• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΠΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ' | 25 Φεβρουαρίου 2017, 04:52

    Η παρ. 2 περί διαγραφής λόγω έλλειψης 8μηνου είναι περιττή και βασίζεται σε απαρχαιωμένες αντιλήψεις περί τήρησης μητρώων. Ορθότερη είναι η καθιέρωση κατάστασης ''ΑΝΕΝΕΡΓΟΣ'' στο μητρώο ενεργών ναυτικών. Η παρ. 4 για το μητρώο ενεργών ναυτικών είναι νομοτεχνικά λάθος καθώς διατηρεί το λάθος, διατάξεις που αφορούν τα μητρώα ναυτικών να βρίσκονται εκτός του ΚΔΝΔ Προτείνεται η επαναδιατυπωση του παροντος άρθρου ως εξής : 1. Το άρθρο 63 του ΚΔΝΔ αντικαθίσταται ως ακολουθως : Τίτλος άρθρου ''Τήρηση Μητρώου Ενεργών Ναυτικών'' 1. Στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τηρείται «Μητρώο Ενεργών Ναυτικών» το οποίο περιλαμβάνει ιδίως τα στοιχεία των ναυτικών, τις ειδικότητες και τις ναυτολογήσεις. 2. ΕΝΕΡΓΟΣ θεωρείται ο ναυτικός ο οποίος δέν υπάγεται στις περιπτώσεις της επόμενης παραγράφου 3. ΑΝΕΝΕΡΓΟΣ θεωρείται κάθε ναυτικός αναδρομικά από την ημερομηνία : α. που κατατίθεται αίτηση δήλωση οικειοθελούς μεταβολής και μεταφοράς στους ανενεργούς ναυτικούς (ΑΝΕΝΕΡΓΟΣ ΛΟΓΩ ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΟΥΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ) β. που παύει μετά την απογραφή να πληροί τα προσόντα απογραφής (ΑΝΕΝΕΡΓΟΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΠΡΟΣΩΝΤΩΝ) γ. που απογράφεται εκ λάθους για δεύτερη φορά (ΑΝΕΝΕΡΓΟΣ ΛΟΓΩ ΔΙΠΛΗΣ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ) δ. που παύει να συμπληρώνει τουλάχιστον οκτώ (08) μήνες υπηρεσίας επί πλοίου εντός πενταετίας από την απογραφή ή την τελευταία ναυτολόγησή του (ΑΝΕΝΕΡΓΟΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ) 4. Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθορίζονται: α) Αι προϋποθέσεις δια την επαναφορά ανενεργού ναυτικού σε κατάσταση ενεργού. β) το ειδικότερο περιεχόμενο του Μητρώου, η διαδικασία και ο χρόνος ενημέρωσής του, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. γ) Αι εξαιρούμεναι της εφαρμογής της παραγράφου 4 κατηγορίαι απογραφομένων ως ναυτικών βάσει ειδικών διατάξεων". 2. Το άρθρο 208α του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ν.δ. 187/1973) που προστέθηκε με το άρθρο 4 του ν.1711/1987 (Α΄109), αντικαθίσταται ως ακολούθως: «Ναυτικός που έχει απογραφεί και ναυτολογηθεί ή καταχωρηθεί στις καταστάσεις πλοίου με ξένη σημαία ασφαλισμένου στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.), αν δεν εργάζεται στο πλοίο, καθώς και συνταξιούχος του Ν.Α.Τ. ή άλλου φορέα, αν επαναλαμβάνει το ναυτικό επάγγελμα χωρίς άδεια της αρμόδιας αρχής, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) ετών. Με την ίδια ποινή τιμωρείται ο πλοίαρχος που τον ναυτολόγησε ή υπέγραψε την κατάσταση του πληρώματος του συμβεβλημένου πλοίου, ο πλοιοκτήτης, ο κατά το καταστατικό της εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, οι αντιπρόσωποί τους που έχουν δηλωθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ή στο Ν.Α.Τ., καθώς και ο υπάλληλος με την έννοια του άρθρου 13 του ποινικού κώδικα που έχει συνεργήσει. Το εν λόγω αδίκημα τιμωρείται μόνο εκ δόλου». 3. Το άρθρο 19 του Ν 4150/2013 καταργείται