Λυκούργος Πλατής' | 23 Φεβρουαρίου 2017, 21:55

    Κύριε Υπουργέ, Οι αλλαγές στο νόμο 4256/2014 που τίθενται προς δημόσια διαβούλευση, από ποιό επιτελείο έχουν προταθεί, και με ποιά γνώση θεμάτων θαλάσσιου τουρισμού? Με ποιούς εκπροσώπους του χώρου έχουν μιλήσει αυτοί οι άνθρωποι? Ρητορική η ερώτηση φυσικά. Ποιά παραγωγική σχολή αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα καθιστά τον οποιονδήποτε ανθυποπλοίαρχο ικανό να κυβερνήσει ένα ιστιοφόρο σκάφος με 8 ή 10 τουρίστες πάνω και όχι μόνο να το κυβερνήσει αλλά να το κάνει και με καλύτερο τρόπο από ανθρώπους που έχουν ψηθεί κυριολεκτικά από τον ήλιο και το αλάτι αυτής χώρας, για χρόνια, εκπαιδεύοντας την επόμενη γενιά κυβερνητών και διασκεδάζοντας χιλιάδες τουρίστες. Διότι ένας καλός κυβερνήτης σκάφους αναψυχής, είναι παράλληλα και ξεναγός, παίζει τον ρόλο του τόπακα στα εκάστοτε νησιά που μια οικογένεια θα πιάσει και θα θελήσει να φάει κάπου. Μια οικογένεια τουριστών Κε. Υπουργέ δεν είναι ούτε σιτηρά, ούτε πετρέλαιο, ούτε γκάζι. Αν λοιπόν σοβαρά κόπτεστε για το επίπεδο υπηρεσιών που παρέχουμε σαν κλάδος στους Τουρίστες δημιουργήστε μια παραγωγική σχολή, δώστε χρόνο στους ήδη υπάρχοντες κυβερνήτες να προσαρμοστούν, δώστε κίνητρα στους νέους να ενταχθούν στην σχολή αυτή και να ανεβάσουν το επίπεδο της παρεχώμενης υπηρεσίας. Και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει αν πρώτα δεν μιλήσετε με ανθρώπους του χώρου. Και υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι τέτοιοι άνθρωποι Κε. Υπουργέ. Να αναφερθώ και στο θέμα των ημεροπλοίων. Δραστηριοποιούμαι επιχειρηματικά σε πολύ γνωστό νησί των Κυκλάδων. Σε καθημερινή βάση ταξιδεύουν 15-35 τουρίστες με σκάφος το οποίο έχω ενοικιάσει για όλη την σεζόν από τον πλοιοκτήτη του. Το σκάφος επανδρώνεται με καπετάνιο, ναύτη και μια κοπέλα η οποία διατελεί χρέη καμαρωτίνας. Άπαντες φοράνε καθαρά ρούχα σε καθημερινή βάση, μιλάνε το σύνολο 4 ξένες γλώσσες, ο κυβερνήτης έχει εμπειρία 24 ετών σε σκάφη αναψυχής, η καμαρωτίνα προέρχεται από παραγωγική τουριστική σχολή, ενώ ο ναύτης κατά τους χειμερινούς μήνες είναι ψαράς σε ακριτικό νησί. Προμηθεύομαι φαγητά, αναψυκτικά, ποτά από μαγαζιά της τοπικής κοινωνίας τα οποία είναι μέσα στην τιμή που έχει πληρώσει ο πελάτης μου, πλαστικά πιάτα-μαχαίρια-πιρούνια-ποτήρια από εταιρεία στην Αθήνα, παρέχω πετσέτες μπάνιου για τους πελάτες μου τις οποίες σε καθημερινή βάση πλένω σε τοπικό στεγνοκαθαριστήριο, παρέχω υπηρεσίες μεταφοράς από το ξενοδοχείο στο σκάφος με τοπική εταιρεία μεταφορών, ενώ οι πελάτες μου έρχονται από τοπικά ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία του νησιού, τουριστικά γραφεία της Αθήνας, τουριστικά γραφεία του εξωτερικού ( διότι το χειμώνα δεν παίζω τάβλι στο τοπικό καφενείο αλλά οργώνω τις εκθέσεις του εξωτερικού για νέες συμφωνίες ). Οι πελάτες μου απολαμβάνουν δωρεάν Wi-Fi με μόνη προυπόθεση να αναρτήσουν σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης μια φωτογραφία όχι από το σκάφος της επιχείρησής μου, ούτε το όνομα της επιχείρησής μου, αλλά το όνομα του νησιού το οποίο έχουν επισκεφθεί. Αφού επισκεφθούμε έναν αρχαιολογικό χώρο λοιπόν στον οποίο σου δίνεται η δυνατότητα να έχεις τον ξεναγό μας που θα ξεναγήσει το πολύ 35 άτομα, συνεχίζεις την ημέρα σου σε παρακείμενη νησίδα για μπάνιο, και φαγητό. Το απόγευμα επιστρέφουμε στην βάση μας. Ας δούμε τώρα τον υποτιθέμενο 'ανταγωνιστή' με το τοπικό ημερόπλοιο. Μπαίνεις, αφού βρείς τρόπο να φτάσεις, σε ένα σιδερένιο ποστάλι με άλλους 50-60 ανθρώπους, κάθεσαι σε μια πλαστική καρέκλα, και χαζεύεις ταξιδεύοντας 2-3 διαφορετικές παραλίες. Σε μια από αυτές θα σταματήσεις και για μπάνιο. Αν δεν έχεις φέρει δικιά σου πετσέτα, κακώς, διότι δεν έχουν να σου προσφέρουν. Αν είσαι γυναίκα και θές να κρύψεις την αμηχανία σου επειδή σε κοιτάει ο famous Greek lover ναύτης, χαζεύοντας το κινητό σου, καλο θα είναι να έχεις περιαγωγή γιατί Wi-Fi δεν υπάρχει. Βρέξει, χιονίσει, με ήλιο με βροχή, θα ακούσεις ένα CD στην επανάληψη, και θα φάς φαγητό μέσα από ένα δίσκο που σου θυμίζει την εποχή που ήσουν φαντάρος. Κατεβαίνεις στον αρχαιολογικό χώρο και πασχίζεις να ακούσεις τί λέει ένας κακοπληρωμένος ξεναγός. Τελειώνει η ξενάγηση, επιστρέφεις στο ποστάλι και από εκεί επιστρέφεις στο λιμάνι και ψάχνεις να βρείς τρόπο να γυρίσεις στο ξενοδοχείο σου. Εγώ κύριε Υπουργέ έκανα 2,000 άτομα το πρώτο χρόνο λειτουργίας, το ποστάλι υπολογίζω πάνω από 10,000, αφού πολλές φορές βγαίνει και 2 φορές την μέρα. Οι πελάτες στο ποστάλι πληρώνουν ακριβώς την μισή τιμή από την τιμή των δικών μου πελατών για να πάρουν, ας είμαι ευγενικός, τις μισές υπηρεσίες. Εγώ την 2η χρονιά λειτουργίας έχω εξασφαλίσει σε προκρατήσεις το 75% των σνυνολικών κρατήσεων της 1ης χρονιάς, ενώ το ποστάλι είμαι σίγουρος θα κάνει πάλι 10,000 πελάτες, μπορεί και 11,000 γιατί φέτος φαίνεται ότι θα είναι μια πολύ καλή χρονιά. Δεν μπορεί και παραπάνω άλλωστε, έχει ταβανώσει εδώ και 10 χρόνια περίπου μαθαίνω. Ήδη σχεδιάζω την επέκταση της επιχείρησής μου στο νησί και σε άλλες δραστηριότητες μιας και υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης στις παρεχόμενες υπηρεσίες ξενάγησης. Και ερωτώ Κέ. Υπουργέ: Πώς συγκρίνεται η δικιά μου υπηρεσία με αυτή του ημεροπλοίου? Και αν συγκρίνετε, ποιό επίπεδο υπηρεσίας είναι αυτό που τελικά θέλουμε να μας εκπροσωπεί στον Τουρισμό? Και τελικά μην γελιόμαστε Κε. Υπουργέ. Αυτοί που κυνηγάνε τα επαγγελματικά σκάφη λέγοντας ότι καταστρέφουν την αγορά του ημεροπλοίου είναι αυτοί που γαλουχήθηκαν στο εύκολο χρήμα της αποκλειστικότητας του 1970-1980-1990. Αυτοί που εκπροσωπούν την στασιμότητα, το ξεπερασμένο, το Αϊ σπίκ Ινγκλαντ βέρυ γουέλ μπέϊμπι. Διότι όποιος φοβάται τον ανταγωνισμό εν έτη 2017, ή οπισθοδρομικός είναι ή αδελφή ψυχή του ηγέτη της Β. Κορέας. Και ελπίζω για το καλό του κλάδου να μην κοφεύεται Κε. Υπουργέ αλλά ούτε και να εθελοτυφλείται σε όλους όσους σας λένε ότι οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί, αποτελούν επιτάχυνση πρός την λάθος κατεύθυνση.