• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΠΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ' | 26 Φεβρουαρίου 2017, 11:43

    1. Επί των καινοφανών ΘΜΑ Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο Λιμενικά Όργανα με μικρή εμπειρία στο θέμα να απαγορεύουν τη χρήση οποιουδήποτε αντικειμένου μέσα στο νερό με την επίκληση της νομοθεσίας για τα καινοφανή. Προσωπικά έχω γίνει μάρτυρας Οργάνων που απαγόρευσαν : - σε ζευγάρι να παιζει τέννις μεσα στο νερο σε όρμο χωρίς κόσμο. - σε χρήστες ατομικών φουσκωτών στρωμάτων ανάπαυσης να πλέουν δίπλα δίπλα με το πρόσχημα ότι ''κάνουν κόντρες'' Πανεύκολα ορισμένα όργανα επεμβαίνουν στο συνταγματικώς κατοχυρωμένο δικαίωμα της ελευθερίας και της ελεύθερης μετακίνησης το οποίο απαιτεί από την πολιτεία να επεμβαίνει ΜΟΝΟ σύμφωνα με τις προυποθέσεις του νόμου. Εξάλλου σύμφωνα με την συνταγματική διδασκαλία : - το φυσικό πρόσωπο εφόσον δεν προσβάλει χρηστά ήθη και δικαιώματα άλλων είναι a priori ΕΛΕΥΘΕΡΟ να πράξει ότι θέλει μέχρι ο νόμος να περιορίσει ρητώς το που,πως,ποτε θα πράξει - το νομικό πρόσωπο και το κρατικό όργανο ειναι a priori ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΟ να πράξει μέχρι ο νόμος να ρυθμίσει το πώς,πού,πότε θα πράξει Δεν είδα όμως πουθενά να μεριμνά το κράτος και για λόγους ασφαλείας να καθιστά υποχρεωτική τη χρήση ατομικού σωσιβίου γιλέκου από μικρά παιδιά σε παραλίες χωρίς ναυαγοσώστη. Κατά την άποψή μου είναι ορθότερο να καθιερωθούν γενικοί κανόνες χρήσης για καινοφανή ΜΗ μηχανοκίνητα ΘΜΑ οι οποίοι θα τηρούνται από οποιοδήποτε καινοφανές ΜΗ μηχανοκίνητο ΘΜΑ μέχρι να ρυθμιστούν ΕΙΔΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ από το ΥΝΑΝΠ 2. Επί της τροποποίησης του άρθρου 157 του ΚΔΝΔ Το άρθρο 157 ακόμα και με την συγκεκριμένη ρύθμιση δεν καλύπτει την περίπτωση παραβάσεων που καταγγέλλονται από πολίτες αλλά δεν καταλαμβάνονται επ αυτοφώρω από Λιμενικά Όργανα. Η ΔΛΑ παλαιότερα είχε ερμηνεύσει ότι είναι επιτρεπτό και σύννομο να βεβαιώνεται παράβαση δυνάμει μαρτυρικών καταθέσεων. Σε σχετικό ερώτημα που εισηγήθηκα ο ίδιος από το Λιμεναρχείο Λευκάδας η ΔΛΑ απάντησε (αν θυμάμαι καλά με Δ/ντη τον Κο Παρασκευά) ότι δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Αντίστοιχα για τις αλιευτικές παραβάσεις του ΝΔ420/70 προβλέπεται διαδικασία επιβολής προστίμου ''επί τη καταμυνύσει τρίτου προσώπου'' Δεδομένου ότι οι ποινικές κυρώσεις είναι ίδιες σε περίπτωση (α) ψευδούς καταμύνησης (β) ψευδορκίας (γ) ψευδούς ένορκης κατάθεσης (δ) ψευδούς ανώμοτης κατάθεσης (ε) ψευδούς αναφοράς νομικά ορθό είναι να προστεθεί ρύθμιση για διαδικασία επιβολής προστίμου με βάση έγγραφη επώνυμη ενυπόγραφη καταγγελία τρίτου προσώπου ή προφορική που θα καταγράφεται σε Έκθεση Ανώμοτης Κατάθεσης σύμφωνα με τις προυποθέσεις του ΚΠΔ 3. Επί των απόψεων σχολιαστών περί περίφρακτου και άφρακτου λιμένα αυτό που παρατηρώ είναι άγνοια. Οι αρμοδιότητες αστυνόμευσης ΕΛΑΣ και ΛΣ σε περίφρακτα και άφρακτα λιμάνια είναι σαφείς και προκαθορισμένες. Ο γενικός έλεγχος δημοσίων κέντρων και καταστημάτων στα άφρακτα λιμάνια εκφεύγει ρητώς των αρμοδιοτήτων του ΛΣ ακόμα και αν προεκτείνονται στην θάλασσα εδώ και μισό αιώνα. Όσον αφορά τις περιφράξεις, αυτές γίνονται με πολιτειακή πράξη αρμόδιου οργάνου και δεν θεωρείται περίφρακτος λιμένας αν ενας Λιμενάρχης το περιφράξει αυθαίρετα με κοτετσόσυρμα 4. Επί των απόψεων σχολιαστών περί παραχώρησης στους ΟΤΑ των χερσίων ζωνών λιμένα ομοίως παρατηρώ άγνοια. Οι ΧΖΛ είναι χώροι ειδικού νομικού και ναυτιλιακού καθεστώτως και είναι χώροι οι οποίοι αυτεπαγγέλτως υπάγονται σε συγκεκριμένο φορέα διαχείρισης αρμοδιότητας του ΥΝΑΝΠ με εποπτεία από το ΓΕΕΘΑ για απόρρητους λόγους εθνικής άμυνας και δεν δύναται να μεταβιβάζονται έτσι αόριστα σε διαρκώς μεταβαλλόμενα ΔΣ Δήμων. ΓΙΑΠΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΥΠΑΞ/ΚΟΣ ΛΣ