• Σχόλιο του χρήστη 'POLICHRONIS' | 26 Φεβρουαρίου 2017, 21:38

    Ελλάδα …. Ίσως ο μοναδικός επίγειος παράδεισος , ζηλευτός, από τον καθένα, που την επισκέπτεται.. Θα λέγαμε ότι τα πλουσιότερα κοιτάσματα βγαίνουν εδώ, και αυτά με την σειρά τους χαρίζονται σε κάθε Έλληνα αλλά και ξένο απλόχερα . Ο ήλιος και η Θάλασσα. Εμείς που γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε σε νησί (ΜΗΛΟΣ) δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό, που να μην εμπεριέχει αυτά τα δυο στοιχεία, με γνώμονα αυτό γίναμε και εξακολουθούμε να είμαστε οι πρεσβευτές της Ελλάδος στο εξωτερικό υπηρετώντας με αγάπη και σεβασμό τον θαλάσσιο τουρισμό, κάνοντας ημερήσιες εκδρομές με επαγγελματικά τουριστικά ιστιοπλοϊκά σκάφη χωρητικότητας από 10 έως και 49 ατόμων. Κύριε υπουργέ σας συγχαίρω για την πρωτοβουλία σας, να κάνετε κάποιες τροπολογίες στον νόμο 4256/14 … Πέραν τούτου θα πρέπει να είναι διευκρινιστικές ώστε να μην δημιουργείτε συγχύσει τόσο στα ημερόπλοια αλλά περισσότερο στα ιστιοπλοϊκά επαγγελματικά σκάφη Όπου και θεωρούνται έως και σήμερα θιγμένα θεωρώ ότι εμμέσως είστε ο λόγος του λαού, όπου με σύνεση και ηρεμία θα πρέπει να ακούτε και να αφουγκράζεστε την γνώμη των πολιτών, πρωτίστως δε, θα πρέπει να προσπαθείτε με κάθε τρόπο και πάντα πιο απλοποιημένο από νομοθεσίες να μπορέσουμε να πουλήσουμε το προϊόν που λέγετε τουρισμός δηλ το «πετρέλαιο της Ελλάδος που ρέει άφθονο και αστείρευτο». …. Οι έλληνες έχουν μέσα τους την επιχειρηματικότητα την δημιουργικότητα και την ναυτική ικανότητα , εσείς που είσαστε στο τιμόνι της ναυτιλίας θα πρέπει να δείτε τον θαλάσσιο τουρισμό ως μια υγιή επιχείρηση όπου απλοποιώντας όσον τον δυνατό περισσότερο , θα καταφέρουμε να τον εξυψώσουμε, και αυτό με την συμβολή σας. Σας θεωρούμε σύμμαχο μας σε αυτή την προσπάθεια. Χωρίς να είμαστε νομοθέτες αλλά από την δική μας ιδιότητα ως πλοιοκτήτες και πλοίαρχοι των σκαφών μας, σας επισημαίνουμε τα εξεις, πάντα με σεβασμό στους νομοθέτες και στο πρόσωπο σας. Άρθρο 75 – Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014 (Α’ 92) 1. Η περίπτωση (αα) της υποπαραγράφου (ι) της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) αντικαθίσταται ως εξής: «αα. Για τα πλοία αναψυχής τα οποία επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα: είναι το πρόσωπο που προσλαμβάνεται από τον ναυλωτή ή τον εκναυλωτή ή ο επιβάτης που διαθέτει τα κατά νόμο απαιτούμενα προσόντα για τη διακυβέρνηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής.» Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται για την πρώτη παράγραφο ότι εξασφαλίζετε της προϋποθέσεις από άτομα που κατέχουν την ναυτική τέχνη ως αποτέλεσμα εκπαίδευσης με σκοπό την ασφαλή ΝΑΥΣΙΠΛΟΙΑ και την ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση χρήσης σωστικών μέσων και αντιμετώπισης εκτάκτων συμβάντων στην θάλασσα. Θα ήθελα να σας αναφέρω, ότι Ποτέ δεν κατάφερε κάποιος την διακυβέρνηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής χωρίς τα κατά νόμο απαιτούμενα προσόντα … καθώς για να πάρεις απόπλου από το λιμεναρχείο σου ζητιάνε το αναγνωρισμένο δίπλωμα του skipper μέχρι(12) άτομα και για παραπάνω επιβάτες θα πρέπει να έχεις σωστικά μέσα από τον Ασπρόπυργο η άλλη ισότιμη σχολή και παράλληλα το GMDSS μικρής εμβελείας τηλεπικοινωνίας … άρα η ναυτική ικανότητα και εμπειρία πάντα συμβάδιζε με τα απαιτούμενα προσόντα.. Πρόταση «αα. Για τα πλοία αναψυχής τα οποία επιτρέπεται να εκναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα: είναι το πρόσωπο που προσλαμβάνεται από τον ναυλωτή ή τον εκναυλωτή ή ο επιβάτης που διαθέτει τα κατά νόμο απαιτούμενα προσόντα για τη διακυβέρνηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής.» (π.χ απαιτούμενα προσόντα για τη διακυβέρνηση επαγγελματικού ιστιοπλοϊκού πλοίου αναψυχής είναι α) δίπλωμα του skipper μέχρι(12) άτομα και για παραπάνω επιβάτες θα πρέπει να έχεις β)σωστικά μέσα από τον Ασπρόπυργο η άλλη ισότιμη σχολή γ) GMDSS μικρής εμβελείας τηλεπικοινωνίας) 2. Η υποπαράγραφος (ιγ) της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) αντικαθίσταται ως εξής: «Χώροι ενδιαίτησης: είναι οι κλειστοί χώροι διαμονής, σίτισης και υγιεινής του πλοίου. Όταν συνάπτεται σύμβαση ολικής ναύλωσης που περιλαμβάνει διανυκτέρευση, οι κλίνες που διαθέτει το πλοίο αντιστοιχούν στον αριθμό των επιβατών που διανυκτερεύουν .» Στην αιτιολογική έκθεση λέτε ότι αποσαφηνίζεται η έννοια του όρου χώροι ενδιαίτησης πολύ σωστά, για τα ιστιοπλοϊκό που κάνουν μόνο σύμβαση ολικής ναύλωσης που είτε περιλαμβάνει είτε όχι διανυχτερεύσει , γιατί θα πρέπει να είναι οι επιβάτες όσοι και οι κλίνες, πολλοί είναι αυτοί όπου κάνουν ημερήσια ταξίδια 8 - 10 ώρες όπου σκοπός είναι η διασκέδαση χαλάρωση και μπάνιο και όχι ο ύπνος άλλωστε Το ΠΓΕ Η ΤΟ CE μας αναφέρει ρητός τα άτομα που μπορούμε να μεταφέρουμε την ημέρα και τους θερινούς μήνες. Πρόταση Η υποπαράγραφος (ιγ) της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) «Χώροι ενδιαίτησης: είναι οι κλειστοί χώροι διαμονής, σίτισης και υγιεινής του πλοίου. Όταν συνάπτεται σύμβαση ολικής ναύλωσης ο αριθμός επιβατών είναι ότι αναγράφετε στο ΠΓΕ εάν περιλαμβάνει διανυκτέρευση, ο αριθμός των επιβατών είναι ότι αναγράφει το CE 3.Στο άρθρο 1 του Ν. 4256/2014 (Α’ 92) προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής : Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθορίζεται ο τύπος ,η διαδικασία τα στοιχεία και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια που αναγράφονται σε πιστοποιητικό το οποίο πρέπει να φέρουν όλα τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, ως ειδικό ναυτιλιακό έγγραφο. 4.Η υποπαράγραφος (β) της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) αντικαθίσταται ως εξής: «Η διάρκεια της σύμβασης ναύλωσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη από είκοσι τέσσερις (24) ώρες. Ως τόπος και χρόνος έναρξης και λήξης της σύμβασης ναύλωσης θεωρούνται, αντίστοιχα, ο τόπος και ο χρόνος παράδοσης και επαναπαράδοσης του πλοίου αναψυχής που αναγράφονται στο ναυλοσύμφωνο.» αιτιολογική έκθεση θα πρέπει να ξεκαθαριστούν και να διευκρινιστούν οι όροι ημερόπλοιο (εισιτήριο ) και ιστιοπλοϊκό (ολικής ναύλωσης) Είναι δύο εντελώς διαφορετικά προϊόντα συμβάλλοντας και οι δυο στην ανάπτυξη του τουρισμού και της οικονομίας της χώρας μας η βασική διαφορά μεταξύ ημερόπλοιου και ιστιοπλοϊκού είναι η δυνατότητα εκτέλεσης μερικής ναύλωσης και η μεταφορική ικανότητα μεγάλου αριθμού επιβατών, από ένα σημείο στο άλλο έναντι εισιτηρίου, σε σχέση με την ολική ναύλωση όπου μεμονωμένα άτομα η παρέα με κοινό σκοπό (πχ μπάνιο) μπορούν να το ναυλώσουν για οποιοδήποτε σημείο η όρμο θελήσουν από λίγες ώρες έως και κάποιες ημέρες, άρα αθέμιτος ανταγωνισμός σε ανόμοια πράγματα δεν υφίσταται ωστόσο ένας μεγάλος αριθμός σκαφών, που δραστηριοποιείτε στα νησιά κάνουν 8ωρες η 12ωρες ναυλώσεις ιδιωτικά η σε μορφή γκρουπ … καταργώντας αυτό δημιουργείτε αμέσως μια αποσταθεροποίηση στην τουριστική ζυγαριά που συνεισφέρει στην τόσο στην τοπική κοινωνία αλλά και στην οικονομία της Ελλάδος με ότι αυτό συνεπάγετε. πρόταση Η υποπαράγραφος (β) της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) . Η διάρκεια της σύμβασης ναύλωσης δεν μπορεί να είναι μικρότερη από οκτώ (8) ώρες. Ως τόπος και χρόνος έναρξης και λήξης της σύμβασης ναύλωσης θεωρούνται, αντίστοιχα, ο τόπος και ο χρόνος παράδοσης και επαναπαράδοσης του πλοίου αναψυχής που αναγράφονται στο ναυλοσύμφωνο. .5.Η υποπαράγραφος (γ) της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) παραμένει ως είχε Επιτρέπεται η εκτέλεση μέχρι και δύο (2) συμβάσεων ολικής ναύλωσης μέσα στο ίδιο εικοσιτετράωρο. Οι συμβάσεις ναύλωσης οι οποίες εκτελούνται, από το ίδιο πλοίο, μέσα στο ίδιο εικοσιτετράωρο θεωρούνται ως μία (1) ημέρα ναύλωσης. 6.Η παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) παραμένει ως είχε 5.Επαγγελματικά πλοία αναψυχής υπό σημαία ελληνική ή άλλου κράτους – μέλους της Ε.Ε. για τα οποία έχει καταβληθεί ο αναλογών Φ.Π.Α. κατά την εισαγωγή ή την απόκτηση, χωρίς να έχει εκπέσει ή επιστραφεί, δεν έχουν υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστου αριθμού ημερών ναύλωσης. 7. Η παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 (β) του άρθρου 55 του ν. 4276/2014 (Α’155) αντικαθίσταται ως εξής: «Τα επαγγελματικά και τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής εφόσον είναι ναυλωμένα, υποχρεούνται να είναι εφοδιασμένα με αντίγραφα των αντίστοιχων ναυλοσυμφώνων συνοδευόμενα από ενημερωμένες και θεωρημένες από τη Λιμενική Αρχή, καταστάσεις επιβαινόντων. Αντίγραφα των ναυλοσυμφώνων υποβάλλονται από τον εκναυλωτή, όπως αυτός προσδιορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 3, στις υπηρεσίες της Φορολογικής και Τελωνειακής Διοίκησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013, Α΄ 170). Πριν από τον απόπλου, ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής ή ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης ή ο πράκτορας του πλοίου ή νόμιμα εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο καταθέτει στη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας, την κατάσταση επιβαινόντων, αντίγραφο της οποίας, θεωρημένο από την ίδια αρχή ,πρέπει να τηρείται στο πλοίο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αν κατά τη διάρκεια της ναύλωσης επέλθει μεταβολή στην κατάσταση επιβαινόντων, οι ως άνω υποβάλουν για θεώρηση στην αρμόδια Λιμενική Αρχή την ενημερωμένη κατάσταση. Η ως άνω υποχρέωση αναφορικά με την κατάσταση επιβαινόντων διατηρείται και στην περίπτωση της παρ. 2 του άρθρου 9.» Όλα αυτά θα μπορούσατε να γίνουν με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω του ηλεκτρονικού Μητρώου, που θα έλυνε τα χέρια τόσο σε εμάς αλλά και στην λιμενική αρχή οποιοσδήποτε λιμενικός θα μπορούσε να ελέγξει τα χαρτιά ανα πάσα ώρα και στιγμή Πρόταση Τα επαγγελματικά και τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής εφόσον είναι ναυλωμένα, υποχρεούνται να είναι εφοδιασμένα με αντίγραφα των αντίστοιχων ναυλοσυμφώνων και καταστάσεις επιβαινόντων θεωρημένες είτε από την Λιμενική Αρχή, είτε με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω του ηλεκτρονικού Μητρώου. Τα έγγραφα αυτά πρέπει να τηρούνται στο πλοίο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Πριν από τον απόπλου, ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής ή ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης ή ο πράκτορας του πλοίου ή νόμιμα εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, καταθέτει είτε στη Λιμενική Αρχή του λιμένα αφετηρίας, είτε με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω του ηλεκτρονικού Μητρώου, το αντίστοιχο ναυλοσύμφωνο και την κατάσταση επιβαινόντων. Αντίγραφα των ναυλοσυμφώνων υποβάλλονται από τον εκναυλωτή, όπως αυτός προσδιορίζεται στην παρ. 5 του άρθρου 3, στις υπηρεσίες της Φορολογικής και Τελωνειακής Διοίκησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013, Α΄ 170). Αν κατά τη διάρκεια της ναύλωσης επέλθει μεταβολή στην κατάσταση επιβαινόντων, οι ως άνω υποβάλουν για θεώρηση είτε από την Λιμενική Αρχή είτε με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω του ηλεκτρονικού Μητρώου, την ενημερωμένη κατάσταση. Η ως άνω υποχρέωση αναφορικά με την κατάσταση επιβαινόντων διατηρείται και στην περίπτωση της παρ. 2 του άρθρου 9.» 8. Η υποπαράγραφος (α) της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) αντικαθίσταται ως εξής: Στην υποπαράγραφο (α) της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) προστίθεται υποπαράγραφος α.α ως εξής: α.α.«Πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας άνω των δώδεκα επιβατών επιτρέπεται να εκναυλώνονται μόνον όταν υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα. » αιτιολογική έκθεση Όπως και να έχει τα περισσότερα αν όχι όλα τα σκάφη που παίρνουν πάνω από 12 άτομα υπάρχει πλήρωμα βέβαια σε μια ενδεχομένως κίνηση θα μπορούσε να οριστεί εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να αποκτήσουμε τα απαραίτητα διπλώματα ). καλό θα ήταν βέβαια να καθορίζονται τα απαραίτητα πιστοποιητικά, ανάλογα με τον τύπο του σκάφους και σύμφωνα με τον επιτρεπόμενο αριθμό επιβατών, (πχ για ένα ιστιοπλοϊκό θα πρέπει να έχει αναγνωρισμένο δίπλωμα του σκιπερ, σωστικά μέσα από τον Ασπρόπυργο η άλλη ισότιμη σχολή και GMDSS μικρής εμβελείας τηλεπικοινωνίας) και ουτο καθεξής για μηχανοκίνητα και ταχύπλοα Πρόταση .«Πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας άνω των δώδεκα επιβατών επιτρέπεται να εκναυλώνονται μόνον όταν υπάρχουν τα απαραίτητα διπλώματα ανάλογα με τον τύπο του σκάφους, και αριθμό επιβατών. 9. Η διάταξη του πρώτου εδαφίου της υποπαραγράφου (α) της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) αντικαθίσταται ως εξής: «Οι απογεγραμμένοι ναυτικοί που προσλαμβάνονται στα πλοία αναψυχής μεταφορικής ικανότητας έως και δώδεκα επιβατών ασφαλίζονται αποκλειστικά και μόνο στο Ν.Α.Τ.. αιτιολογική έκθεση.Σύμφωνα με το άρθρο 3§2 του ν.4256/2014 για την εκμετάλλευση τουριστικών σκαφών αναψυχής πρέπει να συναφθεί ολική ναύλωση, ενώ απαγορεύεται η μερική ναύλωση. Όμως, η συνήθης πρακτική στα νησιά στη χώρας μας, αλλά και παγκοσμίως, είναι η ναύλωση των τουριστικών σκαφών αναψυχής να πραγματοποιείται από μεμονωμένα φυσικά πρόσωπα ή από τουριστικά γραφεία που προσφέρουν στους πελάτες τους πακέτα τουριστικών υπηρεσιών που μεταξύ άλλων (διαμονή/εισιτήρια, διατροφή, κατάδυση, πεζοπορία, καγιάκ) περιλαμβάνουν και θαλάσσια αναψυχή και περιήγηση με σκάφος αναψυχής. Επίσης, πολλοί τουρίστες/πελάτες ναυλομεσιτικών και τουριστικών γραφείων, αν και άγνωστοι μεταξύ τους, επιθυμούν να μισθώσουν μονό μία ή περισσότερες καμπίνες μικρών σκαφών αναψυχής και όχι ολόκληρο το σκάφος και να συμμετάσχουν σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες, σε φλοτίλες και εν γένει σε δραστηριότητες θαλάσσιας αναψυχής και περιήγησης. Σε αυτή την περίπτωση η χρήση του σκάφους αναψυχής προσιδιάζει το κρουαζιερόπλοιο, χωρίς ωστόσο να διαθέτει τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτό. Όμως η εκτεταμένη κατά τη θερινή περίοδο χρήση μικρών τουριστικών σκαφών αναψυχής για περιηγήσεις μεμονωμένων τουριστών που συμμετέχουν σε μια ιστιοπλοϊκή κρουαζιέρα, δεν καλύπτεται από το υπάρχον σήμερα νομικό πλαίσιο. Αποτέλεσμα του γεγονότος αυτού είναι: i) Να υπάρχουν «υποχρεωτικές ολικές» ναυλώσεις όπου οι ιδιοκτήτες των μικρών τουριστικών σκαφών ενημερώνουν τους επιβάτης τους ότι επιτρέπεται μόνο η ολική ναύλωση, ότι δεν μπορούν να μισθώσουν μια μόνο καμπίνα και ότι το σκάφος στο ναυλοσύμφωνο θα φέρεται ναυλωμένο, στο σύνολο του, από ένα μονό εκ των επιβατών ο οποίος επιλέγεται τυχαία, ii) Να χάνονται σημαντικά έσοδα για το δημόσιο (ΦΠΑ, φόρος αλληλεγγύης, φόρος εισοδήματος τουριστικών γραφείων). Πρόταση Στο τέλος του άρθρου 9 του νόμου ν.4256/14 «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α92/2014) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 55 του ν. 4276/2014( ΦΕΚ 155Α/2014) προστίθεται παράγραφος 6 ως ακολούθως : « Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής του άρθρου 1§1 εδ. δ΄ του παρόντος νόμου, ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα, επιτρέπεται να ναυλώνονται από ναυλομεσιτικά ή τουριστικά γραφεία με σκοπό την εκ μέρους τους πραγματοποίηση οργανωμένων θαλασσίων εκδρομών και περιηγήσεων μεμονωμένων τουριστών/πελατών τους, οι οποίες μπορεί να είναι ημερήσιες ή πολυήμερες, υπό τους ακόλουθους όρους : α) Απαγορεύεται ρητά η μεταφορά προσώπων ή πραγμάτων για απλή μετάβαση από ένα σημείο στο άλλο έναντι ναύλου ή εισιτηρίου, β) Για την θαλάσσια εκδρομή ή περιήγηση να τηρείται υπογεγραμμένη από τον οργανωτή της εκδρομής λίστα επιβαινόντων, η οποία να επιδεικνύεται στην Λιμενική αρχή οποτεδήποτε ζητηθεί, γ) Κατά τα λοιπά έχουν ανάλογη εφαρμογή οι διατάξεις των εδαφίων β΄ και γ΄ της παραγράφου 2 και α και β της παραγράφου 3 του άρθρου 12 του ίδιου νόμου»