• Σχόλιο του χρήστη 'Καπετάν Μιχάλης' | 26 Φεβρουαρίου 2017, 01:55

    Κύριε Υπουργέ, Εαν με ρωτάτε αν ο νόμος 4256/2014 χρειάζεται αλλαγές και βελτιώσεις, η απάντησή μου είναι: Ναί, απολύτως! Εαν με ρωτάτε αν η συγκεκριμένη τροποποίηση πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση, η απάντησή μου είναι: Καθόλου! Γιατί υπάρχει μια τέτοια διαφορά απόψεων μεταξύ εσάς και εμένα, καπετάνιος 17 χρόνια διεθνούς εμπειρίας; Κυρίως, επειδή δεν έχετε διοργανώσει, εκ των προτέρων, διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους των διαφόρων επαγγελματιών του κλάδου. Σφάλμα δικό σας. Κάποτε στη χώρα μας υπήρχαν μόνο καΐκια στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, τώρα υπάρχουν φουσκωτά, ιστιοπλοϊκά, ταχύπλοα, μεγάλα καταμαράν κ.τ.λ. τα οποία οι τουρίστες επιθυμούν να τα νοικιάσουνε για μια ώρα, μια ημέρα ή για μια εβδομάδα. Δεν είναι εύκολο να νομοθετήσετε λαμβάνοντας υπόψη την εξέλιξη του θαλάσσιου τουρισμού και το συνόλο αυτής της πραγματικότητας. Ωστόσο, επιτρέψτε μου να σας παρουσιάσω έναν απλό και αποτελεσματικό τρόπο ώστε να διευκολυνθεί το έργο σας. Σκοπός είναι να εφαρμοστεί ένα ασφαλές πλαίσιο που να καλύπτει τις ανάγκες του σημερινού θαλάσσιου τουρισμού. Α) ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ Η κατάσταση των σκαφών είναι καθοριστικός παράγοντας, ωστόσο αυτό καλύπτεται από το υφιστάμενο συστήμα επιθεωρήσεων. Επίσης, σημαντικό είναι να διευκρινιστούν καλύτερα οι συνθήκες υπό τις οποίες ένα πλοίο πρόκειται να ενοικιαστεί με ή χωρίς πλήρωμα. Με βάση την κοινή λογική, ένα σκάφος πρέπει να ενοικιαστεί με πλήρωμα: - 1) Από ένα ορισμένο μέγεθος και πάνω - 2) Από έναν ορισμένο αριθμό επιβατών - 3) Από μια ορισμένη ισχύ του κινητήρα - 4) Αν πρόκειται για μερική ναύλωση (εισιτήριο) 1) Μέγεθος Σήμερα ο νόμος ορίζει ένα μήκος 24 μέτρων (λογικό). 2) Αριθμός επιβατών Με βάση την εμπειρία μου, πέρα από 16-20 επιβάτες, χρειάζεται επαγγελματίας κυβερνήτης (με ικανότητες που να αφορούν στο συγκεκριμένο είδος σκάφους). Σήμερα ο νόμος ορίζει ένα ανώτατο όριο των 49 επιβατών, γεγονός που δημιουργεί συγκρούσεις στο επάγγελμα... 3) Ισχύς κινητήρα Σήμερα ο νόμος ορίζει για επαγγελματικά σκάφη αναψυχής μια ιπποδύναμη μέχρι 1500 BHP (λογικό). 4) Μερική ναύλωση Είναι αυτονόητο ότι στην περίπτωση αυτή πρέπει να υπάρχει ένας κυβερνήτης (με ή χωρίς πλήρωμα, ανάλογα με το είδος του πλοίου και τον αριθμό των επιβατών). Ως εκ τούτου, θα μπορούσατε να κάνετε τις ακόλουθες διευκρινίσεις: Πλοία αναψυχής, επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς να υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα εφ' όσον πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις: - Έχουν ολικό μήκος μικρότερο από είκοσι τέσσερα (24) μέτρα - Έχουν μεταφορική ικανότητα έως και είκοσι επιβάτες (π.χ.) - Είναι εφοδιασμένα με μηχανές συνολικής ιπποδύναμης μικρότερης από 1500 BHP - Εκτελούν σύμβαση ολικής ναύλωσης Επιπλέον, τα ιδιωτικά σκάφη, εφ' όσον δέν πληρούν τις ίδιες προϋποθέσεις ασφαλείας, δεν είναι σε θέση να εκμισθώνονται. Β) ΜΙΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ Σήμερα, οι τουρίστες επιθυμούν να νοικιάσουν ένα σκάφος (φουσκωτό, ιστιοπλοϊκό, ταχύπλοο, καταμαράν κ.τ.λ.) για μια ώρα, τέσσερις ώρες, μια ημέρα ή μια εβδομάδα. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ως εκ τούτου, η τρέχουσα απόφαση που καθιερώνει μια ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης ναύλωσης είναι πλέον εντελώς άνευ αντικειμένου, περιορίζει τις δραστηριότητες για τους τουρίστες, βλάπτει τον θαλάσσιο τουρισμό και επιπλέον, ενθαρρύνει την παρανομία. Θεωρείτε λογικό να επιτρέπεται ένας τουρίστας να νοικιάσει ένα ιστιοφόρο για 8 ώρες, και να απαγορεύεται να το νοικιάσει για 4, 6 ή 7 ώρες; Πρέπει αναγκαστικά να ανέβει σε ένα λεγόμενο «ημερόπλοιο» με πλήρωμα; Δεν έχει κανένα νόημα. Κατά τη γνώμη μου, η ονομασία «ημερόπλοιο» είναι εσφαλμένη. Ένα σημερινό «ημερόπλοιο» είναι ουσιαστικά ένα σκάφος με πλήρωμα και μεγάλη μεταφορική ικανότητα επιβατών, συνήθως χωρίς κλίνες, το οποίο επιτρέπεται να εκτελέσει σύμβασης μερικής ναύλωσης. Τα οφέλη της μεγάλης μεταφορικής ικανότητας επιβατών και της δυνατότητας εκτέλεσης σύμβασης μερικής ναύλωσης, δικαιολογούν τις διαφορές στο φορολογικό σε σχέση με τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Εκ τούτου, θα μπορούσατε να καταργήσετε την έννοια της ελάχιστης διάρκειας σύμβασης ναύλωσης. Με τιμή, Καπετάν Μιχάλης