• Σχόλιο του χρήστη 'ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ-ΠΕΡΑΧΩΡΑΣ' | 28 Φεβρουαρίου 2017, 10:21

    Τα θερμά μου συγχαρητήρια για την προσπάθεια επίλυσης ενός προβλήματος που ταλανίζει το σύνολο των παραλιών της χώρας μας επί σειρά δεκαετιών που καμία άλλη κυβέρνηση δεν είχε το θάρρος να το αγγίξει. Η διάταξη αυτή κινείται στη σωστή κατεύθυνση πλήν όμως απαιτούνται κάποιες διευκρινήσεις ειδικά ως πρός το θέμα με τη διετή αναστολή των προστίμων και ειδικότερα στο τι γίνεται μετά τα δύο έτη εάν υπάρξει η προβλεπόμενη θεραπεία-αποκατάσταση, διαγράφονται; Και εάν ναί, τότε δεν θα πρέπει να υπάρξει αντίστοιχη πρόβλεψη για τη νομιμοποίηση των παραχωρούμενων χώρων πρός χρήση για τα προηγούμενα έτη (έστω για δύο έτη) ώστε να μην παρατηρηθεί το φαινόμενο και τα πρόστιμα να γλυτώσουν οι χρήστες και τα έσοδα τους να μην εισπράξουν τα Λιμενικά Ταμεία; Είναι απαραίτητη η πρόβλεψη αυτή λόγω του κινδύνου απώλειας εσόδων από τα Λιμενικά Ταμεία που είναι κρίσιμα για τη βιωσιμότητα τους και εκτός αυτού τι μελέτες και τι κατασκευές θα μπορέσουν να εφαρμόσουν τα Λιμενικά Ταμεία χωρίς να έχουν τα απαιτούμενα έσοδα; Επιπλέον των ανωτέρω, το ποσό των 30.000,00€ που τίθεται ως όριο ενδέχεται να θέτει θέμα διακριτής μεταχείρισης και να δημιουργεί καταστάσεις δύο ταχυτήτων τη στιγμή που η έννοια του άρθρου αυτού είναι η θεραπεία των παραλιακών ζωνών της χώρας. Περαιτέρω, κατά τα προηγούμενα έτη (2015 και πρίν) λόγω διαζευκτικής ερμηνείας των διατάξεων από τα αρμόδια Λιμεναρχεία επιβλήθηκαν πρόστιμα στους απλούς χρήστες των παραχωρούμενων χώρων που αντιστοιχούν στα πρόστιμα ανέγερσης και τα οποία είχαν ήδη επιβληθεί πρό δεκαετίας και πλέον από τη πρώην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τη μη ορθή εφαρμογή της υπ΄αριθμ. 1/2013 (αρ.πρωτ. 8220/133/13/16.5.13) εγκυκλίου του Υπουργείου σας και η οποία εκδόθηκε κατ΄ εφαρμογή της 334/2010 γνωμοδότησης του ΝΣΚ, η οποία είχε γίνει αποδεκτή από τον αρμόδιο Υπουργό ΥΠΕΚΑ, επιβάλλοντας στους χρήστες των παραχωρούμενων χώρων, αντί για το πρόστιμο του αρθρ. 276 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων (που εφαρμόστηκε από το 2016 και μετά), το πρόστιμο ανέγερσης των ήδη υφιστάμενων κατασκευών και μάλιστα επαναλαμβανόμενο ανά έλεγχο και κατά συνέπεια το σύνολο των προστίμων είναι σίγουρο ότι θα υπερβαίνει τις 30.000,00€ ακόμα και για μια μικρή κατασκευή. Σίγουρα θα πρέπει να δοθεί μια λύση πρός αυτό το θέμα προκειμένου να μη δημιουργηθεί πρόβλημα για το ποιοι μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση αυτή και ποιοί όχι ώστε να μη δημιουργηθούν θέματα ομοιομορφίας και καλαισθησίας των χώρων. Επίσης, καλό θα ήταν να διευκρινιστεί σε ποιούς χώρους επιβάλλονται πρόστιμα από τα αρμόδια Λιμεναρχεία και σε ποιούς χώρους από την αρμόδια Υπηρεσία Δημόσιας Περιουσίας, αν και θεωρώ ότι η ανωτέρω εγκύκλιος καλύπτει εξαντλητικά το θέμα θα ήταν πρός τη θετική κατεύθυνση να γίνει μια αναφορά ώστε να μην συγχέουν δύο Υπηρεσίες τις αρμοδιότητες τους. Τέλος, με το θέμα των παραχωρήσεων, ως ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης θα πρέπει να ορίζεται η ημερομηνία απόφασης του ΦΔΕΛ καθώς η γραφειοκρατική διαδικασία για την έγκριση αυτών κρατάει επί μακρό χρονικό διάστημα και είναι άδικο για το διάστημα αυτό οι ενδιαφερόμενοι να είναι υπόλογοι σε ελέγχους και πρόστιμα χωρίς καμία ευθύνη τους. Επίσης προτείνω την συμπλήρωση ενός ακόμα άρθρου σε συνέχεια του παρόντος και κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 52 παρ.5, ώστε και οι λοιποί χώροι των παραλιακών μετώπων που δεν εντάσσονται σε Χ.Ζ.Λ. και ανήκουν στη Δημόσια Περιουσία να μπορούν να ενταχθούν στις ρυθμίσεις του παρόντος προκειμένου να μην θίγεται το θέμα της ομοιομορφίας των παραλιακών ζωνών.