• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΙΜΩΝ ΜΠΑΡΤΣΙΩΚΑΣ' | 28 Φεβρουαρίου 2017, 10:53

    Η υποθαλάσσια περιήγηση με υποβρύχιο σκάφος για αναψυχή ήδη ρυθμίζεται από το άρθρο 43 του Ν. 3153/2003 (ΦΕΚ Α' 153) και την Απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) που ενέκρινε τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα με αριθμ. 35 (“Υποθαλάσσια αναψυχή και περιήγηση με υποβρύχιο σκάφος”). Yπάρχει αναγκαιότητα διάκρισης και ρύθμισης της περίπτωσης διενέργειας υποθαλάσσιων περιηγήσεων με υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92). Αυτό διότι σε αυτή την περίπτωση το υποβρύχιο σκάφος διενεργεί τις άνω υποθαλάσσιες περιηγήσεις στα πλαίσια της κρουαζιέρας και επ' ευκαιρία αυτής, όντας παρακολούθημα του κρουαζιερόπλοιου, το οποίο άλλωστε επίσης αποβλέπει στη θαλάσσια αναψυχή και στη διενέργεια τουριστικών δραστηριοτήτων στους διάφορους λιμένες. Ειδικότερα: Εν όψει του ότι έχει γίνει άρση του καμποτάζ και επομένως επιτρέπεται η εκτέλεση περιηγητικών πλόων και από πλοία με σημαία τρίτης χώρας συμφώνως προς τις διατάξεις του άρθρο 1 παράγραφος 1 του Ν. 3872/2010 (ΦΕΚ Α' 148), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 42. 1. Γ. αα. του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), κρίνεται σκόπιμο, στην περίπτωση υποβρυχίου σκάφους που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες, να επιτρέπεται το πρώτο σκάφος να είναι νηολογημένο σε νηολόγια τρίτης χώρας και να φέρει τη σημαία αυτής. Συμφώνως προς τις διατάξεις του άρθρου 2 παράγραφοι 2 έως 4 του Ν. 4072/2014 (ΦΕΚ Α 86), η απασχόληση των αλλοδαπών ναυτικών σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες, ρυθμίζεται αποκλειστικά από τις ισχύουσες διατάξεις της σημαίας του πλοίου, καθώς και από τις συλλογικές ή/και ατομικές συμβάσεις εργασίας, που ρυθμίζονται από το δίκαιο της σημαίας του πλοίου και της χώρας προέλευσης των ναυτικών. Οι αλλοδαποί ναυτικοί, που απασχολούνται στο πλοίο, δε βαρύνονται με εισφορές για το ΝΑΤ ή για οποιοδήποτε άλλο Ελληνικό Ασφαλιστικό Ταμείο και δεν αποκτούν δικαίωμα ασφαλιστικής καλύψεως ή άλλης παροχής από τα Ταμεία αυτά. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ή εταιρεία που εκμεταλλεύεται το πλοίο δεν βαρύνεται με εισφορές προς οποιοδήποτε Ελληνικό Ασφαλιστικό Ταμείο ούτε με άλλης μορφής ασφαλιστική ή κοινωνική επιβάρυνση για τη χρησιμοποίηση των αλλοδαπών ναυτικών. Επομένως, κρίνεται σκόπιμο να ισχύουν οι ίδιες διατάξεις και για υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες και επ' ευκαιρία αυτών. Για λόγους εκσυγχρονισμού της νομοθεσίας, ο κάτοχος της άδειας για υποθαλάσσια περιήγηση με υποβρύχιο σκάφος θα πρέπει να δύναται να καλύψει με ιδιωτική ασφάλιση μέλους του Διεθνούς Αλληλοασφαλιστικού Οργανισμού για Προστασία και Αποζημίωση (International Group of P&I Clubs), τους κινδύνους της αστικής ευθύνης του ίδιου και των προστηθέντων του για θάνατο ή σωματικές βλάβες για κάθε ένα από τους επιβαίνοντες στο υποβρύχιο ή τρίτων. Το ασφαλιστικό ποσό, για καθένα ένα από αυτούς, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσο με αυτό που καθορίζεται κάθε φορά από τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας. Τα άρθρο 43 του Ν. 3153/2003 (ΦΕΚ Α' 153) και η Απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) που ενέκρινε τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα με αριθμό 35 (“Υποθαλάσσια αναψυχή και περιήγηση με υποβρύχιο σκάφος”) είχαν ως κύριο αντικείμενο την ρύθμιση της περίπτωσης κάποιο υποβρύχιο σκάφος να εκτελεί σε σταθερή βάση υποθαλάσσιες περιηγήσεις σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή υπαγόμενη στην τοπική αρμοδιότητα μιας συγκεκριμένης Λιμενικής Αρχής. Για το λόγο αυτό είχε ορισθεί ως αρμόδια για την έκδοση της σχετικής άδειας η κατά τόπο αρμόδια Λιμενική αρχή. Λόγω των εξελίξεων παρόλα αυτά στην τουριστική αγορά, υπάρχει πλέον η δυνατότητα από πλοία που εκτελούν περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοια) να προσφέρουν στους επιβάτες τους και την επιπρόσθετη παροχή της υποθαλάσσιας περιήγησης με υποβρύχιο σκάφος στα πλαίσια της κρουζιέρας και επ' ευκαιρία αυτής. Εν όψει του ότι το πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες κατά τη διάρκεια της παραμονής του στα Ελληνικά χωρικά ύδατα επισκέπτεται διάφορους λιμένες, κρίνεται σκόπιμο να πρέπει να παρέχεται στην περίπτωση αυτή μία γενική άδεια εκτέλεσης υποθαλάσσιας περιήγησης από κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς διευκόλυνση των ενδιαφερομένων, καθώς θα ήταν ιδιαίτερα δυσχερές και άνευ ουσιαστικού λόγου η υποχρέωση έκδοσης άδειας εκτέλεσης υποθαλάσσιων περιηγήσεων από πολυάριθμες κατά τόπο αρμόδιες Λιμενικές Αρχές, τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι πολλές φορές δεν είναι σε θέση να προσδιορίσουν εκ των προτέρων προκειμένου να προγραμματίσουν και να ενημερώσουν εγκαίρως τους επιβάτες για τη δυνατότητα αυτή. Η κατά τόπο αρμόδια Λιμενική Αρχή θα μπορεί βεβαίως να προσδιορίζει την επακριβή περιοχή στην οποία θα δύναται το υποβρύχιο σκάφος να καταδύεται. Εν όψει των ανωτέρω, προτείνουμε η παράγραφος 2 του άρθρου 52 του νομοσχεδίου να τροποποιηθεί ως ακολούθως (οι υποπαράγραφοι 2.8 έως 2.31 μπορούν βεβαίως να έλθουν και δια τροποποιητικής Απόφασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Άρθρο 52 Θέματα Λιμενικής Αστυνομίας 2. Απαγορεύεται η χρήση για ατομική αναψυχή ή η χορήγηση άδειας εκμίσθωσης καινοφανών θαλασσίων μέσων αναψυχής, που δε ρυθμίζονται από τις διατάξεις του εκάστοτε ισχύοντος Γενικού Κανονισμού Λιμένων περί θαλασσίων μέσων αναψυχής, χωρίς να έχουν καθορισθεί οι όροι και οι προϋποθέσεις κίνησης και κυκλοφορίας τους, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Της έκδοσης της ανωτέρω απόφασης προηγείται γνωμοδότηση, επί των θεμάτων τεχνικής φύσεως που αφορούν τα προς ρύθμιση καινοφανή θαλάσσια μέσα αναψυχής, από επιτροπή εκπροσώπων του ΥΝΑΝΠ, με δυνατότητα συμμετοχής και μέλους εκτός ΥΝΑΝΠ, κατά περίπτωση. Η σύνθεση της επιτροπής αυτής, η θητεία της και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται κάθε διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το υπόψη θέμα. 2.1. Προστίθενται εδάφια γ' και δ' στην παράγραφο 1 του άρθρου. 43 του Ν. 3153/2003 (ΦΕΚ Α' 153) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), η άδεια δίνεται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ειδικότερα το Τμήμα/Γραφείο ......... .........., η οποία δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές όπου θα επιτραπεί η υποθαλάσσια περιήγηση. Στην τελευταία περίπτωση, οι κατά τόπο αρμόδιες Λιμενικές Αρχές εκδίδουν άδεια προσδιορίζοντας μόνο την περιοχή στην οποία επιτρέπεται η διενέργεια υποθαλάσσιας περιήγησης με το υποβρύχιο σκάφος. Η περιοχή προσδιορίζεται σε απόσπασμα ναυτικού χάρτη που επισυνάπτεται στην άδεια και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.” 2.2. Προστίθεται εδάφιο β' στην παράγραφο 3 του άρθρου 43 του Ν. 3153/2003 (ΦΕΚ Α' 153) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α 92), αίτηση μπορεί να υποβάλει και νομικό πρόσωπο, εφόσον στο καταστατικό του προβλέπεται ως σκοπός η άσκηση της δραστηριότητας της παραγράφου 1, είναι κύριος ή του έχει ανατεθεί από τον κύριο η εκμετάλλευση υποβρύχιου σκάφους, νηολογημένου στα ελληνικά νηολόγια ή στα νηολόγια Κράτους - Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτης χώρας και φέρει τη σημαία του/της, οιασδήποτε εθνικότητας και αν είναι ο νόμιμος εκπρόσωπος και στο πρόσωπο του νομίμου εκπροσώπου συντρέχουν επίσης οι προϋποθέσεις της περίπτωσης α) της προηγούμενης παραγράφου.” 2.3. Προστίθενται εδάφια γ' και δ' στην παράγραφο 5 του άρθρου 43 του Ν. 3153/2003 (ΦΕΚ Α' 153) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), ο κάτοχος της άδειας υποχρεούται να έχει καλύψει με ιδιωτική ασφάλιση μέλους του Διεθνούς Αλληλοασφαλιστικού Οργανισμού για Προστασία και Αποζημίωση (International Group of P&I Clubs), τους κινδύνους της αστικής ευθύνης του ίδιου και των προστηθέντων του για θάνατο ή σωματικές βλάβες για κάθε ένα από τους επιβαίνοντες στο υποβρύχιο ή τρίτων. Το ασφαλιστικό ποσό, για καθένα ένα από αυτούς, είναι τουλάχιστον ίσο με αυτό που ορίζουν κάθε φορά οι διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.” 2.4. Προστίθενται εδάφια ε', στ', ζ' και η' στην παράγραφο 6 του άρθρου 43 του Ν. 3153/2003 (ΦΕΚ Α' 153) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που δεν είναι νηολογημένο στα Ελληνικά νηολόγια και που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), οι διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων δεν ισχύουν δεδομένου ότι δεν υπάρχει υποχρέωση ναυτολόγησης σε πλοία με ξένη σημαία, δεν υπάρχει κατά τις ισχύουσες διατάξεις υποχρέωση ναυτολόγησης για πλοία μικρότερα των 100 κόρων και οι ναυτικοί που απασχολούνται στο υποβρύχιο σκάφος είναι μέλη του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου, εκτελώντας ευκαιριακά – περιστασιακά τις υποθαλάσσιες περιηγήσεις και στα πλαίσια των καθηκόντων τους στο κρουαζιερόπλοιο. Η απασχόληση των αλλοδαπών ναυτικών στο υποβρύχιο σκάφος, ρυθμίζεται αποκλειστικά από τις ισχύουσες διατάξεις της σημαίας του υποβρύχιου σκάφους , καθώς και από τις συλλογικές ή/και ατομικές συμβάσεις εργασίας, που ρυθμίζονται από το δίκαιο της σημαίας του υποβρύχιου σκάφους και της χώρας προέλευσης των ναυτικών. Οι αλλοδαποί ναυτικοί, που απασχολούνται στο υποβρύχιο σκάφος, δε βαρύνονται με εισφορές για το ΝΑΤ ή για οποιοδήποτε άλλο Ελληνικό Ασφαλιστικό Ταμείο και δεν αποκτούν δικαίωμα ασφαλιστικής καλύψεως ή άλλης παροχής από τα Ταμεία αυτά. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ή εταιρεία που εκμεταλλεύεται το υποβρύχιο σκάφος δεν βαρύνεται με εισφορές προς οποιοδήποτε Ελληνικό Ασφαλιστικό Ταμείο ούτε με άλλης μορφής ασφαλιστική ή κοινωνική επιβάρυνση για τη χρησιμοποίηση των αλλοδαπών ναυτικών.” 2.5. Αντικαθίσταται η παράγραφος 9 του άρθρου 43 του Ν. 3153/2003 (ΦΕΚ Α' 153) ως ακολούθως: “Tα παρακάτω ρυθμίζονται από την Απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) που ενέκρινε τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα με αριθμό 35 (“Υποθαλάσσια αναψυχή και περιήγηση με υποβρύχιο σκάφος”): α) Οι απαιτήσεις σχεδιασμού, κατασκευής και λειτουργίας του υποβρύχιου σκάφους. β) Οι επιθεωρήσεις και τα πιστοποιητικά ασφαλείας με τα οποία εφοδιάζεται αυτό. γ) Οι φορείς διενέργειας των επιθεωρήσεων και έκδοσης των πιστοποιητικών ασφαλείας. δ) Ο εξοπλισμός και οι περιορισμοί λειτουργίας του. ε) Οι προϋποθέσεις κυκλοφορίας του ως πλοίου επιφάνειας και κάτω από αυτήν. στ) Τα θέματα καταμέτρησής του. ζ) Οι απαιτήσεις του συστήματος καταγραφής των βαθών της προηγούμενης παραγράφου. η) Κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.” 2.6. Αντικαθίσταται η παράγραφος 10 του άρθρου 43 του Ν. 3153/2003 (ΦΕΚ Α' 153) ως ακολούθως: “Η άδεια ισχύει για δύο χρόνια και ανανεώνεται, για ίδιο χρονικό διάστημα, με την υποβολή αίτησης εντός του τελευταίου τριμήνου πριν τη λήξη της, εφόσον εξακολουθούν να συντρέχουν οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησής της. Οι υποχρεώσεις του κύριου ή εκμεταλλευτή του υποβρύχιου σκάφους, του πλοιάρχου και του πληρώματός του, καθώς και τα δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται με την αίτηση και αποδεικνύουν τη συνδρομή των προϋποθέσεων για τη χορήγηση και την ανανέωση της άδειας ρυθμίζονται από την Απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) που ενέκρινε τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα με αριθμό 35 (“Υποθαλάσσια αναψυχή και περιήγηση με υποβρύχιο σκάφος”).” 2.7. Το εδάφιο α' της παρ. 11 του άρθρου 43 του Ν. 3153/2003 (ΦΕΚ Α' 153) αριθμείται ως υποπαράγραφος 1 και προστίθεται υποπαράγραφος 2 ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), η άδεια ανακαλείται με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Τμήμα / Γραφείο .................. ..................... που τη χορήγησε, αν συντρέχουν οι περιπτώσεις της προηγούμενης υποπαραγράφου.” 2.8. Προστίθενται εδάφια γ' και δ' στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), η άδεια δίνεται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ειδικότερα το Τμήμα/Γραφείο ......... .........., η οποία δεν αναφέρεται σε συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές όπου θα επιτραπεί η υποθαλάσσια περιήγηση. Στην τελευταία περίπτωση, οι κατά τόπο αρμόδιες Λιμενικές Αρχές εκδίδουν άδεια προσδιορίζοντας μόνο την περιοχή στην οποία επιτρέπεται η διενέργεια υποθαλάσσιας περιήγησης με το υποβρύχιο σκάφος. Η περιοχή προσδιορίζεται σε απόσπασμα ναυτικού χάρτη που επισυνάπτεται στην άδεια και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.” 2.9. Προστίθεται εδάφιο β' στην παράγραφο 3 του άρθρου 2 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), αίτηση μπορεί να υποβάλει και νομικό πρόσωπο, εφόσον στο καταστατικό του προβλέπεται ως σκοπός η άσκηση της δραστηριότητας της παραγράφου 1, είναι κύριος ή του έχει ανατεθεί από τον κύριο η εκμετάλλευση υποβρύχιου σκάφους, νηολογημένου στα ελληνικά νηολόγια ή στα νηολόγια Κράτους - Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτης χώρας και φέρει τη σημαία του/της, οιασδήποτε εθνικότητας και αν είναι ο νόμιμος εκπρόσωπος και στο πρόσωπο του νομίμου εκπροσώπου συντρέχουν επίσης οι προϋποθέσεις της περίπτωσης β) της προηγούμενης παραγράφου.” 2.10. Προστίθεται εδάφιο γ' στην παράγραφο 5 του άρθρου 2 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), ο κάτοχος της άδειας υποχρεούται να έχει καλύψει με ιδιωτική ασφάλιση μέλους του Διεθνούς Αλληλοασφαλιστικού Οργανισμού για Προστασία και Αποζημίωση (International Group of P&I Clubs), τους κινδύνους της αστικής ευθύνης του ίδιου και των προστηθέντων του για θάνατο ή σωματικές βλάβες για κάθε ένα από τους επιβαίνοντες στο υποβρύχιο ή τρίων. Το ασφαλιστικό ποσό, για καθένα ένα από αυτούς, είναι τουλάχιστον ίσο με αυτό που ορίζουν κάθε φορά οι διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.” 2.11. Προστίθενται εδάφια β', γ', δ', ε' στην παράγραφο 6 του άρθρου 2 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που δεν είναι νηολογημένο στα Ελληνικά νηολόγια και που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), οι διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων δεν ισχύουν δεδομένου ότι δεν υπάρχει υποχρέωση ναυτολόγησης σε πλοία με ξένη σημαία, δεν υπάρχει κατά τις ισχύουσες διατάξεις υποχρέωση ναυτολόγησης για πλοία μικρότερα των 100 κόρων και οι ναυτικοί που απασχολούνται στο υποβρύχιο σκάφος είναι μέλη του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου, εκτελώντας ευκαιριακά – περιστασιακά τις υποθαλάσσιες περιηγήσεις και στα πλαίσια των καθηκόντων τους στο κρουαζιερόπλοιο. Η απασχόληση των αλλοδαπών ναυτικών στο υποβρύχιο σκάφος, ρυθμίζεται αποκλειστικά από τις ισχύουσες διατάξεις της σημαίας του υποβρύχιου σκάφους , καθώς και από τις συλλογικές ή/και ατομικές συμβάσεις εργασίας, που ρυθμίζονται από το δίκαιο της σημαίας του υποβρύχιου σκάφους και της χώρας πρόλευσης των ναυτικών. Οι αλλοδαποί ναυτικοί, που απασχολούνται στο υποβρύχιο σκάφος, δε βαρύνονται με εισφορές για το ΝΑΤ ή για οποιοδήποτε άλλο Ελληνικό Ασφαλιστικό Ταμείο και δεν αποκτούν δικαίωμα ασφαλιστικής καλύψεως ή άλλης παροχής από τα Ταμεία αυτά. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ή εταιρεία που εκμεταλλεύεται το υποβρύχιο σκάφος δεν βαρύνεται με εισφορές προς οποιοδήποτε Ελληνικό Ασφαλιστικό Ταμείο ούτε με άλλης μορφής ασφαλιστική ή κοινωνική επιβάρυνση για τη χρησιμοποίηση των αλλοδαπών ναυτικών.” 2.12. Αντικαθίσταται το α' εδάφιο του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Για τη χορήγηση άδειας υποθαλάσσιας περιήγησης με υποβρύχιο σκάφος για αναψυχή ο ενδιαφερόμενος υποβάλει στην κατά περίπτωση αρμόδια αρχή σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 2 της παρούσης:” 2.13. Προστίθεται εδάφιο γ' στο υπό στοιχείο (6) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92) και το υποβρύχιο σκάφος είναι νηολογημένο σε τρίτη χώρα, επικυρωμένο αντίγραφο εγγράφου εθνικότητας και πιστοποιητικό κυριότητας ή σύμβαση ναύλωσης υποβρύχιου σκάφους, νηολογημένου σε τρίτη χώρα και σ'αυτή την περίπτωση συνυποβάλει βεβαίωση της αρμόδιας αρχής της τρίτης χώρας ότι το υποβρύχιο σκάφος πληροί όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για να εκτελεί υποθαλάσσιες περιηγήσεις στην εν λόγω χώρα.” 2.14. Προστίθεται εδάφιο β' στο υπό στοιχείο (7) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος νηολογημένο σε τρίτη χώρα και που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), Πιστοποιητικό Κατάταξης στην Κλάση αναγνωρισμένου Οργανισμού, εξουσιοδοτημένου από το κράτος στο οποίο το υποβρύχιο σκάφος είναι νηολογημένο.” 2.15. Προστίθεται εδάφιο β' στο υπό στοιχείο (8) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι νηολογημένο σε τρίτη χώρα και που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), Πιστοποιητικό Καταμέτρησης αναγνωρισμένου Οργανισμού, εξουσιοδοτημένου από το κράτος στο οποίο το υποβρύχιο σκάφος είναι νηολογημένο.” 2.16. Προστίθεται εδάφιο β' στο υπό στοιχείο (9) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι νηολογημένο σε τρίτη χώρα και που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), Έγγραφο Σχεδίασης και Κατασκευής αναγνωρισμένου Οργανισμού, εξουσιοδοτημένου από το κράτος στο οποίο το υποβρύχιο σκάφος είναι νηολογημένο, σύμφωνα με την παρ. 1.6.1 των Οδηγιών για τη Σχεδίαση, Κατασκευή και Λειτουργία Επιβατηγών Υποβρυχίων Σκαφών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO MSC/Circ.981/29-01-2001).” 2.17. Προστίθεται εδάφιο β' στο υπό στοιχείο (10) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι νηολογημένο σε τρίτη χώρα και που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης Ασφαλείας αναγνωρισμένου Οργανισμού, εξουσιοδοτημένου από το κράτος στο οποίο το υποβρύχιο σκάφος είναι νηολογημένο, σύμφωνα με την παράγραφο 1.6.2 των Οδηγιών για τη Σχεδίαση, Κατασκευή και Λειτουργία Επιβατηγών Υποβρυχίων Σκαφών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO MSC/Circ.981/29-01-2001).” 2.18. Προστίθενται εδάφια β' και γ' στο υπό στοιχείο (11) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), το νομικό πρόσωπο της παραγράφου 3 του άρθρου 2 της παρούσας δύναται να επαναϋποβάλει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην αρμόδια αρχή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το σχετικό Πιστοποιητικό σε περίπτωση που, κατά τη διάρκεια της ισχύος της άδειας κατά το άρθρο 5 της παρούσης, ο ασκών τη διακυβέρνηση και/ή ο αντικαταστάτης του αλλάξουν, κατά τα λοιπά ισχύουσας της ήδη εκδοθείσας άδειας. Η αρμόδια αρχή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα επιβεβαιώνει στην τελευταία περίπτωση απλά τη λήψη του Πιστοποιητικού.” 2.19. Προστίθενται εδάφια β' και γ' στο υπό στοιχείο (12) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), ο κάτοχος της άδειας υποχρεούται να έχει καλύψει με ιδιωτική ασφάλιση μέλους του Διεθνούς Αλληλοασφαλιστικού Οργανισμού για Προστασία και Αποζημίωση (International Group of P&I Clubs), τους κινδύνους της αστικής ευθύνης του ίδιου και των προστηθέντων του για θάνατο ή σωματικές βλάβες για κάθε ένα από τους επιβαίνοντες στο υποβρύχιο ή τρίτων. Το ασφαλιστικό ποσό, για καθένα ένα από αυτούς, είναι τουλάχιστον ίσο με αυτό που ορίζουν κάθε φορά οι διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας.” 2.20. Προστίθεται εδάφιο β' στο υπό στοιχείο (13) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που δεν είναι νηολογημένο στα Ελληνικά νηολόγια και που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), η διάταξη του προηγούμενο εδαφίου δεν ισχύει δεδομένου ότι δεν υπάρχει υποχρέωση ναυτολόγησης σε πλοία με ξένη σημαία, ότι οι ναυτικοί που απασχολούνται στο υποβρύχιο σκάφος είναι μέλη του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου, εκτελώντας ευκαιριακά – περιστασιακά τις υποθαλάσσιες περιηγήσεις και στα πλαίσια των καθηκόντων τους στο κρουαζιερόπλοιο.” 2.21. Προστίθεται εδάφιο β' στο υπό στοιχείο (14) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), το πλοίο – συνοδός δύναται, υπό την προϋπόθεση ότι είναι εξοπλισμένο σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παράγραφο 4 της παρούσης, να είναι και η βοηθητική λέμβος (tender) ως παρακολούθημα του πλοίου που εκτελεί περιηγητικούς πλόες, μη απαιτούμενου στην περίπτωση αυτή του παρόντος Πιστοποιητικού.” 2.22. Καταργείται το υπό στοιχείο (15) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702). 2.23. Προστίθεται εδάφιο β' στο υπό στοιχείο (16) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92) και επομένως έκδοση άδειας από την αρμόδια αρχή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διπλότυπο είσπραξης ποσού .. ......... (.......) υπέρ .......... .......... ." 2.24. Προστίθεται εδάφιο γ' στο υπό στοιχείο (17) δικαιολογητικό του άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92) και επομένως έκδοση άδειας από την αρμόδια αρχή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποδεικτικό είσπραξης ποσού ....... ....... (............) ευρώ υπέρ του ...................." 2.25. Προστίθεται παράγραφος 3 στο άρθρο 5 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), η άδεια ανακαλείται με αιτιολογημένη απόφαση της αρμόδιας αρχής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τους λόγους που προβλέπονται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου." 2.26. Αντικαθίσταται η περίπτωση (α) της παραγράφου 2 του άρθρου 6 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “σε θαλάσσιες περιοχές στις οποίες το βάθος της θάλασσας υπερβαίνει το μέγιστο βάθος στο οποίο επιτρέπεται η κατάδυσή του, σύμφωνα με τα πιστοποιητικά ασφαλείας του ή είναι μεγαλύτερο των εξήντα (60) μέτρων.” 2.27. Καταργείται η περίπτωση (ε) της παραγράφου 2 του άρθρου 6 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702). 2.28. Αντικαθίσταται η περίπτωση (γ) της παραγράφου 6 του άρθρου 6 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “έληξε το ναυτολόγιο. Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που δεν είναι νηολογημένο στα Ελληνικά νηολόγια και που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), δεν υπάρχει υποχρέωση τήρησης ναυτολογίου.” 2.29. Προστίθεται εδάφιο β' στην παράγραφο 1 του άρθρου 7 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Όσον αφορά υποβρύχιο σκάφος που δεν είναι νηολογημένο στα Ελληνικά νηολόγια και που είναι έμφορτο σε πλοίο που εκτελεί περιηγητικούς πλόες (κρουαζιερόπλοιο) κατά τις διατάξεις του Ν. 4256/2014 (ΦΕΚ Α' 92), δεν υπάρχει υποχρέωση τήρησης ναυτολογίου.” 2.30. Καταργείται η περίπτωση (στ) της παραγράφου 2 του άρθρου 7 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702). 2.31. Αντικαθίσταται το άρθρο 8 της Υπουργικής Απόφασης με αριθμ. 2122/36/2003 (ΦΕΚ Β' 702) ως ακολούθως: “Οι παραβάτες του παρόντος Κανονισμού, η εκτέλεση του οποίου ανατίθεται στις κατά περίπτωση αρμόδιες αρχές για την έκδοση της άδειας της παρ. 1 του α. 2 του παρόντος, ανεξάρτητα από τις συντρέχουσες ποινικές ή αστικές ευθύνες κατά την ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις κυρώσεις του άρθρου 157 του Ν.Δ. 187/73 (ΦΕΚ Α 261) “περί Κ.Δ.Ν.Δ.”, το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του οποίου τροποποιήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ. 381/95 (ΦΕΚ Α 214), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο μόνο του Π.Δ. 193/2001 (ΦΕΚ Α' 156).”