• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΕΝΕΤΗΣ' | 28 Φεβρουαρίου 2017, 14:28

    Το υπό κατάθεση νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής «Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής…και άλλες διατάξεις» περιλαμβάνει και ορισμένες διατάξεις από αφορούν στα τουριστικά ημερόπλοια οι οποίες χειροτερεύουν τους όρους λειτουργίας τους, τις συνθήκες ανταγωνισμού και το λειτουργικό τους κόστος. Αντίθετα δεν περιλαμβάνει καμία από τις προτάσεις που επανειλημμένα έχουμε συζητήσει με τις αρμόδιες διευθύνσεις για την διόρθωση ορισμένων διατάξεων του Ν. 4256/2014 που έχουν ασάφειες ή παραλείψεις, δυσχεραίνουν αναίτια την δραστηριότητα των ημερόπλοιων και ζημιώνουν γενικότερα την αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας μας. Συγκεκριμένα οι ενστάσεις μας και παρατηρήσεις μας είναι οι εξής: Άρθρο 66 - Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων Στην παράγραφο 2 οι αυξήσεις στην περίπτωση των τουριστικών ημερόπλοιων αγγίζουν το 300% (!!) ετησίως, ενώ τα προηγούμενα τέλη είχαν καθοριστεί μόλις 3 χρόνια πριν. Η παράλογη αυτή αύξηση έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά άλλων πρόσφατων επιβαρύνσεων στο κόστος λειτουργίας των ημερόπλοιων όπως η εκτόξευση του ΦΠΑ στο 24% σε όλα τα νησιά, η κατάργηση της ατέλειας στις προμήθειες και τις ναυπηγήσεις, η αύξηση των φόρου μισθωτών υπηρεσιών των ναυτικών, η έμμεση φορολόγηση των μερισμάτων μέσω του φόρου κοινωνικής αλληλεγγύης κλπ Ζητούμε την διόρθωση του ποσοστού έκπτωσης των επαγγελματικών σκαφών του άρθρου 66, παρ. 2 στοιχ. α’, περιπ. δδ’ σε 50%. και του στοιχ. β’ των σκαφών που παραμένουν όλο το χρόνο στην ελληνική επικράτεια σε 30 %.