• Σχόλιο του χρήστη 'Κυριάκος Αντωνόπουλος' | 23 Ιουνίου 2017, 19:33

    Η Λιμενική πολιτική πρέπει να αποτελεί αποκλειστικά Εθνική υπόθεση. Κατά τη γνώμη μας η πολυδιάσπαση των κέντρων αποφάσεων και ελεγκτικών μηχανισμών δεν βοηθά για μια συμπαγή Διοίκηση και την ταχύτητα εφαρμογών. Το επιθυμητό για εμάς μοντέλο είναι η άσκηση κεντρικής Λιμενικής πολιτικής. Η καταγραφή όλων των προβλημάτων, η ιεράρχηση των λύσεων και η υλοποίηση των πολιτικών και των έργων να γίνεται με ευθύνη του Υπουργείου και όχι των φορέων. Η κεντρική διοίκηση θα πρέπει σε συνεργασία με το συναρμόδια Υπουργεία ΠΧ (Τουρισμού- Ανάπτυξης) να επιλέξει τις πολιτικές και να υλοποιήσει τις παρεμβάσεις και τα έργα στη λογική, "αυτό θέλουμε στις Κυκλάδες, αυτό στη νότια Ελλάδα, αυτό στα εμπορικά Λιμάνια εκεί θέλουμε Μαρίνες εκεί βελτιώσεις, εκεί αλλαγές χρήσης" κλπ).Οι φορείς να καλούνται να διαχειριστούν ένα ολοκληρωμένο λιμενικό πεδίο-έργο και όχι να καλούνται να το δημιουργήσουν προς χάρη "του ενδιαφέροντος για τον τόπο τους". Οι συνενώσεις φορέων δεν θα είναι σημαντικό να γίνουν η να μην γίνουν αν η πολιτική και η υλοποίηση της θα ασκείται κεντρικά. Συνενώσεις φορέων διαχείρισης παρόμοιων ολοκληρωμένων λιμενικών συστημάτων έχει νόημα να γίνουν. Σημαντικό είναι στους φορείς διαχείρισης να τοποθετούνται στελέχη με συγκεκριμένο μορφωτικό επίπεδο και ειδίκευση, τα οποία να ελέγχονται αυστηρότατα και διαρκώς για την εφαρμογή της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής ώστε να την εφαρμόζουν εντός των τεθέντων χρονοδιαγραμμάτων και στόχων. Να αμείβονται με βάση το παραγόμενο αποτέλεσμα μέσα από σύστημα αξιολόγησης των υπηρεσιών του Λιμένα και της εφαρμογής των τιθέμενων στόχων. Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του ΕΜΠ (Port Management) είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για να αξιοποιηθούν τα στελέχη που θα παραχθούν και όχι να διορίζονται διοικήσεις με προτάσεις βουλευτών και παραγόντων ξένων με το αντικείμενο.